Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 36 37 38 39 40 … 51  

Aint Over Till Its Over

Registrerad: 2005-02-04

Det var riktigt fina siffror!

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Crosstjeck skrev:

Morgonvikt: 84,2kg

Haha, man kanske kommer ner i sub 84 innan semestern? Vore skönt med lite leave-way!

Bara att kämpa på. Kanske slänga in lite brutalare cardio, typ HIIT två ggr per vecka? Det gör under ska jag säga. Jag har dessutom börjat cykla mitt intag dag till dag ganska kraftigt. Träningsdagarna efter att jag kommer från gymmet har jag i mig 1500-2000 kcal. Vilodagar äter jag totalt mellan 1500 och 1700 kcal + det jag förbränner via cardio och skippar alla "explicita" kolisar. Närmar mig 10% bf nu och styrkan finns kvar, samtidigt som veckounderskottet blir tillräckligt stort för att man ska tappa duktiga mängder fett. Har du problem med hunger och dåligt humör vill jag varmt rekommendera någon slags periodisk fasta. Underlättar massor faktiskt..

Lycka till med resten av deffen!

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Johanw, jag är bekant med konceptet men har aldrig testat. Den senaste tiden har jag skurit ner ordentligt på frukosten (100-150 kcal) och det har fungerar förvånansvärt väl. Kanske skulle man testa den periodiska fastan under sista deff fasen. Lite mer exakt, hur ser ditt upplägg ut? Mellan vilka tider äter du osv? innan/efter träning?

Morgondagens intag:

Frukost: Fralla med latte ca 300 kcal

Lunch: QP med bönsallad och milkshake 900 kcal

Mellis: Ölkorv (det enda jag faktiskt ångrar) 230 kcal

Middag: Vegetarisk pizza ca 1000?

+/- 0

Morgonvikt: 84,3kg

Hehe...  riktigt samskiga saker i ditt matchema *vattnas i munnen*

Impad att du kan hålla så bra koll på kcal trots att du käkar hel/halvfabrikat.
Och det verkar ju stämma iom att du snart är nere på 84kg.

Halvfabrikat nästan underlättar tycker jag. Gårdagen var ju verkligen i överkant men den visar att det går att med lite planering inte få ett särskillt stort överskott trots både McD och pizza. Framförallt är ju den mentala tillfredsställelsen enorm.

Senast redigerat av Crosstjeck (2008-06-27 14:22)

Tillbaka från semestern så det kommer en uppdatering men först dagens morgonvikt = 84,5kg. Supernöjd minst sagt. Nu kan vi sikta inoss på sub 80!

Riktigt imponerad av hur bra du håller vikten trots resor och dylikt.

Sticker själv en vecka till gotland idag.
Får se OM jag vågar väga mig när jag kommer tillbaks, samt i så fall OM vikten påverkats nämnvärt. ;-)

Senast redigerat av Musicman1 (2008-07-07 14:38)

Det får vi hoppas att du gör!

Nu har jag haft 2 veckor off från gymmet. Riktigt skönt måste jag säga. Man får en hel del tid över till annat och nu är mitt biorum nästan klart. Lite finjusteringar och installationer men jag körde bla Call of Duty 4 och jag måste bara säga: FY FAN VAD NICE! 80 tum, HDMI, optiskt ljud i surround. Livet är svårt ibland....

Nu till träningen. Körde ett löppass igår på ca 1h. Morgonvikten idag var 83! kg. Man tackar. Det har tydligen fungerat bra med att hålla igen lite grann under ledigheten. Nu ska jag köra igång igen och även prova att köra med periodisk fasta. Tanken blir att skippa frukosten och sedan inte äta något på kvällen efter middagen. Det blir alltså en stor lunch på ca 1000 kcal följt av en liten PWO innan träningen på 1-200 kcal. Sen efter träningen bombar jag på med 1000 kcal till. Sammantaget blir underskott ca 1000 på en sån dag så det finns utrymme att höja intaget lite grann.

Grattis till morgonvikten Cross!
Ska bli spännande se hur det fungerar med periodiska fastan.
Det kan finnas ett stort psykologiskt värde av att få trycka mkt mat i samband med träningen, så det låter bra.

Hehe.. det där biorummet lät inte illa och 80 tum är galet mycket.
Bra att du kopplar bort från träningen ibland och fokusera på andra värden/intressen i livet.
Finns ju så mycket att ta del av! :-)
Själv hade jag en fantastisk vecka på Gotland där jag njöt av härliga naturupplevelser samt många och långa intressanta diskussioner med kompisar. Vi var ett ganska stort grabbgäng där inte alla kände alla, så det fanns möjlighetter att lära känna nytt folk. Mycket givande.

Själv hade jag en fantastisk vecka på Gotland där jag njöt av härliga naturupplevelser samt många och långa intressanta diskussioner med kompisar. Vi var ett ganska stort grabbgäng där inte alla kände alla, så det fanns möjlighetter att lära känna nytt folk. Mycket givande.

Härligt! Det är viktigt att pausa lite från träningen emellanåt tycker jag eftersom det blir så lätt hänt att mycket kretsar kirng just det i och med att maten spelar en så stor roll, särskillt nu under deff. Man drar ju på sig en lätt ätstörning i och med att man hela tiden tänker vad man stoppar i sig och räknar kalorier konstant.

Gårdagens skitpass:

Eftersom det var första passet på länge förväntade jag mig inte mycket men det gick skit rakt igenom. Till råge började jag må dåligt och vid läpningen hem ulkade jag på vägen. Vilken träningscomeback!

Bänkpress:
90kg x 4
80kg x 8
80kg x 8

Omvänd hacklift:
80kg x 5 -ont i knät
80kg x 5 -ont i knät avbröt

Chins:
10
10
10

Axelpress:
24kg x 5
24kg x 5
24kg x 5

Pushdowns:
35kg x 8
35kg x 8
35kg x 8

Bicepscurl med hantlar
20kg x 8 (vardera hand)
20kg x 8
20kg x 8

Fitta också....

Från: Göteborg
Registrerad: 2006-02-08

Sikken comeback! Låter som det inte kan bli mycket sämre iaf, så nästa kommer va mycket bättre :D

Kötta på! :)

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Spydde du på vägen hem? =P

Crosstjeck... det är inte alls konstigt att det går dåligt? Kan lugna dig med att det har mest med cns att göra. Se till att inte ta i för mkt nu för att du blir arg. Det kan gå åt helvete då.

EDIT: Jag hänvisar till min stjärt

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-07-15 09:27)

Hehe, tack grabbar =)

Hoppas verkligen att det var ngt av en engångsföreteelse! Nästa pass är på onsdag så då får vi se hur det går. Man har ju ändå tappat en nästan 7kg så det är klart att krafterna tryter en aning.

Onsdagens pass:

Kommentar: Började lite lungt i alla övningar för att stega upp mig mot gamla vikter. Visst är det en bit kvar till att kunna köra 4 set på samma vikter rakt igenom, men efter måndagens katastrofpass känndes detta pass väldigt bra.

Cuffar:
3kg x 10
3kg x 10

Snebänk:
50kg x 5
70kg x 5
75kg x 5
80kg x 5

Sittande rodd:
65kg x 5
80kg x 5
80kg x 5
80kg x 5

Latsdrab bakom nacken:
65kg x 5
80kg x 5
80kg x 5
80kg x 5

Benspark:
25kg x 5
50kg x 5
50kg x 5
60kg x 5

Supersettat med fria vadpressar:
20
20
20

Sittande Hammercurl med lätt bakåtlut:
20kg x 5
20kg x 5
20kg x 5
20kg x 6

Cuffar, utåtrotation:
9,3kg x 5
9,3kg x 5
9,3kg x 5

Ett riktigt fint pass!

20kg hammercurl är inte fy skam.
Bra också att du slänger in lite superset emellanåt.
Har läst några olika artiklar som säger att det ska öka mängden tillväxthormon i omlopp.
Optimalt är det att köra tunga basövningar supersetade med olika andra övningar.

Kan vara bra att få in det som rutin i träningsprogrammet inför bulken i höst.

Bra också att du slänger in lite superset emellanåt.
Har läst några olika artiklar som säger att det ska öka mängden tillväxthormon i omlopp.
Optimalt är det att köra tunga basövningar supersetade med olika andra övningar.

Intressant att det ska öka mängden tillväxthormon i omlopp, då får det ju bli fler superset! Men hur funkar det att SS med tunga basövningar? Tycker ofta att man behöver vila lite mer när man kör tex bänk, chins mfl eftersom man blir helt slut efter ett set.

Jag har läst det på lite olika ställen. Bl.a. så var det en rätt intressant artikel i Tidningen Fitness Rx. Jag vill minnas artikeln hette "The ultimate anabolic guide" - Growth hormone. Det var en sammanställning av en massa olika forskningartiklar och där framgick det att tunga basövningar med hyfsat många reps, supersetade med andra övningar, ska vara bra för att öka på GH i omlopp.

Sen har jag läst liknande resonemang av bl.a. Anders Granheimer i en Body artikel. Vidare träffade jag en fitnesstjej en kort period som berättade att hon ofta försökte knöka in olika övningar i superset och triset och på så sätt hålla nere passens längd samtidigt som hon hade hög intensitet.

Det finns säkert massa artikelnissar där ute som snabbt kan leta upp 20 abstracts på Pubmed som talar emot detta, men jag har hört resonemanget från många oberoende källor och tror det kan ligga nått i det. Sen bör man nog inte köra för mkt superset och dropset eftersom det finns risk man blir övertränad.
Men du fattar resonemanget

Jag tror detta kan vara bra utgångspunkt när vi ska börja bygga din rygg till hösten. ;-)

Sen är det som du säger.. kan bli tungt med superset och basövningar. Men det är lite vanesak. Jag har börjat köra frammåtlutade sidolyft med hantlar supersetade med militärpressar. Funkar fint!

En annan sak...
Skulle du kunna tänka dig att coacha mig lite längre fram när jag börjar deffa igen? (12 augusti för att vara exakt).
Jag tänkte posta en dagsformenbild samt ange midjemått och vikt. Med utgångspunkt från den informationen så hoppas jag få lite inputs för hur länge jag rimligen bör deffa innan jag kan joina er andra i höstbulken ljuva gemenskap.
Har som du vet haft riktigt högt BF och det är lite av en balansgång hur långt ned jag behöver gå innan jag börjar bulka igen, samtidigt som det är ondödigt att fixera sig vid magrutor iom beachsäsongen är över.

Jag tror detta kan vara bra utgångspunkt när vi ska börja bygga din rygg till hösten. ;-)

Det är med skräckblandad tjusning jag ser fram emot höstens ryggbyggning... ;)

En annan sak...
Skulle du kunna tänka dig att coacha mig lite längre fram när jag börjar deffa igen? (12 augusti för att vara exakt).
Jag tänkte posta en dagsformenbild samt ange midjemått och vikt. Med utgångspunkt från den informationen så hoppas jag få lite inputs för hur länge jag rimligen bör deffa innan jag kan joina er andra i höstbulken ljuva gemenskap.
Har som du vet haft riktigt högt BF och det är lite av en balansgång hur långt ned jag behöver gå innan jag börjar bulka igen, samtidigt som det är ondödigt att fixera sig vid magrutor iom beachsäsongen är över.

Oj, ska jag coacha dig? Vilken, komplimang! =)

Självklart hjälper jag mer än gärna till, det vet du. Vi får ta en titt när det börjar närma sig den 12 augusti för att komma fram till hur länge och hårt du behöver deffa för att nå ett specifikt mål. Viktigast är nog att komma ner till en BF% som du känner dig nöjd med och som kan tjäna som bra utgångsläge inför bulken i höst. Det ska inte behöva bli en alltför lång deff skulle jag gissa. De tidigare bilderna du postade såg ju onekligen mycket bra ut och på slutet har du fått till definitionen på framsidan också.

Morgonvikt: 83,7kg
Går kämpigt ned. Har börjar köra med periodisk fasta sedan i måndags och det är inte så dumt. Upplever inte längre ngn absurd hunger på morgonen och känner mig fräsch hela förmiddagen. Maten passas in mellan 12 och 20 och består av två stora mål a ca 1000 kcal vardera. Nu har jag mest kört på känn men den kommande veckan blir det exakt kaloriräkning och matlådor.

Dagens sjöblöta pass

Kommentar: Gick förvånansvärt bra idag även om jag inte hade motivationen till att köra de sista ryggresningarna eler crunschen. Däremot tror jag aldrig jag har svettats så här mycket under ett pass. Linnet var blöt så gott som på alla ställen. Hade varit som att vrida ur en disktrasa...

Cuffar:
3kg x 10
3kg x 10

Hantelpress:
32kg x 5
34kg x 5
34kg x 5
34kg x 5

Stående militärpress:
50kg x 5
55kg x 5
55kg x 5
55kg x 5

Drag till hakan:
55kg x 5 - halvrackigt utförande
50kg x 5
50kg x 5
50kg x 5

Knäböj:
40kg x 8
40kg x 8
40kg x 2 - gjorde för ont i knät så jag avbröt

Baksida axel i CC:
25kg vardera x 5
25kg x 5
25kg x 5
25kg x 5

Stångerodd:
50kg x 8
70kg x 5
70kg x 5
70kg x 5

Gillar stångrodden mer och mer. Lite svårt att lassa på mer och ändå behålla korrekt utförande...
Supersettade med vader (fria:
20 vardera
20
20

Ryggresningar:
KV+15 x 5
KV +20 x 5

UFC-crunches:
20

Gott! Nu blir det till att laga lite gött käk!

Blev några drinkar igår men jag känner mig helt tillfreds med att köra Rom och Coke Zero. Då slipper man iaf de extra kalorierna. Och på deff blir man rak både snabbt och på lite ;)

Morgonvikt: 82,8kg

Fin viktnedgång.
Rejäla stångroddar på 70kg.

Senast redigerat av Musicman1 (2008-07-20 14:31)

Tack, stångrodd börjar kännas som en potentiell favoritövning

Blandad löpning/gång, 60 min

Sidor: 1 … 36 37 38 39 40 … 51  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB