Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Har alltid varit "liten" vill träna & äta till en "kurvigare" kropp

Från: Skåne
Registrerad: 2008-06-17

Kolla länken ----> http://www.youtube.com/watch?v=dnBhn7YSsnM
Ett gammalt 90 tals pass som innan var/är så populärt i USA....Vet att vi snackade mkt om vikter och hantlar men vad sägs om detta varje dag/varannan dag ? Hur snabbt tror ni jag får ett synligt resultat då ? Kan göra det i 20 minuter istället för 8 ? Har gjort detta i dubbla tiden nyss i dag och har fått lite träningsvärk.Så det verkar funka !

Senast redigerat av Lovely_me (2008-06-23 18:11)

Registrerad: 2008-03-24

Lovely_me skrev:

Kolla länken ----> http://www.youtube.com/watch?v=dnBhn7YSsnM
Ett gammalt 90 tals pass som innan var/är så populärt i USA....Vet att vi snackade mkt om vikter och hantlar men vad sägs om detta varje dag/varannan dag ? Hur snabbt tror ni jag får ett synligt resultat då ? Kan göra det i 20 minuter istället för 8 ? Har gjort detta i dubbla tiden nyss i dag och har fått lite träningsvärk.Så det verkar funka !

Nja, personligen tycker jag det bättre du kör på gymmet. Ska jag vara helt ärlig känns det där lite som äldre personer kör eller dem som är överviktiga. Inget illa menat med passet- det kan vara bra DOCK till en viss nivå! Eftersom du vill lägga på dig till en mer "kurvigare" kropp så tycker jag att du ska satsa på gymmet och hårdare träning och viktigt att du äter mycket mat :)

Din träningsvärk kan nog bero på att vissa övningar är dina muskler ovan att köra, därav träningsvärken. Kör du detta pass några gånger kommer du inte känna av lika mycket om inget.

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Det må vara ok träning men jag vill bara strypa instruktören. Han spottar ut myter och skitsnack så det svämmar över.

Vill du bygga muskler är det inget bra program.

Det låter kanske dumt men jag försöker verkligen undvika gym av några anledningar 1. Det e väl ganska dyrt ? 2. Nu på sommarlovet e jag här o där o har inte tid att jätte ofta åka till gymet....det ligger en bra bit härifrån 3. Tycker det e pinsamt att gå på gym för det känns som man bara e en liten 16 åring och folk tittar snett för dom tror typ att man vill gå ner i vikt :/

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

1) Beror på vilket gym det är.
2) Vi har alla olika prioriteringar.
3) De som tittar snett är ett gäng nötskallar som inte är något att bry sig om. Det är alltid kul att se en tjej som tränar hårt och vettigt (killar också för den delen). Det är inte lika kul med tjejer som bryr sig mer om sitt yttre och sitter med sminkväskan i maskinparken.

Registrerad: 2006-04-27

fan va nice... en tjej som fattar att det är snyggt med lite kurvor istället för att vara en pinnsmal modell!

Moderator

Lovely_me skrev:

Det låter kanske dumt men jag försöker verkligen undvika gym av några anledningar 1. Det e väl ganska dyrt ? 2. Nu på sommarlovet e jag här o där o har inte tid att jätte ofta åka till gymet....det ligger en bra bit härifrån 3. Tycker det e pinsamt att gå på gym för det känns som man bara e en liten 16 åring och folk tittar snett för dom tror typ att man vill gå ner i vikt :/

1. Ju billigare gym desto bättre. Ett dyrt gym är dyrt för att de har investerat i maskiner och lite i fria vikter. Ett billigt gym är billigt för att de har investerat mest i fria vikter och lite i maskiner. Maskiner är som sagt ofta onödiga redskap och sällan bättre än fria vikter.

2. Gymträning är som sagt inget måste för att bygga muskler. Intervallträning i backar, olika slags utfall osv är tunga nog även utan vikter.

3. Det är du själv som tycker det är pinsamt, ingen annan. Du har inte en aning om vad de tänker om dig, faktum är att de antagligen är alldeles för upptagna med sin egen träning. Om de nu skulle tänka på dig så är jag säker att de skulle tycka att det var ett kul inslag med en tjej i ett gym och inte alls kolla snett. Det gör jag när jag ser tjejer i mitt gym eller på styrkelyftstävlingar. Som sagt: makten ligger hos dig och ingen annan. Ge inte bort makten genom att ta åt dig av vad folk tycker om dig. Du tränar trots allt för din egen skull och inte någon annans.

Lycka till!

Registrerad: 2006-04-27

Moderator

Som sagt: finns nog inget som bygger rumpa som knäböj. Skippa dock bältet.

Registrerad: 2007-03-03

kubein skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=L7-eLglDA8A Sån rumpa du vill ha?

Jag blev hård.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

kubein skrev:

Är det jag som är överdrivet kritisk eller är djupet ganska dåligt? Knappt låren parallella med golvet ju.

Registrerad: 2006-10-02

Lajne skrev:

kubein skrev:

Är det jag som är överdrivet kritisk eller är djupet ganska dåligt? Knappt låren parallella med golvet ju.

Nej du är inte överdrivet kritisk, men de flesta andra som har kollat in klippet har nog inte riktigt fokuserat blicken på tekniken ;)

Moderator

Djupa knäböj är det som gäller för rumpan:

http://img172.imageshack.us/img172/6176/glutesis5.jpg

Lovely_me skrev:

Lovely: Du ska aldrig tycka det är pinsamt att gå till gymmet! vara sig man är en liten tjej på 16 år, en gammal tant på 80 eller en man på 200kg. Alla är där för olika andledningar och olika mål. Vissa vill bli stora och ha mycket muskler som syns, medan andra vill ha en bra trimmad kropp. Vissa vill bara "hålla igång" Tvärtom ska du vara stolt att gå till gymmet och vill bli större Som någon sa här: roligt med tjejer som faktiskt vill bli större och få lite kurvor och jag är definitivt en av dem som gillar att du ska bli "kurvigare" :) Go girl !!

Kubein : Tycker det e mkt vackrare att vara kvinnligt kurvig än se ut som en modell. Och ja,en sån rumpa skulle inte sitta fel att ha.
Spicegirl: Tack så mkt för ditt stöd !
Stevebc & Cybercowboy : tack för era kommentarer som är seriösa !

Senast redigerat av Lovely_me (2008-06-26 11:13)

Och ni har rätt ! Det e ju bara dumt om jag t.e.x undviker gym bara för att jag tycker det är pinsamt. Jag är ganska nöjd med hela mitt yttre förutom rumpan och om jag lyckas få den rumpan jag vill ha så kommer jag känna mig 100% bekväm med mig själv.Jag vet att jag kommer klara det eftersom jag känner att jag måste för min egen skull.
Jag gör inte detta för någon annan förutom för mig själv.Och nu när jag har sagt till andra att jag ska börja gymma får jag bara höra : men nä,du e så ung och fin inte behöver du det. Det e bara här jag får riktigt stöd och gör så att jag verkligen vill kämpa hårdare.

Senast redigerat av Lovely_me (2008-06-26 11:11)

Lovely_me skrev:

Och ni har rätt ! Det e ju bara dumt om jag t.e.x undviker gym bara för att jag tycker det är pinsamt. Jag är ganska nöjd med hela mitt yttre förutom rumpan och om jag lyckas få den rumpan jag vill ha så kommer jag känna mig 100% bekväm med mig själv.Jag vet att jag kommer klara det eftersom jag känner att jag måste för min egen skull.
Jag gör inte detta för någon annan förutom för mig själv.Och nu när jag har sagt till andra att jag ska börja gymma får jag bara höra : men nä,du e så ung och fin inte behöver du det. Det e bara här jag får riktigt stöd och gör så att jag verkligen vill kämpa hårdare.

Lovely tankar nu :) Nej, det var inte dumt. Människan gör hela tiden olika val här i livet stora och små. Det kan vara allt från vilket skolgymnastium till vad man ska ha på mackan. Men hela tiden gör man valen och just då känns den rätt för stunden! Just då kände du att du inte ville gå till gymmet och det är helt ok. Nu när du har fått lite nya erfarenheter och kunskaper ser du det på ett annat sätt. Inget att skämmas för, så är det för alla. :)

Klart man klarar det om man bara ger f*n på det :) Människan har en otrolig stark vilja! Följ ditt hjärta så klarar du det och strunta vad andra tycker i detta sammanhang då det ej tycker du behöver.

hur gammal är du?

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-06-26 11:20)

Jag är 16 år (92a).. Och som 16 åring så spelar tyvärr utseende en stor roll i ens liv. Är inte yttlig när det gäller andra människor.Dömer inte bara en person rätt av beroende på hur den ser ut. Men är väldigt självkritisk. Har alltid brytt mig om andra och känner att det är dags för mig att tänka lite på mig själv nu ! Drömmer om att bli skådespelerska eller jorunalist. Att bli skådis e väl näst intill omöjligt och att bli en bra journalist e också svårt. Båda sakerna kräver enormt mkt självförtroende ! Och efter att träningen börjat ge mkt synlig effekt så kommer jag känna mkig nöjdare med mig själv och det kommer ge mig större chans att ta mig igenom det andra också.
Alla kan nå sina drömmar om man verkligen vill. Det omöjliga kan visa sig vara mer än möjligt. Just nu drömmer jag om att denna träningen verkligen ska ge resultat och sen får jag ta det andra. Ingen dröm e för stor eller för liten.

Senast redigerat av Lovely_me (2008-06-26 11:46)

Från: Här ute :)
Registrerad: 2008-01-01

kalla det seriöst lr inte
.. men ja tycker så här.. .man ska va nöjd med den kroppen man har..
ja r 92:a själv...å ja vet folk som typ svält ihjäl sig för att få denna "perfekta" kropp. .å diverse.. ja tycker synd om folk som blir pressade av andra att ändra sig själv .. ." du ska va så där å så där"
men hoppas det går bra med träningen å självsäkerheten =)

men ja önskar dig lycka te lovely_me.. i framtiden =)

/Kisen

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

Kisen skrev:

ja r 92:a själv...å ja vet folk som typ svält ihjäl sig för att få denna "perfekta" kropp. .å diverse.. ja tycker synd om folk som blir pressade av andra att ändra sig själv .. ." du ska va så där å så där"

/Kisen

Går inte att jämnföra henne med en person som "svälter" ihjäl sig för att få en "perfekt" kropp, medans, hon vill träna äta rätt och FRÄMST inte sätta sitt liv i fara, för ett mål hon tycker är möjligt och skulle förstärka hennes självförtroende. O tro mig, ingen människa ever är 100 procent nöjd med sin kropp, de e så vi människor är, de finns alltid nått att ändra, men de e sätten vi gör det på som man kan kritisera, och som sagt är hon inte o jämnföras med en som "svälter" ihjäl sig.

För övrigt, Good luck Lovely_me, Det är rätt en tjej ska ha "farliga" kurvor :)

Från: Här ute :)
Registrerad: 2008-01-01

ZEE skrev:

Kisen skrev:

/Kisen

Går inte att jämnföra henne med en person som "svälter" ihjäl sig för att få en "perfekt" kropp, medans, hon vill träna äta rätt och FRÄMST inte sätta sitt liv i fara, för ett mål hon tycker är möjligt och skulle förstärka hennes självförtroende. O tro mig, ingen människa ever är 100 procent nöjd med sin kropp, de e så vi människor är, de finns alltid nått att ändra, men de e sätten vi gör det på som man kan kritisera, och som sagt är hon inte o jämnföras med en som "svälter" ihjäl sig.

För övrigt, Good luck Lovely_me, Det är rätt en tjej ska ha "farliga" kurvor :)

jämförde inte.. men ja bara sa att de r folk som gör de :)
ja. .de förstår ja. .ja har läst =)mm
ne... ingen r perfekt. .de vet ja me..
ne.. har ja inte sagt/skrivit heller. .ja sa bara.. de finns ..... =)

/ kisen

Tack för ert stöd :) Visst så kanske jag e långt ifrån att se ut som värsta pinnen men mitt BMI visar ändå att jag behöver gå upp. Tror att det e kanske mest jag själv som tkr att jag e för smal. Men tkr att samhället är ganska sjukt. Om man t.e.x vill bli modell så ska man svälta sig själv. Vissa drömmer väl att vara en modell men varje gång någon säger : Åh,vad du e vacker, du borde bli modell !" så mår jag nästan illa fast dom mennar det som en komplimang. Ser upp till t.e.x Scarlett Johansson,Beyonce,Jessica Alba för deras "naturliga" kvinnliga former. Ska sätta in en före & efterbild sen :) Kan redan se skillnad så det ska väl inte ta så jätte långt tid :p

Senast redigerat av Lovely_me (2008-06-27 23:22)

Nej,hjälp ! Såg nyss på en sida att man högst ska träna 2-3 ggr i veckan för annars bryts bara musklerna ner och dom kan tillochmed bli mindre ! E detta sant ? :'( För jag har liksom tränat varje - varannan dag skit mkt nu och jag tycker mig se resultat men tänk så stod det rätt och så bryter jag bara ner musklerna :'( Buhu ! Snyft !

Senast redigerat av Lovely_me (2008-06-28 00:06)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Lovely_me skrev:

Nej,hjälp ! Såg nyss på en sida att man högst ska träna 2-3 ggr i veckan för annars bryts bara musklerna ner och dom kan tillochmed bli mindre ! E detta sant ? :'( För jag har liksom tränat varje - varannan dag skit mkt nu och jag tycker mig se resultat men tänk så stod det rätt och så bryter jag bara ner musklerna :'( Buhu ! Snyft !

Beror alldeles på hur du tränar. Om man tränar med hög intensitet (tunga vikter) med mycket volym (många set/reps) så kan det bli problematiskt att träna samma muskelgrupp fler än 3-4 ggr i veckan.

Så, det beror alltså på hur du tränar och hur bra återhämtning du har.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Lovely_me skrev:

De har uppenbarligen inte träffat tyngdlyftare - benträning i någon form åtminstone en gång om dagen (gärna två) är inte ovanligt i elitkretsar.

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB