Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
hej, jag hade tänkt börja gymma på ett nautilusgym, men min kompis avråde mig eftersom han sa att det inte va lika effektivt som vanlig gymträning.
någon som hört något liknande ?
Jag tränar på Nautilus, men jag följer inte deras metod med ett set träning, jag tränar på som jag alltid har gjort, tre set... det är väl helt upp till dig själv hur du vill köra, varför skulle du vara tvungen att följa deras metod?
Nautilusmetoden är ingen bra metod om du är ute efter att skapa mycket muskelmassa. Nautilus är mer att s.k. rehabiliteringsgym och deras metod är en typisk amerikansk metod som går ut på att man ska trötta ut sig o träna så fort som möjligt, och på så sätt ska gymet kunna ta in mer kunder och tjäna mer pengar. Det är iaf vad många experter påstår.
Vill du bygga upp stora muskler så är det bättre att träna med vanlig skivstång och hantlar än på ett nautilus gym.
oj, hade glömt av att ja skrivit denna tråden. :) så har tyvärr inte tittat till svaren försen nu!
iallafall, ja formulera min fråga väldigt klumpigt, va ja egentligen ville fråga va: är maskiner bra om man vill få större muskelmassa eller ska ja sattsa på fria vikter?
:)
Jag skulle knappast kalla mig själv expert men jag har aldrig sett någon som rekomenderat maskiner över fria vikter. Jag själv brukar använda fria vikter i de övningar jag känner jag kan utföra bra med fria vikter medan jag tar hjälp av t.ex. smith-ställningar i vissa övningar som t.ex. sned bänkpress.
Kan en övning utföras med fria vikter, skall den utföras med dessa.
Emmizz: Ska börja träna på nautilus i kristiansborgshallen nästa vecka. Vet du hur tunga, fria vikter det finns där?
Och du hur mycket vikter det finns sammanlagt i en nautilusmaskin eller varierar detta från maskin till maskin?
Skulle uppskatta ett svar!!
Mvh
Mikael
Emmizz: Ska börja träna på nautilus i kristiansborgshallen nästa vecka. Vet du hur tunga, fria vikter det finns där?
Och du hur mycket vikter det finns sammanlagt i en nautilusmaskin eller varierar detta från maskin till maskin?
Mvh
Mikael
Är det du som även har mailat mig? Jag tror att det är du, jag har svarat på ditt mail och jag hoppas du har fått de svar du ville ha, vi kanske ses på gymmet snart då.
/Emma
Mvh
MikaelÄr det du som även har mailat mig? Jag tror att det är du, jag har svarat på ditt mail och jag hoppas du har fått de svar du ville ha, vi kanske ses på gymmet snart då.
/Emma
Oj, vad liten Internet kan vara ibland:-)
Jodå, jag fick ditt mail. Du har varit till stor hjälp:-)
Ska börja nästa vecka. Kompisen sa igår att jag snackade under hela förra året om att börja på gym. Han tror väl inte att jag ska börja, men det ska jag ändra på.
Brukar du endast vara i det här forumet? Jag kan ju rekommendera:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/, om du inte varit där.
Mvh
Mikael
Jag har inte kollat det forumet, ska göra det nu, tack för tipset... andra forum är ju www.paulun.com och www.athletic-fitness.com
Lycka till med träningen nu och bara du kommit igång på riktigt så märker du att du inte vill vara utan träningen.
/Emma