Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 52 53 54 55 56 … 75  

A.I.A - Hur man bygger en soldat

Från: Göteborg
Registrerad: 2006-12-10
Webbsida

Har tyvärr inte sett Arne Persson utföra stångrodd så... "I know nothing. I am from Barcelona!" ^^

Nja, jag skulle väl inte vilja direkt påstå att jag drar "konstigt" med ryggen under "Barbell row", däremot känner jag hur jag trycker ifrån med benen för att assistera själva lyftet. Jag vill nästan associera det lite med det s k "Push-press"-konceptet som är tillgängligt under ex. "Military press". Kanske lyfter lite på överkroppen under samma skeende då också men jag försöker bara symbolisera mig själv göra ett "Stiff leg deadlift" för att få ordning på själva formen. Då ordnar det sig i det stora hela tror jag.

När jag tänker efter så bör det väl inte vara alltför "fel" att få ta i med flera muskelgrupper samtidigt i mitt fall? Jag kan ju inte isolera "Latissimus dorsi" när jag ska dra en skadad kamrat i skydd mitt under en intensiv eldstrid, total rekrytering av hela kroppen är det som gäller ftw! =P

Mvh

Webbsida

Cycle: 6 | Phase: 2/4 | Week: 3/8 | Type: Endurance

Registrerad: 2008-03-24

hej, nu tittar jag in här :-P

Är du alltid så här "filosofisk" inget fel alls, tycker du kan mycket .men läste någonstans här att du säger det blir lite invecklat ibland. Hoppas du tar det bra, inget illa menat :-) Keep it up

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Mr_W.P skrev:

Har tyvärr inte sett Arne Persson utföra stångrodd så... "I know nothing. I am from Barcelona!" ^^

Nja, jag skulle väl inte vilja direkt påstå att jag drar "konstigt" med ryggen under "Barbell row", däremot känner jag hur jag trycker ifrån med benen för att assistera själva lyftet. Jag vill nästan associera det lite med det s k "Push-press"-konceptet som är tillgängligt under ex. "Military press". Kanske lyfter lite på överkroppen under samma skeende då också men jag försöker bara symbolisera mig själv göra ett "Stiff leg deadlift" för att få ordning på själva formen. Då ordnar det sig i det stora hela tror jag.

När jag tänker efter så bör det väl inte vara alltför "fel" att få ta i med flera muskelgrupper samtidigt i mitt fall? Jag kan ju inte isolera "Latissimus dorsi" när jag ska dra en skadad kamrat i skydd mitt under en intensiv eldstrid, total rekrytering av hela kroppen är det som gäller ftw! =P

Det är just det här jag menar; Arne Perssons stångroddar liknar mer explosiva raka mark än egentliga stångroddar, enligt honom själv just därför att inte bara ger det mer träning för rygg, hams, grepp etc utan det tillåter även en högre vikt som ger mer överbelastning på biceps, lats etc även om allt dessa muskler gör är att för gäves försöka hålla emot vikten på vägen ner samt assistera uppvägen lite. Detsamma gäller dock inte riktigt konceptet pushpress just därför att axlarna är en mer ömtålig muskelgrupp att träna; för vissa funkar det säkert bra att göra pushpressar hela tiden men jag tror att de allra flesta får känningar i axlarna bara efter några veckor. Men i vilket fall ville jag ha sagt att framför allt under en "heavy" period spelar det verkligen ingen roll om du har total kontroll, får total kontakt etc, så länge du inte har en skadlig teknik är det bara att slita upp vikten på vilket sätt du än kan:) Du verkar ju ändå periodisera bort från det efter ett tag, så då är det lika bra att utnyttja heavy-perioden till att verkligen köra heavy=D

Webbsida

spicegirl_17: Roligt att Du vill titta in, Du är alltid välkommen!

Jag tar Dina ord som en självklar komplimang, man kan väl säga att jag är inne i en tid då filosofin tar upp en stor del av mitt liv och blomstrar därför något ofantligt. Jag hoppas att det skall fortsätta så men jag är även medveten om att det kan avta. Ja, det är lite invecklat vissa stunder och då känner man sig lite obekväm men i grund och botten är det mitt intresse som driver mig även om mina texter frammanar en känsla av bitterhet och förtvivlan ibland men jag känner att man kan uppskatta mycket mer av livets glädjen om man även finner sig uppleva lite svårigheter ibland också. Varken det ena eller det andra, utan både och.

Lajne: De orden lät som ljuv musik för mina öron (fastän jag läser de med ögonen =P), det ger mig större förtroende om mina handlingar. =)

Mvh

Webbsida

Måndag 7 Juli 2008

0455 | Uppvakning

0515 - 0520 | Basic Strength Programme

1. Push-up              25 R
2. Jack knife sit-up   30 R
3. Finger push-up     10 R
4. Side raise            20 R x 2
5. Hindu squat         40 R
6. Supinated pull-up 12 R

Duration: 7 minuter

1710 - 1745 | Cardiovascular Activity: Interval Programme - "Kurz"

Fas 1: [Uppförsbacke, 48 - 58 sekunder | Nedförsbacke, 60 - 64 sekunder] x 8 R

Fas 2: [Lätt kuperad urban miljö, 11 minuter] x 1 R

Kommentar: Jag hade inte viljan att anstränga mig mer än så, inte ens regnet kunde skölja bort de hindrande tankarna från mitt medvetande. Däremot kunde jag faktiskt uppleva en känsla av lugn när jag var ute i regnet, en total frihet skapad av ensamhet och nuet ägde mitt medvetande och det var skönt.

Duration: 27 minuter

1810 - 1835 | Lower Body Flexibility Programme

1. Wall straight leg calf stretch
2. Standing hamstring stretch
3. Standing single leg calf stretch
4. Lying hamstring stretch (towel)
5. Seated abductor stretch
6. Sidelying quadriceps stretch
7. Shin knee seated toe stretch
8. Standing iliotibial stretch
9. Pretzel stretch

6 djupa andetag (á ca. 8 sekunder) per övning | Vänster resp. höger ben på övningar som kräver det

Duration: 25 minuter

2155 | Nedsläck

---

Webbsida

Tisdag 8 Juli 2008

0455 | Uppvakning

3. Knuckle push-up   10 R

1930 - 1955 | Specific Strength Achievement Programme - "Heavy"

1. Bench press:

3 R x 51 kg
3 R x 51 kg
3 R x 51 kg

2. Lying leg raise:

3 R x BW
3 R x BW
3 R x BW

3. Deadlift:

3 R x 51 kg
3 R x 51 kg
3 R x 51 kg

4. Barbell row:

3 R x 51 kg
3 R x 51 kg
3 R x 51 kg

5. Upright row:

3 R x 31 kg
3 R x 31 kg
3 R x 31 kg

6. Reverse wrist curl:

2 R x 31 kg
2 R x 31 kg
2 R x 31 kg

Kommentar: Jag prövade "Lying leg raise" med enbart kroppsvikten först för att känna efter på form osv. och av att döma från själva utförandet så ligger det nog på sin plats att ha lite extra motstånd under den övningen. "Barbell row" hade faktiskt en lite mer striktare form än vanligt, det berodde nog på största delen av min tidigare konversation med Lajne om denna övnings utförande tror jag, hehe. För övrigt gick passet okej men jag är osäker på durationen, har bara lyckats få fram en ungefär siffra med hjälp av uteslutningsmetoden... :S

Duration: 22 minuter

2005 - 2025 | Lower Body Flexibility Programme

4. Standing single leg hamstrings stretch - 85 cm elevation
7. Seated glute stretch
8. Pretzel stretch
9. Seated lower back stretch

6 djupa andetag (á ca. 5 sekunder) per övning | Vänster resp. höger ben på övningar som kräver det

2115 | Nedsläck

---

Webbsida

Onsdag 9 Juli 2008

0455 | Uppvakning

1720 - 1810 | Cardiovascular Activity: Medium Distance

Sträcka:    10.4 km
Version:    Hard
Hastighet: 14.2 km/h

Kommentar: Skit också, bokstavligt talat. Drabbades ytterligare en gång av "Runners shit" och denna gång kunde jag inte hålla mig, när jag hade ca. 1 kilometer kvar att springa fick jag dessvärre stanna och göra ett avbrott. Jag vet att det är dåligt att jämföra med hur man kände sig under själva ögonblicket när man stannade och så här i efterhand men jag vill ändå säga att jag är rätt besviken på mig själv för att inte ha kämpat mig igenom hela sträckan, något som jag faktiskt har lyckats med förut men samtidigt så hade jag nog även blivit lite påverkad av bilden som floppix har lagt upp i Lajnes träningsdagbok på en löpare som uträttat sina behov under Göteborgsvarvet 2008 samtidigt som han fortsatte att springa, varken en rolig upplevelse att vara med om och definitivt ingen rolig syn direkt. :(

Duration: 44 minuter

1840 - 1905 | Lower Body Flexibility Programme

9. Pretzel stretch

6 djupa andetag (á ca. 8 sekunder) per övning | Vänster resp. höger ben på övningar som kräver det

2245 | Nedsläck

---

Jag bara förstår inte hur man kan få detta " runners shit" :P Jag är inte ens i närheten :/ Dock tar jag ut mig bra!

Jag är spänd på en fortsättning i mitt mentala dr W.P :P

Webbsida

Bra, försök inte ens leta efter det! Det är outhärdligt i många fall. :(

Fast iofs så bör man ju uppleva helheten för att få koll på livet... Så (!), om Du nästa gång skall gå på toaletten för att urätta Dina behov, gå istället raka vägen ut till hallen, ta på Dig löparskorna, gå sedan ut och börja spring! Då får Du se hur det känns... ;P

Jaså är jag doktor helt plötsligt, hihi? Då är mitt råd till Dig att först slappna av och försök enbart reagera, sluta tänk! Svårare än så är det uppenbarligen inte. Jag har en plan på att göra en väl utförlig inspiration och förklaring till det jag själv studerar som jag tror kan hjälpa Dig men det tar lite längre tid än vad jag hade beräknat då jag själv har hamnat i en liten mental svacka om oklarhet och alla filosofiska begrepp. Det är lite knepigt men jag hoppas att Du har tålamod och förståelse för detta? :)

Mvh

Mr_W.P skrev:

Bra, försök inte ens leta efter det! Det är outhärdligt i många fall. :(

Fast iofs så bör man ju uppleva helheten för att få koll på livet... Så (!), om Du nästa gång skall gå på toaletten för att urätta Dina behov, gå istället raka vägen ut till hallen, ta på Dig löparskorna, gå sedan ut och börja spring! Då får Du se hur det känns... ;P

Jaså är jag doktor helt plötsligt, hihi? Då är mitt råd till Dig att först slappna av och försök enbart reagera, sluta tänk! Svårare än så är det uppenbarligen inte. Jag har en plan på att göra en väl utförlig inspiration och förklaring till det jag själv studerar som jag tror kan hjälpa Dig men det tar lite längre tid än vad jag hade beräknat då jag själv har hamnat i en liten mental svacka om oklarhet och alla filosofiska begrepp. Det är lite knepigt men jag hoppas att Du har tålamod och förståelse för detta? :)

Mvh

nej tack jag tänker inte skita på mig :P

ja typ någon slags mental coach haha. Japp, det är precis det jag jobbar med :) ok, tråkigt med en svcka :( självklart har jag förståelse take your time.. lycka till med allt!

Webbsida

Tack så mycket!

Mvh

Webbsida

Torsdag 10 Juli 2008

0455 | Uppvakning

1905 - 1930 | Specific Strength Achievement Programme - "Medium"

1. Military press:

8 R x 26 kg
8 R x 26 kg
8 R x 26 kg

2. Crunch:

8 R x BW + 14 kg
8 R x BW + 14 kg
8 R x BW + 14 kg

3. Squat:

8 R x 46 kg
8 R x 46 kg
8 R x 46 kg

4. Calf raise:

8 R x 46 kg
8 R x 46 kg
8 R x 46 kg

5. Pronated pull-up:

8 R x BW + 4 kg
8 R x BW + 4 kg
8 R x BW + 4 kg

1940 - 2000 | Lower Body Flexibility Programme

7. Seated glute stretch
8. Pretzel stretch

6 djupa andetag (á ca. 5 sekunder) per övning | Vänster resp. höger ben på övningar som kräver det

Duration: 21 minuter

2140 | Nedsläck

---

Webbsida

Fredag 11 Juli 2008

0455 | Uppvakning

1735 - 1845 | Cardiovascular Activity: Long Distance

Sträcka:    15.1 km
Hastighet: 12.9 km/h

Duration: 70 minuter

1910 - 1935 | Lower Body Flexibility Programme

9. Pretzel stretch

2150 | Nedsläck

---

Webbsida

Lördag 12 Juli 2008

0455 | Uppvakning

1055 - 1240 | Endurance: Marching

Sträcka:    10.4 km
Hastighet: 6.1 km/h
Extra vikt: + 25 kg

¤ Complementary Strength ¤

Push-up 5 R + 25 kg
Step-up 24 R + 25 kg (På varje ben)
Squat 10 R + 25 kg

Kommentar: Det gick bättre än vad jag trodde att det skulle gå, sånt känns bra! Under den sista kilometern hade jag ett regnoväder hack i hälen på mig vilket gjorde det hela lite extra spännande. Jag såg mörka moln sprida sig över himlen samtidigt som dova åskknallar mullrade på avstånd, det gällde att lägga på ett kol om jag inte ville bli dyblöt. Dock så urartade sig inte vädret till den storm som jag hade förväntat mig utan istället sprack molnen upp och skapade ett högsommarklimat. =P

Duration: 102 minuter

1940 - 2005 | Specific Strength Achievement Programme - "Light"

|Push-up             16 R (2 cirklar normal handfattning, 2 breda & 2 "Narrow descent"-)
             |Jack knife sit-up  20 R
  I Cirkel  |Hindu squat        30 R
             |Static back raise 20 S
             |Pronated pull-up  7 R

6 Cirkulationer

Kommentar: Det gick jättebra! :)

2015 - 2035 | Lower Body Flexibility Programme

7. Seated glute stretch
8. Pretzel stretch

2350 | Nedsläck

---

Webbsida

-//-  Rapport 5.2 - 7/7 -- 13/7 2008  -//-

Styrka

Basic Strength Programme:

Jag känner att jag har fått en bättre form på "Push-up" och "Supinated pull-up", kalla det striktare om Ni vill så men jag upplever att jag har lyckats balansera motståndet mer jämnt över de muskelgrupper som är involverade i dessa övningar vilket gör att det känns bättre att utföra och hoppas därför att få en större effekt av träningen.

Specific Strength Achievement Programme:

Den nya versionen av "Lying leg raise" känns lite tyngre än den gamla vilket är positivt. Jag får pröva med mina vristvikter nästa gång i hopp om att nivån av ansträngning är korrekt i förhållande till intensiteten. Jag ser denna övning som ett steg i att komma närmare ett bättre utförande av "Dragonflag", jag skall fixa en repetition i den övningen!

Jag har planerat lite inför den kommande styrkefasen; "Heavy" programmet skall få 1 extra set under varje övning medan "Medium" får en ökning i repetitionsantalet från 8 R till 9 R.

Kardiovaskularitet

Nja, en inte alltför rolig vecka måste jag medge. Jag lyckades inte prestera så bra under intervallöpningen och under milen drabbades jag av "Runners shit". Det var väl i princip bara långdistanspasset i Fredags som var utan trubbel. Nåja, ingen idé och jämra sig över detta! Gjort är gjort, bättre och blicka framåt istället. :)

Regn kan vara väldigt terapeutiskt, det lugnar själen genom att samtliga sinnen får ta del utav denna erfarenhet. Man ser regnet, man hör det, man känner det både via doften och som när det slår mot ens kropp. Det är nästan så löjligt formulerat som att man sköljer bort alla tankar, all oro och upplever verkligen här och nuet. Man lever verkligen i stunden när det regnar... Lugnande.

Uthållighet

Jag är nästan förvånad över att det gick så bra i Lördags, packningen kändes stabil att bära då den upplevdes nästan som kompakt iom att den tyngre vikten låg bättre mot ryggen tyckte jag.

Övrigt

Mina influenser inom filosofin är:

1. Bruce Lee
2. Taoismen
3. Zen
4. Buddhismen

Även om jag inte har läst något konkret från de två sistnämnda ämnena så jag vill ändå se ett tydligt samband mellan alla dessa kategorier; deras symboler. Taoismen använder sig av "yin-yang"-symbolen, likaså gjorde även Bruce Lee detta dock något alternerad för att påpeka hans perspektiv kring kampkonst. Zen kännetecknar sig av en enkel ring och buddhismen har sitt hjul med åtta ekrar som symboliserar samma antal metoder för att hitta sanningen. Alla dessa... metoder (ja jag vet, dåligt ordval... :P) grundar sig kring cirkeln, det återkommande stadiet och den oändliga processen. Den österländska framhållningen till livet har i sin natur varit detta kontinuerliga flöde, att man likt årstiderna alltid kan återkomma i en viss nivå av karaktär. Ta även in aspekten av reinkarnation och det blir ännu mycket tydligare tycker jag.

Vi i västvärlden då, som uppenbarligen har påverkats indirekt av den kristna tron under våra år, verkar istället följa den raka linjen. Titta bara på kristendomens symbol som exempel; korset. Ett rakt, streckformat objekt som har en början och ett slut. För oss är livet en enda enkelresa, från punkt A till punkt B till skillnad från den österländska tron där start och mål är egentligen samma plats. Med detta sagt, vill jag bara påpeka en liten symbolik i mitt intresse för den österländska filosofin som jag har roat mig med snarare än att kritisera den kristna religionen på ett felaktigt sätt för så är inte fallet. Jag som är uppväxt genom det raka streckets väg (på ett fortfarande indirekt sätt, förstås) försöker genom orden från Orienten att böja mitt streck till en cirkel. Likt en smed, som med hopp och styrka försöker forma det hårda stålet till den skapelse som h*n önskar i eldens varma lågor. Det är tufft, hårt och krävande. Likadant upplever sinnet denna omvändning, det är tufft och hårt och många gånger frusterande att behöva bryta sina vanor och anpassa sig till något nytt. Genom att betrakta det hela genom denna insikt så ger jag mig själv styrka och hopp när jag själv upplever perioder av osäkerhet och brinnande ilska när jag inte förstår vad jag läser, hur jag skall se på livet osv. Nyttja upplevelserna!

Denna vecka har varit som en berg-och-dalbana för mitt sinne. Ena dagen har kantats av en ren vrede över att inte se vad som egentligen har stått skrivet framför mig, hur mitt förnuft inte har lyckats förvandla orden till handling vilket har lett till att jag har stångat mig trött och desperat mot sanningens hårda väg och till slut bara gjort ett hinder utav det för att på den andra dagen ha nått en nivå av klarhet utan dess like. Orden var ord och min syn tydde de precis som de stod. Jag har stått på toppen av berget lika mycket som att ha legat i leran i den djupaste dalen, för eftersom min själ skall vara tom och öppen genom att vara 'inget' så finner jag mig själv överallt. Mitt största problem är att jag söker och det är genom sökandet som svaret går förlorat. Om man slutar att söka kommer svaret när man minst anar det. För att i själva stunden ha känt ett förakt mot vad jag har läst, har tröttheten efteråt vredesutbrottet (mer av en symbolisk definition än reell) hjälpt mig att slappna av och verkligen bli mjuk och anpassningsbar inför livet. Det som jag har upplevt genom att läsa behöver många ord för att kunna beskrivas men att skriva upp allt nu kommer att bli för mycket på en och samma gång. Jag kan heller inte ge någon direkt sammanfattning av min resa, eftersom man måste se helheten för att kunna uppskatta även det lilla. Jag får ta det steg för steg.

Jag har läst färdigt boken "Striking thoughts" och det är utan tvekan en mycket djup bok. Den har varit mycket intressant att läsa och jag rekommenderar den med högsta passion till de som vill få en liten annorlunda syn på livet eller känna sig säkrare i sitt leverne. Jag kommer själv att läsa den igen, precis som när en årstid knackar på dörren likt en gammal vän. Min resa har bara börjat och jag har fortfarande många frågor kvar, bl a hur kännetecknar sig individen i livet? Genom de ord jag skrivt i det tidigare stycket så kommer jag aldrig att få veta om jag fortsätter att söka men... allt är relativt. Jag måste tänka för att kunna sluta tänka.

---

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Mr_W.P skrev:

Regn kan vara väldigt terapeutiskt, det lugnar själen genom att samtliga sinnen får ta del utav denna erfarenhet. Man ser regnet, man hör det, man känner det både via doften och som när det slår mot ens kropp. Det är nästan så löjligt formulerat som att man sköljer bort alla tankar, all oro och upplever verkligen här och nuet. Man lever verkligen i stunden när det regnar... Lugnande.

Jag älskar regn av just den anledningen:) Jag antar att det är ett tecken på att man börjar bli gammal när man inte automatiskt hatar regn^^

Senast redigerat av Lajne (2008-07-13 12:23)

Verkligen intressant att du håller på med filofosi och allt vad du gör. Väldig inspirerande. Måste säga jag har haft fördomar om filosofi och dess "trams" ( andledningen är väl att mina föräldrar , speciellt pappa tycker det är töntigt och helt flum) Men nu efter egna erfarenheter och mognad så tycker jag inte det. Man ska vara vidsynt inför allt och jag tycker det är jätteintressant det du skriver =)

Webbsida

Lajne: Du säger gammal, jag säger vis... ^^

spicegirl_17: Tack så mycket för de snälla orden, det gav mig ett leende på läpparna! :)

Mvh

Senast redigerat av Mr_W.P (2008-07-14 05:55)

Webbsida

Söndag 13 Juli 2008

0755 | Uppvakning

0815 - 0820 | Basic Strength Programme

1. Push-up                         25 R
2. Jack knife sit-up              30 R
3. Narrow descent push-up   10 R
4. Side raise                       20 R x 2
5. Hindu squat                    40 R
6. Supinated pull-up             12 R

1830 - 1920 | Martial Art - Jeet Kune Do

1. On guard position
2. Lower body tools [20 R]:
                            • Front kick
                            • Side kick
                            • Rear knee thrust
3. 4 Basic defence positions [20 R]
4. Parrying [10 R]:
               • Basic
               • Counter-attack
5. Upper body tools [20 R]:
                             • Straight lead
                             • Finger jab
                             • Lead hook
                             • Low lead thrust
                             • Elbow strike
                             • Backfist punch
                             • Low rear thrust
                             • Rear cross
                             • Rear hook
6. Combinations
7. Support:
               • Attack in recovery
               • Defence in combinations
8. Footwork [10 R]:
                 • Advance/retreat
                 • Sidestep left/right
                 • Circling left/right
                 • Quick advance/retreat
9. Evasiveness [10 R]:
                     • Bobbing left/right
                     • Weaving left/right
                     • Slipping left/right

Höger resp. vänster "stance" på alla övningar

Duration: 52 minuter

1930 - 1955 | Lower Body Flexibility Programme

7. Seated glute stretch
8. Pretzel stretch

Duration: 23 minuter

2140 | Nedsläck

---

Vad är det det sista du gör? Alltså djupa andetag..? Är det att få musklerna att slappna av.?

Webbsida

Jag andas 6 stycken djupa andetag per övning om ca. 5 sekunder vardera under programmets gång. Den meningen som Du refererar till är alltså ytterligare information om hur jag genomför mitt stretchpass, lite som när man informerar om vad för vikt och antal repetitioner samt sets man har genomfört vid en styrkeövning istället för att bara skriva namnet på själva styrkeövningen. Jag måste tyvärr medge att Din fråga gjorde mig väldigt osäker i mitt förtroende att kunna beskriva mina handlingar... :(

Man skall vara avslappnad när man stretchar, därför räknar jag mina andetag istället för att bli en del av en uppstressad tid från klockans värld i att räkna upp till 30 sekunder på varje övning samtidigt som jag tappar fokus på andningen som alltid bör vara lugn. På så sätt upplever jag ett bättre resultat och framför allt lugnet av att stretcha. :)

Mvh

Webbsida

Cycle: 6 | Phase: 2/4 | Week: 4/8 | Type: Endurance

Webbsida

Måndag 14 Juli 2008

0455 | Uppvakning

1655 - 1730 | Cardiovascular Activity: Interval Programme

Fas 1: [Uppförsbacke, 55 - 64 sekunder | Nedförsbacke, 69 - 74 sekunder] x 8 R

Fas 2: [Lätt kuperad urban miljö, 12 minuter] x 1 R

Kommentar: Efter att ha genomfört passet upplevde jag en känsla av lugnhet i både kropp och själ, det var överraskande härligt. :)

Duration: 29 minuter

1810 - 1835 | Lower Body Flexibility Programme

9. Pretzel stretch

Duration: 26 minuter

2140 | Nedsläck

---

Mr_W.P skrev:

Jag andas 6 stycken djupa andetag per övning om ca. 5 sekunder vardera under programmets gång. Den meningen som Du refererar till är alltså ytterligare information om hur jag genomför mitt stretchpass, lite som när man informerar om vad för vikt och antal repetitioner samt sets man har genomfört vid en styrkeövning istället för att bara skriva namnet på själva styrkeövningen. Jag måste tyvärr medge att Din fråga gjorde mig väldigt osäker i mitt förtroende att kunna beskriva mina handlingar... :(

Man skall vara avslappnad när man stretchar, därför räknar jag mina andetag istället för att bli en del av en uppstressad tid från klockans värld i att räkna upp till 30 sekunder på varje övning samtidigt som jag tappar fokus på andningen som alltid bör vara lugn. På så sätt upplever jag ett bättre resultat och framför allt lugnet av att stretcha. :)

Mvh

ok då förstår jag. Nej du behöver inte alls bli osäker, du beskriver allt så bra =) Ingen fara på taket.

Du gav mig ett bra tips där, ska börja med att räkna andningen med och se hur det känns :)
Edit: varför stiger du upp så tidigt?

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-07-15 08:18)

Sidor: 1 … 52 53 54 55 56 … 75  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB