Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 14 15 16 17 18 … 75  

Spice försök till ett proffsliv

Registrerad: 2008-05-28
Webbsida

Med den glädjen och viljan du har kan du komma riktigt långt.

Något som jag tänkt på, ofta är det bra att köra s.k. komplement sporter.
För fotboll är det t ex bra att utöva thaiboxning eller taekwondo för att få en smidighet i benrörelserna och en bra kordination som kan utöka tekniken.

Finns det kanske inte något likande för tennisen, som t ex utökar explosivitetet.

Jag utövar själv thaiboxning och jag kände mig redan efter några månader mycket smidigare och fick en bättre stabilitet i ben och främst vader. Det en är en sport jag rekomenderar för alla er som vill utöka sin smidighet, benstabilitet, bålstabilitet, kordination, kvickhet, armar/axlar samt reflexer. Helt enkelt en sport som påverkar hela kroppen positivt.

Nu verkar du inte ha så mycket tid till en komplement sport men förslag försämrar väll aldrig. Fortsätt jobba som du gör!

Registrerad: 2008-03-24

Keep_On_Pumpin skrev:

Det är väl inte 200grams skillnad på 70,5kg och 70,5kg? =P

haha!! silly me :P , jag menar förstås 70,7 och 70,5

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-10-08
Webbsida

Det innebär (tyvärr?) inte att du gått ner 200g på en dag :/ jag säger dock inte att det är omöjligt men vikten ändras från dag till dag, jag har personligen legat på ett kg skillnad mellan 2 dagar då jag vägt mig på morgonen. Det är därför man ska kolla på viktnedgång under längre tid, ju längre desto bättre fast 1 vecka är bra för att kunna anpassa matintaget m.m, går man för lågt mellan varje vägning så kan man lätt tro att man äter för ltie bara pga lite tarmtömning m.m. eller för mkt pga uteslutande av tarmtömning, detta problemet återstår iofs även delvis efter en vecka men med tiden så minskar felkällorna.

Har jag rätt eller rätt?(rätt eller fel :/)

Nej vedad du har rätt. Jag har hört att man inte gå ner från dag till dag utan det beror mycket på tarmen och hur man ätit de dagarna. Japp, precis ska man kolla under en längre tid. Du har helt rätt :) Det var så jag trodde men frågade för att vara på den säkra sidan. Dessutom är det också mycket vätska som gör det :)

Men vi säger att jag väger nu 70.5 kg och sedan om en vecka 70.5 , då borde  jag väl gått ner på "riktigt" så att säga?

Samma sak om två veckor då jag kanske väger 70kg? Osv.

bktr skrev:

Med den glädjen och viljan du har kan du komma riktigt långt.

Något som jag tänkt på, ofta är det bra att köra s.k. komplement sporter.
För fotboll är det t ex bra att utöva thaiboxning eller taekwondo för att få en smidighet i benrörelserna och en bra kordination som kan utöka tekniken.

Finns det kanske inte något likande för tennisen, som t ex utökar explosivitetet.

Jag utövar själv thaiboxning och jag kände mig redan efter några månader mycket smidigare och fick en bättre stabilitet i ben och främst vader. Det en är en sport jag rekomenderar för alla er som vill utöka sin smidighet, benstabilitet, bålstabilitet, kordination, kvickhet, armar/axlar samt reflexer. Helt enkelt en sport som påverkar hela kroppen positivt.

Nu verkar du inte ha så mycket tid till en komplement sport men förslag försämrar väll aldrig. Fortsätt jobba som du gör!

Bktr . Trevligt att se dig här :)

Du har förstås helt rätt! Jag har alltid tränat mycket olika sporter för att kombensera och man vinner mycket på det som du säger :) Jag tränar både basket samt friidrott samtidigt som tennisen men till sist han jag inte med. Men friidrotten har hjälpt mig sjukt mycket har jag förstått på gamla dar :P Är mycket starkare än de flesta i min ålder pga av den hårda träningen i ung ålder. jag har bättre löpsteg dessutom än de flesta tennisspelare. Jag tränar även för 1 år sedan kickboxning, höll på i 2 år. Det var så bra träning! Men sedan började man bara sparras vilket jag inte ville.

jag försöker träna så allsidigt som möjligt. T ex snackade jag med en elitspelare tjej som ALDRIG hade kört spänst över häckar :O ? ? Men jag håller med dig, kampsporter m.m är grym träning, deras bålträning :S SÅ JOBBIGT :P hahah

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Spicy: Naturligtvis kan man gå ner i vikt från dag till dag (energidepåmässigt också). 200gram är heller ingen omöjlighet alls =).

spicy skrev:

Men vi säger att jag väger nu 70.5 kg och sedan om en vecka 70.5 , då borde  jag väl gått ner på "riktigt" så att säga?

Nä för det är ingen skillnad mellan 70,5 och 70,5 ;) Kom igen samma fel två ggr i rad? ^^ haha ;)

Keep_On_Pumpin skrev:

Spicy: Naturligtvis kan man gå ner i vikt från dag till dag (energidepåmässigt också). 200gram är heller ingen omöjlighet alls =).

spicy skrev:

Nä för det är ingen skillnad mellan 70,5 och 70,5 ;) Kom igen samma fel två ggr i rad? ^^ haha ;)

HAHAHA , nej man jag är ju för rolig alltså! Vad 17 håller jag på med!! hahahah XD Ursäkta. .Vänta måste fokusera nu: 70,7       70,5

Träning idag:

tennisträning 2timmar. Jag spelade mitt livs tennis idag! Riktigt bra bollträff och tänkte inte alls :) Jag bara njöt av min tennis! Så roligt tycker jag :-D

Därefter baklårträning direkt efter på balansbål samt gummiband! 8*3

Medan Wimbledon finalen är igång körde jag bålträning vid tvn :P . Körde slut på bålen med viktväst 5 kg.
bryggan, bryggan på sidan, pinne, balansboll, . Känns bra i bålen, dvs känner mig stark.

NU måste jag titta på 5 set :P KOM IGEN FEDERER!!!!!

frukost: gröt med mjölk, linfrö
mellanmål. 2 bananer
lunch: kycklingfilé med ris och tomat
mellanmål, aprikos
middag: 1 fläskkotlett, lite ris, bönor, avocadosallad och lite groddar
kvällsmål: Lite glass :P

Webbsida

spicegirl_17 skrev:

Träning idag:

tennisträning 2timmar. Jag spelade mitt livs tennis idag! Riktigt bra bollträff och tänkte inte alls :) Jag bara njöt av min tennis! Så roligt tycker jag :-D

Skumt det där, precis samma sak för mig i fotbollen, när man inte tänker och bara kör och har kul så går det alltid så j***a bra, och när det går bra blir det ännu roligare och då går det ännu bättre...

För mig brukar det vara början på en formtopp, hoppas det är detsamma för dig!

Webbsida

spicegirl_17 skrev:

KOM IGEN FEDERER!!!!!

Första tjejen som INTE hejar på Nadal? :o

Webbsida

Jag tränar även för 1 år sedan kickboxning, höll på i 2 år.

Och hur fan gick det till? Haha det verkar som du är lite snurrig idag och har svårt att hålla koll på siffror.

Men vem fan bryr sig om siffror när man ska bli proffs och tjäna miljoner?

bktr skrev:

Och hur fan gick det till? Haha det verkar som du är lite snurrig idag och har svårt att hålla koll på siffror.

jag är ledsen alltså jag är helt vimsig med siffror :S ahah :P sorry!

Webbsida

spicegirl_17 skrev:

bktr skrev:

Haha ingenting att säga sorry för :P

Vilken tennismatch man fick se då, nu såg jag inte hela men sista setet och det var heeelt sjukt!
2 riktiga idrottsmän där...

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

En klassisk final redan! Helt otrolig! :) Go Nadal!

bktr skrev:

spicegirl_17 skrev:

bktr skrev:

Haha ingenting att säga sorry för :P

Vilken tennismatch man fick se då, nu såg jag inte hela men sista setet och det var heeelt sjukt!
2 riktiga idrottsmän där...

Jag såg från första till sista bollen! Shit vilken tennis alltså!! Tyvärr slarvade Federer bort bollar i de 2 första seten. Han kunde lika gärna haft 2:a set. Men samtidigt var Nadal också en värdig vinnare, trodde faktiskt ej han skulle komma tillbaka, men man ska aldrig räkna bort Nadal.

NybZ skrev:

En klassisk final redan! Helt otrolig! :) Go Nadal!

Den var magisk! Jag stod upp sista setet och skrek , kunde inte sitta ner! XD

Morgonvikt: 69.3kg

Ingen tennisträning idag då det inte är en kotte hemma :( Om jag ska hitta någon och träna med kan jag åka till Falkenberg eller Gbg i flera timmar haha :P

Nu ska jag köra benstyrka, OL lyft med viktväst 5kg + stång , 7-8 kg. Det bästa jag har, ingen riktigt stång utan hacka- is stång :P Ut i regnet bara :P

På eftermiddagen blir det antingen snabbhetspass eller överkropp, tror det blir överkropp

Edit: Jag är sååå smart ;) Jag har en bra ryggsäck som jag kan lägga mina 2, 4kg handlar i sedan lite böcker, vattenflaskor.. hihi :P Kanske kommer upp i 20 kg nu :P

Webbsida

spicegirl_17 skrev:

Edit: Jag är sååå smart ;) Jag har en bra ryggsäck som jag kan lägga mina 2, 4kg handlar i sedan lite böcker, vattenflaskor.. hihi :P Kanske kommer upp i 20 kg nu :P

Flexibilitet skadar aldrig.

bktr skrev:

spicegirl_17 skrev:

Det är så sant så. Jag vägde faktiskt allt och kom upp i 20 kg så tycker det är ok, och det tog på benen :) Även om jag brukar köra på 70 , fast då i smith

Webbsida

spicegirl_17 skrev:

bktr skrev:

spicegirl_17 skrev:

Det är så sant så. Jag vägde faktiskt allt och kom upp i 20 kg så tycker det är ok, och det tog på benen :) Även om jag brukar köra på 70 , fast då i smith

Det var ju smart.^^
Hur mycket räknar du med att stången i smithen väger? På mitt gym så väger den ca 6.5kg (15lb) många verkar dock tro att den väger 20kg pga att den fria stången gör det men ack vad fel dom har.

Vedad skrev:

spicegirl_17 skrev:

bktr skrev:

Det var ju smart.^^
Hur mycket räknar du med att stången i smithen väger? På mitt gym så väger den ca 6.5kg (15lb) många verkar dock tro att den väger 20kg pga att den fria stången gör det men ack vad fel dom har.

Ja, jag blir impad av mig själv ;P

det finns två olika , det står att hela "alltet" väger 15 kg på ena och 30 kg på den andra. jag vet inte riktigt måste jag säga.

Webbsida

Hur känns dom då?

Vedad skrev:

Hur känns dom då?

Hmm, jag tar ca 55kg i bänkpress, kör jag på den större stången lägger jag på 30 kg och då kan jag bara göra 3-4stycken. men 20 tror jag den väger, ska känna mer när jag kommer dit efter sommaren, den andra kanske ligger på 10kg känns det som.

Sidor: 1 … 14 15 16 17 18 … 75  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB