Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

3 bröstövningar, vilka?

Registrerad: 2007-08-27

jag vill veta vilka 3 bröst övningar jag borde köra för att få så "bra " bröst som möjligt, det viktigare och tråkiga är att jag har inte tillgång till skivstång, så övningarna ska helst vara utan skivstång,för just nu känns inte mina bröst bra, ska byta gym efter sommarn troligen.

kommer nog upp en bild snart på dagsform tråden så jag får veta vad folk tycker lite, men är tacksam för all hjälp

Från: Helsingborg
Registrerad: 2008-06-11

Har du hantlar?

aa

Registrerad: 2007-11-01

Iallafall hantelpress. Plan och/eller sne.

mm, så mkt har jag också tänkt, men sen är det den 3:e som blir svår tycker jag

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Varför just tre övningar? Brösten är min bäst utvecklade muskelgrupp och jag har i princip bara kört hantelpressar. Har inga massiva pecs, men i förhållande till resten av kroppen är de t.o.m. lite väl stora, trots att jag pressar fjuttvikter. Iofs har det säkert mest med genetiska förutsättningar att göra, men man behöver inte pricka en muskelgrupp ur "alla vinklar". Det är bara byggarskrönor och sånt man läser om i muskeltidningarna, men har ingen bäring på den genetiskt "medelmåttiga" rena hobbybyggarens behov och förutsättningar.

EDIT: För att svara på din fråga. Djupa och tunga flys sägs vara bra..

Senast redigerat av johanw (2008-07-04 23:34)

Registrerad: 2008-01-23

Tjena är inte så haj på träningsbegreep kan ngn förklara hru man gör hantelpressar? :d

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

Bänkpress fast med hantlar

Registrerad: 2008-01-23

Aha ok. Tack så mycket.

haha, ne 3 är bara för det är de som funkar med mitt program, men letar nytt nu när jag troligen kommer byta gym och då får jag skivstänger, för just nu så har jag hantelpress som jag kör varje gång(varannan dag + en till bröst som jag varierar, fast börjat bli osäker på de, men om jag hittar ett bra nytt program så kommer det nog ordna sig fint:P)

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Bänkpress, sned bänkpress, hantelpress, sned hantelpress, dips.

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Fnittran skrev:

haha, ne 3 är bara för det är de som funkar med mitt program, men letar nytt nu när jag troligen kommer byta gym och då får jag skivstänger, för just nu så har jag hantelpress som jag kör varje gång(varannan dag + en till bröst som jag varierar, fast börjat bli osäker på de, men om jag hittar ett bra nytt program så kommer det nog ordna sig fint:P)

Fyll ut setmängden istället för övningsmängden. Alltså, hade du tänkt göra 3 set på vardera tre övningar så kan du göra 5 respektive 4 set på vardera två övningar.

ah,ok..då e jag med:D så det är bättre att köra färre övningar med fler set än mindre set och fler övningar?:)

Senast redigerat av Fnittran (2008-07-05 09:54)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Finns ju extremfall åt båda håll men det viktiga är den totala volymen (antalet set och reps). Sen hur man fördelar volymen på olika övningar spelar sekundär roll.

ok, då är jag med ännu lite mer^^

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB