Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 18 19 20 21 22 23  

JohanW äter och tränar

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Bänk 62kg 8,5
Militärpress 41kg 10,6
Dips KV 10
Cable cruches 1 dropset 45kg 10 => 30kg 5
Sidebends i kabelhiss 30 kg 15

Webbsida

Sjukt vad mycket mat man kan äta och ändå hålla sjukt lågt kaloriintag och samtidigt få i sig omkring 200g protein, bara man tänker till lite. Igår landade jag på typ 1700 kcal och åt då

2 avokado + 1 dl slowfx (bröt fastan klockan 15.00)
4 äggvitor + 2 hela ägg (klockan 18.00)
2 burkar tonfisk + 100g gräddfil + lite kapris + ½ halv rödlök + ½ liter cola zero + tomater och gurka (18.30)
100g kalkonchorizo + 3g omega-3 + 2 multifx (19.30)
0,5kg fettfri kvarg + 1dl minimjölk + 1 dl fett- och sockerfri jordgubbsyoghurt + en näve frysta bär (22.00)

Idag bröt jag fastan med 50g havregryn och 1 dl slowfx, för att en timme senare fira fredagen med lite godis. "Lite" visade sig vid en närmare uträkning ge nästan 500kcal.

Morgonvikt 71,5kg

Webbsida

Gårdagens
Marklyft 100kg 12,6 (klustrade högrepsmark är teh shit!)
Chins 7½,4 (kan inte köra chins efter mark. tappar alltid. kommer från och med nu att alltid köra chins och bänk först i passet före böj/mark)
Stångrodd 56kg 9,8
Bicepscurls 36,5 5 rest pause 1 rp 1 rp 1 (körde utan att gunga med ryggen och var riktigt strikt med armbågarna. tappade genast 3 reps, men det var väntat. ska hålla mig till strika curls från och med nu)
Underarmscurls 26kg 7
Vader i maskin dropset 11 plattor 12 => 9 plattor 5

Bastade efter passet och fick beröm för min fina markteknik av en riktigt biffig afrikansk kille. Väldigt peppande.

Webbsida

Körde ett helkroppspass på lunchen då det blir mitt troligtvis sista pass på en vecka. Ska hälsa på en kompis i berlin och kanske ska träna på ett gym vid namn American Fitness då jag är där, men vet såklart inte säkert om det blir så.

Iaf:
Bänk 63kg 10,7 (körde ett tredje set men passaren fattade inte hur man passar utan hjälpte till från första reppet, n00b!)
Chins 6,4, en 30/30-rep
Militärpress 42kg 10,7
Böj 76kg 10,10,8 (var såpass slut i det här skedet att jag inte fixade fler reps i böjen trots att benen kändes riktigt fräscha. Siktade på 1 mastodontset på 20 reps, men körde fler set istället.)
Stångrodd 57kg 9,8
Stångcurl 35kg 8, 3 rp 1 långsam rep

15-20 reps böj med typ 8RM är det mest jobbiga jag testat ever. Känns som ett verkligt karraktärstest och idag fixade jag det inte. Ett sjukt nederlag.
Om en månad kommer mitt gamla militärpress-PB att kännas sjukt lätt. Om allt väl är jag då vara tillbaka på 45kg och har dessutom vunnit 2 reps.

Webbsida

Kom hem från berlin i tisdags. Dekadensen var hård. Sjuk feststad, men behövde det verkligen.
Onsdagens pass var segt. Kände mig inte 100 då jag gick in på gymmet och visste att det skulle bli ett "komma tillbaka till gymmet"-pass. Blev lite chins, stångrodd, biceecurls, vader och underarmar. Orkar inte skriva upp reps och vikter då jag var riktigt seg, men imorgon är jag tillbaka. Ska sova läääänge och sen gå och dra mina bästa marklyft ever... typ. Skönt att vara hemma.

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Berlin är galet =) Var var ni?

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Keep_On_Pumpin skrev:

Berlin är galet =)

+1 *längtar tillbaka*

Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Berlin är galet =) Var var ni?

Scala och Panorama bar/Berghain främst. Det var modevecka i Berlin så på Scala var det modefester. På berghain var det allmänt sjukt bögigt dekadent. Gaysen vet verkligen hur man festar till det och hur man tar droger. Sjuka mängder droger i den stan...

Webbsida

...

Kul med bögklubb... Du missade halva nöjet

Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

...

Kul med bögklubb... Du missade halva nöjet

halva nöjet?

Webbsida

Du var inte i nån klubb där det fanns pool och flickorna sprang runt i string bikini eller där de dansade från burar från taken? Det tyckte iaf jag var jävligt kul! =)

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Du var inte i nån klubb där det fanns pool och flickorna sprang runt i string bikini eller där de dansade från burar från taken? Det tyckte iaf jag var jävligt kul! =)

Namn på det stället tack! ;)

Senast redigerat av Crosstjeck (2008-07-25 12:43)

Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Fick du ligga?

Körde ett pass idag bestående av
Bänk
Mark
Militärpress
Dips
Mage

Tappade i samtliga övningar, vilket kändes sjukt surt. Marklyften gick riktigt riktigt dåligt. Fick bara till sex reps på 95kg, vilket måste vara någonslags bottennotering. Hur mycket kan man tappa på lite mer än en vecka om man levt riktigt dålighetliv under tiden??

Senast redigerat av johanw (2008-07-25 18:25)

Webbsida

Gårdagens. Fortfarande på minus jämfört med före semestern
Böj 76kg 11, 5 (-6 reps på första setet! SJUKT! HATERS!)
Chins 6,4 (-2 reps på första setet)
Stångrodd 57kg 8,7 (-1 rep på första setet)
Stångcurl 35kg 8 rp 1 rp 1 (helt ok antar jag, har slutat fuska här)
Underamrscurl 26kg 6, 6 (-1 på första)
Stående vadpress dropset 11 plattor 13 reps ==> 9 plattor 4 reps

Trots att jag fortfarande presterar ganska uselt kändes passet bra. Lyckades hitta den där intensiteten som krävs för ett bra lågvolymspass och är säker på att nästa pass medför ökningar.

Senast redigerat av johanw (2008-07-29 14:14)

Webbsida

Crosstjeck skrev:

Namn på det stället tack! ;)

Matrix =)

Johanw: Nej jag hade flicka och var trogen ;) Titta men inte röra (utom dansa såklart) ^^

Webbsida

Gårdagens
Bänk 64kg 6 +2 forced,4 + 1 forced (wtf? tekniken satt inte alls. tryckte fram axlarna och presterade inte alls. som tur var kändes det inte som ett direkt styrkeproblem, snarare var det tekniken som inte var den bästa)
Militärpress 43kg 8,5 (forced repsen från bänken tog ut sin rätt. militärpressen börjar kännas riktigt bra i övrigt.)
Dips KV 12,6 (djupare än någonsin. +2 reps från sista pushpasset innan berlinresan)
Mage 1 drop set cable crunches

Kändes bra, trots att ökningarna inte infann sig i bänk och militärpress.

Senast redigerat av johanw (2008-08-04 16:21)

Webbsida

Marklyft 100kg 13, 5
-Första setet klustrat, andra touch-and-go. Har aldrig fixat så många reps på 100kg. Ett slags PB det också, trots att jag kört 8 touch and go reps på 110. Anabolt som fan :)

Chins 7, 3
-Körde som jag "borde" köra varje gång. Alltså med explosiv positiv rörelse ändå från avslappnat hängande läge upp till bröstet följt av 5+ sekunders negativ. Första setet kördes till absolut positiv failure med 7 helt rena reps, följt av en halv långsam  rep och lite bottenlägsjuck. Vilade i kanske fem minuter och var dum nog att ge mig på ett andra set

Stångrodd 57kg 10,7
-Positiv teknisk fail på båda seten. Försökte alltså inte mig på den där sista repen som blir ½

Stångcurl 35kg 8,5,3
-Lite volym för Bicce. Fail på allt. Ingen som helst pump, men det spelar mindre roll.

Vadpress dropset 11 plattor 14 ==>9 plattor 5
- Brände fint.

Riktigt bra pass idag. Lyckas jag böja 1 set på 20*76kg på måndagen är min lycka gjord. Håll tummarna för mig!

Registrerad: 2006-05-13

Varför kör du så jävla många reps i böj? :O

Webbsida

För att höja intensiteten. Kör på en vikt som jag bara fixar 8 raka reps på. Sen är resten breathing squats (med paus i toppläge tills jag fixar en till rep). Kör böjen med dubbelprogression. Ökar på repsen tills jag på nuvarande vikt fixar 20 reps, sedan lägger jag på typ 10kg och jobbar mig upp mot 20 igen.

Lite om högrepsböj:
http://www.bodybuilding.com/fun/brewster24.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/cyberpump24.htm

Senast redigerat av johanw (2008-08-02 17:29)

Webbsida

Snart ska jag iväg till gymmet. Är dock lite intresserade av vad ni tycker om mitt upplägg...

Webbsida

Snart ska jag iväg till gymmet. Är dock lite intresserade av vad ni tycker om mitt upplägg...

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Det finns säkert en bra grundtanke bakom konceptet med högrepsböj. Det jag känner mig tveksam till är ju att reps över 15 egentligen endast bidrar till uthållighet och viss mjölksyreträning. Du får nog inte ut så mycket råstyrka eller volym av att gå över 15 reps.

Just my 2 cents.

Webbsida

Crosstjeck skrev:

Det finns säkert en bra grundtanke bakom konceptet med högrepsböj. Det jag känner mig tveksam till är ju att reps över 15 egentligen endast bidrar till uthållighet och viss mjölksyreträning. Du får nog inte ut så mycket råstyrka eller volym av att gå över 15 reps.

Just my 2 cents.

Läs länkarna jag postade ovan! Breathing squats är det mest anabola ever! haha

Idag:
Bänk 65kg 8,5
- PB! Liten ökning men ändå! Patetisk vikt fortfarande, men strikt och med stopp... hehe
Böj 75kg:20 70kg:3
- Då var det äntligen dags! Jag fixade 20 reps på 75kg. Sjukt tungt var det och setet måste ha tagit bra över 3 minuter att fixa, men jag gjorde det! PB! PB! Tyvärr hade jag glömt mina minivikter hemma, så det blev ett kilo mindre än planerat, men va fan! 20 reps med första restpausen efter åttonde repetitionen. Onödigt andra set. Var så slut att jag inte lyckades kontrollera negativa fasen utan mer eller mindre släpte ner kroppen. Gick på tok för djupt och det hela skrek skaderisk. Så går det då man blir kaxig och peppad.
Militärpress 43kg 7,4
- minus en rep i båda seten, men sörjer inte. Var så förbannat slut efter böjen. Hade t.o.m. pump i underarmarna och hela bålen var som ett hårt paket, så förutsättningarna för att få till militärpressen var inte de bästa...
Cablecrunches 2 set

Bästa passet på väldigt länge. Nu är det ökningar på gång igen. Peppen är tillbaka och allt sånt! wohoooo!

Registrerad: 2006-05-13

Gött mosat!

Webbsida

Tackar.  Har konstigt nog träningsverk i underarmsextensorerna idag :S
Idag blir det träning med grippers hemma...

Sidor: 1 … 18 19 20 21 22 23  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB