Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Gör en skärmavbild och ladda upp på imageshack exempelvis.
Diagramet är grymt stort. Jag får förminska det så att inte alla datum syns. Vänta kommer upp snart.
Som sagt: +-0 i vikt, högre bf% och en rygg som har vart skadad snart ett halvår. Bra utveckling för en 18-19 årig man... Jävla helvete...
Kan tillägga att jag har dragit bort 3 kg på varje vikt tills min nya våg kom run maj 2008. Min gamla våg visade 3kg för mkt.
Kop: ok, men då får du äta nu när du är skadad. Men om du skulle kunna träna, ska du till 70 kg eller under det?
Lajne: Nja det går ju uppåt ser du väl? ;) Men sakta ^^. Jag käkar dock så som jag vill nu.
Spiccy: Som du ser har jag svåra problem att öka i vikt. Frågan är hur jag ska göra sen när jag kan träna igen. Deffa ner mig som satan vara stenhård och börja om eller helt enkelt försöka bulka.
Hm, Jag tycker att du ska bulka upp dig och deffa sen.
Lättare sagt än gjort ;) Svårt för mig att göra det =)
Deffa först då? Hoppas på muskelminne medan du gör det. osv^^
Keep_On_Pumpin skrev:
Lättare sagt än gjort ;) Svårt för mig att göra det =)
Ät mer mat. :-P
Ja eller hur assow, hur svårt kan de va KOP?! ;)
Lajne: Ja =P Får se
Strosaren: Nähe? =P
TOXIII: Säger spykungen ;)
Kop: Det är bara att käka :-)
Jaa håller med, BARA äta ju!
Spicegirl: Kom och ät åt mig då =) Jag hatar mat =) Jag deffar hellre det är ju bara att inte äta? =) Jag fattar inte hur man lyckas bli fet.
TOXIII: Säger spykungen som sagt ;)
KoP: Ge det en 3-4 månaders deff så tror jag att även du kommer inte bara inse matens härlighet utan dessutom frenetiskt fördjupa dig i den:P Fast detta har jag sagt tidigare.
Jag har börjat äta mkt bättre nu kan jag meddela. Jag känner iaf matlust igen =).
Nu måste ni hjälpa mig, speciellt Babel. Jag får ingen vettig hjälp av min sjukgymnast känner jag :'(. Vad ska jag ta mig till? Jag räknar seriöst med att dras med det här resten av mitt liv nu... Det känns som om det aldrig kommer att gå över.
Vad säger/gör sjukgymnasten till/med Dig med tanke på att Du inte finner hans hjälp vettig?
Tränar Du något för tillfället, något rehabprogram eller dyl.? Har Du haft någon form av viloperiod sedan Du skadade Dig, dvs. när Du inte har tränat något alls?
Själv tror jag på aktiv vila, när jag ex. skadade mig i ryggen för lite över ett år sedan så började jag ta extra promenader för att "mjuka upp" det skadade området samtidigt som jag undvek styrkeövningar som belastade ryggen. Man kan säga att jag gick runt berget istället för att klättra över det och efter ett tag så hade min rygg blivit bättre. Visst, jag kan fortfarande känna av ryggen om jag använder fel form osv. Det är som ett ärr, det försvinner aldrig helt men det går att förbättra!
Din skada är onekligen mycket allvarligare än vad min var men jag vill ändå tro att det finns möjligheter om att Du kan bli bra igen. Jag tror på Dig! :)
Mvh
Han säger saker som: Det var du som kände att det strålade i benen va?* Vad ska man tänka óm honom då? Han håller ju fan inte koll på nånting alls då :( Sen under behandlingarna står han och tänker och ba: Hmm vad ska vi hitta på nu då.* Massa sånt piss.
Jag tränar med honom ja och många av de övningar babel gav mig.
Jag har vilat utan att göra nått i kanske 4 veckor. Skadan har jag haft sen mars.
:'(
Tycker du inte om att äta? Tråkigt! Hm, jag ska börja äta mer snart weee :)
Tråkigt när det blir så med sjukgymnast. Ja, Babel can fix it
Ska Du inte möta en annan läkare nu i början av Augusti (om jag inte minns fel av det jag har läst i Din träningsdagbok?), en typ av idrottsläkare? Där måste väl något vettigt kunna konstateras? :)
Jag gick också till en sjukgymnast när jag var skadad, jag fick ut absolut inget vettigt ur denna person (som f.ö. påstod att man kunde skada ryggen så fort man böjde sig ner för att plocka upp en tesked på golvet... Jo, tjena... -.-) och valde därför att köra mitt eget "race". Jag tycker att Du ska gå mera på den rådgivning Babel har gett Dig istället för sjukgymnasten dvs. Ditt rehabprogram kontrat med promenader och möjligtvis något löppass (om det känns acceptabelt för kroppen?) samt stretching. Jag gjorde en liknande rutin för att bli av med min skada och det hjälpte mig, därför låter det resonabelt om Du förstår min poäng? ...Att vi två sedan är helt olika individer med förutsättningar, bakgrund och responser struntar jag för tillfället i. =P
Att det kan ta sin tid är nog bara något Du får acceptera, helt enkelt. Du får försöka se det i det stora perspektivet istället, vad gör säg... 6 månader av lätt fysisk aktivitet när Du säkerligen kommer leva i väl över 80 år med möjligheten till tunga basövningar varje dag, är inte då denna period värd att genomlida inför det som komma skall? Vägen i livet är inte alltid rak. Du måste även undvika det negativa tänkandet, visst det är bra att vara realistisk men onda tankar föder dåligt agerande och pessismism vilket gör att Du plötsligt finner Dig själv i en ond cirkel riktning nedåt med ansiktet först för att ta emot den hårda smällen. Fokusera på problemet, med Din egen kunskap inom styrketräning (anatomi, biologi etc.) och Ditt intresse att studera medicin samt Din vilja att bli frisk kommer Du att sluta se problemet i Dig själv och snarare Dig själv i problemet. Du som person är simpel och därav anpassningsbar till skillnad från det komplexa och stela problemet vilket gör att Du kan verka inom problemets ramar och förstöra dess struktur, bli fri från det för det vilda går ej att tämja. Ha tålamod och i sinom tid kommer lösningen. Du har mitt stöd och säkerligen alla användare på detta forum, vi finns här för att stötta. :)
Mvh
Edit; dubbelpost...
Senast redigerat av Mr_W.P (2008-07-30 20:34)
Angående deff eller bulk, så är väl bulk ett bättre alternativ för att du ska bli bättre i ryggen? :P