Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
Grattis! Jönköping är en fin stad. Landskapaet är som Lajne säger helt perfekt för träning. Ser fram emot och se dina löppass ute i Huskvarna ;)
Endag skrev:
Oh yeah, polkagrisarna. Erkänn att det var därför du tog jobbet?? Blir det flytt till Småland nu eller?
Jag har en hel del kompisar som har bott där och sen lite släkt. Alla trivs. Tror det är en kanonstad om man gillar att träna och inte minst triathlon.
Självklart var det därför. Jo, jag kan ju inte gärna pendla ;) Men det är ett 6 månaders vikariat med möjlighet till förlängning, så det blir tillfällig flytt tillsvidare. Sambon kommer bo kvar i Sthlm, så jag lär nog vara här en hel del ändå.
NybZ skrev:
Grattis! Jönköping är en fin stad. Landskapaet är som Lajne säger helt perfekt för träning. Ser fram emot och se dina löppass ute i Huskvarna ;)
Tack! Lajne? Endag var det väl ändå? ;)
machine gun skrev:
NybZ skrev:
Tack! Lajne? Endag var det väl ändå? ;)
eheh, okej då.. Tittade lite fel. :) Lycka till med det nya vikariatet iaf :D
080709 - Pass 2
Simning ca 1:20 (+Transportcykel 15 km)
Insim 100 m (var lite sen i vattnet)
4x50 enarms
4x50 catch-up
4x50 25 polo/25ss
4x50 25 skovel/25 löst
400 arm m dolme och paddlar
14x100 aerob tröskel, 10-20 sek vila
2x50 25 hårt/25 löst, skovelstart, två och två
Avbad 200 m
/3000
Första simpasset i bassäng sen jag stukade handleden och även första gången sen dess jag simmar utan att tejpa handleden. Tror nog att jag kanske borde ha tejpat, det gjorde lite ont emellanåt när man tryckte på, speciellt med paddlar. Nya simglasögon och som alltid tog det typ en kvart eller så innan jag hade lyckats justera dem så att de satt bra, men sen kändes de faktiskt helt ok.
Vi konstaterade efter passet att man blir sjukt snygg av träning. Man får ringar runt ögonen av simglasögonen, skavsår, blåsor och blånaglar, cykelbränna, löparbränna och mer därtill.
Senast redigerat av machine gun (2008-07-09 22:04)
Grattis till jobbet! Gått och blivit religös och vill ner till bibelbältet? Hakarpspojkarna är från jkpg/huskvarna. Kanske kan få tips på bra träningsmöjligheter där.
IK Hakarpspojkarna är därifrån ja så de finns en del löpspår där..
Backarna runt huskvarna är enorma.. Har sprungit en del orientering där, aldrig varit så trött ever.. :D
Tryman skrev:
Grattis till jobbet! Gått och blivit religös och vill ner till bibelbältet? Hakarpspojkarna är från jkpg/huskvarna. Kanske kan få tips på bra träningsmöjligheter där.
Tack! Min sambo sa "lova att du inte blir religiös nu bara" :D Aah, ska kolla upp.
NybZ skrev:
Backarna runt huskvarna är enorma.. Har sprungit en del orientering där, aldrig varit så trött ever.. :D
Låter härligt. Så finns ju hela Vättern att cykla runt också ;)
Runt vättern måste du ju cykla..., men det går ju att ta det på 2 dagar också.
machine gun skrev:
NybZ skrev:
Backarna runt huskvarna är enorma.. Har sprungit en del orientering där, aldrig varit så trött ever.. :DLåter härligt. Så finns ju hela Vättern att cykla runt också ;)
Duathlon-SM gick i de stora backarna i Huskvarna 05. Var med som coaches ass och hjälpte med tider och dyl. där.
Tryman skrev:
coaches ass
Stockholmska? På småländska heter det tränarröv.
*kände att det var länge sedan ett pappaskämt*
Senast redigerat av Endag (2008-07-10 09:02)
Jag tror Jönkan är opti för triträning. Kuperat, bra landsvägar, fina skogar, en sjö som beter sig lite som ett hav, skidföre på vintrarna (relativt ofta för att ligga i södra Sverige). Och så polkagrisarna då, istället för gel.
Senast redigerat av Endag (2008-07-10 09:02)
Endag skrev:
Tryman skrev:
coaches ass
Stockholmska? På småländska heter det tränarröv.
*kände att det var länge sedan ett pappaskämt*
Det är en mindre ansvarsfull variant av asscoach =)
Endag skrev:
Jag tror Jönkan är opti för triträning. Kuperat, bra landsvägar, fina skogar, en sjö som beter sig lite som ett hav, skidföre på vintrarna (relativt ofta för att ligga i södra Sverige). Och så polkagrisarna då, istället för gel.
Bland annat genom att aldrig bli varmare än typ 11 grader :S Tur att det finns småsjöar också.
Träningsmässigt kommer jag nog klara mig fint. Kommer dessutom bara jobba 80 % till en början, så jag lär ju ha tid att träna också. Första ggn i mitt liv som jag kommer jobba kontorstider. Inga kvällar, inga helger, inga röda dagar. Och dessutom verkar tjänsten väldigt intressant. Det tråkiga är att jag helt plötsligt kommer vara i ett distansförhållande, men då är det ju tur att man har lediga helger :)
machine gun skrev:
Bland annat genom att aldrig bli varmare än typ 11 grader :S Tur att det finns småsjöar också.
Nån nytta ska du ju ha av din fina våtdräkt :)
Träningsmässigt kommer jag nog klara mig fint. Kommer dessutom bara jobba 80 % till en början, så jag lär ju ha tid att träna också. Första ggn i mitt liv som jag kommer jobba kontorstider. Inga kvällar, inga helger, inga röda dagar. Och dessutom verkar tjänsten väldigt intressant. Det tråkiga är att jag helt plötsligt kommer vara i ett distansförhållande, men då är det ju tur att man har lediga helger :)
Det kan vara rätt kul med distansförhållande, även om det såklart blir konstigt i början, speciellt om man är sambo. Men då har man ett ego-privatliv i veckorna och ett föhållande i helgerna.
Brukar inte bli så mycket långpass dock, om man har ett distansförhållande.
Endag skrev:
Det kan vara rätt kul med distansförhållande, även om det såklart blir konstigt i början, speciellt om man är sambo. Men då har man ett ego-privatliv i veckorna och ett föhållande i helgerna.
Vi träffas inte så mkt i veckorna nu heller, eftersom vi båda har våra intressen på varsitt håll, så jag tror att det kommer funka rätt bra. Men det är klart att det blir en omställning.
Ironwoman skrev:
Brukar inte bli så mycket långpass dock, om man har ett distansförhållande.
Tur att det är vinter och långt från tävlingssäsong när jag ska bo där då ;) Fast som det är nu så brukar han sticka iväg och klättra några timmar antingen lördag eller söndag, då kan ju jag springa eller cykla om jag vill. Långpass löpning går ju att köra en vanlig vardagkväll om man så vill. 2-2,5 h hinns ju med. Värre med cykel, det är så sjukt tidskrävande.
hinner gör man, sedan är det en helt annan sak att faktiskt göra det... nu kör ju jag mina långpass i löpning på vardagskvällar.
Jag brukade köra mina långpass löp på lunchen... fast då får man ju komma lite tidigt och gå lite sent. MEn på vintern cyklar man ju ändå inte å långt, iaf inte i Jönköping. I Skåne kunde man cykla ute nästan hela året den här säsongen, men när det är ett par minus klarar man inte mer än två timmar, sen fryser tårna för mycket.
JAg håller med om att de långa cykelpassen är sjukt tidskrävande. Man får offra rätt mycket annat för deras skull, så nästa år kommer jag nog satsa på halv-IM, då räcker det att cykla enstaka långpass och sen hålla sig runt 2-3 timmar.
Senast redigerat av Endag (2008-07-10 13:47)
Ironwoman skrev:
hinner gör man, sedan är det en helt annan sak att faktiskt göra det... nu kör ju jag mina långpass i löpning på vardagskvällar.
Jo, det gäller att övertala sig själv ibland. Egentligen borde det ju vara bättre att separera långpass i löpning och cykel för att få ut mer av respektive pass och då är det ju bra om man kan lägga löpningen en vardagkväll.
Endag skrev:
Jag brukade köra mina långpass löp på lunchen... fast då får man ju komma lite tidigt och gå lite sent. MEn på vintern cyklar man ju ändå inte å långt, iaf inte i Jönköping. I Skåne kunde man cykla ute nästan hela året den här säsongen, men när det är ett par minus klarar man inte mer än två timmar, sen fryser tårna för mycket.
JAg håller med om att de långa cykelpassen är sjukt tidskrävande. Man får offra rätt mycket annat för deras skull, så nästa år kommer jag nog satsa på halv-IM, då räcker det att cykla enstaka långpass och sen hålla sig runt 2-3 timmar.
Jo, precis. Jag lär ju inte cykla några långpass i december direkt. Så hardcore är jag inte :) Men under september-oktober borde man ju kunna cykla en del fortfarande. Sen blir det till att skaffa en trainer.
machine gun skrev:
Jo, precis. Jag lär ju inte cykla några långpass i december direkt. Så hardcore är jag inte :) Men under september-oktober borde man ju kunna cykla en del fortfarande. Sen blir det till att skaffa en trainer.
Du ser, fördelar med distans... nu kan du ha en trainer framför teven :)
Endag skrev:
Du ser, fördelar med distans... nu kan du ha en trainer framför teven :)
Och träningsprylar i hela lägenheten :D
*host* som om jag inte har det nu ändå.. emn..
Ser fram emot att få sällskap av någon som har fler trainertimmar än timmar ute.
Oj har du fått jobb?? Stort Grattis!! Det måste kännas skönt, du blev ju alldeles nyss klar med utbildningen så det blev aldrig någon dödtid heller. Har du varit i Jönköping någonting eller blir det en helt ny stad?