Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 15 16 17 18 19 … 23  

Steph tränar inför egen Ironmantävling

Registrerad: 2007-05-10
Webbsida

Rätt blåsigt idag, och samma lovas så det blir nog motsolssimning i morgon. +19,5 i vattenet ca 9.00 idag och tempen kring 19 på dan så det ser bra ut.
Sökte upp Stubbens blogg  http://alexstubb.com/fi/index.php?trg=diary . Han har svenska som modersmål, men bloggar på ett språk som en bråkdels miljontedel förstår. Men där finns bilder både från triathlon i Joroinen 14/7 & Washington 18/7, där han träffade Rice i onsdags.
Han uppgav när han blev utrikesminister fyra specialintressen varav marathon och bloggande var två. Hade dock fått problem med benen och fysioterapeuten föreslog grenbyte och då analyserade han att triathlon kunde vara nåt. For till simhallen i januari (i år) för att testa på det.
Nu älskar han cykling och körde med 36km/h i medelhastighet.
Har fru o två barn under skolåldern. Familjen bor kvar utanför Bryssel där hon jobbar som jurist.
Frågeställningen "kan man jobba och träna för triathlon" fick ett mycket tydligt svar.

Skummade häromdagen i den lilla lilla bok, som jag hade som enda stöd senast. Där skrev han klart att man behöver INTE säga upp sig från jobbet, skilja sig och sälja huset för att klara av ett triathlon.

Försöker ju lite få en mer avslappnad inställning kring triathlon. Nog vet ju folk att det ändå kan vara lite ansträngande ibland. Funderade efteråt att jag på frågan: "Vad tänker man på ett IM?" skulle ha svarat: "Det är ju som en 15 timmars korsfästning där man till slut ser döden som en befrielse!" Antagligen skulle folk ha trott mer på det svaret!

Senast redigerat av steph (2008-07-18 20:25)

Registrerad: 2007-05-08

Jo det var ett bra svar. Även om ingen går på det...