Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5  

Sida på nätet för att föra journal över sin träning - Testa nu!

Registrerad: 2008-05-16

Nu är den nya journalen på plats och man kan nu fylla i 9 set per övning och dag. Man kan även köra samma övning flera gånger samma vecka.

Jag har bara infört del 1 av den nya journalen och kommer nu arbeta vidare med andra delen, där varje vecka (inkl övningsdata) i journalen kommer bli klickbar där man skall få upp en journal över den valda veckan med information dag för dag; vilka övningar och set som kördes.

Jag hoppas att den andra delen av journalen skall bli klar inom ett par dagar, men tills dess så går det bra att föra journal över sina set och övningar dag för dag.

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Jag börjar skriva in där om några veckor när allt är fixat!=)

Gör så, men tyck till om något saknas, så jag vet om något skall ändras :)

Nu är äntligen hela den nya journalen helt klar. Så nu är det bara att träna på :)

Rapportera om ni hittar någon bugg eller om något inte alls fungerar som ni vill!

Nu skall även jag försöka hinna med att träna lite den här veckan :)

Nytt: Nu kan egna övningar redigeras (namn och muskelgrupp).

Nu har jag bytt formel för beräkning av kroppsfett%. Värdet baseras nu på medelvärdet av 4 olika formler, så jag hoppas värdet skall bli lite bättre nu än tidigare. De som mäter kroppsfett% med kaliper eller liknande kanske kan bekräfta hur resultatet blir?

Registrerad: 2006-02-05

Vilken muskelgrupp är frivändningar i?

Arf Pingvin: Jag vet faktiskt inte vilken muskelgrupp man skall ha den i. Övningen ligger inte inlagd som en defaultövning, så den får man lägga in som egen övning. Det ser ju ut som man tränar större delen av kroppen med den övningen, så lägg den under den muskelgrupp du tycker passar bäst.

Ny övningskategori: Hela kroppen (övningar för hela kroppen).

Arf Pingvin: Frivändning hamnar under denna kategori.

Tyvarr sa har det funnits en bugg dar man inte kunde spara traningsdata i den avancerade journalen for Internet Explorer. Problemet ar nu lost. Detta intresserar iof bara de somhar anvander IE :)

Jag har nu bara 2-3 dagar kvar pa semestern, men sa snart jag kommer hem igen sa fortsatter jobbet med att forbattra sidan. Tillbaka till varmen 8)

Nytt:

Nästan alla övningar är nu länkade till övningsinstruktioner (exrx). Jag har även lagt till nya motionsövningar (bla Crosstrainer, trappmaskin och boxning).

Posta gärna länk till exrx om ni hittar de övningar som saknar länk eller om någon är felaktig.

Nytt:

Nu har alla användare fått varsin gästbok, så att man kan kommentera någons träningsdata eller bilder trots att användaren inte har skrivit någon blogg eller är aktiv i någon forumtråd.

Tänkte kolla här vad ni tror om att kunna föra journal över vad man äter och dricker. Är det någon ni skulle vilja ha?

Vad vill man i så fall föra journal över? Vill man kunna välja t.ex. 1 banan, 2 liter mjölk, 1 pizza osv? Eller räcker det att själv fylla i antalet kalorier och sedan antalet gram av fett, kolhydrater och protein.

Kanske även skall kunna fylla antalet måltider och hur mycket vatten man har druckit.

Vill höra era åsikter om detta och om det är något ni skulle vilja ha och i så fall hur det skall fungera och presenteras.

Nyheter på Gymsidan: Nu kan man se de gästböcker, som senast har fått ett inlägg, på startsidan.

Nytt:

Nu kan träningsdata för en viss dag länkas till ett blogginlägg. Ni ser träningsdata för aktuell dag i bloggen och det kommer finnas en länk till bloggen från träningsdata-vyn när man visar data för en viss vecka.

Jag hoppas att detta är en funktion som kan komma till nytta. :)

Nytt:

Nu kan ni föra statistik över kroppens mått, vikt och kroppsfett.

Registrerad: 2003-07-27

Bara jag som är pessimist förmodligen men att registrera en .se adress bygga upp ett forum databaser osv, ständigt uppdatera folk på vilka funktioner som finns, känns som att den dagen sidan får tillräckligt med användare kommer reklam bannrarna dugga tätt och länkningarna till nutritionförsäljaren täcka ett A:4, om jag personligen gjort en sida för att hålla koll på min diet och träning hade jag nog gjort det lite enklare och lagt till de funktioner jag tyckte var nödvändiga. Å andra sidan kan du bara ha ett stort intresse för att göra hemsidor. inte riktigt bestämt mig för vad jag ska tro än.

Webbsida

Jag tycker sidan är kul =) Jag har dock inte kommit igång än eftersom jag inte tränar XD

Grente: Jag vill göra en sida som andra gillar och har de funktioner som användarna vill ha. Att ha någon sponsor är väl inte omöjligt i framtiden (eftersom det kostar enormt mycket tid + dyrt webbhotell), men sidan kommer inte bli nerlusad av reklam. Jag gillar själv inte sidor som har en massa reklam inbakat på sidan, men att ha ett par sponsorer till höger (utanför sidan) tycker jag inte är fel.

Jag har ett stort intresse av att jobba med Gymsidan och tycker det är extra roligt att försöka uppfylla allas önskemål om funktioner. Jag började ju att bara fixa sidan enbart för min egen del, men ändrade sedan sidan så att andra skulle kunna använda den och på den vägen är det. Känns som det är mycket roligare att kunna följa även andras träning, bilder och bloggar.

Jag tror det är få sidor på nätet som kan erbjuda denna möjlighet för användarna att kunna påverka sidans innehåll, funktioner, utseende etc.

Men hur som helst så kommer inte sidan bli förstörd av en massa reklam överallt, men jag skall göra allt jag kan för att alla skall vara nöjda med sidan :)

Webbsida

En sak jag skulle kunna kommentera på är fliken inställningar. Jag tycker det är onödigt att redan där ta upp vilka SL stats man har och hur mkt man väger och ens bf% osv. Är det inte smartare att ha en vanlig inställningar flik och sedan en för kroppsmått (som du har) och en för styrkestats? =)

KOP: Roligt att det finns de som uppskattar sidan :) Det gör det lättare och roligare att jobba med den.

Det märks att det är sommar då det är ganska få som är hemma och tränar ordentligt just nu.

Tack vara arbetet med Gymsidan så är det första sommaren i livet som jag tränar hårt, iof blev det lite sämre under semester-resan, men jag var snabbt tillbaka i mitt gym igen!

KOP: Jo nu när jag lade till en flik för kroppsmått, så kanske man kunde flytta vikt och kroppsfett till den.

Sedan vill du ha rekorden för bänk, mark och böj i en egen flik? Det kanske finns lite nya funktioner som skulle kunna hamna under denna flik framöver. Jag skall skriva upp dessa synpunkter och göra vissa förändringar.

Tack!

Registrerad: 2003-07-27

daner584 skrev:

Grente: Jag vill göra en sida som andra gillar och har de funktioner som användarna vill ha. Att ha någon sponsor är väl inte omöjligt i framtiden (eftersom det kostar enormt mycket tid + dyrt webbhotell), men sidan kommer inte bli nerlusad av reklam. Jag gillar själv inte sidor som har en massa reklam inbakat på sidan, men att ha ett par sponsorer till höger (utanför sidan) tycker jag inte är fel.

Jag har ett stort intresse av att jobba med Gymsidan och tycker det är extra roligt att försöka uppfylla allas önskemål om funktioner. Jag började ju att bara fixa sidan enbart för min egen del, men ändrade sedan sidan så att andra skulle kunna använda den och på den vägen är det. Känns som det är mycket roligare att kunna följa även andras träning, bilder och bloggar.

Jag tror det är få sidor på nätet som kan erbjuda denna möjlighet för användarna att kunna påverka sidans innehåll, funktioner, utseende etc.

Men hur som helst så kommer inte sidan bli förstörd av en massa reklam överallt, men jag skall göra allt jag kan för att alla skall vara nöjda med sidan :)

ok du har min välsignelse att fortsätta att jobba på sidan ;)  :)ska ge den en testomgång  efter att jag uttnyttjat det 30 gradiga sommarvädret ordentligt med lite simmning i fjärden.

Grente: Tack :)

Säg till om det är något som du saknar eller kan görras bättre...

Nu har Gymsidan uppdaterats med nästan alla övningar från exrx.net. Det finns nu ca 370 övningar att välja mellan och hittar man inte sina övningar bland dem så kan man lägga till egna övningar. Övningarna har nu även delats in i undergrupper för varje muskel på inställningssidan, så att man lättare skall hitta sina övningar när man gör sina inställningar.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Jag vill bara poängtera att även om jag inte har tagit mig tid att prova sidan än så verkar du göra ett sjukt bra jobb med den och med att utveckla den, bra jobbat helt enkelt:)

Sidor: 1 2 3 4 5  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB