Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
Hej.
Jag är en kille på snart 19 år. Har tidigare varit aktiv inom orientering, löpning och fotboll. Skadade mig ganska kraftigt 2003 och har sedan dess varit skadad till och från. Jag fick då mitt knä söndersparkat under ett träningspass med fotboll och vred underbenet åt fel håll och fick knäskålen ur led och töjde ledbanden ganska kraftigt. Under hösten 2006 vred jag mitt knä ur led igen och har sedan förra våren haft ett uppehåll med slumpvisa träningspass i gymmet någon gång då och då.
Innan min första skada då jag var runt 15 år tränade jag 2-3pass om dagen 7dagar i veckan.
PB på 10km: 36.49
PB på 5km: 14.35
PB på 3km: 7.50
Mitt mål är att kunna börja springa igen och bli aktiv inom orienteringen som varit den idrotten jag satsade på efter min skada. Jag har delmål på att klara under 45 min på 10km på växjöloppet 2009, kunna hålla mig stabilt under 20 min på min terrängrunda som är runt 4,7km vid slutet av det här året.
7 juni -08
Igår körde jag mitt första löppass. Det blev en runda på 5km, jag sprang 500meter, gick 200meter, sprang 500meter osv. Tog runt timmen att komma runt på rundan. Sammanlagt löpning blev någonstans mellan 3-3,5km.
8 juni -08
Styrketräning ~ 25min
10min med gummiband för benen.
45s*5 plankan
25st*3 sit-ups
10st*3 armhävningar
60s*2 90grader mot vägg med en boll mellan knäna för att minska belastningen för knäna.
Jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas att inte gå ner i vikt nu när jag börjar träna igen. Jag är 194cm och väger 76-77kg, jag vill helst behålla den vikten då jag anser att det är en rätt lagom vikt för längden, eller ? :S
bara 3 dagar kvar till studenten, Yeiijh, kommer bli sjukt skönt :)
-Sleipner
Woaw, tjena tommy :D
Hittade du hit genom min blogg? :)
Kul och se att du börjat träna igen ;)
NybZ skrev:
Hittade du hit genom min blogg? :)
Tjaa, jo jag gjorde det :P tyvärr så har jag inte så mycket tid framför datorn så att jag kan följa upp och skriva varje dag.
Jag har varit lat den senaste tiden och har inga nämnvärda träningspass att skriva ner.
Jag är lite nyfiken på var och när har du skaffat de där persen i löpning? T.ex. 7.50 på 3000m ger en solklart förstaplats på friidrottsförbundets Sverige-statistik 2007 (8:38.63 Gustaf Altin P17) och kollar man i P19 är du tvåa i Sverige på 5000m med din tid. Är egentligen mest nyfiken på om det är officiella resultat. Men oavsett vilket, welcome du store löpare vi behöver all cardio vi kan få här ;-)
Senast redigerat av floppix (2008-06-28 23:13)