Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Varför sötsug nu igen?

Registrerad: 2007-12-30
Webbsida

Körde första deffen mars-maj och var då inte särskilt godis-sugen. Men nu, typ sen midsommar är ag fan konstant hungrig och sötsugen. Nån som har nån smart teori om varför?
Är inte ute efter hur jag blir av med det, utan varför skiten finns där. Värst är det mellan 18-21, alltså efter middag

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

kanske haft lite mindre strikt kosthållning under helgen?

Registrerad: 2007-12-30
Webbsida

Absolut är det så. Men varenda jävla dag? Normalt försvinner det ju efter en stund och kommer tillbaks först efter ett pag dagar...

Registrerad: 2008-04-06

Ahh, samma sak med mig, hade 133 dagar utan läsk, snabbmat, godis, söta saker, tog en cola när man var på semester sen satte suget igång igen. Brukar tugga några smaklösa tuggummi så släpper det för mig, prova ? :P Kommer säkert någon med bättre förslag så vänta hehe

Registrerad: 2006-01-03

bara bit ihop så går det över :)

Från: Gamla synder på "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

Vårdarjäveln skrev:

Absolut är det så. Men varenda jävla dag? Normalt försvinner det ju efter en stund och kommer tillbaks först efter ett pag dagar...

JAG VILL OCKSÅ VETA! Det är sjukt. Jag blir tjock av det! (Och Deppkegga: håll käften med dina stålmannen-kommentarer ;P)

Senast redigerat av floppix (2008-06-28 18:56)

Från: Ö-vik
Registrerad: 2007-09-12

floppix skrev:

Vårdarjäveln skrev:

JAG VILL OCKSÅ VETA! Det är sjukt. Jag blir tjock av det! (Och Deppkegga: håll käften med dina stålmannen-kommentarer ;P)

men det är ju så...

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

floppix skrev:

Vårdarjäveln skrev:

Jag kom på något helt nytt för bara några dagar sedan: ät kolhydrater i anslutning till era träningspass i ett par dagar (dvs direkt efter), inte annars. Låt alla andra mål bestå av endast protein och fett, övervägande fett. Dödade mina hungersignaler (och med dem sötsuget) totalt. Kanske funkar mindre bra för en vegeterian förresten, men vårdarjäveln kan ju alltid prova:) Och ja, detta är carb cycling i sin renaste, enklaste form:P

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Hur många gram kolisar snackar vi då? (som du tog asso)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Ingen som helst jävla aning. Jag åt (äter, egentligen) en normal måltid efter passet bara.

Registrerad: 2007-08-20

Jag kom på något helt nytt för bara några dagar sedan: ät kolhydrater i anslutning till era träningspass i ett par dagar (dvs direkt efter), inte annars. Låt alla andra mål bestå av endast protein och fett, övervägande fett. Dödade mina hungersignaler (och med dem sötsuget) totalt. Kanske funkar mindre bra för en vegeterian förresten, men vårdarjäveln kan ju alltid prova:) Och ja, detta är carb cycling i sin renaste, enklaste form:P

+1

Mvh
/Dr.Demento

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

som jag ser det så är ovanstående metod den mest effektiva carbcyclingen som går att uppnå vid viktnedgång, då det är efter passet som man behöver mest kolhydrater, samtidigt som man ska skära ner på dom i större utsträckning.

Registrerad: 2008-03-24

jag har också en del sötsug . För mig kommer det när man börjar äta lite godis någon dag så dagen efter vill man ha igen och sedan håller det på så. Till sist kämpar man för att inte trycka i sig lite något varje dag :(

Från: Värnhem i Malmö
Registrerad: 2007-07-06

Läsk är en riktig killer. Börjar jag dricka läsk vill jag inte sluta. Jag antar att vi alla har någon sorts tuggmotstånd eller skön känsla i halsen som vi alla suktar efter, på vårt egna vis. Håller med Degis om att bita ihop men också att inte glömma bort att "om man inte köper sötsaker, så kan man inte äta det".

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB