Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Applets väg mot toppen...

Registrerad: 2006-10-19

Fredagens...
...mat
Frukost: 3 lingongrova med banan, 1/2 kiwi, 2 glas mjölk
Lunch: Fullkorns spaghetti med lite köttfärssås + 2 prinskorvar, 1 tomat, 2 glas mjölk
Mellanmål: 1 banan
- träning -  40 cl vatten
Mellanmål: 1 ProViva Active - återhämtningsdryck
Middag: Grillfest :P -: hemagjord "pizza" till förrätt, 2 kotletter, massa potatis, tzatziki, nån sallad, 2 glas bål - ont i magen resten av kvällen :) sååååå gott <3

... träning
Löpning - HIIT
1,25km uppvärmning
40/20 *10, 3min vila
20/10 *10, 3min vila
10/5 *10
Kort nedjogg/gång :)

Maxpuls: 183 bpm
Medelpuls: 160 bpm
Kalorier: 502 kcal
Sträcka: 4.91 km sammanlagt

Kul pass dock svinjobbigt :) Gick helt ok, fortsätter nog med samma iaf en gång till. Nästa gång kan jag nog pressa hjärtat liiite till.
Det är sån här träning jag behöver, tack vare några fler sådana här pass kommer jag springa sönder alla i höst. Det ser vi fram emot!!! :P

Imorgon(/idag!) är det planerat ett snabbhet/spänst-pass!
//

Edit: statistik + kommentar

Senast redigerat av Applet (2008-07-12 10:41)

Registrerad: 2008-03-24

nej nej nej nej!! haha, INGEN LÖPNING IDAG!! Detta pass tar riktigt mycket på benen, bättre med vila idag om du inte har haft det.

japp,kul pass men jobbigt!

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-07-12 09:34)

Om du måste träna idag så kör en lätt lätt löpning, 2-3km nästan nerjogg lugnt! För att få ut lite slaggproduketer, och kör överkropp eller bål. Men inga ben idag. Även om det kanske inte känns så jättemycket i benen tar det mer än vad man tror.!

Måndag: Gym - överkropp
Tisdag: Löpning - distans 8km
Onsdag: 1. Löpning - snabbhet + spänst  (2. Gym - ben: ej denna vecka)
Torsdag: Bålstabilitet
Fredag: Löpning - HIIT
Lördag:  - - vila - -
Söndag: Löpning - snabbhet + spänst

haha :P då blir det kanske en vilodag idag då?! Och så blir det snabbhet/spänst imorgon,, jag som tänkte vara smart och ge benen två vilodagar i rad genom att köra S/S (ny förkortning, drygt att skriva hela!) idag istället för imorgon... Totalvila blir det alltså! :D (inte helt fel, kanske kan man passa på att trycka i sig lite godis också - två veckor sen sist :P)

japp. Nej du ska helst inte köra ben alls efter detta pass! Vila idag och så blir det bra med SS ( :P ) imorgon! japp, tryck i dig lite godis :P Hur kändes det att springa, tungt/lätt?

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-07-12 09:53)

jaaa, ska nog göra det :D

Hur kändes det att springa, tungt/lätt?

hur menar du? igår eller?

Applet skrev:

jaaa, ska nog göra det :D

Hur kändes det att springa, tungt/lätt?

hur menar du? igår eller?

ja , igår på intervallerna, var det tungt för benen , hjärtat eller båda?

Mest hjärtat och andningen, men mot slutet av varje del var benen väldigt sega. Men du, det blir nog bra med vila idag,, när jag skulle gå ner till köket kändes det i låren :P - ska uppdatera passet med puls o kcal,,

haha!! japp, självklart ska man vila benen efter detta pass. Man ska köra passet högst 2ggr i veckan med mycket mellanrum. det tar på benen girl ;) Bra jobbat!!

tackar spice :)

Men nu har jag en ny fråga :P Jag ska till stugan nu idag och kommer hem måndag kväll, alltså får jag köra ss-passet och överkropps-passet där. Det är framförallt överkroppen jag tänker på då jag inte kommer att ha tillgång till någon utrustning där..
Vad kan jag köra för övningar med endast kroppsvikt? Vanliga chins o dips går ju inte iaf eftersom jag inte har någon räcke eller liknande...

- armhävningar smala o breda
- situps vanliga o sneda
- rygglyft
- dips på bänk

några fler förslag? överkroppen alltså och gärna någon som tar på biceps, på sidan av överkroppen och övre delen av ryggen/axlar...

Förlåt för sent svar.

Gör dips på stol och sedan ha fötterna på en annan stol så får du mer tyngd. Smala armhävningar, breda är alltid bra. Du kan ha föttern på en stol och händerna å golvet. kör på det blir  bra  :)

Hitta någon bra gren och kör chins på skulle jag göra :P. Stenar kan du köra spänst på.

Armhävningar i olika former ta bra på axlar också. Biceps är ju lite svårt om du inte hittar någon gren. Som jag skrev tidigare kör du chins på en stol och har fötterna på en annan stol, då blir det jobbigare. Det tar bra på axlarna med. Sen armhävningar med fötterna på en stol, olika vinklar, bred handställning vanlig. Du kan testa med att klappa i mellan men då med fötterna på marken. Kör detta pass 5-6set så tar det bra :)

Kör hårt!!

edit: inser att du har åkt men när du kommer tillbaka får du läsa :P )

heej, nu var man tillbaka :) Tack för tipsen! Tyvärr blev inte ett enda pass av utan istället käkade jag massa onyttigheter,,, känner inte för att för någon dagbok över lördag, söndag, måndag.,.. :( dock kommer dagens rapport som sedan ska följas av ännu en träningsvecka :D

Dagens rapport: Tisdag 15/7

Frukost: 3 lingongrova med messmör, 2 glas mjölk
Lunch: Pasta, 3 prinskorvar, 1 ägg, 2 glas vatten
Mellanmål: 2 lingongrova med messmör
- Träning -
Mellanmål: ProViva Active
Middag: 1 laxfilé, potatis, ärtor, 2 glas mjölk
Fika: 1 bit rabarberpaj, 1 glas vatten
Mellanmål: 1 lingongrova, 1 glas mjölk

Träning:
Löpning - distans: 6km, 35min 50s
Maxpuls: 183 bmp
Medelpuls: minst 171 bmp (fel! - jag glömde att stänga av klockan när jag kom fram, +2min)
Kalorier: 573 kcal

Jobbigt med psyket som vanligt och lite högre tempo än på de andra distanspasset men å andra sidan lite kortare så det kändes ändå bra,, Kanske håller jag ett lite för högt tempo men springer man långsammare känns det som om man aldrig kommer fram :)

Idag, onsdag, är det planerat först snabbhet/spänst och sen benstyrka,, vi får se hur det blir! Jag är iaf grymt sugen på att köra SS-passet :P

//

Applet skrev:

heej, nu var man tillbaka :) Tack för tipsen! Tyvärr blev inte ett enda pass av utan istället käkade jag massa onyttigheter,,, känner inte för att för någon dagbok över lördag, söndag, måndag.,.. :( dock kommer dagens rapport som sedan ska följas av ännu en träningsvecka :D

äh det är ok. Ibland kan det vara skönt att slappa. ;-)

http://img502.imageshack.us/my.php?imag … 115wi3.jpg

Applet skrev:

Dagens rapport: Tisdag 15/7

Frukost: 3 lingongrova med messmör, 2 glas mjölk
Lunch: Pasta, 3 prinskorvar, 1 ägg, 2 glas vatten
Mellanmål: 2 lingongrova med messmör
- Träning -
Mellanmål: ProViva Active
Middag: 1 laxfilé, potatis, ärtor, 2 glas mjölk
Fika: 1 bit rabarberpaj, 1 glas vatten
Mellanmål: 1 lingongrova, 1 glas mjölk

Frukter?? :P , ta gärna frukt eller kokt ägg till mellanmål så du får  i dig protein. Du gillar lingongrova ;)

Träning:
Löpning - distans: 6km, 35min 50s
Maxpuls: 183 bmp
Medelpuls: minst 171 bmp (fel! - jag glömde att stänga av klockan när jag kom fram, +2min)
Kalorier: 573 kcal

Jobbigt med psyket som vanligt och lite högre tempo än på de andra distanspasset men å andra sidan lite kortare så det kändes ändå bra,, Kanske håller jag ett lite för högt tempo men springer man långsammare känns det som om man aldrig kommer fram :)

Ja, ibland kan det vara jobbigt me psyket, men bara bita ihop!

Idag, onsdag, är det planerat först snabbhet/spänst och sen benstyrka,, vi får se hur det blir! Jag är iaf grymt sugen på att köra SS-passet :P  Härligt!! Kör som sagt benstyrka [b]efter SS passet, annars blir det inte bra, tro mig jag har gjort det felet! =P. Vad ska du köra för benstyrka?

//

[/b]

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-07-16 09:18)

jooo, lingongrova är aldrig fel :P Har lite svårt att få plats med två pass idag bara,, blir upptagen tolv så jag hade tänkt att hinna måla en hylla o köra SS-passet,, om det blir tid ikväll kan jag köra benstyrkan men annars hinner jag inte,,, Men hur blir det om jag kör styrkan direkt efter SS (utan gym)? Isf kan jag köra utfall, upphopp, ankgång, skridskohopp m.m... Fler förslag?

Kör jag på gymmet så kör jag det gamla programmet:
Sittande benspark 100/8-12 (båda benen positivt, varannat negativt)
"Legcurl" 75/8-12 (båda benen positivt, varannat negativt)
Benpress 230/8
Utfall (hantlar) 20kg/16
Knäböj 25kg/8-12
Stående vadpress 80/8-12
Tåhävningar 30
Balansboll-baksida lår 16reps
som vanligt...

Ska jag köra 4-5set och 4-6reps så måste jag väl köra "större övningar"?!, och då måste jag ha någon som visar mig och ser till att jag gör rätt första gången iaf :/

ok. Nja, jag tror inte att det är så farligt att du kör styrka direkt efter spänsten.

Upphopp på en hög sten, typ 70-80cm 6*3
Skridskohopp 6*3 ( varje ben 6ggr)
Utfall 6*3 (varje ben 6 ggr)
ankgång ( typ bara gå en bra bit :P )
Det blir bra

Om du kör gymmet tycker jag absolut du kan köra de övningarna du skriver där. Kör inte 16 ggr för du vill väl ha styrka? Annars blir det lite mer uthållighet.. Jag kör 1-6 reps för att få styrka. Tycker du ska köra 1-8 reps på allt. Förslags vis 5-6reps * 4 set .Skippa utfall för det får du på knäböjen. Du behöver inte så tåhävningar eftersom du fått det av spänspasset tidigare (om du nu kör gymmet ikväll) utan kör vadpress 5-6 reps .. Kör sedan pinnövningarna efter styrkan så du fortfarande blir smidig dessutom är det skadeförebyggande =)

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-07-16 10:46)

okok, det blev styrka efter ss-passet. Men nästa gång ska jag nog köra utfall o liknande i uppförsbacke för på plan mark tog det inte så mkt (eller så får man hålla på ett tag:) )... Körde lite av varje men ankgång (som brukar gå bra) gjorde ont i höger knä,, vet inte vad det beror på men skulle det kunna vara för att jag har ökat mängden löpning ganska rejält den senaste månaden? Alltså typ överträning? Gör iaf inte ont annars utan bara vid ankgång än så länge :P

vart i knät? Ja, du kan köra utfall att du går upp på en sten också (som då kan vara 1meter)

Dagens då :P
Mat:
Frukost: 3 lingongrova, 2 glas mjölk
- Träning - 60cl vatten
Lunch: 4 mindre potatisar, 120g tonfisk, 1 kokt ägg, 1 glas vatten
Mellanmål: 2 lingongrova
Mellanmål: 1 korv med bröd
....

Träning:
- 1.25 km uppvärmning
- Snabbhet
Stegringslopp 30m *4
5m *6
5m, backa tillbaka, 10m *2
- Spänst
Grodhopp 5m *4
Stående längdhopp *4
Enbenshopp i sidled (tekniken/balansen har verkligen förbättrats :) )
Enbenshopp framåt 10m *2 på varje ben
Hopp upp på lägre sten *?
- Styrka
Utfall 6*4 på varje ben
Skridskohopp 10m *2 (för lite men stressad för tiden, hade bara 50min på mig)
Ankgång - avbröt, ont i höger knä
Upphopp 10 *3
Tåhävningar, lite olika varianter

Passet blev lite stressat eftersom jag bara hade 50min på mig, men annars gick det väl helt ok antar jag :/ Bättring nästa gång iaf :P

vart i knät? Ja, du kan köra utfall att du går upp på en sten också (som då kan vara 1meter)

Jag vet inte hur jag ska förklara men när jag körde ankgången gjorde det ont typ inuti den nedre delen av knät...

Menar du utfall där man tar ett steg framåt/nedåt eller framåt/uppåt?

När du tar ett steg rakt fram , kan du köra på en sten så det blir uppåt= jobbigare

oki, verkar som det kan vara senan. Kör inte ankan på ett tag . Det kan också vara at du kör mycket spänst nu också. Kom ihåg att man inte ska köra spänstträning för länge!! Max 1-1,5månader inte mer! Annars tar knäna stryk och hälsenorna. Jag har kört plyo i snart 1 månad, sista veckan denna vecka sedan ska jag bara underhålla den 1gång/veckan så spänsten är kvar.

Hur känns snabbheten? förbättring ?

drick MYCKET MER vatten!!! själv dricker jag 2L på en träning, ÄVEN när jag inte svettas så mycket.

svårt att svara på om jag har blivit snabbare men det känns bra iaf, jag kan inte klocka några exakta tider eller mäta mina hopp.. Joo på innebandy träningarna brukar jag väl dricka 1.5l, men jag ska tänka på det! Får börja använda en större vattenflaska :P

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB