Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hedvallens träningsdagbok
Hejsan jag är en yngling på 18 år som ska börja träna hårt för att "biffa" till mig. Jag tänker föra dagbok över min träning för att få feedback och kommentarer. Motiverande tävlingar tackar jag heller inte nej till, då motivering är det jag behöver. Jag har tjuvstartat lite med styrketräningen och började för ungefär två veckor sedan. Jag kommer utvärdera det mesta efter BODYTräningsdagbok Jag kommer fylla i min vikt och mina mått varje månad. Jag inbillar mig att jag har bra gener och kommer öka i styrka ganska snabbt. I dagens läge är jag "beach 08" kroppen med six pack som syns i veckan men gömmer sig på helgerna. Jag känner dock att jag vill bygga på mig några kilo muskler och kommer kämpa hårt för att det ska bli en intressant och motiverande läsning för er.
Mina mått för juli.
Datum: 10/7
Kroppsvikt: 69
Längd: 176
Bröstmått: 92
Överarm: 32
Midja: 82
Jag kommer mäta min styrka lite specifikt i bänkpress. Just nu bänkar jag 65kg.
Jag har satt upp som mål att inom den 1 januari ska jag ha bänkat 85kg. Jag är inte alls rutinerad och har aldrig gymmat regelbundet förut så skulle gärna vilja ha kommentarer på hur realistiskt mitt mål är.
Mitt första pass kommer senare idag och kommer inehålla grunder som bänkpress, benböj, marklyft. Sov gott!
Senast redigerat av Hedvallen (2008-07-25 13:54)
Skulle ligga i "tränings- och matdagböker" igentligen, fast annars är det bara att säga Lycka till!
Att öka 20 kg bänkpress på 6 månader när man är nybörjare är nog inga problem. Bänkpress är en rolig övning och bara du tränar regelbundet kommer du öka mer. Lycka till och ät mycket mat!!
Flyttad.
Kikar in och önskar dig lycka till. 85kg i bänken ska inte vara något större problem om du bulkar ett tag. Saknar en sak i din beskrivning: Längd!
Tack för råden och tack för att stevebc flyttade mig.
Pass 1
Datum: 25/7
Uppvärmning: Boxning
Bänkpress@52kg: 8,7
Bänkpress@57kg: 4
Biceps curl@11kg: 10,10,10
Chins: 6,4,4
"Hantelrygglyft@16kg": 12,10,10
längd: 35 minuter
Kostillskott: Amino tabs, Kreatin, gainer, whey 80.
Sammanfattning pass: Kändes ganska okej idag men tror jag ska vila 3 dagar mellan varje muskel så musklerna hinner vila känner mig fortfarande lite krampig i några delar av kroppen fortfarande. Imorgon blir det att köra magen hårt. Nu ska jag ut och steka i solen så man får en fin bränna! Passa på ni med som sitter vid datorn! Seee yaa
Pass 2
Datum: 28/7
Uppvärmning: Cykla
Bänkpress@50kg: 10
Bänkpress@60kg: 4
Bänkpress@55kg: 6
Dips: 10,8,8
"Hantelrygglyft@18kg": 8,6,5
längd: 35 minuter
Kostillskott: Kreatin, whey 80.
Sammanfattning pass: Ättit helt okej mat på sistone kändes som ett skönt pass idag! Imorgon eller övermorgon blir det rygg eller ben som gäller! Hare bra!
Hej!
Jag tycker du kan skriva upp vad du äter så ser båda du och vi andra hur du äter =)
keep it up
Tack för tipset om maten! Jag ska försöka att lägga in vad jag äter men just under denna period så äter jag i stort sätt allt jag ser för att gå upp så mycket i vikt som möjligt, äter glass, chips, gainer och massa nyttigt också. För att få i mig så mycket som möjligt så det kommer bli ganska jobbigt att skriva ner allt men ska försöka!
Pass 3
Datum: 31/7
Uppvärmning: Rodd
Benböj@50kg: 15,15,15
"Hantelrygglyft@18kg": 14,14,14
Kostillskott: Kreatin, whey 80, Gainer
Sammanfattning pass: Körde några till ben övningar, kändes lite slavsigt faktist och inte så himla seriöst. Imorgon ska det bli ett hårt pass axlar, armar, bröst! Ska satsa på att ta 70 kilo i bänken imorgon! Önska mig lycka till! Sov gott
haha, det är bra du äter mycket mat . :) Men du kan ju skriva bara typ frukost,mellanmål,lunch, mellanmål,middag, kvällsmål. (oj, det blev en del iaf :P)
Då kommer jag i fortsättningen inte titta in här, när du skriver att du åt den där stora goda chokladkakan , eftersom jag deffar ;) haha, nej jag skoja. Ska fortsätta och se hur det går för dig! Bara jobba på så kommer resultaten.
Haha ska försöka undvika att prata om allt godis och gott jag äter ;) För jag kan lova dig att det är mycket!
Frukost: Fruktsalad, 4 kalkonmackor med vit bröd.
Mellanmål: Gainer, Whey 80 efter träning.
Pass 4
Datum: 1/8
Uppvärmning: Gång
Bicepscurl@13kg:10, 8, 6
Bicepscurl@11kg:6
Bänkpress@60kg: 3
Chins: 6,4,5
Axellyft@30kg: 10,10,10
hantelbröst@18kg: 8,6,5
Sammanfattning pass: Körde riktigt hårt idag, men jag prövade aldrig att bänka 70 för bänkpressen var upptagen i början sen när jag kom ditt kände jag att jag redan hade lite mjölksyra och knappast skulle klarat det om jag försökt. Jag körde lite mage på slutet också. Känns jävligt skönt i armarna och överkroppen just nu blir att vila 2-3 dagar sen jävlar ska jag bänka 70! Haa det mys
Sammanfattning pass: Körde några till ben övningar, kändes lite slavsigt faktist och inte så himla seriöst. Imorgon ska det bli ett hårt pass axlar, armar, bröst! Ska satsa på att ta 70 kilo i bänken imorgon! Önska mig lycka till! Sov gott
Hedvallen skrev:
Haha ska försöka undvika att prata om allt godis och gott jag äter ;) För jag kan lova dig att det är mycket!
Frukost: Fruktsalad, 4 kalkonmackor med vit bröd.
Mellanmål: Gainer, Whey 80 efter träning.
Pass 4
Datum: 1/8
Uppvärmning: Gång
Bicepscurl@13kg:10, 8, 6
Bicepscurl@11kg:6
Bänkpress@60kg: 3
Chins: 6,4,5
Axellyft@30kg: 10,10,10
hantelbröst@18kg: 8,6,5
Sammanfattning pass: Körde riktigt hårt idag, men jag prövade aldrig att bänka 70 för bänkpressen var upptagen i början sen när jag kom ditt kände jag att jag redan hade lite mjölksyra och knappast skulle klarat det om jag försökt. Jag körde lite mage på slutet också. Känns jävligt skönt i armarna och överkroppen just nu blir att vila 2-3 dagar sen jävlar ska jag bänka 70! Haa det mys
förstår inte riktigt? Tränade du detta idag och sedan säger du att du ska vila 2-3. OCh sedan säger du at du ska träna hårt imorgon bänk fast du säger du ska vila :P
Vad tycker du om whey 80 ? Ska nämligen köpa den.
Oj haha jag har kopierat mitt gamla pass för att ha som mall. Jag ska vila 2-3 dagar nu och sedan ska jag bänka. Den andra sammanfattningen var från igår haha! Förlåt ska inte göra samma misstag. Whey 80 har jag själv inte så stor erfarenhet ifrån men min bror som är pt och har ett nautilus gym säger att dom två viktigaste kostillskotten för att bygga är kreatin och protein. Som protein är väll whey 80 eller whey 100 dom två bästa! Jag känner att det är väldigt enkelt och slinker ner i magen efter ett pass skulle vara svårare för mig att ta tillexempel en energibar eller något för jag mår rätt illa när jag kört hårt på gymmet då passar det bra med vätska(whey 80) Jag tror gymgrossisten har kampanj på den så pröva några påsar! Banan eller mintchocklad!
Japp, gymg har kapanjs, Jag tog vanilj :P
Ok då förstår jag. Blev lite orolig där när du körde stenhårt idag och sedan stenhårt imorgon fast du var helt slut? Men du vet, vi tränar så mycket så blodet hinner inte åka tillbaka till hjärnan ;)
Ät mycket och bra så kommer det bli kalas! =D