Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 12 13 14 15 16 … 81  

Spice försök till ett proffsliv

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-10-08
Webbsida

OK, nu har jag sett vad du körde och vad du tänkte köra.
Om du frågar mig så är jag en person som kör på känsla, om jag känner att jag klarar så gör jag det, har på så sätt kört en 4-split 6ggr i veckan under en tid och kört helkroppspass ena dagen före den andra.

Men ska man vara en strikt typ så är det vila för dig ;)-

Registrerad: 2008-03-24

Vedad skrev:

OK, nu har jag sett vad du körde och vad du tänkte köra.
Om du frågar mig så är jag en person som kör på känsla, om jag känner att jag klarar så gör jag det, har på så sätt kört en 4-split 6ggr i veckan under en tid och kört helkroppspass ena dagen före den andra.

Men ska man vara en strikt typ så är det vila för dig ;)-

Hmm, är det verkligen så? Jag kommer inte köra så hårt idag ben och stången (som inte är någon stång ens) väger ca 7 kg eller 8 max. Jag kommer köra 4 reps/ 4 sets marklyft, ryck, och benböj

efter övervägande tänkande så kör jag istället ett dips, armhävningspass med 7kg väst på. Dessutom ska jag köra armhävningar då farsan håller i mina fötter. Står alltså på händer! Får se hur det går. Därför skippar jag med "vanligt grepp"

dips. 10*4
bredare grepp 10*3
smalt grepp 10*3 ( får kämpa där! )
chins max 3*3

ska tänka på att köra dipsen på full ROM! :) Nu ska jag träna !!

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-06-30 18:51)

Från: Hoby-town
Registrerad: 2008-03-30

Fan, duktig du är=). Speciellt imponerad är jag över tennisen, men även över de andra delarna. Grymt!!

Ljuvligt skrev:

Fan, duktig du är=). Speciellt imponerad är jag över tennisen, men även över de andra delarna. Grymt!!

Tack Ljuvligt :) Jag är imponerad över dina enorma vilja när du tränar och viljan att nå dina mål! Keep it up chica!!

Blev ett bra träningspass, orkade dock bara 5*4 stående armhävningar. Efter passet stretchade jag för att öka rörligheten i höger axel, är lite stel där!
Har inte ätit så jättebra idag men det är lungt :)

frukost: 3 mackor med levepastej och gurka, 1 glas ljouce
lunch: fil och musli med banan
mellanmål: 2 digestive chokladkex
middag: 2 potatisar, fläskflié 5 små bitar, sallad, 1 macka med messmör
kvällsmål: macka med skinka och tomat

Tisdag  1 juli

Nu ska jag uppdatera lite bilder. Så att jag ser vad som har hänt , även om det inte har hänt sådär jätte mycket på 2 veckor, som det borde har jag om jag inte slarvat. Jag tycker inte att det är så jättestor idé att mäta med måttband för det är svårt att få det precis på samma ställe där man fick förut. Men jag gör det ändå :P

dagsformen är följande:
vikten var idag på 70.7kg

Midja vid naveln: 79cm

12 juni

http://img502.imageshack.us/my.php?imag … 001rl5.jpg

http://img208.imageshack.us/my.php?imag … 037oc1.jpg

1 juli

http://img354.imageshack.us/my.php?imag … 051wz8.jpg

http://img354.imageshack.us/my.php?imag … 053zs5.jpg

dagsform på benen

12 juni
http://img522.imageshack.us/my.php?imag … 038rt1.jpg

1 juli
http://img79.imageshack.us/my.php?image=si850055yi1.jpg

Man ser i stort sett inget resultat för att jag har ätit lite för mycket.

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-07-01 11:52)

Åker idag och spelar en tävling en bit härifrån. Prispengar 10.000 då vinnaren brukar få 4-5.000. Det delas upp på semifinalisterna finalisen och vinnaren. Får se hur det går, har bestämt mig att vinna skiten nu! Möter en bra tjej i första matchen!

Webbsida

Så det är så det är att vara elit? Tävlar ofta om 4-5000? Verkar gött.

haha, det är olika. Jag spelar 10.000 kr tävlingar blandad med 10.000 DOLLARS tävlingar , alltså på senior internationell nivå. Det finns 10.000dollars tävlingar vilket är den lägsta kategorin sedan finns det 25.000, 50, 75, 100, och sedan är det WTA touren med proffsen som gäller ;)

OM man åker ut första matchen i en 10.000 dollars får man dock pengar iaf, 240kr , och mer. Vinner man 1 match får man minst 800 osv..

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-07-01 13:21)

Webbsida

Så man får pengar beroende på hur många matcher man spelar med andra ord

Vedad skrev:

Så man får pengar beroende på hur många matcher man spelar med andra ord

Nja,  man får pengar beroende på hur långt man går. Klart alla vill vinna och går man till semi i en stor tävling får man oftast mycket mindre än den som blir 2:a. När jag vann och fick 4000kr så fick min motståndare som jag mötte 2.500 kr det är en ganska stor skillnad.

Från: Göteborg
Registrerad: 2006-12-10
Webbsida

spicegirl_17 skrev:

Mr_W.P skrev:

Hmm, eftersom min kunskap inom tennis är extremt begränsad så är jag lite intresserad över den här utgångspunkten Du menar att man skall ha, kan Du berätta lite vad Du menar med det?

Mvh

Jag antar att du menar att man ska ha en plan? I såfall kan jag svara på de så gott jag kan. Tennis är en svår sport på många sätt. När det gäller fysiken ska man vara snabb men ändå uthållig, stark men inte för "stor", smidig, explosiv m.m. Den mentala biten är en stor del inom tennisen. Taktik: att ha en taktik innebär att man utnyttjar motståndarens svagheter. Är motståndaren inte tillräckligt snabb, så kanske man försöker att variera lite mer. Men det finns också dem som bara står och slår så hört det kan och inte riktigt tänker så mycket på motståndarens svagheter, dom går in och kör sitt race.

Jag är en sådan tennisspelare som skulle kunna bara gå in och köra mitt race och inte tänka för att:
1. jag spelar väldigt varierat och inte som " alla andra"  Problemet med mig är att jag tänker för mycket negativa tankar om mig själv på banan då jag möter en utländsk spelare. Jag gör ner mig själv. De blir lätt att jag blandar ihop mina slag och istället för att slå en rak backhand för att öppna banan mer så ska jag slå en stoppboll i helt fel situation. I sig är det inget fel att jag spelar varierat MEN jag måste kunna kontrollera mitt spel. Där kommer planen in i bilden. De flesta tennisspelare jobbar efter en plan- dom vill hitta sin egen stil och NÄR dom har jag det och KAN det är det bara och köra järnet! I mitt fall är det så att jag tänker för mycket, som jag skrev tidigare, blandar jag ihop slagen för att jag har för mycket boll i mig. Jag har för mycket möjligheter. Jag kan nämligen inte ta fram den där känslan " inte tänka, bara köra" på matcher- dock händer det! Det är det som jag strävar efter hela tiden nu men inte kan hitta. Jag måste alltså hitta en grund i mitt spel då jag vet jag kan hålla när inte mina slag fungerar eller mitt mentala inte är bra. Det är att ha en plan.

Varje individ är olika och har olika spelstilar. T ex Justine Henin spelar ( spelade då hon har slutat :( ) en varierad och smart tennis. Sharapova spelar att bara stå och slå på allt. För att Henin ska vinna mot henne ska hon alltså ha en plan. Spela varierat och få Sharapova att springa. Men vi säger att Henins spel inte fungerar, då måste hon alltså ha ett grunspel att luta sig mot t ex: spela allting cross. Då har hon en plan.

Men jag tycker du har rätt i att man bara ska gå och känna för stunden och visst det kan fungera! Men det fungerar inte så bra för mig för att jag har för mycket att välja på pga av att jag spelar en för svår tennis. Jag hoppas jag har svarat lite på din fråga :)

Tack för svaret!

Följdfråga; när Du ser alla möjligheter som sker vid att slå ett slag, kommer de då alla samtidigt eller upptäcker Du de allt eftersom? Som en typ av utveckling kan man säga, ungefär "Oj, nu kommer bollen! Slag nr 1 då. Nej, vänta slag nr 2 är bättre så då kör vi på det. Men vänta, med slag nr 3 kan jag göra detta!" osv. eller är det 1, 2 och 3 på en och samma gång?

Det här med att Du tänker negativt om Dig själv när Du möter en motståndare bör Du kunna använda till Din fördel. Du kan ha det som en s k "trigger", så fort Du får en sådan tanke så nedvärderar Du själva tanken genom att faktiskt motbevisa tankens argument.

-"Du är så dålig!"
-"I hel*vete heller att jag är!"

Jag kan relatera lite till Ditt problem då jag själv har tänkt likadant (antar jag...) under min träning och det har sporrat mig genom att försöka motbevisa ett sådant argumentet.

Som Du kanske har märkt är jag lite restriktiv med det filosofiska för tillfället, jag vill bara få en bättre syn på vad det är som gäller innan jag kommer med nya livsåskådningar. :P

Mvh

Mr_W.P skrev:

spicegirl_17 skrev:

Mr_W.P skrev:

Hmm, eftersom min kunskap inom tennis är extremt begränsad så är jag lite intresserad över den här utgångspunkten Du menar att man skall ha, kan Du berätta lite vad Du menar med det?

Mvh

Jag antar att du menar att man ska ha en plan? I såfall kan jag svara på de så gott jag kan. Tennis är en svår sport på många sätt. När det gäller fysiken ska man vara snabb men ändå uthållig, stark men inte för "stor", smidig, explosiv m.m. Den mentala biten är en stor del inom tennisen. Taktik: att ha en taktik innebär att man utnyttjar motståndarens svagheter. Är motståndaren inte tillräckligt snabb, så kanske man försöker att variera lite mer. Men det finns också dem som bara står och slår så hört det kan och inte riktigt tänker så mycket på motståndarens svagheter, dom går in och kör sitt race.

Jag är en sådan tennisspelare som skulle kunna bara gå in och köra mitt race och inte tänka för att:
1. jag spelar väldigt varierat och inte som " alla andra"  Problemet med mig är att jag tänker för mycket negativa tankar om mig själv på banan då jag möter en utländsk spelare. Jag gör ner mig själv. De blir lätt att jag blandar ihop mina slag och istället för att slå en rak backhand för att öppna banan mer så ska jag slå en stoppboll i helt fel situation. I sig är det inget fel att jag spelar varierat MEN jag måste kunna kontrollera mitt spel. Där kommer planen in i bilden. De flesta tennisspelare jobbar efter en plan- dom vill hitta sin egen stil och NÄR dom har jag det och KAN det är det bara och köra järnet! I mitt fall är det så att jag tänker för mycket, som jag skrev tidigare, blandar jag ihop slagen för att jag har för mycket boll i mig. Jag har för mycket möjligheter. Jag kan nämligen inte ta fram den där känslan " inte tänka, bara köra" på matcher- dock händer det! Det är det som jag strävar efter hela tiden nu men inte kan hitta. Jag måste alltså hitta en grund i mitt spel då jag vet jag kan hålla när inte mina slag fungerar eller mitt mentala inte är bra. Det är att ha en plan.

Varje individ är olika och har olika spelstilar. T ex Justine Henin spelar ( spelade då hon har slutat :( ) en varierad och smart tennis. Sharapova spelar att bara stå och slå på allt. För att Henin ska vinna mot henne ska hon alltså ha en plan. Spela varierat och få Sharapova att springa. Men vi säger att Henins spel inte fungerar, då måste hon alltså ha ett grunspel att luta sig mot t ex: spela allting cross. Då har hon en plan.

Men jag tycker du har rätt i att man bara ska gå och känna för stunden och visst det kan fungera! Men det fungerar inte så bra för mig för att jag har för mycket att välja på pga av att jag spelar en för svår tennis. Jag hoppas jag har svarat lite på din fråga :)

Tack för svaret!

Följdfråga; när Du ser alla möjligheter som sker vid att slå ett slag, kommer de då alla samtidigt eller upptäcker Du de allt eftersom? Som en typ av utveckling kan man säga, ungefär "Oj, nu kommer bollen! Slag nr 1 då. Nej, vänta slag nr 2 är bättre så då kör vi på det. Men vänta, med slag nr 3 kan jag göra detta!" osv. eller är det 1, 2 och 3 på en och samma gång?

Det här med att Du tänker negativt om Dig själv när Du möter en motståndare bör Du kunna använda till Din fördel. Du kan ha det som en s k "trigger", så fort Du får en sådan tanke så nedvärderar Du själva tanken genom att faktiskt motbevisa tankens argument.

-"Du är så dålig!"
-"I hel*vete heller att jag är!"

Jag kan relatera lite till Ditt problem då jag själv har tänkt likadant (antar jag...) under min träning och det har sporrat mig genom att försöka motbevisa ett sådant argumentet.

Som Du kanske har märkt är jag lite restriktiv med det filosofiska för tillfället, jag vill bara få en bättre syn på vad det är som gäller innan jag kommer med nya livsåskådningar. :P

Mvh

hej hej nu är jag hemma igen.

Hmm, jag tänker nog "1 bra, nej 2 bättre och sedan 3 " Det blir ett kaos i huvudet!

Jag hade tänkt att äntligen köpa ett kosttilskott, gainer eller proteindrink som jag kan ta efter träning, direkt efter! Jag går ofta på gymmet efter tennisträningen då vill jag inte bryta ner mig så mycket. Men har någon tips på vad jag ska ta för gainer/protein?

jag vill 1. inte bli större 2. ha synligare muskler.
Målet med det är att få energi och det är förstås vitkigt att få i sig rätt sorts näring efter ett pass. Då det tar ca 1- 1,5timmar hem. Så tips är välkomna. Det ska vara något typ elitidrottare eller nåt sådant.

Alternativet är att jag tar någon slags proteindrink med banan så jag var i mig protiner också!

En annan grej som jag funderar över. Jag ska köra nu plyometrisk träning 3 veckor till, då har jag kört ca 5 i veckor , 2 pass i veckan. Jag tränar mycket korta rusher, snabbhet av olika  slag och då spänsträning.

Jag kommer inte ha tillgång till gym förän i stlutet av augusti. Och jag hade tänkt göra så att när jag kommer i gymmet satsa på uhållig styrka eller tung styrka ? Vad kommer efter , va passar bäst? Och sedan vad ska jag fortsätta med efter 3 veckor?  Förutom snabbheten ?

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Du kan ta vanligt malto med esapro och satsa på att gå ner i vikt! Tung styrka passar bäst efter plyo,.. egnetligen borde man köra det samtidigt dock ^^!

Keep_On_Pumpin skrev:

Du kan ta vanligt malto med esapro och satsa på att gå ner i vikt! Tung styrka passar bäst efter plyo,.. egnetligen borde man köra det samtidigt dock ^^!

Men sedan efter viktnedgången? Är esapro och malto bra? vad är det ? , Ja, men hur ska jag köra tung styrka ? Det får jag göra 1 månad efter jag slutat med plyo.. För backlöpning och sådant är det inget jag satsar på riktigt när de tär mycket tävlingar..

Borde jag inte köra en gainer?

Jag spelade som sag en tävling , vann första matchen. Spelade bra! Andra matchen spelade så sjukt dåligt! Jag börjar bli stressad över att jag inte prestarar bra tennis längre och att min formkurva varierar från dag till dag! jag blir irriterad på farsan då han tycker jag inte gått framåt på 2 år m.m...

Jag blir så galen, hände samma sakt med min idiotiska hjärna. Jag tänker så mycket och får ut så lite. Jag känner mig inte säker i mina slag alls.

Dock, skulle jag träna imorgon skulle jag spela hur bra som helst :(

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Säg åt din pappa att sätta mindre press på dig.

Jo du kan ta en gainer också. Malto+EsaPro är "effektivast", snabba kolisar och fria EAA.

Hur du ska köra styrka? =P Det tar rätt lång tid att skriva... hur menar du? =P

Keep_On_Pumpin skrev:

Säg åt din pappa att sätta mindre press på dig.

Jo du kan ta en gainer också. Malto+EsaPro är "effektivast", snabba kolisar och fria EAA.

Hur du ska köra styrka? =P Det tar rätt lång tid att skriva... hur menar du? =P

Han fattar inte ändå! tyvärr..

OK, så du tycker jag inte ska köra gainer utan bara malto+esapro? Blanda det i en då eller?

Nja alltså jag menar om jag ska köra benstyrka t ex , jag har inga vikter alls hehe :P Ska jag köra 180 ggr knäböj . Jag VET hur jag ska köra styrka så , hihi men inte riktigt om jag ska köra lätre för ben

Från: Hoby-town
Registrerad: 2008-03-30

Låt inte din pappa se dina matcher, säg att han stör ditt spel/konsentration. Istället kan du ha med någon annan istället, som en tränare eller så. Då ni efteråt kan köra en genomgång av både spel och den metala biten under matchens gång, allt direkt efter matchen. =)

Webbsida

Att inte låta sin pappa se ens matcher är lite att ta i tycker jag. Om han nu stör under matchen då kan man be honom att ta det lite lugnt men om han inte stör under matchen så varför hindra att han kollar? Han är ju ändå Din faR!!!! Det måste man respektera lixom.
--
Styrka?
Försök att hoppa upp på så hög pall (om du har möjlighet)(eller bara i luften) som möjligt det blir xplosivitet fast bättre än att köra 200st knäböj utan vikt.. (TROR jag).

Nej, han stör aldrig på matcher så- dvs- skriker och sådant. Han sitter alldeles tyst hela tiden! Nej, problemet är efter matcherna eller rent allmänt. Han vill förstås bara mitt bästa , men han repsketerar inte mina åsikter om min tennis och tennisträning.

Vedad: Ja, men blir det inte mer spänstträning då? Det har jag kört i 5 veckor då, vill ej köra mer. Jag har bestämt att jag ska köra mycket bålstabilitet och snabbhet/smidighet/rörlighet för att då i höst köra tung styrka med ganska få reps :)

Sidor: 1 … 12 13 14 15 16 … 81  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB