Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Fyraveckorsjournalen

Från: Umeå/Jönköping
Registrerad: 2006-05-09

Grattis Steve. Bra bänkat!

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Grattis till bänken, nu väntar jag bara på böj och mark:)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Grymve Steve! Hur har kroppsviktskurvan sett ut? Är det största delen neurala/teknik ökningar eller har du packat på dig lite kvalitetsmassa också?

När kommer marken och böjen? :o

Från: Hälsostudion, Växjö
Registrerad: 2006-05-22

Gratulerar, mycket snyggt!

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

wow grattis! =) Sheiko nästa för mig när jag är fri från skadan med andra ord! ;)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Tackar tackar! Ja jag kan verkligen rekommendera den. Wade Hooper (dominant i 75 och 82,5) kör den, jwzrd, kurash och då ska vi inte tala om alla galna ryssar och ukrainare :)

Ska dra till gymmet idag och känna efter. Imorgon hade jag helst kört men det blir jobbigt för jag ska jobba dels på dan och dels på natten så återhämtningen kommer ta skada. Dessutom ska jag börja med sheiko igen redan på måndag och då gör en dags vila efter maxning en hel del.

Moderator

Torsdag 3 juli: maxning böj/mark

Laddade upp med koffein, tårta och Eye Of The Tiger. Då upptäcker jag att:

1. Träningskläderna är hos mossan. Svär och tar arbetskläderna
2. Gymmet är tomt. Inte tomt som i "det står 3 grabbar vid silverhantlarna" utan tomt som i öde. Radion funkar inte. Helt jävla dött.
3. Följden av att det är tomt gör, förutom den stämingsdödande effekten, att varken passare eller bälte finns tillgängligt. Nåväl, bita kudden var det:

Knäböj (utan bälte)
110kg x 1 - Lätt som en plätt
130kg x 1 - Dito
150kg x 1 - DITO!
In i gymmet, likt en ängel, kommer en ung man och jag vågar lasta på 170kg.
170kg x 1 - Där satt den! Den var problemfri men tung, som tur var för den ovane(?) passaren. 14 månader sen jag lyfte den här vikten, som är mitt bältlösa PB. Då vägde jag 10kg mer.

Uppskattar max till 175 och detta kommer jag använda i nästa vända av sheiko. Har lite småont i ryggen och är sliten efter jobbet (som för övrigt är på ett lager där Kurash jobbar) men taggad när det till slut kommer lite styrkelyftsfolk med hårdrock i fickan!

Marklyft
165kg x 1 - Yep.
190kg x 1 - Mycket snyggt draget. Jämnt och balanserat.
210kg x 1 - JA! Tungt som stryk men även här jämnt och balanserat. Någon sticking point existerar faktiskt inte. Och ryggen höll! Så här tungt har jag bara lyft 1 gång i mitt liv, det var på tävling, med 10 dagars vila och bälte.

Uppskattar max att använda till 215.

Sammanfattning: Det här uppbyggnadsprogrammet av Sheiko har lett till ca 10kg mer i varje lyft. I bänken blev det 7,5kg men med längre, regelrätt stopp. I både mark och böj blev det 10kg. På måndag blir det omstart Sheiko, samma program, med 175-120-215.

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Imp. mark o böj!

Moderator

Ja, efter ett år (!!!) börjar det lossna! Nu ska det till lite teknik med utrustning så ska 650 sitta på DM.

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

När är DM?

Webbsida

Wow, grattis. Riktigt kul att det äntligen lossnar för dig också, du har verkligen förtjänat det vid det här laget:) Det blir till att inte prova sheiko för min del, nu när du redan har bevisat att det funkar;) Men som cybercowboy frågade tidigare, hur är vikten? Gått upp mkt?

Moderator

Tack! Jag vägde mig senast för någon vecka sen och då vägde jag sent på eftermiddagen, kreatinladdad och med kläder 92kg. Så naken morgonvikt, även med kreatin i kroppen, borde inte ge mer än 90kg. Jag har lagt på mig massa, både muskler och fett, men inget nämnvärt. Styrkan består helt klart till största del av effektivare nervsystem. Nu resonerar jag som så att finns det grabbar på 60-70kg som böjer mer än mig är mer massa inte nödvändigt, även om det i viss mån är bra.

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Shit grattis grattis grattis!!! Gud va sugen man blir... måste bli av med skadan hmpf

Webbsida

Jo, det där med 60kg-killarna är onekligen sant, men man ska ju inte sticka under stol med att hypertrofi + neural anpassning borde ge ett snabbare resultat än enbart hypertrofi. Men man kan ju alltid inrikta sig på det neurala och se hypertrofin som en bonus, vilket du verkar göra, och det är absolut inget fel i det (Läs: Jo det är det, ditt jävla SL-homo!!!). Jag var bara nyfiken:)

Från: Göteborg
Registrerad: 2006-12-10
Webbsida

Grattis till alla PB:n, mycket imponerande vikter! Lycka till med nästa Sheikocykel! :)

Mvh

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Fan vad bra gjort! *BT*

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB