Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Gym i Linköping

Registrerad: 2008-08-08

Mors

Är nyinflyttad i Linköping, ska plugga på LiTH, och tänkte ta upp träningen igen. Därför söker jag ett gym :)

Har tränat på sletna gym (SAAB i Trollhättan, grejerna är från iaf 80-talet) och behöver därför inget jätte nytt gym bara det finns de vanligaste maskinerna och fria vikter. Skriv gärna priser också.

Tack på förhand
Marcus

Registrerad: 2008-08-06

Jag har tränat på campushallen i ca 1.5 år. Det är fräscht och ligger (som namnet antyder) på campus. Det går alltså löjligt bra att kombinera träningen med skolan. Nackdelen är väl priset. Ett årskort kostar 3100, alt. 260kr/mån på autogiro.

Skulle du, mot förmodan, bo i någon annan del av Linköping än de vanliga studentområdena kan det finnas alternativ värda att överväga. Friskis & Svettis i Tannefors kostar sådär en hundring i månaden, och är precis lika fräscht som campushallen. Något mindre bara. Tränade där i ungefär ett år, och frånsett att det var jobbigt som sjutton att ta sig dit/hem från Ryd var det bara positivt.

Personligen tycker jag att de där extrahundringarna för att träna på campushallen är en bra deal. Det är smidigt om man bor i Ryd/Lambohov/T1/Valla, och det är ett trevligt ställe.

Edit: http://www.campushallen.se/

Senast redigerat av AlexanderSupertramp (2008-08-08 21:25)

Registrerad: 2008-02-20

Marcus, gratulerar till ett bra val av universitet. Lith är riktigt bra.
Campushallen ligger bra till om du bor i Ryd, Lambohov eller bara befinner dig ofta på skolan.

På stan finns det lite fler gym. Medley, (fd "Sporthallen") ligger vid simhallen och kostar 215 kr/mån för studenter. Då ingår fri tillgång till badet vilket är trevligt om man gillar att simma.
http://www.medley.se/linkopingssimhall/ … p?view=gym

Lite "finare" gym (typ World Class och Feel Good) ligger mycket centralt, har fina maskiner samt mycket fint (läs: många fina) att titta på. Priset är dock därefter också, 299 kr/mån för studenter.
http://www.feelgood.se
http://www.worldclass.se

Squashcenter ligger centralt och har också ett litet gym, de tar 995 kr/år för det (dvs 83 kr/mån). Det är dock väldigt litet, typ bara ett rum.
http://www.squashcenter.se

Själv körde jag på Campushallen när jag bodde i Valla och Ryd. När jag flyttade in till stan valde jag närhet till gym före lägre pris och bytte.

Har testat Nautilus inne i stan också, rekommenderas inte. Dåligt utbud av fria vikter, speglar och yta. Mest bara en massa maskiner. Är inte billigare än de andra heller.

Registrerad: 2008-08-08

Tack för svaren. Från början tänkte jag träna på campushallen men sen såg jag priset. Inte så glassigt men det är nära och bra bor ju trots allt i Colonia. Men tack för de olika rekomendationerna, får tänka på saken.

Mvh

Marcus

Från: Malmö
Registrerad: 2008-04-16

Utanför linköping finns ju gymmet som magnus samuelsson tränar en del på. Har bara ingen aning om hur de är:P

Från: Linköping
Registrerad: 2004-01-30

Det va en del Linköpingsbor här märkte jag :D

Själv tränar ja på citygymet som ligger i city, därav namnet. Billigast i stan, sämst ventilation men mycket bra träningsutbud som ett "källargym". Annars i stan (eller nära) så har du ju Feelgood, Simhallen, Sporthallen, Friskis, Nautilus, Gymbolaget och Worldclass. Sen finns ju som tidigare nämnt även Campushallen och ishallen :D

Citygymet är väl det billigaste och mest prisvärda gymet där man kan få årskort för under 200 kronor i månaden vid autogiro.

Senast redigerat av Tobben (2008-08-09 23:05)

hugok skrev:

Utanför linköping finns ju gymmet som magnus samuelsson tränar en del på. Har bara ingen aning om hur de är:P

Vilket skulle det vara?
Jag vet att han har tränat en del på gymet jag hänger på iaf..

Registrerad: 2008-02-20

Campushallen var mycket bättre för 5 år sedan. Då kunde man köpa rena gymkort och betalade då hälften av vad man betalar idag. Tyvärr kom någon smart anställd på att dom skulle tjäna mer om dom bara sålde kort där "allt ingick". Så nu måste man även betala för innebandyspelande och spinning trots att man bara gymmar.

Med andra ord: Det var bättre förr :-)

Från: Malmö
Registrerad: 2008-04-16

Tobben skrev:

hugok skrev:

Vilket skulle det vara?
Jag vet att han har tränat en del på gymet jag hänger på iaf..

Jag har ingen aning, har bara hört att han håller till i dom krokarna:P tror de ligger i kisa eller nåt.

Tobben skrev:

Citygymet är väl det billigaste och mest prisvärda gymet där man kan få årskort för under 200 kronor i månaden vid autogiro.

Årskort på F&S i Tannefors kostar 1100kr + medlemsavgiften i föreningen på 100kr (http://www.linkoping.friskissvettis.se/ … asp?page=7). De har dessutom bra ventilation, och lokaler ovan jord. :)

Avstängd
Registrerad: 2008-07-25

Tobben skrev:

Det va en del Linköpingsbor här märkte jag :D

Själv tränar ja på citygymet som ligger i city, därav namnet. Billigast i stan, sämst ventilation men mycket bra träningsutbud som ett "källargym". Annars i stan (eller nära) så har du ju Feelgood, Simhallen, Sporthallen, Friskis, Nautilus, Gymbolaget och Worldclass. Sen finns ju som tidigare nämnt även Campushallen och ishallen :D

High five! Citygymmet rules!!!

Avstängd
Registrerad: 2008-07-25

PS. Finns absolut inget värre gym än friskis o svettis, till och med namnet vittnar om hur jävla uselt det är...

Det finns dåliga gym, riktigt dåliga gym, skit gym och riktigt dåliga skit gym som man  hatar så innerligt (och hårt) att det svider i hela ens kranium. "Kraniumsvidare" kan vi kalla dom fär att slippa eventuell förvirring eller onödigt långa broderier om uselhet. OCh Friskis o svettis är verkligen en redig kraniumsvidare.

Jag trodde faktiskt på Friskis o svettis dock. Jag hade rätt höga förväntningar på det, och var sådär lagom munter och glad då jag för första gången gick (även den, kraniumsvidande) långa vägen dit. Det tog dock bara ett par sekunder innan jag insåg att det var skit rakt igenom, då det var en fet kärring i receptionen istället för den stenhårt rippade militär liknande cooling som det var på citygymmet. Jag visste därmed att mina följande 40 minuter hem skulle få tortyren i de sibiriska fånglägren att framstå som en urskön picknick i parken.

Friskis o svettis (kraniumsvidaren) är döden i gymform, bokstavligen. Friskis o svettis är en oerhörd tragedi för den arme sate som någonsin råkar betala fullpris för ett årskort där, så vad du än gör, hur fattig du än är, bli INTE medlem där!

Får du så allvarliga problem av de trevliga människorna som välkomnar en med ett leende så har du nog, mycket riktigt, inte där att göra.

Friskis är bra. De har ett basutbud av maskiner och tillräckligt med fria vikter. Dessutom är det en heterogen medlemsskara. Allt från gymnasiekids till pensionärer. Riktigt trevligt. Men det är klart, har man machokomplex kanske det inte är ballt nog.

Från: olika, variation är ju viktigt
Registrerad: 2006-09-14

Jag måste slå ett slag för gymmet i stångebros ishall, vid cloetta center alltså. Det kostar runt 300 kr per år lr dyliknande. gott om fria vikter och lite annat. Du kan söka på Linköpings Atletklubb så hittar du nog lite fakta från en väldigt B-aktig hemsida. Men gymmet funkar bra, inte så stor men du slipper springa mellan olika salar för att ta dig mellan övningarna. Det är som sagt väldigt billigt :)

AlexanderSupertramp skrev:

Tobben skrev:

Årskort på F&S i Tannefors kostar 1100kr + medlemsavgiften i föreningen på 100kr (http://www.linkoping.friskissvettis.se/ … asp?page=7). De har dessutom bra ventilation, och lokaler ovan jord. :)

Vad jag har hört så lämnar deras gym en HEL DEL att önska?

sulan91 skrev:

Jag måste slå ett slag för gymmet i stångebros ishall, vid cloetta center alltså. Det kostar runt 300 kr per år lr dyliknande. gott om fria vikter och lite annat. Du kan söka på Linköpings Atletklubb så hittar du nog lite fakta från en väldigt B-aktig hemsida. Men gymmet funkar bra, inte så stor men du slipper springa mellan olika salar för att ta dig mellan övningarna. Det är som sagt väldigt billigt :)

Det som är bra med det stället är att de har mycket bra och ny utrustning även att jag ändå tycker att de saknar en hel del också. Nackdelen är dåliga öppettider samt stängt över sommaren. Iaf så va det så för några år sen :)

Från: olika, variation är ju viktigt
Registrerad: 2006-09-14

Tobben skrev:

sulan91 skrev:

Det som är bra med det stället är att de har mycket bra och ny utrustning även att jag ändå tycker att de saknar en hel del också. Nackdelen är dåliga öppettider samt stängt över sommaren. Iaf så va det så för några år sen :)

Jo tiderna har varit dåliga nu under sommarn, men nu har de från 9 eller 10 - 21 eller 22, kommer inte riktigt ihåg, o det är rätt bra o på helger från 9 eller 10 till 16. Så det minuset kan man stryka nu.

Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

Tränar ju som Tobben på citygymet, men ni har ju inte länkat! http://www.citygymet.nu

Tobben skrev:

AlexanderSupertramp skrev:

Tobben skrev:

Vad jag har hört så lämnar deras gym en HEL DEL att önska?

Det beror väl på vad man önskar. Själv är jag mer än nöjd om det finns möjligheter att träna med fria vikter, lite maskiner som komplement och några löpband/cyklar/dylikt. Och det finns det.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB