Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Fråga till Crosstjeck (armbrytning i berusat tillstånd)

Från: Kinna
Registrerad: 2003-12-02

Hej!
Jag såg här på forumet att du hade lyckats med samma sak som jag nu har gjort... Bryta arm när man var onykter.
Nu har jag inflammation i båda armarna (bröt ju med båda såklart). Har beställt back on track armbågsskydd som första åtgärd.
Undrar nu om du har lite andra tips och om du vet hur lång tid jag kommer ha dessa besvär. Hur myckte/lite man kan träna.
Alla tips du har tar jag gärna... typiskt det här... är så sugen på att dra igång nu efter sommaren men det blir nog inte så... ;(

Tack på förhand
//Dijay

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Haha, ja vad säger man? Grattis eller välkommen till klubben ;)

Back on track armbågsskydden tycker jag var både billiga och bra. Viktigt är dock att man anävnder dem under så många av dygnets timmar som möjligt. Ta dock gärna en paus ibland.

Annars tycker jag att du kan träna på som vanligt men var uppmärksam på om det gör det minsta ont. Själv tyckte jag att alla typer av bicepsövningar var helt uteslutet, även chins, latsdrag, samt bänlpress kändes sådär många gånger. Då tycker jag att du tar en 1kgs hantel (ja skämtar inte) och kör 20 st curlar, byter hand och alternerat detta ett par gånger. Rehab är det som gäller om det är så illa som det låter. Har du riktigt otur kommer du inte kunna träna vissa övninar fullt ut förräns om tre månader.

Hoppas du fick lite hum om vad som gäller nu och ett tag framöver. Lycka till och håll tummarna att det bara blev en lättare inflammation.

Allt gott
-Crosstjeck

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Usch vad tråkigt. Jag bröt arm på en fest i våras och hade ont i armbågen i flera veckor efter det, kunde inte köra bicepsövningar med full belastning. Jag kände ingenting medan jag bröt arm och det gick inte det minsta våldsamt till.

Så ungdomar, bryt inte arm! Det är dumt... Speciellt när man som jag är kass på det och jämt förlorar. ;-)

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

Armbrytning är idiotiskt
Punkt!

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

håller med ovanstående talare
Punkt!

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

ja, sedan så är det ju teknikfråga också. du ska aldrig bryta åt sidan, det är det amatörer gör och då blir man skadad. samuelsson har en väldigt bra video på youtube där han går igenom hur man ska bryta. dom visar även när han bryter av armen av mannen som är kallad för megaman. http://www.youtube.com/watch?v=RLP1J1pea4M
intressant att se för övrigt tycker jag. killen ger fan inte upp, han vägrar!

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Bara alkoholen kan göra att man blir lite öm i musklerna pga. uttorkning...

Var glad att du inte bröt av hans arm istället :)

Från: Sandefjord, Norge
Registrerad: 2005-07-15
Webbsida

ta lite voltarensalva på armen så är den som ny inom några dagar ska du se ;)

Från: Kinna
Registrerad: 2003-12-02

Tack för infon!! Får hoppas det blir bättre fort! typiskt.... grr

Från: Stöllet
Registrerad: 2004-06-20

Armbrytning är helt klart obra :) Får dock inte ont i armbågen utan i axeln.
Innan jag började styrketräna fick jag inte ont av arbrytning.. Att jag får det nu kanske beror på att jag är starkare i nån annan muskel än musklerna som håller axeln på plats - exempelvis biceps :S

Måste tillägga att fingerkrok också är en jävla dum fyllegrej.. Drog fingerkrok som fan en kväll, när långfingret var slutkört fortsatte vi med med lillfingret. Det resulterade i att jag fick ont i fingrarna flera månader vilket gjorde att jag heller inte kunde köra marklyft. Så för min del är det slut med allt som har med "kraftmätningar" i fyllan att göra. Har iofs sagt det en gång förut också men misslyckades, hehe...

Dijay skrev:

Tack för infon!! Får hoppas det blir bättre fort! typiskt.... grr

Från: Göteborg
Registrerad: 2003-08-07

Armbrytning utan riktigt armbrytningsbord är som att spela hockey med gummiskor. Alltså, helt annan "sport".

Senast redigerat av razor (2008-08-12 00:18)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB