Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Tja!!
Kan man få större muskler om man bara gör övningar där man använder kroppen som belastning? Tvättbräda? Har ni några tips på övningar?
Visst kan man det :P Du kan ju köra armhävningar, situps, dips, chins, "sitta" i 90 grader.. Dock är det så att vill du ha psykisk stimulation, omväxling kort och gott, så är ju vikter det klart bästa alternativet.. Men det är ju upp till var och en.
Om du tränar hemma så tycker jag i alla fall att du ska införskaffa en skivstång och vikter så att du kan köra åtminstonde knäböj och marklyft.. De är s.k totalövningar, d.v.s de aktiverar hela kroppen, kroppen använder alla sina muskler för att stabilisera kroppen och lyfta vikten i de övningarna, så de rekommenderar jag starkt.. men börja lugnt om du aldrig styrketränat förr eller ej på väldigt länge. Lycka till!!
vad är chins för något?
Chins är en övning för övre delen av ryggen, även biceps, där man hänger i en stång och drar sin kropp uppåt och sen sänker ner.. Jag tror du förstår vad det är för övning nu.
Förslagsvis så finns det en slags stång som man kan fästa upp mellan en dörrpost, om du nu bara vill träna hemma.
tack!! ska man dra sig upp så att hakan huvudet hamnar framför stången eller bakom den?
Framför.. Det tar bättre.