Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 47 48 49 50 51 … 86 Tråd låst

Machine gun testar triathlon

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-12-30

Tryman skrev:

Ingen får springa bredvid och "hålla tempo" åt en. Även om man bara springer med och hejar.

Ok, då är jag med. Funderade på om det inkluderade sådant som klockor med distansmätning (GPS, footpod), eftersom de kan hjälpa en hålla rätt tempo.

Registrerad: 2006-08-28

Lycka till imorgon!

Registrerad: 2006-03-15

Kör hårt imorgon!

Jag kommer troligen vara kvar hela dagen och heja. om det nu håller i sig hyfsat med vädret

Har räknat till 11 st 180-graderssvängar och 12 st 90-graderssvängar på cyklingen. Skarpa svängar är det jag är absolut sämst på. Nåväl, det blir bra träning om inte annat. Kommer köra stafetten på söndag med två riktigt duktiga tjejer, tur att det är totaltiden som räknas ;) Ser hursomhelst fram emot helgen!

Dags att packa kanske...

Från: Falun
Registrerad: 2006-05-31

Lycka till i premiären! Håller tummarna :-) Finns det någon hemsida som publicerar resultat?

lisse skrev:

Lycka till i premiären! Håller tummarna :-) Finns det någon hemsida som publicerar resultat?

Resultaten kommer upp både på www.sater-triathlon.se och www.svensktriathlon.org vad det lider. Vet inte hur snabba de brukar vara på att uppdatera.

Från: Falun
Registrerad: 2006-05-31

Ska kika lite där sen då :)

Registrerad: 2006-03-15

machine gun skrev:

lisse skrev:

Resultaten kommer upp både på www.sater-triathlon.se och www.svensktriathlon.org vad det lider. Vet inte hur snabba de brukar vara på att uppdatera.

Förra året var resultaten ute redan på kvällen.

Registrerad: 2007-05-08

Lycka till!!

(Premiär! Jag är riktigt nervös fast jag vet att det kommer gå skitbra för dig)

Senast redigerat av Endag (2008-06-27 22:35)

Endag skrev:

Lycka till!!

(Premiär! Jag är riktigt nervös fast jag vet att det kommer gå skitbra för dig)

Är DU nervös? :D

Jag har som mål att göra mitt bästa och ta mig igenom det hela så gott jag förmår och ska försöka att inte tänka så mkt på sluttiden. Växlingarna får lov att ta lite tid osv. Jag tar det lite som ett test för att se hur det går till och vad jag måste öva mer på (det mesta förvisso, men det finns ju grader av kasshet ;)).

Jag blir lätt nervös för andra... sällan för mig själv. Försök bara ha så kul som möjligt och skit i tider, växlingar...

Tur att jag inte är ensam, jag var lika nervös innan just innan starten i Nice som om jag hade kört själv. Hade tom lite svårt att sova natten innan=).

MG, hur vill du ha dina bilder? blev 7 st om jag minns rätt på rak arm

Ironwoman skrev:

Tur att jag inte är ensam, jag var lika nervös innan just innan starten i Nice som om jag hade kört själv. Hade tom lite svårt att sova natten innan=).

en kompis körde Malmö 10K för några veckor sen och hade tränat enligt ett sub-45 program. Jag var så jäkla nervös så man kunde tro att jag skulle spruinga själv.

Säter triathlon 2008

Dag 1
Motionssprint
375 m simning / 20 km cykel / 5 km löpning

Resultat
Simning: 00:10:00 (inkl. T1-växling)
Cykel: 00:48:34 (inkl. T2-växling)
Löpning: 00:23:11
Total: 01:21:45
Placering: 5 av 13

Egen statistik:
Snitt cykel: 27,2 km/h
HR cykel+löpning (glömde starta klockan): 165/176

Simningen gick ganska bra. Tog det relativt lugnt och försökte mest fokusera på att navigera rätt bland alla människor. Kom upp ur vattnet som andra dam, fick av mig överdelen av våtdräkten, goggles och badmössa på vägen upp. Joggade bort till växlingsområdet och slet av mig resten av våtdräkten, fick på mig hjälm, glasögon, cykelskor och nummerlapp. Sprang ut med cykeln och hoppade upp. Det här är ett moment jag definitivt måste öva på! Tyvärr fick vi inga separata tider för växling, men jag växlar som en pensionär. Cyklingen gick på en 4-varvsbana med hela 11 st 180-graderssvängar och 12 st 90-graderssvängar. Med min strålande kurvtagningsteknik (not!) innebar det att jag tappade massor av extra tid i varje sväng. Dessutom måste man ju trampa upp farten igen varje gång, så det var svårt att få in nåt flyt i cyklingen. Cykel är ju en ganska ny disciplin för mig och jag tappade massor av placeringar där. Det gick iaf bättre för varje varv. Vid varje varvning stod folk från klubben samt IW och Tryman och hejade. Det gjorde väldigt mkt! Sen efter sista varvet var det in i växlingszonen igen, hänga in cykeln, av med hjälm och byta skor. Inga strumpor. Den här växlingen gick betydligt enklare än den första, även om jag fumlade en del här med. Löpningen var en 3-varvsbana som började med en liten uppförsbacke, som i det här läget kändes sjukt tung! Flåsade som en blåsbälg och fick hållkänningar, men jag sprang på i ganska bra tempo och sprang om ganska många. Fick tredje bästa löptiden på damsidan. Sim- och cykelbanorna var tydligen något för långa och löpbanan något för kort.

Dag 2
Stafett-SM
3-mannalag, var och en kör:
300 m simning / 8 km cykel / 2 km löpning

Lagets tid: 1:45:52
Placering: 7 av 8

Individuell tid: 39:16
Simning: 00:09:02 (inkl. T1)
Cykel: 00:21:00 (inkl. T2)
Löpning: 00:09:14

Snitt cykel: 28,2 km/h
HR: 162/174

Jag hade andrasträckan, vilket resulterade i att jag både fick simma, cykla och springa i princip helt själv. Det var två personer kvar på stranden när jag hoppade i vattnet. Jag kan konstatera att det är svårare att navigera när man är helt själv. Simmade nog rätt krokigt. Krånglade ännu mer i T1 än dagen innan. Väl på cykeln, så missade jag först att klicka i ena pedalen, sen fick jag inte i den andra ordentligt förrän efter kanske 10 m. Man kan ju bli stressad för mindre! Och ju mer stressad man är desto sämre går det... Fick iaf upp (för mig) hyffsad fart på cykeln. Vändningarna gick något bättre än dagen innan. Det var tillåtet med drafting, men det hade jag ingen nytta av eftersom jag låg själv. Blev omkörd i full karriär av en tjej på sista varvet (2-varvsbana), som hade en av tjejerna på första varvet på rulle. Jag försökte hänga på ett tag, men jag hade inte en chans och de drog ifrån. Växlade över till löpning på 1:01 enligt en i klubben som tog tid. Det känns ganska ok, med tanke på hur grön jag är. Tyckte att det kändes som att jag sprang hysteriskt långsamt och det var 2 låååånga km, men tydligen gick det ganska fort, för klubbkamraterna noterade en löptid på 9:14-9:15.

Lärdomar från helgen:
- Triathlon är väldigt jobbigt och mycket kan gå fel, men det är extremt roligt!
- Växlingar är den fjärde grenen i triathlon och definitivt den svåraste!

Ironwoman skrev:

MG, hur vill du ha dina bilder? blev 7 st om jag minns rätt på rak arm

Du får gärna maila dem till: *****************

EDIT: Tog bort mailadressen då jag fått mailet, då jag inte vill få en miljard spammail.

Senast redigerat av machine gun (2008-06-30 10:56)

Registrerad: 2007-05-10
Webbsida

m_g skrev:

det är extremt roligt!

Grattis till premiären! Testet utföll tydligen väl. På längre sträckor har inte växlingarna så stor betydelse...

steph skrev:

m_g skrev:

det är extremt roligt!

Grattis till premiären! Testet utföll tydligen väl. På längre sträckor har inte växlingarna så stor betydelse...

Tackar!

Nej, en minut mer eller mindre på ett IM känns ganska försumbart om man ändå inte är i närheten av att slåss om förstaplatsen så att säga.

På väg in för vändning efter tredje varvet

http://img299.imageshack.us/img299/8550/dsc00222zb9.jpg
Foto: Ironwoman

Min mail påstår att din mail är full...(för att skicka de övriga bilderna)
är den det?

Ironwoman skrev:

Min mail påstår att din mail är full...(för att skicka de övriga bilderna)
är den det?

Det borde den inte vara, men jag ska rensa lite ändå, så testa igen om ett tag.

Grattis till premiären! Det verkar ju gått bra! På korta distanser tror jag att det finns massor av tid att tjäna på att träna växling, tänk om man förlorar en minut på stafetten, inte lätt att springa in det på 2 km...
Det där med att inte klickja i skorna är skitläskigt, man halkar och har man otur drattar man dit. Jag hade jättemycket problem i början när jag bytte från SPD till SPD SL. Det gäller bara som du skrev att ta det lugnt. Men det är ännu en anledning till att ha skorna fast i hojen från början, för då kan man trampa upp bra fart innan man börjar pilla med skorna.

Kul med bilder!!

Endag skrev:

Grattis till premiären! Det verkar ju gått bra! På korta distanser tror jag att det finns massor av tid att tjäna på att träna växling, tänk om man förlorar en minut på stafetten, inte lätt att springa in det på 2 km...
Det där med att inte klickja i skorna är skitläskigt, man halkar och har man otur drattar man dit. Jag hade jättemycket problem i början när jag bytte från SPD till SPD SL. Det gäller bara som du skrev att ta det lugnt. Men det är ännu en anledning till att ha skorna fast i hojen från början, för då kan man trampa upp bra fart innan man börjar pilla med skorna.

Kul med bilder!!

Tack! Precis. Förstod verkligen poängen med att växla med skorna i pedalerna när man kollade på folk. Men det får bli ett projekt till nästa år, har inga cykelskor som möjliggör det ännu. Får öva på att klicka i snabbt istället.

machine gun;3069258 skrev:

Simning: 00:10:00 (inkl. T1-växling)
Cykel: 00:48:34 (inkl. T2-växling)

Fel. Båda växlingarna är inkluderade i cykeltiden. Fantastiskt dålig simtid hade jag alltså.

EDIT: Fast andra bästa tiden ändå. Det säger en hel del om övriga startande ;)

Senast redigerat av machine gun (2008-06-30 13:01)

Sidor: 1 … 47 48 49 50 51 … 86 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB