Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 36 37 38 39 40 … 46 Tråd låst

Lajne piskar KOP 23/2-06/6

Från: Norrköping
Registrerad: 2005-12-15

spicegirl_17 skrev:

I don't give a damn about Prince -shit racket.   I have Yonex 320gram! I gonna kick you and your little wilsonracket!

Hmm never heard about Yonex, sounds like a bad japanese car brand! Ill go with my Wilson racket, even though its a few years old.

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Var som sagt hos sjukgymnasten idag. Hela besöket tog väl ca 45 minuter och vi hade oss ett rejält snack. Någon blödning är det ju absolut inte frågan om utan snarare en inklämning av någon nerv. Han menade att jag är spänd på högersida av ryggen och är lite sned. Dessutom menade han att jag är överrörlig och vill nu jobba på att främst stabilisera min rygg. Han kunde inte garantera att mina problem kommer gå över.

Jag vill gråta och dö. Jag är verkligen jätteledsen och kan inte tro att detta är sant. Vafan höll jag på med? Var jag tvungen att pressa mig så jävla hårt?

Jag ska träffa honom nästa vecka tisdag och vi ska köra lite övningar.

Registrerad: 2008-03-24

high_school_boy skrev:

spicegirl_17 skrev:

I don't give a damn about Prince -shit racket.   I have Yonex 320gram! I gonna kick you and your little wilsonracket!

Hmm never heard about Yonex, sounds like a bad japanese car brand! Ill go with my Wilson racket, even though its a few years old.

you go with your stupid Wilson,  and I will go with my Yonex- piece of cake.

Keep_On_Pumpin skrev:

Var som sagt hos sjukgymnasten idag. Hela besöket tog väl ca 45 minuter och vi hade oss ett rejält snack. Någon blödning är det ju absolut inte frågan om utan snarare en inklämning av någon nerv. Han menade att jag är spänd på högersida av ryggen och är lite sned. Dessutom menade han att jag är överrörlig och vill nu jobba på att främst stabilisera min rygg. Han kunde inte garantera att mina problem kommer gå över.

Jag vill gråta och dö. Jag är verkligen jätteledsen och kan inte tro att detta är sant. Vafan höll jag på med? Var jag tvungen att pressa mig så jävla hårt?

tråkigt men måla inte fan på väggen förän han sitter där.  Man lär sig av sina misstag! Keep it up Kop, you can do it!! :-D Förstår det är tufft, ta en dag itaget.

Asso, du vet att du utmanar en fd tennisspelare som har spelat mot folk som lirar i värdsklass nu. :)

high_school_boy skrev:

Asso, du vet att du utmanar en fd tennisspelare som har spelat mot folk som lirar i värdsklass nu. :)

oj oj oj.. Hm, nu vet jag det om det stämmer, och inga problem .. =P

Från: Hoby-town
Registrerad: 2008-03-30

high_school_boy skrev:

Nu tror jag att spicegirl blev rädd och ångrar att hon gick med på utmaningen.. det hade iallafall jag gjort:S

Ljuvligt skrev:

high_school_boy skrev:

Nu tror jag att spicegirl blev rädd och ångrar att hon gick med på utmaningen.. det hade iallafall jag gjort:S

haha, nejdå, klart jag inte blir rädd. I'm spice =P

Ljuvligt skrev:

high_school_boy skrev:

Hm. Finns ju ingeting som säger att ja gav han eller henne något bra motstånd direkt. No need 2 fear...yet. :P

Från: Hoby-town
Registrerad: 2008-03-30

Försökte vara lite ironisk där;)

high_school_boy skrev:

Ljuvligt skrev:

high_school_boy skrev:

Hm. Finns ju ingeting som säger att ja gav han eller henne något bra motstånd direkt. No need 2 fear...yet. :P

haha, det är sant. Men du gjorde säkert ditt bästa :-)

Ljuvligt skrev:

Försökte vara lite ironisk där;)

haha, jag vet :P (om det nu var till mig du menade)

Webbsida

Nu har ni spammat sönder min dagbok så jag vet inte om Babel ens hittade mitt inlägg. Jag postar det igen, känner att jag behöver feedback.

KOP skrev:

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Det finns folk som har tagit sig ur helkroppsförlamning efter att ha brutit nacken, folk som alla har det gemensamt att de har jobbat jävligt hårt med sin rehab. Och möjligen även att doktorn, till skillnad från "jag kan inte garantera att det blir bra" snarare har sagt "du ska vara glad om du kommer kunna åka rullstol". Så oavsett om det finns en möjlighet att du aldrig blir bra igen, och oavsett hur stor eller liten den möjligheten är, så spelar det ingen roll. Det viktiga är att du verkligen gör allt du kan för att det ska bli bra. Hur svårt nu detta än är; rehab är ju i princip tråkighetsdöden och sjukt lätt att slacka efter med.

Webbsida

Ja. Men förstå hur jävla irriterande det är? Herrigud jag körde lite mark och böj på 100-105 kg och jag pajar min rygg. Jag är 19 år gammal ffs... Sånt här ska inte hända, inte på det sättet det hände. Jag har lärt mig av mitt misstag, kan jag bara få bli bra nu och skynda långsamt? Jävla helvete om skiten inte går bort.

Som jag skrev tidigare, måla inte fan på väggen förrän han sitter där. Jag förstår dig och jag har varit med om liknande situation, dock inte lika allvarlig som din. Shit happens men varje dag är en ny dag med nya möjligheter.
Japp, skynda långsamt! Försök att inte tänka så mycket på det, jag vet det är svårt!!

Nu har du lärt dig av ditt misstag och det finns inte mycket man kan göra nu. Gör det bästa av det!! Så får man se hur långt det räcker!! :) Du klarat det !!

Hej!

Jo det bör räcka att enbart ta träningsdagar. Det kanske t o m är en fördel eftersom du annars kanske vänjer kroppen.

Mvh

Henrik

Webbsida

Hjälp nån har haxxat hsbs konto.

Nej. Du har drabbats av en minneslucka.

Keep_On_Pumpin skrev:

Det står ju doserat till varje dag:S. Också fått hem en sån burk, är rätt nyfiken. Om man tar det varje dag tar skiten slut på 10 dagar? :p

Keep_On_Pumpin skrev:

Säg till mig här där eller på msn hur man ska köra sen! =)

Webbsida

Haha tackar =)

Lustigt att de förespråkar en annan dosering än vad det står på burken? =P

Från: Stockholm
Registrerad: 2007-01-19
Webbsida

Var väl som jag misstänkte. Man kan aldig garantera att det går över helt när det gäller diagnoser såsom nerinklämning. Men oddsen är mycket mycket goda med tanke på att du är ung och aktiv. Se till att röra på dig lugnt nu i början och gå promenader samt kör rehab strikt och lätt. Det program jag gav dig är fullt dugligt för det han diagnostiserade dig för.

Sedan får du ta det som det är. Går du till en sjukgymnast vill han rätta till felställningar och överrörligheter i rygg/nakcke. Går du till en ortoped httar han anatomiska felställningar i knälederna. Går du till en idrottsläkare hittar han blödningar och inflammationer/degenerationer i leder och ligament. Alla på exakt samma diagnos.

Låter förvirrande? Ja, det är det. Men gemensammt är att de alla hittar en väg till en lösning på problemet. Sjukgymnasten ger dig rehabövningar, ortopeden ger dig anatomiska inlägg samt gåövningar, läkaren skriver ut voltaren och vila (och förhoppningsvis rehab, men man vet aldrig!). Någon eller alla av dessa är det som kommer göra dig "frisk".

Webbsida

Precis det vill han göra! Han säger att jag är överrörlig i ryggen och vill stärka mina stabilisatorer i ryggen? Så jag har tid med honom nästa tisdag igen. Han säger dessutom att jag är lite sned i ryggen.

Voltaren behöver jag inte för jag har inte ont spec mkt. Eller vid närmare eftertanke så har jag fan rätt ont idag tack vare att sjukgymnasten praktiskt taget lade sig på mig och pressade ner mitt ben i rätt osköna vinklar. Är det dumt att jag har mycket mera värk idag än igår? Vad tycker du jag ska göra nu?

Jag förstår inte hela konceptet med nervinklämning? Vad betyder det? Hur har jag gjort så att en nerv har hamnat i kläm? Har den flyttat på sig eller är den bara "svullen"? Kommer jag alltid ha lättare att reta upp detta i framtiden eller finns det en möjlighet att det går över helt?

Från: Stockholm
Registrerad: 2007-01-19
Webbsida

Det brukar gå över helt efter x-antal månader, det är dock en komplicerad diagnos. Du har något som på engelska kallas sciatica och på svenska slarvigt kallas ichias även fast man ibland INTE har ichias i ichiasnerven... mer förvirrande? Ja... Du kan själv läsa mer här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sciatica
http://www.spine-health.com/conditions/ … t-sciatica

Keep_On_Pumpin skrev:

Haha tackar =)

Haha IDD. Btw, fy fan vilken snuskig jävla smak. *spyr*

Webbsida

high_school_boy skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Haha tackar =)

Haha IDD. Btw, fy fan vilken snuskig jävla smak. *spyr*

Kommer nog inte bry mig om smaken (testat creatyl fx nån gång? - där snackar vi störd smak, det varnas tom på hemsidan för den), men det slinker ner. Taktiken är att shotta skiten.

Sidor: 1 … 36 37 38 39 40 … 46 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB