Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 13 14 15 16 17 … 76  

Spice försök till ett proffsliv

Från: Hoby-town
Registrerad: 2008-03-30

Ja, men det är inte det jag menade eller trodde. Men oavsätt när han stör dig så sätter han press på dig, vilket borde reflektera sig under ditt spel. Pressen ökar ganska markant när folk man vill vinna inför är med och kollar på ens match. Jag vet att min brorsa spelade bättre när han spelade själv ett tag, inte för att mina föräldrar skrek eller hade sig under matcherna. Sen efter ett tag så kollade de på matcherna igen och då gick det bättre. Men spelet under matchen gick han fortsatt igenom med sin tränare eller själv. Jag menar inte att du helt ska stänga ute din pappa från tennisen, men du nämnde att han pressade dig och detta är ett sätt att kanske minska den pressen. Samtidigt tycker jag att du ska ha med någon som kollar, men som kanske kan bara koncentrera sig på spelet som en tränare.

Registrerad: 2008-03-24

jag förstår vad du menar, jag har sagt till farsan att jag blir lite stressad över att han anser att "alla " slår så hårt och inte jag för att jag spelar ett lite annolunda spel än det andra. Det jag känner press över att han tycker jag redan ska vara på internationell nivå, vinna en 10.000dollars tävling. Då jag vunnit en matchn i huvudtävlingen 1 gång! Jag erkänner dock att jag har spelkvaliteérna osm behövs, dvs, alla slagen MEN jag har inte huvudet för det än, jag är inte riktigt mogen för att vinna en sådan tävling. Jag måste få mer rutin. Detta förstår han ej

Jag har försökt att prata med honom man han är så jäkla envis och ofta går han bara ifrån samtalet. Jag känner inte så mycket press över just att jag spelar en match så utan mer allmänt nu eftersom han inte tycker det går så bra..

Även om han säger att han tror på mig och att det är lugnt osv, vet jag innerst inne att han inte tycker det. Han tror att tennisen bara går uppåt hela tiden. Att man inte har svackor. då han tycker jag har haft svacka i 2 år , vilket inte stämmer på mig alls.

Från: Hoby-town
Registrerad: 2008-03-30

Nej, det är sådant jag menar. Det är inte alltid lätt att sätta ord på det man menar och ibland är det lättare att prata med folk som är utbildade i ämnet och som inte har en massa känslor i ditt spel. Du ska inte behöva lägga en massa energi och tid på varför det inte går bättre för dig och varför du inte har kommit ur din svacka eller vad det var det stod. Istället borde du koncentrera dig på att utveckla ditt spel och de andra bitarna. Men alla sådana saker är svårt att ha att göra med, men jag hoppas att det ordnar sig för dig=).

Ljuvligt skrev:

Nej, det är sådant jag menar. Det är inte alltid lätt att sätta ord på det man menar och ibland är det lättare att prata med folk som är utbildade i ämnet och som inte har en massa känslor i ditt spel. Du ska inte behöva lägga en massa energi och tid på varför det inte går bättre för dig och varför du inte har kommit ur din svacka eller vad det var det stod. Istället borde du koncentrera dig på att utveckla ditt spel och de andra bitarna. Men alla sådana saker är svårt att ha att göra med, men jag hoppas att det ordnar sig för dig=).

Tack du =)

Nja, jag tycker ej jag har haft svacka i 2 år, det är skitsnack från pappas sida. Kanske några månader men det beror på det mentala enligt mig iallafall. Det är det jag försöker att göra som du säger, alltså inte tänka på varför jag är en svacka, utan se vad som jag ska ändra osv. Det jobbar jag med nu :)

Fredag 4 juli

Morgonvikt 71.5kg - har gått upp igen lite. Nu ska jag ner :)

vilodag, ska blir skönt!

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-10-08
Webbsida

spicegirl_17 skrev:

Vedad: Ja, men blir det inte mer spänstträning då? Det har jag kört i 5 veckor då, vill ej köra mer. Jag har bestämt att jag ska köra mycket bålstabilitet och snabbhet/smidighet/rörlighet för att då i höst köra tung styrka med ganska få reps :)

Har du inga vikter så är det svårt att träna styrka, men om du kör på att hoppa högt (även om det är en slags spänstträning) så kommer du utveckla en större kraft på färre repetitioner än 180knäböj a la kroppsvikt.

Vedad skrev:

spicegirl_17 skrev:

Vedad: Ja, men blir det inte mer spänstträning då? Det har jag kört i 5 veckor då, vill ej köra mer. Jag har bestämt att jag ska köra mycket bålstabilitet och snabbhet/smidighet/rörlighet för att då i höst köra tung styrka med ganska få reps :)

Har du inga vikter så är det svårt att träna styrka, men om du kör på att hoppa högt (även om det är en slags spänstträning) så kommer du utveckla en större kraft på färre repetitioner än 180knäböj a la kroppsvikt.

ok, så jag ska alltså hoppa upp på något, typ sten eller nåt som är ganksa högt från marken men ändå så att jag klarar det, inte så många reps?

Webbsida

Man blir ganska trött av explosiva hopp, se till typ att hoppa upp på den kanske 5ggr och sen så att du knappt (eller itne alls) orkar hoppa upp på den igen, vila, och kör igen. Borde funka någorlunda tror jag.

ok, tack för tipsen, hur många sets? 5-6 ?

Är det samma sak som att köra grodhopp framåt?

Webbsida

Ingen aning hur många set, kör så många du tror du orkar.

principen borde vara samma, att utveckla så mycket kraft som möjligt men att kraften är vinklad åt olika håll, tex så är hopp uppåt vertikalt och grodhopp horisontellt, så det finns ju skillnader i utförandet m.m., men de borde kunna komplettera varandra.

Vedad skrev:

Ingen aning hur många set, kör så många du tror du orkar.

principen borde vara samma, att utveckla så mycket kraft som möjligt men att kraften är vinklad åt olika håll, tex så är hopp uppåt vertikalt och grodhopp horisontellt, så det finns ju skillnader i utförandet m.m., men de borde kunna komplettera varandra.

tack för tipsen :)

Nu ska jag laga en god korvgryta, ska improvisera faktiskt :) Få se vad det blir,

För övrigt kändes det som jag behövde en vilodag. Har ätit helt ok, behövde väl kanske inte glassen, men som jag sa förut, det är sommar =)

OM korvgrytan blir god, kan jag lägga upp det på recept :P

Från: Gamla synder på "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

Varsågod, här får du en skitlöpare som gjorde 1:09.43 på Göteborgsvarvet i år (halvmarathon)

[img]bajsmannen som försvann[no img]

http://signalfel.se/index.php/2008/06/h … rklaringen
- läs mer här!

Senast redigerat av floppix (2008-07-05 13:50)

nej men oj!!! :S , usch ta bort den! Ta bort den!!! :-P

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-07-05 08:58)

Morgonvikt: 70.7kg

Blir ett tennispass nu på förmiddagen, därefter kör jag spänsträning på kvällen.

recept på min härliga korvgryta. Måste säga den blev riktigt bra;)

200gram falukorv
1 riven morot
500gram passerade tomater
1/3 rödlök, ( ta 1/2 om den är lagom stor)
1 vitlöksklyfta
sötsur chilisås
1,5dl vatten
kummin
koriander
svartpeppar
salt
rapsolja

vet inte riktigt exakt hur mycket kryddor jag tog eftersom jag alltid kör på känsla och använder därför inga mått. Men ca 1-2tsk av allt utom chilin som var 1-2 matskedar, 

Hacka rödlöken, vitlöken och riv moroten. Fräs rödlöken först i en gryta. Lägg till vitlöken och efter en liten stund den rivna moroten. Fräs det några minuter.
Stek korven. Häll i de passerade tomaterna och 1,5 dl vatten. Lägg i kryddorna och chilin och låt de puttra på 2-3 i ca 20 min med lock .

Koka ris. Smaka av såsen och lägg i mer kryddor om så behövs.

Blev riktigt gott!

Webbsida

kan ta bort den om du vill (har bara espresso i kroppen just nu så jag kan inte skilja ironi från verklig ångest hos mina medmänniskor ännu)

floppix skrev:

kan ta bort den om du vill (har bara espresso i kroppen just nu så jag kan inte skilja ironi från verklig ångest hos mina medmänniskor ännu)

Ja gärna,men tack för att jag fick se hur det ser ut :)

Nu kommer jag aldrig jogga mer :P hihi, nej jag skoja bara.

Webbsida

:-) varsågod

floppix skrev:

:-) varsågod

Tack :)

Från: Göteborg
Registrerad: 2006-12-10
Webbsida

spicegirl_17 skrev:

Hmm, jag tänker nog "1 bra, nej 2 bättre och sedan 3 " Det blir ett kaos i huvudet!

Ok men de kommer alltså i en progressiv följd då? Skulle Du vilja påstå att det första slaget som dyker upp i huvudet är det enklaste för Dig att utföra och sedan blir det allt mer avancerat i fråga om taktik, syfte osv. efter varje nytt förslag?

Sedan skulle jag vilja fråga Dig om Ditt intresse för tennis, vad är det som får Dig att gilla tennis? Eftersom Du spelar på den nivån Du gör och även siktar på ännu högre mål så måste det finnas en rejäl dos med passion för det Du sysslar med, vad är det som driver Dig? Andas Du tennis dag ut och dag in om Du förstår vad jag menar? :)

P.S. Jag såg lite på en dokumentär om volleyns historia inom tennisen på tv igår, det var mycket intressant! Där fick jag upp ögonen för två personer som jag undrar om Du har hört talas om? Den första hette Maria Bueno, hon var aktiv under 50- och 60-talet tror jag de sade och det som var så intressant med henne var att hon spelade på ren instinkt (hennes egna ord). Den andra kvinnan hette Billie Jean King och är uppenbarligen rätt känd inom tennisvärlden och anledningen till att jag påpekar henne är för att hon spelade mot Maria Bueno några gånger. Jag tänkte att det kunde vara intressant för Dig att ta reda lite mer om dessa två tennisspelare eftersom man kanske kan hitta lite inspiration i att "sluta tänka så mycket" som Du själv beskriver problemet som. :)

P.S.2. Receptet på Din korvgryta med en tillhörande bild borde läggas upp i "Matbildstråden" i "Recept"-avdelningen här på forumet! Allt annat vore ju brottsligt... ;)

P.S.3. Har Du spelat den konsolen? Förlåt, lite götebossk ordvits där änna'... XD

Mvh

ja , det blir svårare för varje bild så att säga. 1:an är lättast sedan 2:an svårare och 3:an svårast.

Jag bara älskar tennis, det är det bästa som har hänt mig. Jag älskar att slå på bollen göra poäng, allt sådant.

Jag tränar alltid med lust och tycker det är ritkigt kul. Drömmålet är att bli topp 10 i världen och det har jag alltid satt som mål. Jag älskar att träna helt enkelt. Jag andas tennis verkligen!! :) Det som driver mig är att se hur bra jag kan bli, jag VILL lyckats inom min sport och jag gör allt som krävs för att nå dit.

Ja, jag såg dokumentären jag med :) Dock bara när det kom in på senare 60tal-70talet. Var intressant måste jag säga.

Japp, korven kommer på recept nu ;)

Ps3 förstod jag inte alls av ?? :P

Förlå för lite slarvig tect, man måste plugga lite franska innan damfinalen !

Lördag 5 juli

Riktigt bra pass måste jag säga. Först ett bra tennispass på 2timmare. Direkt efter körde jag

• armhävningar med tårna på stol och på knogarna: 10*3
• dips på stol , fötterna upp: 20*4
• chins med hjälp: 6*3

Kändes bra i armarna :) Känner i stort sett inget alls efter det då jag körde mycket triceps.

Efter damfinalen och björkmans dubbel så skulle jag träna igen kl 21.00 med farsan :P
spänsträning var det på schemat!

•Uppvärmning: hopprep 10 min
•Häckar - 5häckar*7hopp
• hopp på sten direkt: 8*5
• 5 hopp på högre häck
• dubbelhopp på en fot 3stycken på höger
• dubbelhopp på en fot 2 stycken på vänster

Spänsten känns grym :)

Frukost: ris och korvgryta ( då jag skulle träna)
mellanmål: 2 bananer
lunch: blodpudding med bacon och paprika, macka
mellanmål: päron, 1 macka
middag: potatis med kyckling och sallad
kvällsmål: 2 ägg ( efter kvällsträningen)

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-07-06 08:53)

Söndag 6 juli

Morgonvikt: 70.5kg
Jag förstår inte riktigt, jag vägde 70.5 igår, har jag gått ner 200g nu eller ?

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-07-06 08:54)

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Det är väl inte 200grams skillnad på 70,5kg och 70,5kg? =P

Sidor: 1 … 13 14 15 16 17 … 76  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB