Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
ja verkligen, 200 kg är en ordentlig vikt. stången böjer sig fint då. Det sätter du säkert nästa gång. Kul att ryggen är bra också!
Jo jag blir skitlack men fan... han ville ju trots allt hjälpa till och nu i efterhand undrar jag om det inte hjälpte mig istället eftersom jag har en sån dundrans träningsvärk. Jag har ALDRIG träningsvärk i biceps annars.
Tack för lycka tillen.
gårdagens bröst,axlar,triceps-pass:
Bänk:
1x120
1x130
0x140 !??!?!
0x140 !=!=!?!?!?!???!?!?!?!
3x130 tuuungt
2x130 tyngre
4x120 wtf?! 6or ska gå lätt här
5x120 grrr
Snedbänk med stång:
6x90 lätt
6x92,5 lätt
6x92,5 lätt
ökning där iaf!
Dips:
6xkv+27,5kg lätt
6xkv+30kg lätt
6xkv+32,5kg ganska lätt faktiskt
stor ökning!
Militärpress:
6x70 Yes!!
4x72,5 nahaajs
3x75 inte sååå himla tungt men vila för lite
stor ökning här med.
Pushdowns i latsdragmaskin:
6x50
2x55,4x50 direkt efter
6x50
ökning!
ökat i allt utom bänkpress som gick åt helvete efter semestern. Bänken är en sån jävla färskvara.
Ben,magpass:
Har inte kört ben på 3 veckor och har sjukt mkt träningsvärk i magen av någon mystisk anledning. Troligen från dipsen med hantel igår då jag fick dra upp benen lite för att hanteln inte skulle slå i marken.
Böj:
1x120
1x130
1x135
1x137,5 Stabilt och kändes bra men stannade här.
4x120 Kändes skönt!
3x120
3x120
Med tanke på att mitt max ligger på 140 och att jag varit borta från benträning i 3 veckor så är jag otroligt nöjd med böjarna. Dessutom kändes tekniken helt perfekt nu när ryggen är okej. Ville dock inte gå fullt ut och maxa nu idag när jag inte kört på ett tag.
Raka marklyft:
6x100
6x110
6x120
Lite lätt men ändå ökningar. Definitivt nöjd.
Benpressmaskin:
6x130
6x140
6x150
Vader i benpress:
10x160
10x170
10x170
Crunchmaskin:
10x40
Här fick jag en otroligt jobbig kramp i magen som drog ihop hela kroppen och gjorde svinont. Jag ramlade ner från maskinjäveln och låg och kräla på golvet som en räka för att försöka sträcka ut magen. Tillslut lugna magen sig men har fortfarande krampkänningar. Konstigt men lustigt.
Nöjd som fan. På söndag blir det nog maxning i mark igen eftersom jag har 4kg att öka den här veckan. Efter det blir det frivändningar och Linda.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Den magiska marklyftsgränsen är spräckt värre än jenna jamesons anus!
Mark:
1x120
1x170
1x190
1x200 PR! 4 kilos ökning sen i tisdags!
1x202,5 Mer PR! 6,5 kilos ökning sen i tisdags!
Nöjd och glad
Lätt bänk:
10x110
8x115
6x120
6x120
Allt kändes bra och relativt lätt :D.
Chins:
6xkv+10kg
6xkv+10kg
6xkv+10kg
Ökning med 1 rep per set.
Körde allt det här för cirkus en timme sen. Inte van att träna så här sent. Särskilt inte efter att ha målat och slipat hela dagen men det gick uppenbarligen bra :D.
Stort tack till styrkelyftaren som sa åt mig att smalna av greppet i marklyftet och ett ännu större tack till alla pizzor jag ätit på senaste.
// Stickus träningsdagbok, i samarbete med Pizzeria Carinas samt Nelle´s pizzeria.
Grymt bra jobbat! Grattis till 200+ lyftet!
Tack!
Rygg,biceps idag men ville böja lite eftersom det börjar bli lite bråttom med SL-ökningarna.
Knäböj:
1x120
1x130
1x140 yay!
1x141 PR! Mesigt jag vet men väntar med 42,5 tills på fredag. Kändes stabilt men tungt. Älskar 0,5-kilosvikterna.
Marklyft:
1x120
1x170
3x180 med omstart efter varje rep.
3x180 samma
3x180 samma men ca 20 sek vila inför sista reppen.
6x150 med omstart för teknikens skull. Kändes skönt.
Jättenöjd. Körde ju på 170 förra veckan.
Stångrodd:
6x85 Den här gången nuddade alla repsen bröstet.
6x85 här med!
6x85 och här med!
Nöjd! Höjer nästa vecka.
Chins:
6xkv+12,5
6xkv+12,5
6xkv+12,5
Yippie. 2,5 kilos ökning utan repförlust! Blir försök på 15 kg nästa vecka.
Stångcurl:
6x45
6x45
4x45 (2 reps till med hjälp)
Tungt men ska testa lite tyngre nästa vecka.
Hantelcurl i snedbänk:
12x20
12x20
12x20
Skönt! Det gick mkt bättre. Blir försök på högre nästa vecka.
11,5 kilo kvar med den här veckan och nästa vecka till mitt förfogande för att nå målet.
Spännande!
Bröst, axlar, triceps:
Bänkpress:
1x120
1x130
1x140
1x146 Dock så fick jag ofrivillig hjälp. Min passare är lite väl omtänksam och rädd om min hälsa.
1x146 Den här gången så gick det dock själv! PR!
0x147,5 Inte en chans. Dåligt lyft, hamnade för högt upp så gjorde illa axeln.
3x130
2x135
Snedbänk med stång:
4x95 Knakande axlar och allt kändes fel.
6x95 Lätt. Låg bättre nu och det var verkligen pisslätt nu.
6x97,5 Lätt. Nästa gång blir det 100 minst.
Dips:
6xkv+35 Lätt
6xkv+37,5 Lätt
6xkv+40 Lätt.
Måste fixa viktbälte. Finns inga tyngre hantlar nu.
Militärpress:
5x72,5
5x72,5
5x72,5
Glad!
Gjorde sen massa olika tricepsövningar utan att hitta någon som jag riktigt tyckte om.
Nu lite plus och minus (taget från Mersaults logg).
+fortsätter öka i stort sett allt.
-ont i höger axel. får absolut inte vara nåt allvarligt just nu.
10,5kg kvar till målet med 6 träningstillfällen kvar. Kommer använda de resterande 2 söndagarna som upphämtningspass där jag maxar det jag kan klämma ur lite mer i. T.ex på söndag blir det nog marklyft igen.
Knäböjsmaxning imorn!
Ben, mage:
Böj:
1x110
1x120
1x130
1x142,5 PR! Stabilt.
1x143,5 PR igen! Tungt, tungt men gick iaf upp.
2x130
3x120 Konstigt vad dålig jag är på att reppa i knäböj.
Raka marklyft:
6x120 Lätt
6x125 Lätt
6x130 Ganska lätt
Benpress:
6x170
6x170
6x170
Vader i benpressen:
Många reps på 200
Knee-up för mage:
8xkv+10kg
8xkv+15kg
8xkv+15kg
+nytt pers i böjen och starka ökningar.
-känns som jag lajjar lite för mkt på ben/magpassen. måste köra ett mer bestämt schema.
2,5kg närmare mitt mål! 8kg kvar till 500 och jag har 5 träningstillfällen kvar. Förlitar mig på att marklyften ska hjälpa mig med de flesta kilona där så hoppas inte ryggen sviker mig på söndag.
http://89.221.240.240/web/contestResult … testId=233
Hade lite svårt att hitta vad folk lyfter raw, men här var resultatet från någon tävling. Vinnaren i juniorklassen gjorde 600. Om jag har förstått saken rätt är man att betraktas som junior t o m det år man fyller 23. Så du borde vara junior i minst 1,5 år till eller nåt sånt? Du har dessutom inte haft någon kvalificerad träning i styrkelyft utan enbart lyft på egen hand, med en bra styrkelyftsinstruktör skulle du säkert kunna göra 600 om nåt år eller så. Du verkar ju ha en uppenbar begåvning för styrkelyft, kanske skulle du leta upp nån klubb och höra om det är nåt för dig?
Roligt att träna och försöka prestera när man får sånt beröm.
Jag kolla nyss rankingen och såg att jag skulle rankas som #13 ifall jag tävlade och jag tror definitivt att jag skulle kunna nå 600 innan jag fyllt 22 men jag tror inte styrkelyft är något för mig.
Just nu som jag ser på det så är det alldeles för materialbaserat med bälten, tröjor, dräkter, skor och fan va nu allt är. Om jag fick välja så skulle det endast vara tillåtet med linne och slappa shorts.
MMA är det som jag i slutändan egentligen vill tävla och träna i även om jag inte har samma framgångar där. MMA är för mig den sport som kräver mest skicklighet och fysisk förmåga och styrketräningen är egentligen bara något på sidan som håller mig i god form och förhoppningsvis ger mig ett visst övertag.
Just nu medans jag har pissiga arbetstider, livet är stressigt och motivationen för att stressa till mma-träningen inte finns där så mättar alla styrkelyftsutmaningar tävlingsinstinkten i mig alldeles utmärkt!
Igen tack för stöd och komplimanger. Sånt lyfter ett extra kilo.
Riktigt bra ökningar! 8kg till är inga problem!
Tack!
Stickus skrev:
Just nu som jag ser på det så är det alldeles för materialbaserat med bälten, tröjor, dräkter, skor och fan va nu allt är.
Kan inte annat än hålla med dig där. Även om jag faktiskt har ett par böjskor och ett bälte^^
Håller absolut med om att sporten mer tycks handla om hur väl man lyckas utnyttja utrustningen än om styrka och lyftteknik och att det är synd. Samtidigt tycker jag det är lite imponerande att trycka upp 350 kg även om det är med dräkt etc. Måste vara en speciell känsla att ligga där med 350 kilo på raka armar. Själv skulle jag nog vara livrädd. Sen finns det ju faktiskt RAW-tävlingar även om dom tyvär verkar vara väldigt sällsynta.
Det är inte det att man kan utnyttja materialen som jag stör mig på. Det är det att det skiljer sig så mkt mellan dräkt och dräkt, tröja och tröja så det blir en sport där den med mest pengar/sponsorer har bäst grejer och därmed vinner.
Det plus att det inte känns äkta.
Och att tävla utan utrustning i styrkelyft är ju som att köra Formel 1 i en Nissan Micra.
Snabbpass idag. Lagt nytt golv hela dan och fick stressa på gymmet för att inte komma för sent till middag hos tjejens brorsa. "Det är så jävla respektlöst att komma för sent när man blivit inbjuden till middag...."
Bah!.. aja.
Mark:
1x120
1x160
1x190
1x205 PR! Stabilt och hela lyftet kändes jävligt bra. Klarar nog mer men vill inte riskera skador just nu så vilar upp mig inför slutspurten.
Bänk:
8x115
8x115
8x115
Allt ganska lätt trots konstig bänk med konstig stång.
Latjade lite med tunga bicepscurls innan jag var tvungen att dra. Måste ju ha lite pump när man ska träffa tjejens bitiga och ganska överbeskyddande bror ;).
5,5 kg kvar inför spurtveckan nu! Om jag ska klara det så tror jag det måste bli genom 147,5 i bänk, 145 i böj och 207,5 i mark. Spännande!!
Senast redigerat av Stickus (2008-07-20 23:06)
Nypissad morgonvikt: 91.5 kg
Spelade fotboll idag efter jobbet. Höften lät mig veta ganska snabbt att den inte riktigt var van vid sånt här spurtande och hoppande och efter bara en halvtimme så halta jag fram som en gammal gubbe. Hade jävligt ont i höften, ljumsken och ena benet men envisade fram ett par mål från mina fötter men nu i efterhand undrar jag om det var värt det.
Jag och min arbetspolare haltade sen iväg mot gymmet som två griniga gamlingar och gnällde på alla snorungar som sprang framför oss och lekte. Jag har dessutom haft ont i halsen och känt mig förkyld hela dan så undrade hur det här passet skulle gå.
Passet gick ännu sämre än väntat.
Rygg, Biceps:
Mark:
1x120
1x170 inte lätt
0x190
1x190 inte särksilt lätt. WTF?!
La av här. Ingen idé att påfresta den redan sargade höften nå mer.
Rodd i technogym-maskin:
6x70
6x75
6x80
6x80
skitgrejer men ville inte ens se hur mkt jag tappat i stångrodd.
Chins:
6xkv+12,5
6xkv+15 yay!
6xkv+15
5xkv+15
Skönt med ökningar här iaf.
Stångcurl:
7x45
6x46
6x46
3x47,5
Bajsövning.
Hantelcurl i snedbänk:
9x22,5
8x22,5
8x22,5
12x17,5 väldigt strikt för teknik och för att mosa ut det sista.
Nöjd faktiskt. 22,5 kändes ungefär lite tungt som 20 gjorde förra veckan.
+ Lite ökningar iaf, fint väder som fan, gjorde massa mål.
- Fotboll är en skitsport, att inte vara 100% suger, måste bli frisk, marklyften idag sög!
Jätteförkyld hela dan igår och jätteförkyld och lite feber idag. Ska ändå försöka pallra mig till jobbet och sen blir det fan gym ändå. Har 5,5kg kvar att öka.
Jag förstår att det inte är kul att missa sitt mål för första gången på så länge, men hälsorisken satt åt sidan så läker sjukdomar i allmänhet långsammare när man pressar kroppen till att träna samtidigt. Eller med andra ord, du kanske bara har valet mellan att missa målet den här gången men nå det nästa vecka, eller att missa målet den här veckan och de kommande tre veckorna också typ. I vilket fall, ta det lugnt och lycka till=)
Är man sjuk så bör man sjukskriva sig. Om du ligger i sängen hela dagen och vilar så har du bättre chans. Oavsett vad du bestämmer dig för att göra, om du sätter lyften eller inte, tycker jag att du har gjort enormt bra ifrån dig och jag är sjukt imponerad.
Jag vet inte. Jag tycker bara jag blir sämre av att ligga hemma och tycka synd om mig själv.
Tack för berömmen, den här "utmaningen" och dagboken överhuvudtaget har gett en rejäl boost i min träning och min träningsmotivation. Men nog fan ska jag klara utmaningsdjävulen. Jag har ju trots allt 3 dagar på mig ;).
Bänk:
1x120
1x130
1x140 Kändes sådär och tvekade om jag skulle försöka på PR men what the hell
0x147,5 Så nära nära. När jag inte klarar en vikt i bänk så brukar det bara ta stopp men 147,5 åkte upp en bra bit och stod stilla en stund innan jag inte hade nå mer kraft och var tvungen att ge upp. Tekniken var oklanderlig. Blir nog nytt försök på söndag.
3x131 Höjt och det var ganska lätt!
3x131 Tillome något lättare.
5x125 Pumpade fram de 5 med grym teknik och styrkan satt där den skulle.
Snedbänk med stång:
4x100
4x100
4x100 Ont i axeln men iaf höjning!
Dips:
6x40
6x40
6x40 Finns ingen tyngre hantel
Militärpress:
3x75 Tungt
5x72,5
Ont i axeln så slutade.
Testa runt en massa efter en tung skön genomförbar tricepsövning.
Triceps-pushdowns liggandes med kablar:
8x42,5
8x42,5
8x42,5
+ Jag är sjuk som fan och ändå gjorde jag en del ökningar.
Bänken kändes finfint och 147,5 åker snart upp.
- Jag är sjuk.
Bara 3 dagar kvar tills målgränsen är nådd.
Inget PR i bänk.
Nypissad morgonvikt: 91.7kg
Mår faktiskt bättre idag. Fortfarande lite småhostig och snorig men ingenting mot igår.
Ben, mage, biceps:
Böj:
1x100
1x120
1x130
1x140 Tekniken kass
1x145 PR. Tekniken värdelös men den satt iaf.
4x120 Experimenterade med tekniken.
3x120 Fortsatte experimentera.
6x100 Lätt teknikset för att mata lite explosivitet och testa att stå lite bredare och justera hållning.
Utfall med hantlar:
8x25
8x27,5
6x30 Tungt men skönt. Tog bra.
Benpress:
6x170
6x170
6x170
Stångcurl:
4x46 Lätt men gjorde för ont i handlederna/underarmarna så gick över till hantlar.
Hantelcurl:
12x22,5 Förvånansvärt lätt
10x25
10x25
8x25
Koncentrationscurl:
6x20
6x20
Tog ut den sista musten med lite reps preacher curls.
Situps:
12
12
12
12
Patetiskt. Måste börja träna mage på riktigt igen :P. Sååå tråkigt.
1,5 kilo ökning innebär att jag har 4kg kvar till målet och ETT träningspass återstår. På söndag kommer jag inleda med marklyft där jag har förhoppningar om ett nytt PR. Räcker/går inte det så försöker jag bänka 147,5 och går inte det så försöker jag få upp 147,5 i böjen.
Nu ska jag äta äta äta och ladda inför söndag!
Jag är sjukt spännd på att få höra hur det går. Du får inte svika dina fans nu. Dra upp dom där fyra kilorna!
Det är väldigt jämnt mellan oss i bänkpress... ska bli kul att se vem som först når upp till 170 :) att döma av dina fler-reps-set i bänk, så tror jag du har styrkan att pressa 150.