Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
Ah..! Hjärnsläpp... var väl lite seg i huvudet när jag skrev det! Cirka 6.5km/h som du sa blir det ju!
Jag jobbar inom industri, så jag står och gör ungefär samma sak hela dagen. Det är rätt segt eftersom man inte har någon att snacka med (ingen i närheten direkt), men nästa vecka ska min polare börja på samma arbetsplats så då blir det nog roligare!!
Idag fyller jag år, så jag ska inte träna kondis... men inte för att jag fyller år utan snarare för att jag är sliten i benen av den ovana belastningen att stå upp 8h/dag, sen så kryddar nog träningen på slitsamheten i benen med. Men jag kör ett likadant pass som igår imorgon istället! :D
Styrketräning
Hehe har utnyttjat maskiner på jobbet för att träna latissimus och bröst genom att dra dem och pressa dem! Hahaha, hemgjord industriträning is the shit! Så varje gång jag gjort något har jag dragit en rep på rätt tung belastning...!
Ikväll gör jag lite:
Armhävningar
Sit-ups
Sen editerar jag in hur många o.sv...
Grattis på födelsedagen!
Man vänjer sig snabbt vid att fixa både arbete och träning, står och går själv ca 8 timmar om dagen och det funkar prima! Hehe, det låter lite 'ryskt' över Din nyfunna industriträning... "Comrade Stalin salutes you!" ^^
Mvh
aarå jag jobbade med samma sak förra året. tar nån vecka sen e benen vana!
ska nog slagga nu. inatt så somnade jag inte förren 02 och det är rätt drygt när man går upp kl 05.30..
:-)
Natti!
gratz!
Torsdag
Löpning 30 min.... men kändes fortfarande på samma ställe som tidigare. Så nu ska jag inte löpträna mer på ett tag.
Söndag
Marsch
4 timmar i högt tempo
medelpuls 135
17km i riktigt kuperad terräng. skånes näst högsta punkt 2 ggr och lite annan terräng (ett tag rakt in i skogen och då gick det väldigt sakta). totalt 3 raster och 30 min (alltså 3.5h aktiv tid)...
16kg packning
Kommentarer: Satsar på att köra längre pass på runt 4h+ och i högt tempo fast med lättare vikt. Ska sen öka vikten gradvis och tillslut har jag 25-30kg i ryggan och marschar riktigt fort!
EDIT: Lägger in lite trevliga bilder från marschen!

Senast redigerat av cube (2008-06-30 19:44)
Måndag
15 armhävningar 1 gång i timmen kl 07-21, alltså totalt 15 reps x 15 set
Styrketräning
Pull-ups (jag kör alltid äckligt strikt :p)
5 st
3 st
Latsdrag med chinsgrepp (handflatan framåt);
60kg x 8 reps långsamt
Hantelrodd
28 kg x 10
28 kg x 10
28 kg x 8
Brutalbänk
15 reps
10kg x 5 reps
Roddmaskin några riktigt hårda intervaller... totalt kanske 10 minuter aktiv tid.
cube skrev:
Lägger in lite trevliga bilder från marschen!
Möjligtvis den första bilden ja men den andra såg mer bisarr och pervers ut än trevlig. ;P
Dina långmarscher låter som ett intressant koncept att utveckla, får önska lycka till med det och till Ditt armpressprojekt likaså! :)
Mvh
Hehe ja den där hästen såg fan ond ut!! Den följde efter mig när jag gick längs ängen de var på, tyckte det var ganska trevligt trots att den liknande hanibal lecter! Hahahah :-)
Tisdag
Den enda träningen idag är 225 armhävningar utspritt över 15h. Blev ingen kondisträning då farsan fyllde år och jag var hemma ist!
Onsdag
Har idag jobbat med att sopa både inom och utomhus i runt 7h så jag har fått in en del "sten-damm" i halsen som gör rätt ont. Utöver det har jag gjort en del finfina lyft och kutat runt i övrigt. Men främst p.ga. halsont blir det ingen kondisträning idag utöver det jag gjort på jobbet.
Styrka utfört
15x15 armhävningar under hela dagen
5 långsamma pull-ups
Torsdag
Hade sjukt mkt näsblod på kvällen så jag tränade ej kondis.
Styrka
15x15 armhävningar under hela dagen
Öhm haft en svacka sista tiden! Näsblod och förhinder som åska, ont i halsen etc.
Söndag
Gympass för mage, hade övertränat armarna så jag var svag i bänk, pull-ups, dips (som jag tänkte köra).
Bänkpress
50x12 (mkt mindre än vanligt, kanske brukar köra 60x12)
50x11
Pull-ups
3
4
2
Dips
8
8
Som ni ser en stor minskning i allt där armar e involverade, antagligen för att jag gjorde 225 armhävningar hela förra veckans vardagar och inte hade hunnit återhämta (övertränad i armarna!)
Sit-ups på golvet
40
40
20
20
Mag-rotation som tränar ena sidan av magen åt gången... plus lite övrigt i bålen!
35kg x 20
40kg x 15
55kg x 10
Måndag
Var ute på cykeln men det började åska!
Tisdag
Cykling
drygt 3 mil
drygt 1h aktiv tid
Övrigt: Min baklampa lossnade och gick sönder... men jag cyklade på rätt bra tyckte jag.
Onsdag
Cykling snabbdistans och en backintervall i maxspeed
Tid:
Maxpuls:
Medelpuls:
Kommentar: Körde på så bra jag kunde en runda som jag körde förbi igår, sen upp mot en backe på runt 700 meter som jag sedan spurtade upp för så fort jag pallade. Min lägsta hastighet i backen var 27,6km/h och medelspeed på uppskattningsvis 28.5km/h... när jag sen kom ner för backen så körde jag fort hemåt och låg på runt 45km/h som mest. Rätt kul!
Styrketräning
Lägger in sen!
hur långt cyklade du? blir helt sugen på att cykla nu juh:D
Hehe 15km kanske... kollar imorrn! :)
Fredag
Styrketräning
Bänkpress
40kg x 12 reps
60kg x 8 reps
65kg x 8 reps
70kg x 6 reps
70kg x 6 reps (polare stabiliserade sista repititionen)
Hantelrodd
27,5kg x 12 reps
30kg x 8 reps
30kg x 8 reps
32,5kg x 5 reps
32,5kg x 5 reps
Brutalbänk
12 reps
5kg x 8
5kg x 8
Sit-ups i sittande magmaskin
50kg x 6 reps
50kg x 6 reps
Dips
9 st
Hypersträck för korsryggen
50 reps
4 mkt strikta pull-ups
Cykling
12km snabbdistans
runt 25 min
1 backintervall i hög puls, hastighet
Intervaller med ett ben i taget (klickar ur ena foten och kör träning på att använda foten hela varvet + styrka!)
45 sek per ben
30 sek per ben
15 sek per ben
15 sek per ben
Är mkt ovan vid att cykla med ett ben i taget och jag körde nu intensivt så det blev svårt o dra runt i slutet. Men det känns nu efteråt som om det är riktigt bra benträning!!
Senast redigerat av cube (2008-07-11 22:38)
Lördag
Var hos några släktingar. Enda man kan kalla träning är att spela fotboll med deras småbarn i typ 4 timmar.
Söndag
Styrketräning på friskis och svettis-gym! Inledde med att köra några pull-ups för att sedan testa deras dipsmaskin (som var totalt värdelös), och sen testa smith-maskinen... som var oerhört dålig (gick ej vinkla stången hur man ville så det kändes mongo i handleden). Det jag körde var;
Pull-ups
5
4
Dips
9 st men det var en dålig dipsställning.
Cirkelträning med 16 övningar för helkropp, de hade ett eget rum för detta... och det var maskiner där man valde belastning... jag körde max på alla maskiner och 12 reps. 1 set per maskin.
Magträning för sidan av magen (torso-rotation, man tränar en sida i taget);
55kg x 12
55kg x 12
55kg x 12
65kg x 8
Axelpress i en maskin
45kg x 12
55kg x 8
Shrugs
70kg x 12
60kg x 12
Minns inte mer!
Måndag
Cykling
35-40 km
Medelspeed 25km/h har jag för mig, har ej lust att kolla klockan på stats nu dock
Riktigt trevlig runda.
Tisdag
Bänkpress
65kg x 10
60kg x 12
50kg x 10
Dips
9 st (kändes tungt efter bänken dock)
Kabelrodd
60kg x 12
70kg x 8
70kg x 8
70kg x 6
Magträning sidan på magen, denna övning! http://www.exrx.net/AnimatedEx/Obliques/CBSideBend.gif
Varierat cirka 30-45 kg.
13 reps
9 reps
6 reps
Sittande sit-ups
30kg x 40 reps
Shrugs i smithmaskin
70kg x 12
80kg x 8
80kg x 8
80kg x 8
Senast redigerat av cube (2008-07-15 21:18)
Nu är jag hemma igen!