Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
3 timmars pass med chins (24 stycken, uppe på rekordnivå igen alltså, trots 94 kgs kroppsvikt - det fr man se som personbästa), marklyft 145 kg X antal gånger (kändes bra), bänk 2 reps på 140 kg (provade inte maxa), tolvor på 100 och en tia på 110 och en femma på 120. Det blev nån form av pyramidset i bänk. Lite maskinövningar för övre bröst och rygg...
Det blev träningsbilder, eller rättare sagt poseringsbilder på gymmet... lite känsligt att strippa med folket runt omkring och knäppa bilder, men både polaren och jag gick på vatten idag... brydde oss inte så värst mycket. Bra aggression och fokus och mycket skoj. Bilderna kanske kommer upp om hans mobil inte strular till det.
Stryk "kanske" i posten här ovan, annars får du smisk! ;-)
På tisdag "bouldrade" jag på barnväggar i Älvsjö. Det var tungt, men nyttigt och gav mersmak. Blev rätt sliten i armar, framför allt vecken, och axlarna. Insåg att det krävs mer teknik än vad jag trodde först. Tränade dock så hårt att jag slet upp en handflata rätt så rejält, så jag får väl räkna det som ett "hard core" träningspass ändå...
Idag blev det bänkpass och PB 147.5 kg utan hjälp. Kändes som att jag skulle kunna få upp 150 kg, men jag måste ju spara något att se fram emot till nästa bröstpass...
Låren börjar krympa... så nästa pass får bli ett benpass, med eller utan träningskompis.
Senast redigerat av T-Rex (2008-07-02 18:10)
Maxade du utan passning? Ja självförtroendet är det då inget fel på i så fall! ;-) Härligt jobbat i alla fall! *BT*
Tack grabbar. Nja, jag hade en väldigt bra passare vid min sida, men hon behövde inte rycka in som tur var.
T-Rex skrev:
På tisdag "bouldrade" jag på barnväggar i Älvsjö.
Tack grabbar. Nja, jag hade en väldigt bra passare vid min sida, men hon behövde inte rycka in som tur var.
haha! 1+1=3 ;)
Snyggt bänkat också btw!
Idag fick jag upp 150 kg i bänkpress (äntligen) hur lätt som helst och utan hjälp. Prövade 160 för att jag blev så kaxig men fick skrikande be om hjälp med stången på bröstet, så min passare fick marklyfta upp stången...
Biceps blablabla bra pump
Seg dag med för mycket rökning, något bakfull och dålig kost. Glad ändå.
Senast redigerat av T-Rex (2008-07-05 22:45)
Tackar... sitter utomlands vid en lanad laptop... riktigt seg. Men imorgon ska jag besoka ett hardcore gym nanstans... blir toppen... uppdaterar nog nar jag kommer hem...
Mer upplevelser, mindre internet :)
Och något mindre gymmande! men heeelvete vad jag mår bra! har lust att dra till gymmet nu, eller gymma här och nu. Nu, nu, nu... :D Tänkte bara bjuda på en liten bild från ett gym som hade - och håll i er - klättervägg... 

Blev lite lallande där... lastade på alla vikter som fanns på bänkpressstången och den rymde bara 140 pannor... samma sak med mark och böj... så det blev de heliga 3 på 140 kg... pumpade 4-6 reps-ish... helt ok. Kallades "light gym"... så T-Rex har gymmat light... och ätit alldeles för mycket... låg på 98 pannor i veckan... fluff fluff... hihi...
Vem som än gjorde något så vettigt som att sätta in en klättervägg i ett gym är min idol:)
Igår lyckades jag pressa 155 kg i bänk utan hjälp av någon passare. Känns dock som att det blivit lite väl mycket disco senaste tiden. Har dock efter läkarbesök fått veta att jag har en fraktur i ryggraden och att jag helst inte bör utföra övningar som knäböj och marklyft... men idag blir det trots allt ett sådant pass, för vad läkarna inte vet är att jag är odödlig. Så det blir marklyft och rygg idag hade jag tänkt...
Senast redigerat av T-Rex (2008-07-15 10:02)
Nu får du lugna ned dig, 155 kg! Shit vad snabbt du har ökat i bänken på sistone. Nästan så man börjar tro på att du är odödlig. ;-)
Öh... en fraktur i ryggraden? Borde inte det smärta? =P Nu får du ta det lilla lugna tuffingen :P
Tack :) Det är tack vare att tekniken äntligen sitter. Tog tid för mig att inse hur mycket som egentligen är teknik i bänk. Det har blivit väldigt mycket bänk just pga. att ryggrad och knän gör ont.
KOP: smärta är skönt. Repetera. XD
Asså det finns gränser till hardcoreness om man nu kan uttrycka det så =P. Snackade med en läkare som sa att många unga män tror att de är odödliga tills något allvarligt händer. Du har nyss skrapat på ytan av en sådan sak. Tycker inte du ska leka med en fraktur i ryggraden. =P Fan är det verkligen en fraktur???? Det gör ju ganska ont att ha ett brutet ben eller en spricka i det xD.
Det finns många wannabe hardcore snubbar (som ständigt måste nämna det själva), jag vet att du inte är en utav dem, det är därför jag försöker nå dig och varna dig nu =P.
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-07-15 10:40)
Jag tycks få många varningar idag, just denna morgon... XD från alla håll och kanter ;)
Har scannat ryggraden hos läkare, så ja, det är en fraktur. Har även härliga åderbråck på vaderna nu, som dök upp under semestern.
Senast redigerat av T-Rex (2008-07-15 10:52)
Haha okej, gammal kärring på vaderna, snart gammal gubbe i ryggen men ung till sinnet ;).
Kör hårt! =D
Ser ut att gå riktigt bra här! Med tanke på dina ökningar i bänken, kör du fortfarande efter bulgaren lr kör du bara lite random?
//Brandt
sulan91 skrev:
Ser ut att gå riktigt bra här! Med tanke på dina ökningar i bänken, kör du fortfarande efter bulgaren lr kör du bara lite random?
//Brandt
Körde bulgaren upp till 140 i bänk, och sen random... variation är bra, eller hur ;)
T-Rex skrev:
sulan91 skrev:
//BrandtKörde bulgaren upp till 140 i bänk, och sen random... variation är bra, eller hur ;)
Jo precis hahah ;)