Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 3 4 5 6  

Från Vinergatan,vargön med kärlek

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Nja killar, Om jag skal tro på mitt omdömme så har jag förlorat både zicen och deffen, Förmodligen är det bara vatten eftersom det har blivit en del fester dom senaste dagarna +plus att jag varken äter eller dricker mycke vatten då. i Morn är det fest igen,så Det lär vell dröja en vecka innan jag kan komma med något better, Så här kan det faktiskt gå om man är full nyckterist.

Fittnes model i californien, Utväcklade sig till naken bilder. "Don,t think just do it" Som någon skrev

Jag körde första passet på sportlife i går, Bra gym och så träffade en ny kommpis alexander, som fick bli min fotograf. Det är inte enkelt å vara medborgare när konstigapellefant kommer och ställer sånna svåra frågor med en suspekt väska som oftast får folk att kortsluta sin egen hjärna, Av obegriplighets skäl

Degpekka har dom släppt ut dig, Bland allmänbefolkning,De är ingen årdning nu för tiden ;) Jag kommer vara i falkenberg i 3 månader, Men som sagt funderar jag på å ta en tripp i så fall hör jag av mig, Med största sanolikhetts beräkning.

Det samma carro, Det va roligt,mysikt att fika också.

Vakna din dumma Zobie vakna, Dom lurar dig, Du är igentligen en mäniska http://sv.wikipedia.org/wiki/Zombie

Det mest besynerliga inträffade mig, Liggandes med en bok, Som rekomenderades att alltid försöka lägga ifrån sig, Sagt och gjort la jag den ifrån mig, Och med en klarsynthet som släppte mig förbi den första porten, Hjärnan, Jag hadde vaknat och fick en lustfylld kännsla att röra mig långsamt,

Och att uppleva varje moment av närvarande, Jag gick ut i kallingarna och upplevde, vinden, kylan, Omgivningen och livs kraften som fyllde hela min kropp till bredden, Jag var helt nöjd, Tills tankarna slukade min närvaro med inledningen helt monotomt"DET HÄR MÅSTE DU FÖRMEDLA VAR ÄR TELEFONEN"som rösten i huvudet på en zombie,
Jag visste vad intelektet försökte göra med mig och det i sin tur fick mig att slukas i tanke godis,Nu kunnde jag inte längre behärka min egna sinnen igen

Faktiskt skulle jag vilja på minna er alla om att framtiden inte finns, För en det att de har blivit nuet och då är det inte framtiden, Detta gör också att det blir en total livs förödelse att använda nuet för framtiden, Att konstant planera, Dömma,Tänka, visionera hoppas och tro, Att leva i tro om att senare kunna leva livet, När man redan i alldra högsta grad redan bessiter själva livet och alla dess stora njutnings moment redan är tilljängligt för dig.

Nuet blir nu sen också, Men varför skulle det senare nuet vara bättre, När det dessutom eliminerar ditt nu geonom att göra nuet till sen och det senare till senare en sen nuet

Om nuet skulle mot all förmodan intresera er så finns bara ett nu att praktisera på och det är bara nu du kan göra det, Och det andra alternativet ,Fördig bara jupare in i grottan. "Don,t think just do it"

Sök dig inte trött i det yttre universum, Universum är din moder precis som solen, Du är ett barn och hela universum finns i dig, Precis som att du är dina förfäder, Inte konstigare en så faktiskt, send inga böner till gud om hjälp, Du är din egen gud,Hjälp dig själv,Du är summan av allt

Om du mot all förmodan skulle bli närvarande, så kommer du uppleva tiden gå väldigt fort, Men låt det inte skrämma dig, Det är bara klockan som rörsig snabbt i förhållande till tiden, kvintensen är att tiden går sakta när klockan rör sig fort

Målet är vägen brukar jag lite skämmt sammt säga till dom på gång banden eller om jag själv står där till min förvåning

"När jag är död skal jag njuta av allting jag gjort i mitt liv" För att citera mig själv, Också ganska passande

Eller"inte enns framtiden är va den va"

PS,fånga inte dagen tillåt den att vara fri, Pecis som du. Du får den igen, Jag kan faktiskt stå för den i nycktert tillstånd också även om den är en aning svår att förklara när jag är nyckter

Senast redigerat av konstigapellefant (2008-07-06 21:52)

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

förstod inte när du skulle till falkenberg. du får säga till när du vill ha kortet iaf, ska bara leta upp det :D

Webbsida

jag har semäster i 5 veckor först Aaaa. Du behöver inte leta om det är krångligt, Du kan komma till sportlife å träna annars?. Men jag förmodar att vi endå får lösa kortet nu när jag har varit där?

jaha dåså! satan vad skönt, jag blir avundsjuk :( jodå nånstans ligger det, har massa andra grejer där med som jag ändå måste ha nångång. bla 50% på massage så ska hitta det om jag så ska vända hela lägenheten upp o ner! fast sportlife är dyrt, har vart där några ggr o typ 120 spänn varje gång!
nejdå det är ingen fara, jag tar mig friheten jag jobbar ju där ibland :)

Webbsida

Jag har engångs kort.Du är modig du carro med din frihet

ok. nejdå, det kommer dom föresten inte ihåg ändå. hoho

Webbsida

jag ringer dig nu

Från: Göteborg
Registrerad: 2006-12-10
Webbsida

konstigapellefant skrev:

Det mest besynerliga inträffade mig, Liggandes med en bok, Som rekomenderades att alltid försöka lägga ifrån sig, Sagt och gjort la jag den ifrån mig, Och med en klarsynthet som släppte mig förbi den första porten, Hjärnan, Jag hadde vaknat och fick en lustfylld kännsla att röra mig långsamt,

Och att uppleva varje moment av närvarande, Jag gick ut i kallingarna och upplevde, vinden, kylan, Omgivningen och livs kraften som fyllde hela min kropp till bredden, Jag var helt nöjd, Tills tankarna slukade min närvaro med inledningen helt monotomt"DET HÄR MÅSTE DU FÖRMEDLA VAR ÄR TELEFONEN"som rösten i huvudet på en zombie,
Jag visste vad intelektet försökte göra med mig och det i sin tur fick mig att slukas i tanke godis,Nu kunnde jag inte längre behärka min egna sinnen igen

Faktiskt skulle jag vilja på minna er alla om att framtiden inte finns, För en det att de har blivit nuet och då är det inte framtiden, Detta gör också att det blir en total livs förödelse att använda nuet för framtiden, Att konstant planera, Dömma,Tänka, visionera hoppas och tro, Att leva i tro om att senare kunna leva livet, När man redan i alldra högsta grad redan bessiter själva livet och alla dess stora njutnings moment redan är tilljängligt för dig.

Nuet blir nu sen också, Men varför skulle det senare nuet vara bättre, När det dessutom eliminerar ditt nu geonom att göra nuet till sen och det senare till senare en sen nuet

Om nuet skulle mot all förmodan intresera er så finns bara ett nu att praktisera på och det är bara nu du kan göra det, Och det andra alternativet ,Fördig bara jupare in i grottan. "Don,t think just do it"

Sök dig inte trött i det yttre universum, Universum är din moder precis som solen, Du är ett barn och hela universum finns i dig, Precis som att du är dina förfäder, Inte konstigare en så faktiskt, send inga böner till gud om hjälp, Du är din egen gud,Hjälp dig själv,Du är summan av allt

Om du mot all förmodan skulle bli närvarande, så kommer du uppleva tiden gå väldigt fort, Men låt det inte skrämma dig, Det är bara klockan som rörsig snabbt i förhållande till tiden, kvintensen är att tiden går sakta när klockan rör sig fort

Målet är vägen brukar jag lite skämmt sammt säga till dom på gång banden eller om jag själv står där till min förvåning

"När jag är död skal jag njuta av allting jag gjort i mitt liv" För att citera mig själv, Också ganska passande

Eller"inte enns framtiden är va den va"

PS,fånga inte dagen tillåt den att vara fri, Pecis som du. Du får den igen, Jag kan faktiskt stå för den i nycktert tillstånd också även om den är en aning svår att förklara

Hej!

Den här texten fann jag som mycket fascinerande! Jag undrar om Du har läst något kring områdena taoism, buddhism, zen eller möjligtvis några ord från kampkonstnären Bruce Lee? Jag ser nämligen många likheter mellan det Du skriver och vad dessa religioner/filosofier/personer vill framföra och eftersom jag själv vandrar längs en väg kantad av dessa influenser just nu så finner jag Din text som... lustig. Vad har lett Dig fram till dessa visa ord som Du har skrivit? :)

Även om det nu bara skulle vara slumpen så finner jag ändå läget som mycket intressant då det finns likartade reflektioner mellan Dina åsikter och mina, alltid trevligt att träffa likasinnade iaf.

Mvh

Senast redigerat av Mr_W.P (2008-07-05 15:08)

Webbsida

kul å se att det finns fler sinniga olik tänkare
,Men dom är allt för sällsynta i det värkliga livet, Men jag har ju min spirituella broder förstås, Men å andra sidan så uppträder jag själv ganska civilt tid vis

nej inget från någon av dom faktiskt, mitt första steg var, The inner art of meditation, av jack cornfeld, Buddistisk har jag för mig, annars har min största inspiration varit Osho och så började jag precis på en bok av Eckhart Tolle. osho har skrivit över 700 böcker och ingen av dom har jag läst men jag har kollat på youtube, ta en titt

mediterar du? eller läser du bara?

Webbsida

Jag gjorde en snabbsökning om "Osho" på Youtube och det räckte nästan för mig att bara läsa rubrikerna på de olika filmklippen för att förstå hans... 'filosofia' som han själv kallar det och det är nästan skrämmande, fast på ett charmerande sätt, hur allt det han säger har samma typ av budskap som de områden jag utforskar, mycket spännande måste jag medge! Jag såg ett klipp som hette "My way of life is not philosophy" (http://www.youtube.com/watch?v=kK4aVB1uPOg) där han främst påpekade betoningen av att tänka förhindrar en från att se sanningen, något som jag själv har läst om från mina inspirationer. Det var intressant!

Definitionen av "Meditation" i den svenska ordboken är "stilla eftertanke" och eftersom jag tänker så måste jag isf meditera fast kanske inte på det uppenbara sätt som allmänheten uppfattar det som vilket möjligtvis är att man ensam befinner sig på en lugn plats, sittandes med slutna ögon i hopp om att lugna själen... ungefär. Jag läser och tänker över det jag läser är väl den bästa beskrivningen över min verksamhet för tillfället. Vad är Dina handlingar inom detta område, vad brukar Du göra?

Mvh

Webbsida

Går dagen var helt skön,brännboll och öl,Jag slog bollen längre en vad jag orkade springa,Typiskt manligt av mig , och sedan vidare på fest,för att dagen därpå vakna på ett iskallt betong golv med dålig drenering. Och jag har redan rättat mig till,Jag har Druckit 3-4 liter vatten och ätit ganska bra, så i morgon skal jag träna, Jag gillar inte å säga träning ,Det känns liksom så slappt

Jag tränar inte på gymet, Träning och övnings tiden är förbi, Jag tävlar, Så i morgon skal jag på en viktig tävling,som jag skal VINNA!

MR W.P
själv mediterar jag, läser knappt något

Meditation för mig är just det att inte tänka, att känna mig levande och närvarande och att våga möta mig själv bortom tanken, Att hämmta denna jag som gömmer sig bakom alla tanke karusseller och brus som jag oftast identifierar mig själv med, På grund av att mitt innre är fängslat i min tanke värld, Jag för detta mig själv till kroppen så att jag blir levande ,Eller ett kanske bättre ord, Vaken

Det finns många andra posetiva efeckter förutom det att man vinner sitt eget liv

Annars tänker jag också en hel del, men det sköter sig själv bra, om man håller sig borta från tv,tidningar och radioaparater.

Senast redigerat av konstigapellefant (2008-07-06 21:46)

Webbsida

Din meditation låter betryggande och inspirerande. Följdfrågor; Du påpekar att kunna se Dig själv bortom alla tankar, vad är tanke för Dig och vad anser Du om individen?

Mvh

Webbsida

Nu sköter jag träningen exemplariskt,och väntar på mitt creatin storm.Blev sugen på deff nu när jag såg tobben hmm

Ja det finnds någonting bortom alla kalkyler,Jag är inte bara en kalkylator,Jag är något mer en konst en kärlek, Det finns en större kraft,den vilda naturen,ett inre universum,en ande,ett jag,ett något som finns bortom tanken och därför inte heller tillåter sig att förklaras med ord som du säkert kan lägga märke till.

Jag kallar den mickmeck

Mickmeck märker förändringar i dig men står själv orörd kvar annars hadde han alldrig märkt dom utan rört sig med dom ovetandes,på så vis kan du indetifera honnom från ilutioner och tankar, Han vet vem du är, Han är redan dig men förmodligen instängd, ,Man kan bli sin egen individ genom att släppa fram honnom före tanken, Då är tanken ren och levande, tankarna får då vara med i livet. Och inte att tanken lever tankens liv, Och inspirerar sig själv av sina egna yttre reflektioner som reflekterats fram och till baka i alla tider, mellan inskränkta tanke bubblor, som mest liknar sinnes sjuka betenden och värderingar, av var man lägger sitt focus i livet

Tanke bubblan blir en värld ,En dröm värld,En zombie värld,som helt seriöst kan ta upp en tidning och läsa den, utan att bryta i hop av skratt över hur menings löst pladder man frossar i, Just bara för att man är rädd för mickmeck den store, bli inte rädd för din egen stor het

Vad jag annser om individen är att mickmeck är kärnan. Och att tanke bubblan är ett sammvete som man kan förväxla med sin individ, Jag vet inte om du har läst min tiidigare förklaring av, Samvete men här är den

"Exakt men bra sammvete är inte heller bra, det är lika dåligt de, att sträva efter att bli nöjd över anndras förvänntningar och krav suddar ut "själviskheten" och förvanndlar en person till en refflektion av den demokratiska omgivningen som i sin tur reflekterar sitt nät värk av omgivning och så vidar och så vidare tills dess att någon tänder en lampa, Som ett störande sken ett UFO som omöjlikt kan undvika att reflekteras, Därför vändes speglar bort för att slippa träffa någon med sin reflektion dom vill ju reflektera det som kommer som ett färdigt paket värderat å klart av omgivningen ,Just för att slippa att få dåligt sammvete
"
Det kan tyckas endlöst tråkigt att vända sig inåt,Men det är ditt innre som kommer ut, det är faktiskt på det viset att den som tillsynes är över allt och företar sig allt så att han lever fortar en sin egen tid, Så att han hunnit med sitt liv när han är död, Han har faktisk inte levt sitt liv alls, Han har bara befunnit sig i tanke bubblan som inte enns han själv styr, utan omgivningen som i sin tur är ett enda stort sammvete, Innte nog med att han själv är en barionett docka, Hanns hjärna är också det,Av omgivningen. Det är en ennda stor mass psykos, Världen har blivit dominerad av zombier. Har du märk det eller har du blivit en?

Frågan va inte riktad till personligen till dig Mr W.P ,Det va en insikts fråga

MVH bubblifierade Mickmeck

Senast redigerat av konstigapellefant (2008-07-08 20:42)

Webbsida

Ingen fara, det var bara intressant att få kunna använda en sådan fråga mot sig själv. Dock har jag inget svar på själva frågan, jag vet helt enkelt inte.

Jag förstår vad Du skriver och jag ser definitivt många likheter med det jag har läst i de böcker jag har tillgång till. Det är roligt att se denna livsstil i aktion och jag finner hela Din tillvaro som kuriös. Det tråkiga är att jag just nu inte kan relatera till det, jag förstår konceptet men jag kan inte se det framför mig. Jag kan inte se mig själv i det. Jag kan inte ens förklara mitt problem tydligt nog men om jag får ställa ytterligare en fråga istället; förstår Du själv det Du skriver?

Mvh

Webbsida

Ha ha ha,Det lät som en kritisk fråga, ja Det gör jag, Det är just insikerna jag sätter orden på och innte tvärt om,

Kanske att jag är dålig på att få fram det jag vill säga.Eller att jag får fram för mycke så att det blir rörigt å hålla allt i huvudet, Men jag har varit dålig på att förklara saker förr, Det är allmänt kännt. Dock förstår jag allting själv när jag läser det

Jag kan förklara ditt problem, Du skal inte se dig själv i det, Du behöver bara tillåta dig själv att vara i dig själv, Alltså inte vara i drömen, Den stora planen, Inte vara i tven, Inte vara i datorn,Tining,Problem,Relationer,Pengar,filosofier eller ngonting annat, du skal vara i livet

Ett  klasiskt praktiskt exempel är att följa andningen på en punkt av luftens färd sträcka.

Ett annat är att stoppa fingrett i munnen och sedan trycka fingret i pannan, för att sedan lägga ner all verksammhet och bara lägga focus på pricken.

Eller upplev det tank lösa livet i din kropp och allt vad det innebär.

eller tänk inget och se inte svart, du skal inte enns tänka "inte se svart, Inte tänka".

mantra är samma princip men det funkar inte på mig.

Vad kommer hännda, Det kommer inte hännda något och det är just de du inte skal vara rädd för,För så länge du skyr inget, Så kommer du leva i löngner/frånvarande/tanke världar som kan hjälpa dig från inget, Och lägger sig som ett lock över ditt jup, I Det jupet där du ingenting ser Genom betraktarens öga, Vilket betyder att du inte skal bli rasstlös bara för att din betraktare inte ser något,Det betyder bara att du hittat rätt.

Vilket synsätt har dom böcker du läser på individen? Har du skaffat dig någon upp fattning om det.

kuriös???

Senast redigerat av konstigapellefant (2008-07-09 21:54)

Webbsida

Ja, jag kan tyvärr inte förneka att det blev en liten antydning av kritik i min fråga. Förlåt. Se det istället mer som en liten rolig kuggfråga mot Din egna fråga huruvida man har kapaciteten att inse om man är en zombie eller inte? Om Du förstår något så har Du, enligt mig, gjort en definition av det Du upplever. Mao en koncentration, en avskärmning etc. som till slut tar formen av en tanke. Man är då en zombie iaf och allt det som följer därefter, som Du så förnämnt uttryckte det förut. Inget allvarligt menat med mitt påstående, se det bara som en skämtsam förvirring av nuet. Förresten, vad är Din åsikt om kritik, bra/dåligt?

Dina ord är glasklara och jag förstår de till fullo. Jag relaterar till de men dessvärre kan jag inte REAGERA mot de vilket gör att jag inte riktigt förstår men jag hoppas att jag så småningom skall.

Många saker man inte bör finna sig i men blir inte "vara i livet" eller "tillåta dig själv att vara dig själv" också samma sak som att vara i drömmen, planen, tven, datorn, tingen, problemen, relationen, pengarna, filosofin eller någonting annat? Eller är det bara jag som märker ord? :P

Intressanta metoder för att hitta lugnet, själv gillar jag liknelsen med att befinna sig på en båt som gungar efter vågornas flöde och då man i ett avslappnat läge lugnt lyssnar på den avlägsna omgivningen av fåglar, ljumma vindar och bruset från vattnet. Ett exempel på hur man slappnar av för att hitta lugnet, tycker jag. Men det blir väl dessvärre en bild som håller sinnet upptagen med att tänka så den kanske inte fungerar?

Det låter härligt att inte behöva vara för någon och ändå bara vara för sig själv.

Jag kan tyvärr inte ge Dig någon uppfattning om hur de böcker jag har läst ser på individen för jag har inte lyckats greppa helheten om det ännu från deras skrivna ord. Men så som jag har uppfattat det så ligger det individuella i att 'göra' snarare än att 'vara' då det senare är ett fast, statiskt läge medans det tidigare är i ett konstant skeende av att flöda likt livet själv. Du är Du, varken mer eller mindre både grammatiskt som symboliskt kan man nog sammanfatta det som tror jag. Vad jag sedan lägger min fundering kring är att hur skall jag kunna se helheten om jag inte ser individen, för är inte dessa två varandras motsatser och därav varandras komplement? Jag måste väl se båda för att kunna skilja de åt?

kuriö´s adj. ~t • som man har svårt att förstå sig på och som därför ofta på något vis är intressant.

- Svenska ordboken 1999

Ett ganska positivt ord tycker jag, därför menat med all högsta vänlighet.

Mvh

Webbsida

http://i266.photobucket.com/albums/ii243/pellefanten/DSCF3835.jpg
Nasa har förmodligen inte gjort den fantastiska upptäcken, att man kan resa geonom universum i en simmpel fotölj

Livet var mig ett underligt läge att finna sig själv i, Det skulle med all enkelhet kunna kallas för osannoligt, Om vi nu skal ut gå i från mänskliga normer,

Men det tycker jag inte vi skal göra ,Eftersom med all sannolikhets räkning skulle fram komma till att vi inte ens existerade, Det får liksom hela grunden för mänsklig expertis att framstå som instabil,Oberäknelig och lögn acktig

"Om Du förstår något så har Du, enligt mig, gjort en definition av det Du upplever."
Ja det låter rimmligt.Jag tyckte det va en rolig fråga jag tog det inte personligen som kritik

" Förresten, vad är Din åsikt om kritik, bra/dåligt?"

taget ur perspektivet i en svensk tanke bubblares värkliget, Så kan jag tycka att, Den gör mer skada en nytta, Eftersom man som en sådan mäniska, Redan fyllt sig själv med så mycke kritik att man inte längre kan se möjligheterna, Som ju är dom som den största strävande energie flödet bör ligga i.pressen från omvärlden har redan kritiserat varje mäniska från topp till tå. Men det är för komplext att ge sig in i med ett sannt på stående.Jag kan helt ärligt säga att jag inte vet och med största sannolikhet går det heller inte att veta om man inte lyckas med att lura sig själv,För då kan man veta vad somhällst.Men att ifrågasätta kan ju bara vara kritik för den som inte kan förklara sig eller vars teori faller i ruiner

"Vad jag sedan lägger min fundering kring är att hur skall jag kunna se helheten om jag inte ser individen, för är inte dessa två varandras motsatser och därav varandras komplement? Jag måste väl se båda för att kunna skilja de åt? "

helhets synen är förståelsen bortom tanken,att kunna se igenom sina egna tankar,och förstå när det blått är vinklingar av det yttre och sedan värdera dom efter det, Att komma till insikt med att man igenligen inte förstår någonting,då föds en individ ur helheten, om man vill förvandla det till ord

".Många saker man inte bör finna sig i men blir inte "vara i livet" eller "tillåta dig själv att vara dig själv" också samma sak som att vara i drömmen, planen, tven, datorn, tingen, problemen, relationen, pengarna, filosofin eller någonting annat? Eller är det bara jag som märker ord?"

Jag förstår hur du tänker men nej det är inte att vara sig själv, det kan för en kort tillfällighet upplevas utifrån din egen närvaro,Och risken att slukas i det är fatal men ingen av dom här punkterna är en förutsättning för att connecta med det flödet bortom tanken, Det är snarare en motsättning,motsättningen får alldrig överstiga förutsättningen,då är man inget annat en en barjonet docka,

Man behöver inte dra allting till extremen som man gör med dom här mättande tanke bommberna ,Det blir bara en upptrappande efeckt som hungrar efter värre å värre,hur kan man nöja sig med något som är sämmre en de tidigare?, Det är en ilution som får dig att tro att något är sämmre av just den anledningen att det inte är värre i tankens skruvade syn, Som också förblindar och förför dig bort från den stunnden du just nu beffiner dig i ,Du läser 40 tusen döda i sahara!,Mednast ett inbjudande leende,finns att avläsa för den som är uppmärksam/i livet,Som är i stunden,och nu gör nuet som gör nuet som gör nuet,och så av ett kedjereagerande händelseförlopp,Står man naken i en förstor kavaj med en ros i munnen och dansar tango med den dam som jag förmodar inte blev utsedd till höstens kvinnligaste haka av pladder posten.dom som har en tidning framför ansiktet är förmodligen mer en 40tusen,Och den försvinner inte för att det mekaniska skyddet som tidningen utgjorde tages bort,För det va väl något mer med tidningen en en mekanisk mantel?,  Som du minns                , Som du är                              , Där är du                          , Död i sahara. 

Poängen är inte att man skal hitta en kvinna, utan att man skal vara uppmärksam där man är, livet är en viddunderlig historia i sig,Och den sagan utspelar sig själv ,Om man bara läser den.

Senast redigerat av konstigapellefant (2008-07-13 09:33)

Webbsida

Det är intressant att läsa Dina skrifter, konstigapellefant. Det är förmodligen därför det tar så lång tid för mig att kunna skriva ett svar, orden är så öppna att man måste ge det lite mer tid än vanligt så att det kan sjunka in i sinnet ordentligt så att man ser... helheten. Hoppas Du förstår detta, jag beklagar om jag är långsam med att svara tillbaka! :)

Dina två sista stycken (om Sahara, damen man dansar tango med och livet som saga) däremot har jag fortfarande inte lyckats greppa ännu, jag har lite svårt att tyda det faktiskt. Men jag skall fortsätta klura på det!

F.ö. misstänker jag att jag är en 'zombie' och det känns lite tråkigt. :(

Mvh

Webbsida

Hej igen!

Plötsligt föll poletten ner i automaten på mig och nu tror jag att jag förstår det där stycket om Sahara, damen man dansar tango med osv. Som följdfråga till detta; behöver man engagera sig i andra människors liv, både i gott som ont eller skall man hellre titta genom sig själv på det som är direkt framför en? Får man en felaktig bild av världen om man tittar på saker för långt bort, så långt bort att de nästan är på gränsen till suddiga? Det blir som en dimma, man ser ju inte mycket i en dimma...

Mvh

Webbsida

Va öppen med människor dom är fria ,sätt inga krav på dom och fänglsa dom inte i deras omgivnings konstruerade betende genom att svara upp mot det och ta en liknande roll som denne, Då är ni bägge fängslade i zombie cellen.Det som du vill undvika att säga är ofta det du borde säga,väldigt ofta, Det bryter upp dom släntrianiska tankebanorna, och får personen att gå ur spår, Då blir talet också levande och inpovriserande,Närvarande,kännslomässigt renare, Och sedan kan det bli ganska komiskt eller roligt att bryta, många gånger tror folk att man gör det på skoj

man kan engachera sig på gott och ont först när man vet skillnaden på vad som är gott att engahera sig i och ont, Det kräver först att man själv renat sitt sinne från villfarelser och skådat det närmatse i livet och att se storheten i det,Att se det stora i det lilla för att nå en förståelse för det som är förlångt bort för att se, det är det lilla som skapar stora oöverskådliga fenomen "allting stort och starkt är byggt av smulor" ,Man är ju också begåvad med en fysisk makt, men trotts styrke graden av den kan man endå bara gräva där man står "gräv där du står". Jag vacklar själv mellan stjärn klarhet och dimma i bland, När jag känner att jag måste prestera drar jag ner tanke mössan över ögonen,och snöar in mig på meningslösa detaljerade händelse förlopp som blott förvirrar och förvandlar en höna till en fjäder

Du får ta hur långt tid som hällst på dig du behöver inte kommentera eller känna några krav, Jag är helt krav lös och vill att människor skal styra sig själva, Och inte styras av krav,Gör som du vill ,Så ligger saken till

Senast redigerat av konstigapellefant (2008-07-22 09:52)

Webbsida

Jag upplever en stor förundran när jag läser Dina texter, konstigapellefant! :)

På tal om gott och ont; skall man verkligen göra denna separation? Enligt taoismen ex. så hindrar man sig själv från att se helheten om man delar upp sin vy genom att göra denna klassificering mellan gott och ont. Genom sina förutfattade meningar låter man sina tankar bearbeta själva upplevelsen och formar den då till en illusion. Man koncentrerar sig på enbart en del av helheten och dömer resten av perspektivet därifrån. Men att inte göra denna markering, då försvinner plötsligt alla hinder i ens sinne som blockerar synen och plöstligt ser man allt och kan då agera mot [med, t.o.m.?] livet. Hur ser Du på detta perspektiv?

Jag skulle vilja be Dig om en sak, har Du möjligheten att kolla in i min träningsdagbok här på forumet? Det är nämligen så att varje Söndag så skriver jag en "Rapport", en sammanfattning över träningen jag har bedrivt under veckan som har gått och på senare tid så har jag även börjat skriva ner mina tankar om den filosofiska aspekten kring mitt liv. Jag finner mig just nu i ett läge av oklarhet och hade därför uppskattat Din hjälp att kunna ge mig en liten annorlunda syn kring detta ämne. Om Du kan agera som en avståndsskylt som man kan läsa på motorvägen ibland så att jag vet att jag åker i rätt riktning, så att säga? :)

Mvh

Webbsida

Hej mina vänner,Varför har jag inte varit här, Jo jag insåg att jag inte visste något om träning förutom att lägga på mig muskler och bli hårt, det är de enda jag kan och när jag öppnar käfften går det bara åt helvete ;)

Jag har njutit av livet och varit sjuk, träffat en tjej, slutat röka, sluta snusa för typ en timme sen,flyttat, Men insåg nyligen hur sår bar man känner sig utan framåt gående träning,Nu har jag om prioriterat till träning igen, det är ju endå min stora passion, Mitt livs elexir!

Mr W.P  Nja ha ja vad skal jag dra till med den här gången, Det är inga enkla frågor du ställer mig ;)

Jag har gått igenom en hel del olika livs filosofier men kommit fram till inget, förutom 1 sak som vilken idiot som hällst hadde kunnat räkna utt om han bara visste va det va han skulle räkna ut, Den som söker den finner sig själv letandes, det är de som är svaret på allt;) det enda konkreta i universum,Känns det som,Men jag har garranterat fel för det har jag alltid, Det är därför jag blir så jävla dum i huvet när jag tänker,det är därför jag skiter i allt nu för tiden jag bara kör på kännsla typ och knappt de i bland,Jag bara gör det som faller mig före, precis som alla andra Mäniskor

Svaret på din fråga skulle jag vilja säga så här, Om man väljer bort att dela in i ont och gott, Då betyder det att man har valt att ont och gott är ont, det är ett vitalt fel i den orimlighets teorin,baken är bakåt fast man vännt sig ;)

Samma sak hände mig när jag uppfann oregelbundenhets filosofin som i sig va regelbindande, genom att bara tillåta den att existera

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Jag sitter alltid med bredaste leendet på läpparna när jag läser dina små rapporter och filosofier. Glad att ha dig tillbaka, hoppas träningen går bra nu när du tar upp den igen :)

Webbsida

Lajne skrev:

Jag sitter alltid med bredaste leendet på läpparna när jag läser dina små rapporter och filosofier. Glad att ha dig tillbaka, hoppas träningen går bra nu när du tar upp den igen :)

+ 1

Roligt att Du är tillbaka, Ditt svar på min fråga var precis det jag var ute efter. Lycka till med träningen! :)

Mvh

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Missade ditt inlägg från den 15/10, men kom på mig själv när jag tänkte: undrar vad pellefanten gör. Så hittade jag tråden =) Hoppas allt är bra, uppdatera snart igen ;D

Sidor: 1 … 3 4 5 6  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB