Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Alltidxx skrev:
Ja. Unikt. Varför har ingen kommit på nåt så bra tidigare?
Haha, be nice. :-)
Ett bra motto är det iaf, även om det inte är så nytt kanske... :-)
"Lightweight Baby!!!"
Jag måste bara säga det här, vad sjutton har pain o smärta o allt de ni säger med träning och göra? Det gör ju knappast ONT att träna, det är jäkla jobbigt om man kör vettigt men ont, de gör det väl ändå inte?? :)
"you self-righteous fuck, give me a reason not to rip your fucking face off!"
brukar jag tänka också :)
sulan91 skrev:
Jag måste bara säga det här, vad sjutton har pain o smärta o allt de ni säger med träning och göra? Det gör ju knappast ONT att träna, det är jäkla jobbigt om man kör vettigt men ont, de gör det väl ändå inte?? :)
Smärta, läs pain, kanske har något att göra med att man måste slita för att uppnå resultat osv. Utan att du gett bort lite "smärta" kommer inga resultat. När man verkligen kämpar för något, burkar man slita, och när man sliter med något så kan man känna smärta, även om denna smärta är skön eller positiv.
Däremot, om du nu skulle använda ordet pain i meningen "Pain is temporary, glory is forever" kommer du uppleva smärtan i att bli utfryst från forumet av de som faktiskt läst igenom tråden ;)))
När jag kör så gör jag såhär och detta får en 100% koncentrerad och det funkar skitbra! minst lika bra som alla kostillskott som finns i världen:
om jag kör bänkpress lägga på bänken inta beredskapsläge, händerna på stången, och sen:
PUUUUUUUUUUUUUH! PUUUUUUUUUUUUUUUUH! PUUUUUUUUUUUUUUUUH! (andas argt och högt för att få upp stridsberedskap och ilskan,)
Försök att bli arg, och sen aggressivt rycka upp stången och aggressivt utan vila köra ut settet utan att tänka på annat, detta funkar perfekt för mig!
Denna grejen fick mig att öka från att ha ett pb på 82.5kg på bänk till på någon vecka sätta det till 85kgx3, (detta gjorde jag idag, andra ggn jag testar 85kg överhuvudtaget, första blev fail direkt!)
Om ni inte fattar får jag väl posta en video på hur man gör :/
kxaegyu skrev:
När jag kör så gör jag såhär och detta får en 100% koncentrerad och det funkar skitbra! minst lika bra som alla kostillskott som finns i världen:
om jag kör bänkpress lägga på bänken inta beredskapsläge, händerna på stången, och sen:
PUUUUUUUUUUUUUH! PUUUUUUUUUUUUUUUUH! PUUUUUUUUUUUUUUUUH! (andas argt och högt för att få upp stridsberedskap och ilskan,)
Försök att bli arg, och sen aggressivt rycka upp stången och aggressivt utan vila köra ut settet utan att tänka på annat, detta funkar perfekt för mig!
Denna grejen fick mig att öka från att ha ett pb på 82.5kg på bänk till på någon vecka sätta det till 85kgx3, (detta gjorde jag idag, andra ggn jag testar 85kg överhuvudtaget, första blev fail direkt!)
Om ni inte fattar får jag väl posta en video på hur man gör :/
Det där beskriver ganska bra den mentala förberedelse och process som jag själv går igenom inför och under tunga set!
"Pain is forever" Jag menar, kommer ni sluta plåga er på gymmet så fort någon uppmärksammar hur snygga ni blivit? :P Och eftersom det bara är jag som är imponerad av vad jag kan göra på gymmet och hur jag ser ut så är det så att "glory is temporary", när flickvännen för en gångs skull bryr sig. :D
Mitt nya motto är "Ät järn... skit kätting". Känns lite som om man siktar mot det omöjliga med glimten i ögat. Det måste ju vara kul och träna... ellerhur?!
Success comes from good judgment, good judgment comes from experience, and experience comes from bad judgment.
För min del gillar jag dessa: " det blit vad man gör det till, och no pain no GAME brukar jag tänka innan matcher" :P
endeavour skrev:
chaas, inte jag i alla fall
"det som inte dödar skadar"
Allt som inte dödar härdar! :D
"Friends come and go, but 30 lbs is always 30 lbs"
"Oavsett hur du gör så tränar du alltid något"
"Mother Russia!"
XvsZ
"Ta i då tunnis!!!"
"jag är tjock, måste gå ner i vikt. :'("
prata en jävla massa skit kan du göra sen..men nu pumpar du istället!!
Min träningskompis och jag säger "Nu kör vi! Fullfart!!"
"Impossible is nothing" är bra och denna jag läste i en tidning
"If you think you can do it, you can. If you think you can't do it- you're right!"
Min far: Kom igen nu! Du lyfter ju bara papper! Discovikter!
Jag: No pain, no gain.
No brain no gain.
Mvh
/Dr.Demento
Jag tog mig igenom dagens (för mig väldigt hårda) pass med en väldigt lustig devis; "Det går aldrig". Helt utan hopp om att lyckas blev verkligheten kravlös, och jag kunde fokusera på att faktiskt prestera istället:)
en annan jag gillar
"don't think, just do it"
"I must break you" - Dolph Lundgren a.k.a. Ivan Drago
Riktigt skönt att säga när det är tungt, men inte så tungt att man inte klarar det!