Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Det är snart dags att gå över i en period av lägre intensitet. Det känns som att jag max har en månad av bra gains kvar (kan inte pressa mig mycket hårdare än jag gör nu), så för att återfå ”the gaining momentum” har jag tänkt mig följande H.I.T-pass 2 ggr per vecka. Tanken är att jag ska cykla intensiteten istället för antalet reps.
Benspark som pre-exhaust supersetat med
Böj/Mark
Bänk
Dips
Chins
Stångrodd
Militärpress
Stångcurls
Cable Crunches
Tanken är att jag drar ner på vikterna till 85-90% av det jag använt i slutet av pågående cykel och håller repsen konstant (jfr med tidigare cykel) och kör 2-3 set per övning. Tanken är jag i början ökar de stora övningarna med 2-2,5 per vecka. Då jag kommit tillbaka till mina gamla PB borde de inte kännas lika tunga som innan, så att jag förhoppningsvis kan fortsätta hålla en lite högre volym. Då vikterna börjar bli riktigt tunga och jag börjar faila på det andra eller tredje setet sänker jag volymen vartefter, så att jag i slutet av cykeln kör ren HIT för att mjölka alla öknigar ur cykeln.
Alternativet är att jag kör enligt samma intensitetcykel, men kör 2-split enligt
Pass 1
Bänk 2 set
Militärpress 2 set
Mage 2 set
(Ev. triceps 1 set)
Pass 2
Chins 2 set
Stångrodd 2 set
Stångcrul 2 set
Vadpress 1 dropset
där passen roteras 1x2x1xx,2x1x2xx och böj körs måndagar och mark på fredagar.
Konstruktiv kritik, tack! :D
Senast redigerat av johanw (2008-08-08 16:03)
Tanken är att jag ska cykla intensiteten istället för antalet reps.
Variation är som sagt alltid bra. Första alternativet ser ut som ett mycket bra helkroppsprogram som kommer kännas ordentligt i kroppen.
Tanken är att jag drar ner på vikterna till 85-90% av det jag använt i slutet av pågående cykel och håller repsen konstant (jfr med tidigare cykel) och kör 2-3 set per övning. Tanken är jag i början ökar de stora övningarna med 2-2,5 per vecka. Då jag kommit tillbaka till mina gamla PB borde de inte kännas lika tunga som innan, så att jag förhoppningsvis kan fortsätta hålla en lite högre volym.
God tanke och grund för att progressivt höja belastningen. Tror det kommer att fungera bra för dig.
Hm. Kanske jag är på rätt spår för en gångs skull! :D