Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
så nu var dagens träning slut. Det var ett benpass som väntade idag..
Gud vad jag har ont i mina stackars ben.
I allafall
Benpress : 3 * 8 85 kg
ben curl : 3 * 10 25 kg
vadpress : 3 *8 30 kg
benspark i cabelcrossen : 3 * 10 25 kg
mage:
Det gick jättebra, men jag kan säga att jag kommer med stor sannolikhet att ha träningsvärk i morgon..Men vilken tur att man kör "pump" i morron, så då är det bara att gå upp och le utan att verka påverkad av sina onda ömma ben *asg*..
trevlig fredagkväll allihop !!!
Jag ska bara nämna det här en gång...GUD VILKEN TRÄNINGSVÄRK...... ajajajaj så nu var det sagt...
Började min morgon med en trevlig promenad till gymmet, en skaplig uppvärming innan pumpen..
Idag gick det jätte bra, körde ganks tungt både på bröst, ben och triceps jo och på axlar.. Fast jag trodde verkligen inte benen skulle klara av det här passet *asg* det är tur att jag stod där framme och talade om att det var ben vi skulle göra annars hade jag ALDRIG gjort dem ...hade verkligen velat hoppa över den övningen idag . haha
Nej det var inte så illa men nästan.. Hoppas att värken är över tills imorgon, då ska jag ha en vilodag..Japp ingen träning, bara en trevlig promenad i solskenet..
Så ha en fortsatt trevlig helg !!!
= )
bläää, vad jag var trött idag... Hade en vilodag igår men hade säkert behövt en idag oxå.. * grymt trött *
Det var tanken att jag skulle kört bröst, axlar och biceps idag..men så blev inte fallet.. Jo lite men inte speciellt ordentligt.
Bröst: Sittande bänkpress 3* 8 40 kg
Liggande hantelpress 3* 16.5 kg
Biceps: bicepscurl 3 *10 kg
Axlar : INGET
Mage: typ 25 situps
Sen svor jag och åkte hem..
Tror att jag håller på att bli sjuk eller något..Mår inte så bra ....
SKIT DAG .......( sorry man ska kanske inte skriva så här , men det går ju inte bra varje dag )
tur att man kan få ha dåliga dagar för annars skulle ju inte de här toppen dagarna komma. *s*
Idag var det min rygg och triceps dag. Gick riktigt bra om jag själv får säga ..
Uppvärmning:
cyklade 20 minuter
Rygg:
Sittande cabel rodd: 3 * 8 35-40 kg ( kommer inte ihåg nu på kvällen )
latsdrag: 3 * 8 30 kg
ryggresning: 3 * 15 ( utan vikter )
rodd i maskin 3 * 8 35 kg
Triceps:
Tricepspress med en hantel: 3 * 8 11 kg
Enarmspress i cabelcrossen: 3 * 8 15 kg
Nä, så här i efter hand kan jag nog tycka att det gick bra idag..
Imorgon ska jag köra ett spinning-pass, hur nu det ska gå till väga *s*..
Jag kommer att dö.....*asg* Men som sagt jag ska ju deffa ner mig 5 kilo nu så , det är ju bara att köra igång..
Ska försöka lägga in ett " före eller mellan kort" här, sen har jag något att titta tillbaka på om ett par månader *s* För att se om det har hänt något.
Dagens träningspass var tillängat benen...
Det gick riktigt bra, hoppas nu att jag inte får lika mycket träningsvärk som sist när jag körde ben, men det vart ett hårt benpass idag oxå *s*
Men det är kul att köra tungt.. Så ialla fall vart resultatet för idag...
Uppvärming cykel 20 minuter
Ben:
Benpress : 3 * 10 80 kg
bencurl: 3 * 10 25 kg
en bensträck: 3* 8 15 kg ( tungt )
vadpress : 3 *10 30 kg
utfall i smithmaskinen : 3 * 10
Mage:
Mage i maskin: 4 *10 25 kg ( kommer inte ihåg vad maskinen heter )
vanliga sit-ups: 40 st...
Så det kändes riktigt bra idag , hoppas att jag får en bra träningsdag i morgon oxå... Då väntar det bröst, axlar och biceps... ( axlar är viktigt har slarvat med dem, förrutom när jag kör "pumpen" )
Så lycka till alla glada = )
Ha det så bra !!!!!!!
Så ska väll skriva ner vad jag gjort idag..
Gick en "morgon" promenad till gymmet..känner av rumpan sen igår..
Bröst:
sittande bänkpress: 3 * 10 40 kg
Liggande Hantelpress: 3 * 10 17.5 kg
Kryssdrag: 3* 10 25kg
Axlar:
Hantelpressar 3* 10 5 kg
Axelrotering med hantlar 3 '10 5 kg
Axelrullningar 3 * 10 10 kg
Biceps:
bicepscurl med stång 3 * 10 10 kg
bicepscurl med hantlar 3 * 10 10 kg..
men om man ska göra en utvärdering av dagen, så gick den JÄTTE BRA !!!!!
GLAD PÅSK PÅ ER ALLIHOPA !!!!!
Jo, det blev lite träning idag ialla fall..Men inget stenhårt pass på gymmet, utan ett riktigt mastodont pass på " Body pumpen".... Trodde att jag skulle bli själv idag men nix pix ..Det var nästan full idag...*skit kul*
Får se om jag ska köra i morgon oxå eller om jag bara tar en promenad i det sköna vårvädret........
Mmmmm..igår var det vilodag.det blev lite sent på påskafton. Så jag tror att man kan säga at jag har haft en ordentlig ät och vilohelg. *asg*
Idag vet jag faktiskt inte om jag kommer iväg till något gym..
Men jag får sätta barnen i vagnen och gå ut en långpromenad och hoppas att jag förbränner lite fett *s*...
Fast i morgon är vi tillbaka till den noemala träningen igen !!!!
Äntligen kunde jag träna ...Det har legat på is sedan i lördas, men nu är vi back in busniss...Idag var det axlar, biceps, bröst som gällde ..
Uppvärmning: trappmaskin i 15 min
Bröst
Sittande bröstpress 3 * 10 40 kg
Press i bröstmaskin 3 * 10 20 kg
Liggande hantelpress 3* 10 17.2 kg
Kryssdrag 3 * 10 25 kg
Axlar:
Dubbelt hantellyft 3* 10 7 kg
Axelpress i maskin 3 * 10 15 kg
Framåt lutandehantellyft 3 * 10 8 kg
[
Mage:
vanliga crunches 60 st
crunches i maskin 3 * 10 25 kg
crunches med rep 3 * 10 25 kg
Så man skulle kunna dra slutsatsen av dagens träning med en klapp på axeln och tacka för dagen....För det gick KANON BRA ...
Ha det bra alla glada...
I maskin
vill bara beklaga mig..Jag är så förkyld , undrar när jag kan träna nästa gång...Ska egentligen ha pass både tor,fre och lördag .... Så nu behöver jag ha lite tur ...
Det får bli lugna promenader i solen *S* ..
ha det så bra
idag skulle jag verkligen ha vilat.....Men ibland är man så * piiiip* dum i huvet.. Så jag körde ett pass i allafall..Även om det bara var jätte lätta vikter så känner jag av det i hela kroppen..
Det kommer säkert att ta ut sin rätt, straffet blir säkert en veckas vila minst ...
Att man aldrig lär sig....
Känner mig ganska nere....Hoppas att det går bättre för er !!
JAG ÄR FRISK !!!!!!!!!!!!!!!
Det var nära att jag gav upp hoppet på at kunna bli frisk, men nu ni ...
I´m back, stronger then ever ... *asg*
Njaa.. inte riktigt om jag ska vara ärlig..
Körde ett lätt pass i tisdags men jag kände knappt för att lägga till det i min lilla "bok"
Men nu kan jag väll skriva att jag hade ett toppen roligt " pump" pass, så det kändes riktigt bra faktiskt. I morgon blir det kondition, men på lördag blir det ett riktigt toppen pass igen..Det är så svårt att redovisa vad man kör på "pumpen"
knäböj,utfall,tricep,biceps,rygg,axlar och mage ..Det var ju allt.Men som sagt kan är det svårt att lägga det på sin egen tränings nivå...
Ha det bra alla glada !!!!!!!!!!!!
Så där, då var ännu en dag till ända..Mitt resultat var att springa 3,5 km idag. Det var jätte länge sen jag sprang, men om jag ska sattsa på vårruset så är det väll bara att sätta igång eller hur...
*Tror knappt att det är sant*
I morgon blir det mitt vanliga "pump" pass sen får jag se om tiden räcker till eller om jag väntar tills på söndag...
HA EN TREVLIG HELG !!!
Nu var det ett tag sen sist jag skrev, har bara haft en massa tråkiga förkylningar. Har haft mina normala pass men inte varit nere på gymmet. Men nu hoppas jag att det släpper..
Idag var körde jag ett lätt bröst, axlar och biceps.
Det var ganska tungt, så jag vågade inte riktigt ta i.. Man måste vara försiktig när man tränar och är sjuk..'
En av mina gamla kompisar ligger på sjukhus för HJÄRTMUSKELINFLAMATION...... *uschhh* riktigt otäckt, han höll på att stryka med. Man tror ibland att man är helt odödlig, men ibland kommer döden och knackar på dörren..
Nää, ska lätta upp stämningen lite.. Fick en riktigt rolig komplimang idag... (Det lät ungefär så här ) - Hon är riktigt bitig den tjejen ....... *jippiiii * Det är alltid roligt om man får höra att träningen ger bra resultat....
ha det så bra i vårvädret....
Bra jobbat!
Får erkänna att jag inte har läst igenom hela loggen utan bara ögnat igenom sida ett och sida tre men du tycks ha koll på vad du gör! Slogs av att din liggande hantelpress är helt ok! Att föra en träningslogg är suveränt, särskilt om man har någon som checkar in regelbundet (virtuella träningspartners!). Jag är ny i detta forum men det tycks tyvärr som det är ganska få som loggar sin träning. Hoppas fler följer ditt exempel. = )
Hej Hansson !! Jo, här kan man få många tips och råd.. Är fort farande lite förkyld, men ska till läkarn och kolla at allt är bra sen är det bara att köra på...
Jo , jag har faktiskt inte tnkt på att läsa min egen träningsbok, men jag ser nu att jag ökat mer än 15 kg i sittande bänkpress + 7,5 kg i hantelpress. sen jag började skriva här. = )
Men som sagt , jag vill bli FRISK !!"!! Detta är öken för har man tränat länge är det en del av vardagen det ingår liksom i vissa rutiner..+ att man är ju oxå "lite" beroende av att få lyfta skrot *asg*
Men men det är bara att hålla tummarna så blir man väll frisk snart...
lycka till med din träning å välkommen till det här forumet !!!!
glömde skriva ner gårdagen, det kommer att vara en ganska "soft" vecka. Men det måste ju ändå skrivas ner *s*
oki
uppvärmning: rask gång
bröst:
bänkpress: 3* 10 40 kg
hantelpress: 3 *10 18.2 kg ( riktigt tungt)
kabelcrossen: 3 * 10 25 kg
biceps:
curls med z-stång 3* 10 10 kg
hammarcurl 3 *10 10 kg
mage
vanliga situps 3 *10
maskin 3 * 10 25 kg
och sen "bensparkar" 50 st
( vill ju få fram alla magrutor *asg* )
Så nu är jag på väg ner till gymmet , vet inte riktigt vad jag ska köra idag, det blir lite tokigt med tanke på "pumpen " i morron.. Annars hade jag nog velat köra ben å rumpa + vader nu men jag får nog överväga om det inte får bli rygg å triceps istället..
men men ..ha en trevligh kväll
det blev ingen träning igår, men jag tat igen det idag *S*.
Det blev ett riktigt tufft ryggpass idag + biceps..
Uppvärmning : cykel 15 min
Rygg:
Räckhäv 3 *10 ( men det var riktigt tungt, så jag fick hjälp)
Marklyft: 3 *10 10 kg + stången
sittande latsdrag i kadelcrossen : 3* 10 20 kg
+ en övning till i maskin tror att man kan jämföra den med dragtill bröst , med medelbrett grepp.. 3 *10 25 kg
biceps
scottcurl med stång 3 *10 10 kg + stång 8 kg
sen körde jag slut på biceps genomnågot som jag fick lära mig idag..
En " 21 :a" på 5 kg . DEt resulterade i att jag nu har tagit ut biceps så mycket att jag knappt kan röra dem ....* men det är helt oki.*
I vilket fall som helst gick det riktigt jättebra fick verkligen "pump"..
Och ni som brukar läsa min logga vet att på torsdagar har jag även "Body Pumpen ".. Jag kommer nog att få träningsvärk i ryggen i morgon ... Äntligen..ryggen är något jag sällan brukar få träningsvärk i .
Men ni alla , ha en trevlig träningsdag !!!!!!!!
DEt vart ett riktigt hårt "pump" pass igår, jätte kul... Men allvarligt , jag vaknade av träningsvärk i ryggen *asg* . Så det kommer asäkert kännas fint under dagen...
Ha en solig dag = )
Så där, då har man gjort sitt på gymmet idag då... Hade mitt pass som vanligt men körde det "lilla " extra idag + att jag cyklade både dit och hem idag så jag fick mig en ordentligt pass ialla fall...
Har fortfarande träningsvärk efter torsdagens monster pass på gymmet ..
Får se vad jag ska köra i morgon..
Ha en trevlig helg.
Har haft det en riktigt lugn helg, får väll ta igen det under veckan.
Började morgonen med en lång promenad.. Ska ut å cykla efter jobbet..
Och ikväll har jag ett extra "pump" pass så jag kommer nog att få min träning idag oxå ..
Hoppas att ni har haft en trevlig helg.
Skrev iget igår, utan får tar det idag istället..
Hade som sagt mit extra " pump" pass kunde inte köra så hårt men tillräckligt för att bli svettig... Annars var passet kanon roligt !!
Men nu behöver jag lite råd !!! Har varit på vårdcentralen och träffat en vanlig husläkare, han talade om för mig att jag har igentligen skulle sluta med styrketräning och börja med någon annan idrott. pga av förslitnings skador i axlar och i höft. När jag förklarade läget sa han att jag kunde lägga om till att köra lättare vikter men många fler rep, och ni som läser här kanske ser att jag älskar att ta riktigt tungt .. *snyft *
Men jag tänker inte ge upp, så min fråga till er är - jag behöver se en bra läkare som kan bedömma mig ordentligt, sägare han samma sak " fine" då köper jag det ...
(södra delen av Stockholm.) Är tacksam för hjälp !!
Men om han säger att du har samt du känner att du har några skador i kroppen så har din läkare rätt och andra läkare kommer bara ta pengar av dig genom att säga samma sak. Du bör ta det lugnt eller vila helt så kroppen får chansen att återhämta sig, om möjligt.
Jag ska väl tillägga att jag själv har apont i min handled men har ingen som helst lust att varken ta det lugnt eller vila :((
jo, vist ska man lita på vad läkare säger, men samtidigt måste man kunna ifråga sätta dem när man inte litar på utlåtandet. Som nu ex läkaren kände inte änns på mina axlar.. Så av den anledningen blir man lite suspekt.. Men tack för omtanken..
Så dagens träning:
Uppvärming : löpning i 30 min
Axlar men mycket lätt
hantelpressar: 3*10 6kg
drag till hakan: 3 * 10 17 kg
Hantellyft åt sidan : 3 *10 6 kg
Biceps:
Scottcurl med stång: * 10 12,5 kg( + stång 8 kg)
hammer curl 3* 10 11 kg
Mage:
I maskin 3* 15 25 kg
crunches 3 *10
" bensparkar" 3* 15 st
Det kändes faktiskt riktigt bra idag , det var inte tungt...Fast nu kom jag på att det skulle ha varit min bendag idag...mmm
Men det blir ju "pump" nu torsdag, fredag och lördag så mina ben får nog träna ändå..
*s* =)
Så har haft en liten vila nu, men nu så kör vi igång igen.. Måste ta det lite lungt med axlarna ( antar jag ) Så det kommer att blir fler reps men med mindre vikter.
Har haft" pump" idag..Det gick ganska bra var inte på topp precis men vi alla har ju mot gångar...
Det är svårt att skriva vilka vikter som används när jag kör .
Ben : 15 kg
Bröst: 10 kg
Rygg: 10 kg
Triceps:
Biceps:
Rumpa:
Mage:
Så egentligen ska jag vila i morgon men har pass fredag + lördag .. Så söndag blir min vilodag den här veckan..
Ha det gott !