Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 9 10 11 12 13 … 21  

Coffes väg till storhet

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

080319:

coffe_aberg skrev:

Strax under naveln mäter jag 93 cm om jag spänner och 96 cm avslappnad.

080325:

coffe_aberg skrev:

Nu på morgonen före frukost väger jag 82,5 kg. Runt midjan har jag 89 cm om jag spänner och 92-93 cm avslappnad.

080408

coffe_aberg skrev:

81,5 kg och 86 cm spänd, 88 cm avslappnad. Jag åt mindre än vanligt igår så vikten kan vara lite missvisande, fast jag har legat strax under 82 kg de senaste dagarna, så så långt ifrån sanningen är det inte.

080421

coffe_aberg skrev:

Morgonvikten var 80,1 kg och midjemåttet var 84 respektive 86 cm. Senare på dagen var midjemåttet 86 respektive 89. Jag drack alkohol i lördags så det gör väl säkert sitt till, skulle tro att det är lite mer vikt och omkrets i morgon bitti.

080505

coffe_aberg skrev:

Morgonvikt: 77,5 kg. Midjemåttet är dock oförändrat. Det ska bli intressant att se vad man presterar på gymmet i afton...

080512

coffe_aberg skrev:

Morgonvikt 78,4 kg. Midjemåttet är nere på 82/84 cm spänd och avslappnad.

080520

coffe_aberg skrev:

Morgonvikt 77,9 kg. Midjemått 80/83 cm. Det tar sig.

080528

coffe_aberg skrev:

Morgonvikt 76,6 kg (!). Midjemått 80/82 cm. Rejält vikttapp den här veckan.

080604

coffe_aberg skrev:

Morgonvikt 76,1 kg. Midjemått 80/82 cm.

080613

coffe_aberg skrev:

Morgonvikt 76,8 kg. Midjemått 80/82 cm.

080625

coffe_aberg skrev:

Morgonvikt 76,0 kg. Midjemått 80/82 cm.

Morgonvikt 74,2 kg. Midjemått 78/80 cm.

Tjoho, nu händer det grejer. Visserligen drack jag alkohol både i fredags och lördags så det är väl lite missvisande. Både onsdagen och torsdagen innebar ca 1000 Kcal. På fredagen efter en halv grogg kände jag att jag var tvungen att äta. En halv grogg är inte så mycket i normala fall men jag blev rejält yr. :-) Tryckte i mig en stor portion pastasallad. Lördagen innebar frukost, 4 mackor med skinka, och senare en Big Tasty Bacon. Inte så mycket Kcal alltså. Igår blev det en trekvarts pizza. Tänkte fortsätta den här veckan med samma upplägg som förra. Rejäl men Kcalsnål lunch och sedan något litet men proteinrikt på kvällen.

Senast redigerat av coffe_aberg (2008-06-30 09:03)

Registrerad: 2005-02-04

Grattis!

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Härligt Coffe! nu vill jag inte vara den, men alkohol är vätskedrivande, så det kan ha varit vätska du tappat... men jag tror å andra sidan inte att det är så mycket fett på din kropp, utan det är vätska som maskerar dina sista magrutor.

Webbsida

Tack ska ni ha!

Jo, som jag skrev är det säkerligen lite missvisande. Dock är det mindre än sist jag vägde och mätte mig efter alkoholintag, så det är ändå en förändring.

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

coffe_aberg skrev:

En halv grogg är inte så mycket i normala fall men jag blev rejält yr..

Ljug inte. ;)

Skönt att det (troligen) har släppt.

Webbsida

high_school_boy skrev:

coffe_aberg skrev:

En halv grogg är inte så mycket i normala fall men jag blev rejält yr..

Ljug inte. ;)

Hehe, kommer från landsbygden så en halv grogg brukar vi ta intravenöst till frukost i normala fall. ;-)

high_school_boy skrev:

Skönt att det (troligen) har släppt.

Tack! Ja jag hoppas att det är så.

Dagens pass:

Chins
8, 8, 6 (Körde åttor ist så jag skulle orka fler än 4 i andra settet. Långsamma och fina.)

Stångrodd
60 kg 10
70 kg 2x8 (Väldigt tungt!)

Marklyft
90 kg 3x8 (Väldigt lätt, men rejält jobbigt!)

Hantelpress, plan bänk
30 kg 8 (Kändes allmänt konstigt så jag lade ned den.)

Bänkpress
75 kg 14 (Skulle se hur många jag gör på kroppsvikt, grymt ickeopti tillfälle att göra det på! Minst 20 borde jag ta.)
90 kg 3 (GAH! Satan vad tungt det var! Fick knappt upp sista!)
45 kg 10 (Långsamt ned och explosivt upp, mjölksyra!)

Magtjosanhejsangrejs
3x20+10

Ändrar upplägget när jag skriver upp passen, kopierar Musicman lite. Jag tror det blir tydligare så. Dessutom kan man skriva kommentarer direkt efter övningarna utan att det blir så plottrigt.

Magövningen går till som så att jag ligger på en bänk med benen korsade och ena handen på magen och den andra bakom nacken. Kör sneda chrunches, 10 åt varje håll. Efter det ligger jag med raka ben och saxar dem över varandra om vartannat 10 gånger, eller 20 beroende på hur man räknar. Krampar rätt duktigt i magen vill jag lova!

Webbsida

Dagens pass:

Militärpress
32,5 kg 3x8

Raka marklyft
32,5 kg 3x8

Knäböj
32,5 kg 3x8

Dips
20, 10, 10

Stångcurl
32,5 kg 3x8

Ja vad ska man säga. De fria stängerna var upptagna hela tiden och 32,5 kg är tyngsta stången utöver dem. You get the picture.

Tänkte prova mig på ett helkroppsupplägg med rätt lätta vikter. Att köra tungt är bara att glömma så länge jag deffar. Dessa är de övningar jag tänkt ha med:

Chins
Dips
Marklyft
Raka marklyft
Knäböj
Bänkpress
Militärpress
Magövning
Stångcurl (Kanske inte varje pass)

Vissa av övningarna körde jag igår så jag skippade dem eftersom det inte blev någon vilodag idag. Tänker köra måndag, onsdag, fredag så gott det går. Tisdagar och torsdagar har jag tänkt springa eller promenera eller liknande.

Funderade först på att ta med stångrodd också, men det blir nog lite overkill. Därför jag slänger i stångcurl för biceps typ vartannat pass. Tränar med lillebror som är nybörjare så för honom var dagens vikter rätt lagom, vi körde samma på vissa övningar.

20 dips och jag hade klarat fel, men ville inte ta ut mig. Jag har inte 100 % fullt djup, men går så djupt jag klarar av. Djupare än många andra iaf. :-)

Senast redigerat av coffe_aberg (2008-07-01 20:23)

Webbsida

Jag ligger kvar på 74,2-74,4 kg om morgnarna så det var inte bara alkoholen som spökade. Jag tänker börja äta lite mer ändå, jag mår inte bra av det här underskottet. Det är jobbigt att gå de 20 minuterna hem från jobbet och så ska det inte vara. Jag är jättehungrig bara ett par timmar efter lunchen fast jag äter rejält då. Jag märker att jag är mer trögtänkt, huvudräkning tar längre tid än normalt till exempel.

ICA har tonfisk i burk med sötsur sås, endast 150 Kcal och ändå 17 gram protein i en burk. Det, eller något liknande, får bli frukost hädanefter. Nästa vecka stänger lunchstället för semester i en hel månad så nu kommer det bli matlåda till lunch. Då kan jag kapa ett par hundra Kcal per lunch så det blir plus minus noll med frukosten inkluderad. Om jag känner att jag behöver kommer jag öka på eftermiddags/kvällsmålet något också.

Senast redigerat av coffe_aberg (2008-07-03 09:07)

Webbsida

Dagens pass:

Knäböj
60 kg 3x8

Bänkpress
80 kg 8, 8, 7 (Hm... Inte så bra.)

Stångrodd
60 kg 3x8 (Körde med 90 graders vinkel nu istället för 45, men det var rätt lätt ändå.)

Militärpress
40 kg 8, 6 (Ingen övning jag brukar köra. Tungt! Blev bara två set p.g.a. tidsbrist.)

Dips
2x10 (Det gör ont i axlarna, körde bara två set därför.)

Har vilat en hel vecka men känner mig ändå inte fräsch i kroppen. Jag antar att det har med deffen att göra att man känner sig sliten mest hela tiden.

Har börjat med helkroppspass, två olika. Tänker fortsätta med det efter att deffen är klar också, åtminstone ett tag, innan jag börjar splitta igen.

Registrerad: 2008-05-26

Nämen titta, jag hittade en tråd. :)
Finns det färska bilder tillhörande denna tråd också tro?

Webbsida

Välkommen hit. :-) Jag ska ned ett par kg till, sen kanske det kan bjudas på bilder. Risken är väl att man snart ser ut som om man suttit i fångläger någonstans i ett par år. Men som sagt, det går snabbt att bygga upp igen! :-) Det finns väl några veckogamla bilder i dagsformstråden några sidor tillbaks annars.

Håller med Ms February
Dags för bilder snart ;-)

*Visslar*
-väntar-
:)

Webbsida

Jag tror inte det har hänt något utseendemässigt sedan senaste bilderna. Jag funderar på att nöja mig med deffen nu. 74 kg på 179 cm är inte så mycket. Det vore grymt skönt att börja äta som folk igen och börja öka i styrka och muskelmassa. Om jag ska ned i så låg fettprocent som jag hade tänkt tror jag att det kommer försvinna ett par kg muskler för varje kg fett som är kvar. Jag håller ut veckan ut åtminstone har jag tänkt.

Morgonvikten har varit låga 74 kg den här veckan (73,8-74,4). Midjemåttet ligger på 78-80 cm och vägrar helt enkelt bli mindre. Det är bra mycket mindre än de 96 cm jag hade i februari iaf. :-)

I samband med att deffen är klar tänker jag väga mig och mäta rätt noga på olika ställen. In med datan i ett excelark så kan jag tydligt följa utvecklingen. Kort ska också tas med jämna mellanrum.

EDIT: Det blir ingen grisbulk den här gången, siktar på att gå upp till max 78 kg. Det borde bli mest muskler av den viktökningen...

Senast redigerat av coffe_aberg (2008-07-10 11:04)

74 är väldigt lite på 179 cm... det kan man ju inte säga annat.
Jag brukar säga att allt under 70 kg är ingen man, utan en pojk. :P
Hellre "mer" av ditten och datten än för lite. Oavsett längd faktiskt. Men det är bara min privata åsikt!
Hur fort går du ner? Har du deffat/bantat/stramat åt kosten för viktminskning ( sak samma) sen i februari? Det låter hårt.
Keep up the good work. :)

Webbsida

Det där med veckan ut sket sig rätt fort. Igår åt jag mig mätt och mer därtill. Pannkaka med sylt och grädde är gott. :-) Deffen är härmed avslutad och det är dags att bli stark igen.

http://img295.imageshack.us/img295/5662/diagramdn7.jpg

Så ser då nedgången ut. De viktnedgångar som följs av en liten uppgång är alkoholrelaterade. Festhelger äter jag väldigt lite samtidigt som alkoholen driver ut en hel del vätska.

Utvärderingen av deffen

Positivt

En rätt rejäl nedgång. 16 cm och 10 kg är hyfsat mycket.

Negativt
Alldeles för lång deff, det har varit skitjobbigt stundtals och jag har blivit alldeles för klen. Dessutom kom jag inte ned i så lågt kroppsfett som jag hade hoppats.

Summa summarum
Hädanefter ska jag ha mycket kortare bulk- och deffperioder. Detta för att undvika att bli tjock under bulk och klen under deff. De senaste veckorna borde jag har varit mer seriös med vad och hur jag äter, jag har bara dragit ned på kalorierna och försökt hålla uppe proteinintaget lite halvhjärtat. Jag skulle ha kört mycket mer cardio och varit mer noggrann med kosten. Eftersom det har varit en så pass lång deff har jag inte orkat vara så seriös. Om jag nästa gång kanske bara deffar 2-3 veckor blir det betydligt enklare att motivera sig till att göra det bra. Jag har tappat för mycket muskler i förhållande till fett de senaste veckorna.

Jag har inte spikat exakt hur jag ska göra, men en första tanke är att jag ska upp till 78 kg. Förhoppningsvis kan jag vara lika stark på 78 kg som jag var i februari på 84-86 kg eftersom jag hade en hel del fett på kroppen då. Antagligen kommer jag att lägga på mig betydligt mer muskler än fett om jag bara går upp till 78 kg. Efter min ätardag igår låg min morgonvikt på 75,2 (eller om det var 75,4) kg.

På söndag ska jag väga mig och mäta diverse kroppsdelar, det ska jag sedan göra kontinuerligt och föra statistik över. Jag ska också försöka ta kort kontinuerligt.

Det jag ser som en risk är att jag når 78 kg väldigt fort och inte hinner bli särskilt stark på vägen dit. Men men, den dagen den sorgen.

Angående mat så tänker jag som sagt inte grisbulka. Jag kommer att äta mig mätt och försöka få i mig rejält med protein. Kolhydrater och fett får bli som det blir, det får man ju med på köpet så att säga. Varje måltid ska innehålla en bra proteinkälla. Jag tänker inte öka på fettintaget som jag gjorde sist.

Senast redigerat av coffe_aberg (2008-07-11 09:29)

Härligt. Lycka till!
Pannkakor med sylt låter gott.
Kort kan ju vara bra nu då innan du börjar öka på kosten. :)

coffe_aberg skrev:

Det där med veckan ut sket sig rätt fort. Igår åt jag mig mätt och mer därtill. Pannkaka med sylt och grädde är gott. :-) Deffen är härmed avslutad och det är dags att bli stark igen.

http://img295.imageshack.us/img295/5662/diagramdn7.jpg

Så ser då nedgången ut. De viktnedgångar som följs av en liten uppgång är alkoholrelaterade. Festhelger äter jag väldigt lite samtidigt som alkoholen driver ut en hel del vätska.

Utvärderingen av deffen

Positivt

En rätt rejäl nedgång. 16 cm och 10 kg är hyfsat mycket.

Negativt
Alldeles för lång deff, det har varit skitjobbigt stundtals och jag har blivit alldeles för klen. Dessutom kom jag inte ned i så lågt kroppsfett som jag hade hoppats.

Summa summarum
Hädanefter ska jag ha mycket kortare bulk- och deffperioder. Detta för att undvika att bli tjock under bulk och klen under deff. De senaste veckorna borde jag har varit mer seriös med vad och hur jag äter, jag har bara dragit ned på kalorierna och försökt hålla uppe proteinintaget lite halvhjärtat. Jag skulle ha kört mycket mer cardio och varit mer noggrann med kosten. Eftersom det har varit en så pass lång deff har jag inte orkat vara så seriös. Om jag nästa gång kanske bara deffar 2-3 veckor blir det betydligt enklare att motivera sig till att göra det bra. Jag har tappat för mycket muskler i förhållande till fett de senaste veckorna.

Jag har inte spikat exakt hur jag ska göra, men en första tanke är att jag ska upp till 78 kg. Förhoppningsvis kan jag vara lika stark på 78 kg som jag var i februari på 84-86 kg eftersom jag hade en hel del fett på kroppen då. Antagligen kommer jag att lägga på mig betydligt mer muskler än fett om jag bara går upp till 78 kg. Efter min ätardag igår låg min morgonvikt på 75,2 (eller om det var 75,4) kg.

På söndag ska jag väga mig och mäta diverse kroppsdelar, det ska jag sedan göra kontinuerligt och föra statistik över. Jag ska också försöka ta kort kontinuerligt.

Det jag ser som en risk är att jag når 78 kg väldigt fort och inte hinner bli särskilt stark på vägen dit. Men men, den dagen den sorgen.

Angående mat så tänker jag som sagt inte grisbulka. Jag kommer att äta mig mätt och försöka få i mig rejält med protein. Kolhydrater och fett får bli som det blir, det får man ju med på köpet så att säga. Varje måltid ska innehålla en bra proteinkälla. Jag tänker inte öka på fettintaget som jag gjorde sist.

Amen!

Helt sjukt vad inspirerande slutpresentation Coffe.
16cm i midjemått är grymt (du spöade mig med 2cm).
Du skriver 10kg i viktnedgång, men jag får det till 11,8kg (från 86 till 74,2kg ?).
Spela roll gummiboll..  det är i alla fall kanonbra jobb.
Och dina erfarenheter som du fått genom hårt arbete har du nu som stöd inför kommande bulk- och deff-perioder.

Se nu till att unna dig lite gottesaker emellanåt så du behåller intresset för träningen. Efter en veckas semester på Gotland, med ett större grabbgäng, har jag märkt att jag var rätt rejält insyltad i mitt "deff-tänkande" och att det var på tiden att släppa kontrollen och våga njuta av mat igen. Det är en styrka att kunna gå in för en sak som vi träningsgrabbar kan göra, men då är det ännu desto viktigare att lära sig släppa det emellanåt.

Summa sumarum...
Känn dig riktigt nöjd Coffe och tänk bara på vilken skillnad, i förutsättning, du har inför denna höstbulk samt nästa vårdeff. Hyfsat hård, mer kunskaper och bättre förutsättningar för att lägga på dig muskelmass iom lägre BF.

Amen...

Ett litet tips på vägen:
High_School_boy (HSB) har kört en hel del med periodisk deff/bulk. Du kan spana in hans dagbok efter erfarenheter när du själv börjar köra igång.

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Oj, stort grattis Coffee! inte bara till viktnedgången, utan till erfarenheterna. Dem kommer du ha nytta av.

Webbsida

Tack ska ni ha grabbar och flicka! :-)

Jag vägde 86 kg som mest, men när jag började deffa låg jag på 84 kg.

Jag ska absolut spana in HSB:s dagbok. Tack för tipset!

Webbsida

Jag kanske har skrivit det tidigare, men jag kör två olika helkroppspass. Förra veckan blev det premiär för Pass 1 och idag blev det Pass 2 som jag så originellt och fantasifullt har döpt dem till:

Chins
8, 8, 6

Marklyft
120 kg 3x5 (Inte så tungt, greppet som släpar.)

Raka marklyft
90 kg 3x6 (Rätt lätt.)

Stångcurl
40 kg 3x8 (Jobbig övning!)

Lutande hantelpress
30 kg 8, 8, 6 (Var bra trött här.)

Dips
10, 4 (Jag får ont i höger axel, fattar inte varför! Skitirriterande!)

Rätt lätta vikter och högt tempo i ett kvavt gym. Jobbigt! Det stör mig väldigt att jag inte kan köra dips som jag vill, jag gillar övningen. Får se om jag orkar ta mått i kväll efter duschen, pumpen har garanterat lagt sig så det blir rättvisande skulle jag tro.

Musicman1 skrev:

High_School_boy (HSB) har kört en hel del med periodisk deff/bulk..

Inte bulk, bara deff. :P

Edit: Vad är det som spökar med axeln? Ja brukade sj ha känningar i axlarna vid dips (har dock blivit bättre ju mer ja kört övningen, stelhet(?)) Men förut var jag tvungen att värma upp axlarna ordentligt innan ja kunde köra dips ordentligt utan att det gjorde ont.

Senast redigerat av high_school_boy (2008-07-14 21:07)

Webbsida

high_school_boy skrev:

Inte bulk, bara deff. :P

Aha, men tips mottages tacksamt i alla fall! Hur långa perioder har du kört? Jag vill köra så korta som möjligt, men det får ju inte bli för kort så det går ut över resultaten.

high_school_boy skrev:

Edit: Vad är det som spökar med axeln? Ja brukade sj ha känningar i axlarna vid dips (har dock blivit bättre ju mer ja kört övningen, stelhet(?)) Men förut var jag tvungen att värma upp axlarna ordentligt innan ja kunde köra dips ordentligt utan att det gjorde ont.

Ja det vette fan. Jag har ändå kört dips i några månader och tror väl inte att jag är så stel. Har inte problem i andra övningar. Jag har provat både framåtlutande och raka dips med det vill sig inte. Idag gick de först 6-7 helt smärtfritt och sen smög det sig på. Andra settet var bara att lägga ned. Visst kan jag härda ut och köra ändå, men det gör ont på ett dåligt sätt så det vore väldigt korkat.

Kanske ska prova att köra lätta sexor ett tag och gå in för att klara 3 set utan att det gör ont. Kan väl vara så att det ger sig med tiden om jag är lite stel trots allt.

Har testat det som längst i strax över 2 veckor, kanske 20dagar. Ja brukar bara deffa 14 dagar när ja väl gör det och under den perioden har det fungerat finfint. Första dagarna är man lite hungrig, sen försvinner hungern helt. På träningspassen är det antingen ordentligt tryck eller inget tryck i kroppen enligt mig. Hur som helst, sjukt enkel diet, inte massa tjaffs hit o dit.

Det är svårt att värma upp för dips tycker ja, ja brukar inleda med 2-3dips x 2-3 set enbart för att mjuka upp innan ja börjar köra några högre/tyngre reps. Denna uppvärmning kör ja även om ja redan kört bröst innan.

Hur ser den enkla dieten ut HSB, om det ska bli effektivt på bara två veckor? If you dont mind me asking... :)
(ursäkta om jag lånar tråden lite coffe, :P )

Sidor: 1 … 9 10 11 12 13 … 21  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB