Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 48 49 50 51 52 … 86 Tråd låst

Machine gun testar triathlon

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-12-30

Summering träning v.26

Måndag: Cykel racer 21,57 km + Simning 90 min + Transportcykel 15 km
Tisdag: Löpning 8,88 km
Onsdag: Brickpass: Cykel racer 19,94 km/löpning 2,81 km + Simning 75 min + Transportcykel 15 km
Torsdag: -
Fredag: -
Lördag: Säter triathlon motionssprint 1:21:45
Söndag: Stafett-SM supersprint 0:39:16

Träningsdagar: 5
Träningspass: 7
Total träningtid: ca 9:06
Simning: 6,7 km
Cykel:
- racer: 69,44 km
- transport: 30 km
Löpning: 18,69 km

Kommentarer: En riktig triathlonvecka! Har bara tränat simning, cykling och löpning. Dessutom både ett brickpass och två(!) tävlingar. Ganska få löpta km, men samtliga i högt tempo.

Registrerad: 2006-08-28

Försökt skicka bilderna med jämna mellanrum, men får tillbaka alla mail. Får se om det blir annorlunda imorgon.

Ironwoman skrev:

Försökt skicka bilderna med jämna mellanrum, men får tillbaka alla mail. Får se om det blir annorlunda imorgon.

De kanske är för stora?

Testa annars till min skräpmail: zandra.hedlund@spray.se

Från: Falun
Registrerad: 2006-05-31

Vad roligt, du verkar ha haft en lyckad triathlon-premiär:-) Kul att läsa om, nästa så att man blir lite sugen ;)

Registrerad: 2007-05-08

Fan va irriterande med så många vändpunkter som ni hade. Vi hade också en jäkla massa, men det var på 4 mil iallafall. Fattar inte hur svårt kan det vara egentligen att fixa en längre vändbana?

lisse skrev:

Vad roligt, du verkar ha haft en lyckad triathlon-premiär:-) Kul att läsa om, nästa så att man blir lite sugen ;)

Ja, det var riktigt roligt! Du ska väl köra Kalmarsprinten? :)

Endag skrev:

Fan va irriterande med så många vändpunkter som ni hade. Vi hade också en jäkla massa, men det var på 4 mil iallafall. Fattar inte hur svårt kan det vara egentligen att fixa en längre vändbana?

Det blir mer publikvänligt på det här sättet. Men nu var banan i form av ett krokigt T, så det blev extra många vändningar på det sättet. Men nu körde vi iofs igenom hela stan och tom ut ur Säter, så frågan är om det hade kunnat bli en så himla mkt längre bana ;)

080630
Simning ca 1:20 (+ transportcykel ca 45 min)

Insim 100 m
2x50 enarms
2x50 catch-up
2x50 25 polo/25ss
4x50 25 skovel/25 löst
600 arm m dolme och paddlar, lung buster 50 5 takt/50 3-takt
8x100 f2, start 2:10
2x50 isättning
2x50 grepp
2x50 drag
2x50 återföring
4x50 25 hårt/25 löst, skovelstart
Avbad 200 m

/2800

Lugnt teknikpass. Det gick ganska bra, kände mig hyffsat stabil i vattnet idag. Lite stök i banan emellanåt, men inget att hänga upp sig på.

Dagens kändisspotting: Therése Ahlshammar tränade i banan bredvid :D

machine gun skrev:

Ironwoman skrev:

De kanske är för stora?

Testa annars till min skräpmail: **************

Valde att köra 2 bilder åt gången av den anledningen, de ligger på 7,9-8,6 MB

Senast redigerat av Ironwoman (2008-07-01 10:57)

machine gun skrev:

Det blir mer publikvänligt på det här sättet. Men nu var banan i form av ett krokigt T, så det blev extra många vändningar på det sättet. Men nu körde vi iofs igenom hela stan och tom ut ur Säter, så frågan är om det hade kunnat bli en så himla mkt längre bana ;)

Tidigare hade de en 2 varvsbana, men även den var ganska krokig, fast då mest 90 graders, så jag tycker den var bättre

machine gun skrev:

Blev du ifrånsimmad?

Ironwoman skrev:

machine gun skrev:

Blev du ifrånsimmad?

Nejdå. Hon hade inte en chans när jag körde enarms.

Ironwoman skrev:

Jag har lösningen! Gör en zipfil och lägg upp på www.skickafilen.se

machine gun skrev:

Ironwoman skrev:

Jag har lösningen! Gör en zipfil och lägg upp på www.skickafilen.se

Fixat.

Ironwoman skrev:

Fixat.

Har fått filerna. Bra bilder! Lägger upp en del här sen. Tjusigast är ju målgångsbilden där klockan tydligt visar 1:21:34, men det står 1:21:45 i resultatlistan ;)

Säter triathlon 2008

Cykla
http://img353.imageshack.us/img353/9007/dsc00224dl8.jpg
Foto: Ironwoman

Ut från växlingsområdet

http://img162.imageshack.us/img162/5623/dsc00225ci9.jpg

Springa
http://img162.imageshack.us/img162/3484/dsc00226yc0.jpg

Mål! (notera gärna att min sluttid är 1:21:45 i resultatlistan. Dags för chiptidtagning, någon?)
http://img381.imageshack.us/img381/9710/dsc00228jk6.jpg

Jag reagerade också att de satt och skrev tiderna för hand, det är trots allt SM...

Ironwoman skrev:

Jag reagerade också att de satt och skrev tiderna för hand, det är trots allt SM...

I Hallsta och Gbg har de ju tom chip för motionärerna. Det hade ju varit "kul" att få veta sina växlingstider också.

machine gun skrev:

Ironwoman skrev:

I Hallsta och Gbg har de ju tom chip för motionärerna. Det hade ju varit "kul" att få veta sina växlingstider också.

Det är ju bra att veta om man tappar 0,5 min (aceptabelt) eller 1 min mot eliten, vid växlingar på korta ditanser då man egentligen bör göra samma sak.

Ironwoman skrev:

Det är ju bra att veta om man tappar 0,5 min (aceptabelt) eller 1 min mot eliten, vid växlingar på korta ditanser då man egentligen bör göra samma sak.

Precis. Så kan man ju se om man förbättrar sig också. Jag vet iaf att T2 tog 1:01 för mig på stafetten. T1 tog väl typ halva dan... ;D

Jag stod bredvid Tove Wiklund när hon växlade ut till löpning i stafetten (jag samlade ihop mina saker eftre andratsräckan, hon var redan nästan klar med tredjesträckan). Hon hann ju knappt komma in förrän hon va ute på löpbanan. Det ser helt overkligt ut när eliten växlar.

Senast redigerat av machine gun (2008-07-01 14:20)

Från: Falun
Registrerad: 2006-05-31

machine gun skrev:

Ja, det var riktigt roligt! Du ska väl köra Kalmarsprinten? :)

Hmm ska och ska, kan erkänna att jag är lite sugen. Hade jag inte varit så dålig på att simma hade jag inte tvekat en sekund. Men man får köra bröstsim va? crawla kan/orkar jag knappt en bassänglängd. Crawlar du eller kör du på bröstsim?

Kikade på deras hemsida iaf och har ett tag att bestämma mig, beror lite som jag nämnt tidigare en ev flytt, vet inget än men kan bli så att jag inte kommer till kalmar förän på fredagkväll. Ska du vara med förresten? tänkte om du fått blodad tand nu ;)

lisse skrev:

Hmm ska och ska, kan erkänna att jag är lite sugen. Hade jag inte varit så dålig på att simma hade jag inte tvekat en sekund. Men man får köra bröstsim va? crawla kan/orkar jag knappt en bassänglängd. Crawlar du eller kör du på bröstsim?

Kikade på deras hemsida iaf och har ett tag att bestämma mig, beror lite som jag nämnt tidigare en ev flytt, vet inget än men kan bli så att jag inte kommer till kalmar förän på fredagkväll. Ska du vara med förresten? tänkte om du fått blodad tand nu ;)

Klart man får simma bröstsim! Nu i Säter var det kanske 1/3 av alla i motionsklassen som simmade bröstsim enligt IW som kollade på. Jag crawlar. Gick en nybörjarkurs för 1,5 år sen för att lära mig grunderna, sen har jag kämpat på.

Jag tror att man kan efteranmäla sig till motionsklassen fram till nån timme innan start. Åtminstone brukar det vara så som jag förstått det. För att starta i tävlingsklass måste anmälan vara inne nån vecka innan eller så. Jag hade velat köra Kalmarsprinten, eftersom typ halva klubben är nere i Kalmar då och många ska köra järnmannen på lördagen och det hade varit grymt kul att vara med och heja. Jag jobbar dock på fredagen, så det går inte :(

080701 - Pass 1
Löpning - distans

Sträcka: 8,6 km
Tid: 0:49:46
Min/km: 5:47
HR: 153/167

Enda regnet på hela dagen föll precis mellan det att jag klev ut genom dörren tills strax innan jag var hemma igen. Mycket lägligt. Jag gillar att springa i regn, men av någon anledning har jag svårt att komma ut när det regnar. Nu slapp jag fundera och det var riktigt skönt. Sen känner man sig ju en aning hardcore när man är ute och tränar i spöregn :D

Pass 2
Simning - öppet vatten, våtdräkt ca 40 min (+ transportcykel ca 1:30)

Visste att folk från klubben brukar simma i Källtorpssjön på tisdagar, så jag cyklade dit på måfå då jag aldrig varit där tidigare. Såg en skylt där det stod Källtorpsbadet och tyckte det verkade lämpligt. Det var visst på fel sida av sjön, de andra utgick såklart från Hellasgården. Men det gjorde inte så mkt, för just då var alla vid en liten ö mitt i sjön, så jag simmade dit (efter att ha fått hjälp att dra igen dragkedjan på våtdräkten av en snäll småbarnsmamma). Det visade sig att passet visst började kl.18 och inte kl.19 som det stod i träningsschemat. Nåväl, jag simmade med dem tillbaka till deras brygga och sen simmade jag över till min sida igen. Simmade även lite fram och tillbaka längs strandlinjen innan jag klev upp. Det blev väl totalt ca 1,5 km kanske. Det var riktigt skönt att simma! Varmt i vattnet och kvällssol med helt blankt vatten. Nästa gång ska jag komma i tid och åka till rätt strand :D

Sammanställning träning juni 2008

Tränad tid: 23:47
Antal träningsdagar: 14
Antal träningspass: 21
Vilodagar: 16
Veckosnitt: 5:33

Simning 469 min, 16,8 km /8 pass
Cykel
- Racer: 271 min, 105,75 km /6 pass
- Transport: 270 min, 83 km
Löpning 336 min, 61,73 km /9 pass
Styrketräning 45 min /1 pass
Powerfit/crossfit 30 min/ 1 pass

Tävlingar
Säter motionssprint
Stafett-SM supersprint

Totalt 2008
Simning: 74,98 km
Cykel:
- Spinning: 19:10
- Racer: 160,82 km
- Transport: 83 km
- Motionscykel: 0:10
Löpning: 577,66 km

Kommentarer: Hade en vilovecka efter SM, så färre träningsdagar än vanligt. Tycker ändå att volymen varit helt ok med tanke på det. Två tävlingar lyckades jag få in också. Dåligt med styrketräning.

Registrerad: 2006-03-15

Ironwoman skrev:

machine gun skrev:

Ironwoman skrev:

Jag var faktiskt lite besviken över att de inte hade chip =(

Får tacka för stödet på banan i helgen.

machine gun skrev:

lisse skrev:

Klart man får simma bröstsim! Nu i Säter var det kanske 1/3 av alla i motionsklassen som simmade bröstsim enligt IW som kollade på. Jag crawlar. Gick en nybörjarkurs för 1,5 år sen för att lära mig grunderna, sen har jag kämpat på.

Jag tror att man kan efteranmäla sig till motionsklassen fram till nån timme innan start. Åtminstone brukar det vara så som jag förstått det. För att starta i tävlingsklass måste anmälan vara inne nån vecka innan eller så. Jag hade velat köra Kalmarsprinten, eftersom typ halva klubben är nere i Kalmar då och många ska köra järnmannen på lördagen och det hade varit grymt kul att vara med och heja. Jag jobbar dock på fredagen, så det går inte :(

Jag planerar på att köra sprinten i kalmar.

Senast redigerat av Tryman (2008-07-01 22:58)

Registrerad: 2007-05-08

Konstigt att de inte hade chip... Som ni skriver så var det ju faktiskt SM.

Kul att sir Tryman ska till Kalmar!!

Sidor: 1 … 48 49 50 51 52 … 86 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB