Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 30 31 32 33 34 … 37  

Kalle tränar för Triathlon

Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2007-08-01
Webbsida

Vecka 26

Mån: -
Tis:  -
Ons: Löpning, 22,2 km, 2:34.
Tor: Spinning, 60 min.
Fre: -
Lör: Cykel, lvg, 150,1 km, 6:11. Löpn, 4,5 km, 28 min.
Sön: Simning utomhus, ca 2,5 km, 57 min.

Totalt: 11 h 10 min

Bra vecka, många vilodagar, men jag ville fokusera på de två långpassen. Nu är längsta cykelpasset gjort, framöver blir det 120 km som mest. På löpningen är det bara två långpass kvar, sen blir det lite fartpass innan Kalmar. Intervaller ftw!

Registrerad: 2006-08-28

Det var ett bra pass! Perfekt till kalmar, det är tungt att springa efter så pass långt på cykel.

Webbsida

Ironwoman skrev:

Det var ett bra pass! Perfekt till kalmar, det är tungt att springa efter så pass långt på cykel.

Det var rätt kul att cykla sådär sjukt långt! Det blir som ett helt litet projekt. Löpningen gick bra, men benen var tunga, hade nog blivit jobbigt efter ett tag.

Webbsida

EN MÅNAD KVAR!!!  Det kommer att gå fort, snart står man där.

Registrerad: 2007-05-08

Kalle Löpare skrev:

Till vadå? Ah, du menar min födelsedag, kul att du tänker på mig;)

Nu om exakt en månad är jag ute och springer..., ni cyklar;)

Ironwoman skrev:

Nu om exakt en månad är jag ute och springer..., ni cyklar;)

Jag simmar :)

Registrerad: 2007-05-10
Webbsida

Jag skrev också just att längsta passet gjort. Nerförsbacke!

Webbsida

Endag skrev:

Kalle Löpare skrev:

Skämtar du eller fyller du år den 2:a aug?? Schysst sätt att fira på, att ligga däckad på asfalten som killen i Machine Guns youtube-klipp.

Kalle Löpare skrev:

Endag skrev:

Kalle Löpare skrev:

Skämtar du eller fyller du år den 2:a aug?? Schysst sätt att fira på, att ligga däckad på asfalten som killen i Machine Guns youtube-klipp.

Fyller dagen före så då blir det grov fylla inne Kalmar City...

Webbsida

Endag skrev:

NEEJ är det sant, den 1:a?!?!? Coolt, men du behöver inte anstränga dig, vi ska röva bort dig och supa ner dig under natten till den 2:a... >:-)

Registrerad: 2006-03-15

Kalle Löpare skrev:

Endag skrev:

NEEJ är det sant, den 1:a?!?!? Coolt, men du behöver inte anstränga dig, vi ska röva bort dig och supa ner dig under natten till den 2:a... >:-)

Tala för dig själv ;)

Nej det får nog bli en nykter fördelsedag... har på känn att en bakfylla inte är vad jag behöver direkt...

Får istället fira med att kolla in Tryman och klubbkamraterna köra fredagsloppet. Kanske firar jag även med en mjukglass med topping :)

Senast redigerat av Endag (2008-07-02 22:30)

Tryman skrev:

Kalle Löpare skrev:

Endag skrev:

Tala för dig själv ;)

Kalle vill bara ha en anledning att inte starta på lördagen. "Åh jag försov mig, var ute så sent igår"

Webbsida

Endag skrev:

Kalle vill bara ha en anledning att inte starta på lördagen. "Åh jag försov mig, var ute så sent igår"

Ja, det skulle ju vara snyggt det. "Jag skulle bara ta en öl...." Kul att komma hem sen och tvingas förklara för alla att man söp bort Kalmar.

Webbsida

Onsdag 2 juli

Löpning långpass, 24,2 km. Tid: 2:42. HR 148.
Snittfart 6,69 min/km. (!)
Eller som Steph räknar, 990 slag/km. Klar förbättring!

Bättre dagsform antar jag, än förra veckans långpass. Men magen hängde inte med riktigt, det verkade som jag druckit saltsyra till frukost och ättika till lunch. Usch! Först nu börjar det gå över, undrar vad det beror på. Återigen ett försök att minska ner kolhydraterna innan själva passet, kebabsallad till lunch och inget mer innan träning, och bara vatten under löpningen. Annars funkade kroppen bra, höll jämnt tempo, varven på 49, 47 och 49 minuter. Sista varvet ganska jobbigt, men det var väntat.

Kul, löpningen börjar kännas ok!

Senast redigerat av Kalle Löpare (2008-07-02 23:21)

Webbsida

Summering juni

Löpning: 12 h 29 min, 110 km
Cykel: 26 h 34 min, 609 km
Simning: 3 h
Styrka: 10 min
Rodd: 30 min

Totalt: 42 h 43 min.

Över 40 timmar, riktigt nöjd med den här månaden, där Vätternrundan ingick, plus lite vila efter den. Satte även ett PB på 30 min rodd! :) Och på 3000 m simning inomhus dessutom. Och nu är långpassen löpning över 20 km. Utifrån mina förhållanden känns det nu bra inför Kalmar. Planen nu är den här veckan och nästa med mycket mängd, sen blir det nertrappning och lite tempo.

Kalle Löpare skrev:

Onsdag 2 juli

Löpning långpass, 24,2 km. Tid: 2:42. HR 148.
Snittfart 6,69 min/km. (!)
Eller som Steph räknar, 990 slag/km. Klar förbättring!

Bättre dagsform antar jag, än förra veckans långpass. Men magen hängde inte med riktigt, det verkade som jag druckit saltsyra till frukost och ättika till lunch. Usch! Först nu börjar det gå över, undrar vad det beror på. Återigen ett försök att minska ner kolhydraterna innan själva passet, kebabsallad till lunch och inget mer innan träning, och bara vatten under löpningen. Annars funkade kroppen bra, höll jämnt tempo, varven på 49, 47 och 49 minuter. Sista varvet ganska jobbigt, men det var väntat.

Kul, löpningen börjar kännas ok!

Shit 2.42 - det är länge det! Så länge har jag aldrig sprungit på träning tror jag.

Men kebabsallad till lunch dagen före ett långpass,... och så får vi som käkar veggo ta massa dumma frågor och insinuationer om att vi äter dålig mat... fast jag drog iofs en banan, mango, jordgubbar, fil o flingor och tre knäcke till lunch och sen inget på typ sex timmar före mitt långpass :)

Det är ju skit med långpass på kvällen. Nu borde jag gå o duscha o sen i säng istället för att sitta uppe med datorn...Kommer ju bli väckt med klockan sex i morrn som vanligt...men kroppen blir ju speedad i timmar efter ett långpass.

Webbsida

Endag skrev:

Men kebabsallad till lunch dagen före ett långpass,... och så får vi som käkar veggo ta massa dumma frågor och insinuationer om att vi äter dålig mat... fast jag drog iofs en banan, mango, jordgubbar, fil o flingor och tre knäcke till lunch och sen inget på typ sex timmar före mitt långpass :)

Kebabsallad. Det är ju nyttig mat. Funderade ett kort ögonblick på att klämma en Kebabtallrik, det ska jag göra nästa gång, för att se om energinivån blir högre under passet.

En frukost till lunch, ja det var ju mycket bättre! ;)

Det är ju skit med långpass på kvällen. Nu borde jag gå o duscha o sen i säng istället för att sitta uppe med datorn...Kommer ju bli väckt med klockan sex i morrn som vanligt...men kroppen blir ju speedad i timmar efter ett långpass.

Ja du ser ju. Jag sitter också här och är uppe i varv. Fan! Blir väl chockrevelj och sent till jobbet igen. Vi börjar 7.30, fast det lyckas sällan. Imorgon måste jag vara där senast kl. 8. :(

Längsta långpasset igen..., det ser bra ut.

Webbsida

Torsdag 3/7

Spinning, 60 min, HR 154. Hårt på slutet, puls över 170 ett bra tag. Spinning är skoj!

Sedan blev jag övertalad av en tjejkompis att följa med på Bodypump. Hade absolut inte tänkt det, men jag är lättflörtad. Gillar inte att köra 10.000 repetitioner med lätta vikter, men det löste sig då jag la på lite tyngre och fuskade å det grövsta, var fullständigt off-tempo. 60 min.

Webbsida

Ironwoman skrev:

Längsta långpasset igen..., det ser bra ut.

Tackar! Nästa vecka blir slutprovet, 26 km. Förutsatt att inget krånglar, då kortar jag ner.

Webbsida

Förresten, jag har på 6 dagar kört nästan en hel IM. Kolla här:
Simning, 2,5 km
Cykel, 150 km + 60 min spinning = nästan 30 km.
Löpning, 40,7 km.

Nästa vecka siktar jag på en hel IM.

Kalle Löpare skrev:

Förresten, jag har på 6 dagar kört nästan en hel IM. Kolla här:
Simning, 2,5 km
Cykel, 150 km + 60 min spinning = nästan 30 km.
Löpning, 40,7 km.

Nästa vecka siktar jag på en hel IM.

Tänk att det ska du göra på en dag sen :)
Egentligen är det bisarrt, jag har inte haft en träningsvecka som är som en IM på hur länge sen som helst. Men hur svårt kan det va? Borde i stort sett bara handla om att toppa formen ;)

Senast redigerat av Endag (2008-07-04 08:07)

Sidor: 1 … 30 31 32 33 34 … 37  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB