Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 4 5 6  

NybZ träningsdagbok Limited Edition

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

Tisdag 1/7 v.27

Löpning
Sträcka: 4,6km
Tid: 24,57
Hr 165/175

Tränat dåligt den senaste tiden. Detta märks iaf på dagens träning. Pulsen är högre än normalt och trots allt känns det ungefär som vanligt när jag löper.

Har haft svårt att hitta motivationen den senaste tiden. Vet inte vad det beror på. En orsak kan vara att jag jobbar natt men har kommit in i det nu och har inga problem med sovandet osv. Dock så känner jag mig alltid trött och hängig på dagarna och orkar ingenting. Jag har ingen lust att göra något utan sittare bara ner o tar det lungt. Man funderar på om man ska träna, men man skiter i det. Kanske beror  det på att jag inte kan koppla bort jobbet, att jag bara sitter o väntar på att gå dit.?
Jag har inte den där extra gnistan som gör att jag kommer ut o tränar, kan någon hjälpa mig? vad ska jag göra? :/
Det har ju gått så bra tills nu, vill verkligen att det ska fortsätta gå bra.

Tacksam för svar!

Webbsida

Tacksam för alla otroligt bra svar! (;

Söndag 6/7:

Löpning; Tempo
Tid: 20.44
Sträcka: 4,6 km
Min/Km: 4,30

Kan sammanfattas med ett ord: Jobbigt!
Hade som mål att hålla ut löpsteget ordentligt. Innan när jag sprungit har jag bara lunkat med konstigt steg. Har ett så paass bra löpsteg som jag borde ta vara på. Gick bra.

Från: Falun
Registrerad: 2006-05-31

NybZ skrev:

Tisdag 1/7 v.27

Har haft svårt att hitta motivationen den senaste tiden. Vet inte vad det beror på. En orsak kan vara att jag jobbar natt men har kommit in i det nu och har inga problem med sovandet osv. Dock så känner jag mig alltid trött och hängig på dagarna och orkar ingenting. Jag har ingen lust att göra något utan sittare bara ner o tar det lungt. Man funderar på om man ska träna, men man skiter i det. Kanske beror  det på att jag inte kan koppla bort jobbet, att jag bara sitter o väntar på att gå dit.?
Jag har inte den där extra gnistan som gör att jag kommer ut o tränar, kan någon hjälpa mig? vad ska jag göra? :/
Det har ju gått så bra tills nu, vill verkligen att det ska fortsätta gå bra.

Tacksam för svar!

Jag känner igen det där ibland, det kommer liksom i vågor, som tur inte så ofta men det är lika jobbigt varje gång. Det man får göra är att försöka hitta det roliga i träningen, kanske träna något annat, med en kompis, byta runda eller väg, man får vara lite påhittig. Vad är det för jobb du har? Ngot fysiskt krävande? Själv är jag brevbärare och kan känna precis som du när jag kommer hem, trött i både kropp och knopp, men när man väl pallrat sig ut och träna är de såå skönt och roligt, det gäller bara att ta sig ut!

Hoppas det löser sig:)

Vad är dina mål nu förresten, lidingöloppet redan i år?
kanske du ska köra något lopp innan så du får ett delmål och kanske lite motivation plus lite mer erfarenhet av lopp, det är alltid bra:)

Webbsida

:) Jag jobbar på Volvo. Matar plåt hela nätterna. Det är inegt jobbigt arbete i sig. Men det är ett ganska bullrigt jobb i övrigt. Har dock inga problem med det.
Har dock fått lite motivation just från jobbet. Det är några som löptränar på min avdelning. Det var motiverande och roligt att prata med dom om det (för dom var/är så mkt sämre än mig). Hehe :D

Åker till Cypern på fredag morgon och ska vara där i två veckor. Ska träna på bra fram tills dess och sen ska jag vila ut och rensa kroppen från allt ont ;) Hoppas det ska hjälpa.

EDIT: Ja, det blir Lidingöloppet redan i höst. Mest som en förberedelse inför nästa år. Ut och springa så långt man orkar och gå resten, kolla banan osv.

Senast redigerat av NybZ (2008-07-06 21:56)

Registrerad: 2008-03-24

Det kan finnas många orsaker till att man är lite nere så att säga. Jag tycker du inte ska tänka på det för mycket även om det är svårt. Men det blir inte bättre av att fundera på varför man inte är sugen på att träna. Livet är såhär, det går upp och ner , ibland förstår man inte , ibland förstår man. Det gäller att bara att ta sig ur svackan så gott man kan och fortsätta kriga. Med din vilja är det inget problem =)

Jobbet kanske är en grej du tänker på, som gnager  bakhuvudet. kanske andra privata saker? Försök att göra det bästa av situationen och varje dag är en ny dag med nya möjligheter :)!!

Du klarar dig!! , roligt att åka till cypern, tror det passar dig utmärkt nu i din svacka

Webbsida

Tisdag 7/8

Löpning
Sträcka: 8,1 km
Tid: 45,09
Puls 168/180

Stack ut och tränade tio över sju efter nattens jobb då jag fortfarande kände mig pigg. Men aldrig igen. Kroppen var trött och seg. Ska iofs testa ett par gånger till när jag är pigg i kroppen. Kanske är bättre då. En fördel är att jag är piggare nu och bara kan slappna av tills jobbet börjar.

Webbsida

Onsdag 9/7:

Stretching 15 min. Ben och vader samt massage. Ska snart ut ochj springa och se hur det känns..

Webbsida

Onsdag 9/7:

Löpning
Sträcka: 11,1 km
Tid: 61,30
Min/Km: 5,27
Snittpuls: 168
Maxpuls: 188

Förmodligen det bästa löppasset jag gjort iår.. Stretchingen och massagen gjorde verkligen gott. Kände inte av någonting och var pigg i kroppen..
En riktigt kul runda (?) med blandad terräng och variation. Några riktigt jobbiga backar med mot slutet vilket syns på pulsen..

:D :D

EDIT: oh, and btw.. Sprang en liknande runda som är lika lång, fast ett annat slut, för någon vecka sen.. Då hade jag 67min.. De där 5 minuterna kan ha ngt med att jag gått ner 5 kg sen dess ;) :D

Senast redigerat av NybZ (2008-07-09 20:43)

Vad roligt :) Grattis!!!

Webbsida

Tack! Det är roligt och träna nu igen. Kommer nu börja stretcha regelbundet igen..
Kommer bli två roliga veckor på Cypern med träning, bad och fest ;D

Registrerad: 2006-03-15

NybZ skrev:

De där 5 minuterna kan ha ngt med att jag gått ner 5 kg sen dess ;) :D

Deff inför cypern? ;)

Webbsida

Tryman skrev:

NybZ skrev:

De där 5 minuterna kan ha ngt med att jag gått ner 5 kg sen dess ;) :D

Deff inför cypern? ;)

hehe, när vi först bestämde oss för att resa (24 mars) så har jag gått ner 15 kg ;)

Så.. ja

Bra jobbat med 15 kg!!!

Registrerad: 2006-03-15

15 kg! Då är det inte deff, då är det ändring av livstil ;)
Det är nästan 1 kg i veckan, starkt jobbat.

Webbsida

hehe, tack!
aa, det kan man kalla det. Har ändrat allt i mitt liv känns det som. Är en helt ny människa :D
Inga kläder passar längre >.<

NybZ skrev:

hehe, tack!
aa, det kan man kalla det. Har ändrat allt i mitt liv känns det som. Är en helt ny människa :D
Inga kläder passar längre >.<

haha, då är det shopping som gäller =)

edit:  jag beundrar sådana människor som verkligen tar tag i sitt liv, t ex du som ville byta livsstil, eller personer som är väldigt överviktiga tar tag i det istället för att bara sitta och tycka synd om sig själva. Bra jobb Nybz :-) Som går hela vägen :-) Det är starkt!!

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-07-10 14:27)

Sidor: 1 … 4 5 6  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB