Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Kraftlöshet?

Registrerad: 2007-04-11

Har plötsligt drabbats av kraftlöshet i min höger sida på överkroppen. Märks enormt när jag kör press av olika slag, typ bröst och axel, främst bröst.
Säg att jag börjar hantelpress för bröst. Då är högern och vänstern väldigt lika dom 3 första seten. Sen börjar högern släpa då arbetar seten kommer in. Vänstern klarar repsen men högern dör efter typ 2.. Otroligt irriterande.

Är det överträning / utbrändhet jag har lyckats få i högersida eller något? Känner någon igen problemet? Borde jag vila ett tag bara?

Tack på förhand!

Registrerad: 2008-03-24

Jag tror du är övertränad men jag kan inte sådant så jättebra som proffsen här.

Däremot tycker jag absolut du ska vila!! vila någon vecka och se vad som händer.

Från: Lund
Registrerad: 2006-03-31

Något trauma? Isf kanske någon ruptur/partiell ruptur i någon av axelns styrmuskler (rotatorcuffen). Rekommenderar sjukgymnast som vanligt.

Gustav N skrev:

Något trauma? Isf kanske någon ruptur/partiell ruptur i någon av axelns styrmuskler (rotatorcuffen). Rekommenderar sjukgymnast som vanligt.

Vet inte vad du menar med trauma :P Om du undrar om jag skadat mig eller så, så kan jag säga nej. Det har bara plötsligt blivit så under träningsperioden nu. Kan påpeka att jag känner ingen smärta eller något sådant alls, endast kraftlöshet!

Senast redigerat av Ehrwan (2008-07-04 18:13)

Registrerad: 2003-11-07

Jag tror du kör med fel utförande. Du är naturligt starkare i högersida, den sidan kommer då att göra "hela lyftet" och då naturligtvist också bli kraftlös mycket snabbare.

Ta mycket lägre vikter, fokusera på att vänster sidan ska jobba också. Pressa med vänster och låt högersidan mer bara följa med.
Märker du någon skillnad?

Senast redigerat av cali (2008-07-05 10:26)

cali skrev:

Jag tror du kör med fel utförande. Du är naturligt starkare i högersida, den sidan kommer då att göra "hela lyftet" och då naturligtvist också bli kraftlös mycket snabbare.

Ta mycket lägre vikter, fokusera på att vänster sidan ska jobba också. Pressa med vänster och låt högersidan mer bara följa med.
Märker du någon skillnad?

Förlåt, men jag är inte nybörjare! ;)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB