Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3  

Gå ner i vikt

Registrerad: 2007-12-30
Webbsida

spicegirl_17 skrev:

Vårdarjäveln skrev:

spicegirl_17 skrev:

varför beror det på vätskebrist?

För mig är det så, och jag har hört det otaliga gånger, har dock ingen källa på det, men tror allas vår favvo Anna Skipper sagt det några gånger.

Finns nog nån som kommer med en forskning på detta, men om man prövar att dricka 5 dl vatten och gör något i några minuter kommer suget dämpas.

Prova att dricka 2 glas innan man går till affären för at köpa sockret, så märker man ofta att man inte längre vill ha.

ok, då ska jag testa det . Jag har faktiskt inte druckit så mycket idag, dåligt av mig. Jag brukar få ett sug efter träning när jag åker hem , ,Men då häller jag i mig ca 2L så,

Efter träning beror säkert suget på att du verkligen behöver socker eftersom du förbrännt energi under träning. Sötsug pga vatten är mer "till vardags"

Webbsida

piggestjej skrev:

Hur mycket kalorier förbränner jogging då?

Beror på hur fort du springer och vad du väger men omkring 600 kcal/timmeDvs du får ut och jogga i 2 timmar/chokladkaka.

Life´s a bitch!

Registrerad: 2008-07-04

Vårdarjäveln skrev:

piggestjej skrev:

Hur mycket kalorier förbränner jogging då?

Beror på hur fort du springer och vad du väger men omkring 600 kcal/timmeDvs du får ut och jogga i 2 timmar/chokladkaka.

Life´s a bitch!

Hå hå...Jag väger ca 70...Inte mer....Strax under tror jag...

Choklad som e så gott......

Undrar om omega 3 o 6 hjälper förbränningen. Tar ju en matsked linfröolja varje dag......

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

piggestjej skrev:

Hoppsan! Är det 3000 kalorier? Oj oj oj....Nu får jag nog slå mig själv på fingrarna....

Chokladkakan 2100kcal, 1pkt ballerina kex ca 1000kcal har ja för mig.

Webbsida

Det är djävulskt gott. Löredagsgodis är en bra idé ihop med en bra kost i övrigt.
Olja hjälper inte. Men du kanske mår bättre.

Kom att tänka på en grej en kompis sa till mig för en tid sen:

"Kroppen är en smart maskin. När vi inte ätit på ett tag får den panik och börjar jaga snabba sätt att få i energi. Då tänker den: Aha!! I skåpet ovanför kylen finns massor med sockerbombad mat som är skitbra att använda som energi för att den som sköter mig orkar masa sig till spisen och laga riktig mat".
Ungefär så. Poängen är kvar iaf

Webbsida

high_school_boy skrev:

piggestjej skrev:

Hoppsan! Är det 3000 kalorier? Oj oj oj....Nu får jag nog slå mig själv på fingrarna....

Chokladkakan 2100kcal, 1pkt ballerina kex ca 1000kcal har ja för mig.

Chokladkakan ligger bara på 550-570 kcal/100 g, men ballerina vet jag inget om :-)

Har läst på ballerinapaketen...Står 500 kcal

Ahh, sorry. Skrev fel. DU har rätt. 1100kcal för chokladkakan + ballerinakexen. 2100kcal. :)

Fan vilket minne ja har!

Näringsvärde per 100g Energi KJ (Kcal) 2100 (500)
Protein 6 g
Kolhydrater 66 g
Varav sockerarter 32 g
Fett 23 g
Mättat fett 14 g
Transfetter 0 g
Kostfiber 2,5 g
Natrium 0,3 g

Vårdarjäveln skrev:

Det är djävulskt gott. Löredagsgodis är en bra idé ihop med en bra kost i övrigt.

"Kroppen är en smart maskin. När vi inte ätit på ett tag får den panik och börjar jaga snabba sätt att få i energi. Då tänker den: Aha!! I skåpet ovanför kylen finns massor med sockerbombad mat som är skitbra att använda som energi för att den som sköter mig orkar masa sig till spisen och laga riktig mat".

Det är helt rätt att man oftast får i sig godis i panik för man e hungrig och inget annat finns att tillgå...Om man e på stan tex...Äter man kanske hellre en chokladkaka än sallad.....

piggestjej skrev:

Vårdarjäveln skrev:

Det är helt rätt att man oftast får i sig godis i panik för man e hungrig och inget annat finns att tillgå...Om man e på stan tex...Äter man kanske hellre en chokladkaka än sallad.....

Donken <3

Ja eller går till mcdonalds.....Vill minnas att tex en bigmac meny ligger på skyhög mängd kalorier......

Från: Hudiksvall
Registrerad: 2007-12-27

När jag gick ner 50 kg slutade jag bara att äta godis, kakor, glass och dylikt. Det är alltid svårt i början men efter några veckor kommer man in i det. Nu existerar dessa inte alls i mitt liv.
Så det bästa sättet är väl bara att försöka och försöka tills det går helt enkelt, och ha tålamod.

Vill man gå ner i vikt så Nr1 går man inte till donken, Nr2 OM man gör det tar men inte bigmac med +meny och 5 cheeseburgare till. Man tar kaninmaten eller nott då.

paul_stanley88 skrev:

När jag gick ner 50 kg slutade jag bara att äta godis, kakor, glass och dylikt. Det är alltid svårt i början men efter några veckor kommer man in i det. Nu existerar dessa inte alls i mitt liv.
Så det bästa sättet är väl bara att försöka och försöka tills det går helt enkelt, och ha tålamod.

Jag har läst att socker är lika beroendeframkallande som amfetamin...Att det påverkar samma del i hjärnan. Har en bok om sockerberoende. Det är så himla lätt att trilla dit igen.

high_school_boy skrev:

Vill man gå ner i vikt så Nr1 går man inte till donken, Nr2 OM man gör det tar men inte bigmac med +meny och 5 cheeseburgare till. Man tar kaninmaten eller nott då.

Du har helt rätt. =)) Är jag på mcdonalds äter jag en naturell hamburgare och dricker kranvatten. Gillar inte strips.

Från: Hudiksvall
Registrerad: 2007-12-27

piggestjej skrev:

paul_stanley88 skrev:

Jag har läst att socker är lika beroendeframkallande som amfetamin...Att det påverkar samma del i hjärnan. Har en bok om sockerberoende. Det är så himla lätt att trilla dit igen.

Ja det stämmer! Det är så otroligt svårt att komma ifrån det i början och även att trilla dit igen.
Men som Dr. Phil säger, "man kan inte göra sig av med ett beroende, bara ersätta det med något annat". =)

Registrerad: 2008-03-24

paul_stanley88 skrev:

piggestjej skrev:

paul_stanley88 skrev:

Ja det stämmer! Det är så otroligt svårt att komma ifrån det i början och även att trilla dit igen.
Men som Dr. Phil säger, "man kan inte göra sig av med ett beroende, bara ersätta det med något annat". =)

Ja , det är verkligen lätt att falla in i något, vilket jag nästan börjar gära. Dr är kungen ;)
Linda- lycka till med vikten och skriv dagbok :)

Tack så mycket för alla råd....Lycka till ni oxå......

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

Vårdarjäveln skrev:

spicegirl_17 skrev:

varför beror det på vätskebrist?

För mig är det så, och jag har hört det otaliga gånger, har dock ingen källa på det, men tror allas vår favvo Anna Skipper sagt det några gånger.

Finns nog nån som kommer med en forskning på detta, men om man prövar att dricka 5 dl vatten och gör något i några minuter kommer suget dämpas.

Prova att dricka 2 glas innan man går till affären för at köpa sockret, så märker man ofta att man inte längre vill ha.

Prova ät 2 frukter o drick 1 glas vatten, så kan du va utan mat i 1-3 timmar :) Funkar för mig iaf

Från: Gamla synder på "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

hörru tjejen, försök skaffa nåt tillförlitligt mätinstrument (om inte bättre finns att tillgå så kan du mäta din löp/promenad-runda på www.iform.se) och se hur många km du joggar, springer eller går.

sen räknar du på din kroppsvikt - 70kg - * antal km du förflyttat dig - ex. 5km - = summa förbrukade kalorier.

låt säga att du joggar 5km på 35min =
70 * 5 = 350 kcal förbrukade

om du promenerar 5km på en timme =
även då 350 kcal förbrukade.

och kroppsvikt * km = energiförbrukning är en riktigt god måttstock som stämmer väl för vad medelsvensson bränner bort med sitt motionerande.

Webbsida

Förbränner inte löpning mer än gång? Och det är väl inte riktitg så här enkelt? Man förbränner väl mer på att gå 5 km på 1 timme jämfört med samma sträcka på 1.5 timma?

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Du har rätt, vårdarn. Som alternativ kan jag säga att www.caloriesperhour.com ger nog en aning mer exakt mätning än bara km*kroppsvikt, men frågan är hur stor skillnad det gör egentligen^^

Registrerad: 2006-09-13

spicegirl_17 skrev:

piggestjej skrev:

Oh my god....Hade ingen aning om att det är sååå mycket kalorier.....Snacka om att jag känner mig dum...Nu vet jag varför jag e tjock då...=))

Drickar ganska mycket citronvatten...Vatten med citronskivor i....

Det brukar väl stå på paketet ? t ex 100g mjölkchoklad  är väl 570kcal eller liknande..

näringsvärde: " 100g/570 " Äter man hela chokladen har man då alltså fått i sig 570 kcal right?

Kolla hur mycket förpackningen väger, står 570kcal/100g och kakan är på 200 blir det det dubbla.

Registrerad: 2006-09-13

piggestjej skrev:

paul_stanley88 skrev:

mycket lättare sluta med amfetamin...for sure.

Sidor: 1 2 3  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB