Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 … 17 Tråd låst

Lajne löper!

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Lajne skrev:

Man lämnar en tråd ensam i lite drygt ett halvt dygn, och titta vad som händer med den. Ena förbannade spammare, det är vad ni är! Finns ingen möjlighet att besvara alla, så tack för alla lyckoönskningar iaf, och ni som inte lyckönskade mig kan dra åt helvete:)

http://heathlander.files.wordpress.com/2007/12/dawson-crying.jpg

Registrerad: 2005-05-29

OWNAGE!

Lycka till bro! Löp för pung och fosterland!

Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2007-08-01
Webbsida

<.......>

:'-)

Jag...jag.... saknar ord. <snyft> Rösten bär inte. Se detta istället:

http://www.youtube.com/watch?v=pJzDPOLX … re=related

http://www.youtube.com/watch?v=BfqC-MV_ … re=related

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Cyber: Den där bilden var bara så sjukt ful, kan du snälla editera bort den så jag slipper se skiten?:P

Hardstyle: Bra sagt där; min pung och mitt fosterland är nog två av de saker jag kan tänka mig att kämpa absolut hårdast för:)

Kalle Löpare: Satt bara och väntade på att du skulle hitta tråden:P. Men det är iaf direkt jävla sjukt vad fräsch den där etiopiern ser ut efter en mara på 2.04, man tycker att vem som helst som slår ett världsrekord borde vara åtminstone lite trött efteråt:P

Webbsida

Styrka, 25/6-08

Bänkpress
3x90kg
3x100kg
3x100kg
3x90kg
3x90kg
3x90kg
3x90kg
3x90kg

Så sjukt klen idag, men det är inte konstigt. Jobbet på morgonen äter upp allt glykogen jag lagrar in efter träningen på kvällen. Det är något jag får göra något åt inför nästa vecka.

Chins
8xkv
3xkv+15kg
3xkv+15kg
3xkv+15kg
3xkv+15kg
3xkv+15kg
3xkv+15kg
3xkv+15kg

Liiite lättare än i förrgår faktiskt.

Militärpress
3x50kg
3x50kg
3x50kg
3x50kg

Lite för tungt egentligen, men jag kör på. Axlarna brukar säga ifrån i god tid ifall de är på väg att bli slitna.

Leg extensions
3x100kg
3x120kg
3x120kg
3x120kg

Skippade böjen då min röv tar enormt mycket stryk just nu med antingen jogging eller böj varannan dag. Faktum är att låren verkade ta nästan lika mycket stryk; jag får köra lite specialvarianter då och då tills de vänjer sig.

Liggande lårcurl
3x30kg
3x30kg
3x30kg
3x30kg

Tar det fortsatt lugnt här, och ökar med 5kg/pass.

För övrigt 30sek mellan seten, som vanligt.

//Lajne

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

Lajne skrev:

Man lämnar en tråd ensam i lite drygt ett halvt dygn, och titta vad som händer med den. Ena förbannade spammare, det är vad ni är! Finns ingen möjlighet att besvara alla, så tack för alla lyckoönskningar iaf, och ni som inte lyckönskade mig kan dra åt helvete:)

besvara oss med en historia :)

btw skaderisk är överskattat :) imo

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Först trodde jag du menade att du löper ungefär som en katt löper Lajne ;) lycka till i löparspåret.

Registrerad: 2006-05-13

T-Rex skrev:

Först trodde jag du menade att du löper ungefär som en katt löper Lajne ;) lycka till i löparspåret.

Lapar heter det

Webbsida

ZEE skrev:

besvara oss med en historia :)

btw skaderisk är överskattat :) imo

Ptja, om du nu vill ha en historia kan du få mitt arbete i Estetisk Verksamhet i gymnasiet; tyvärr blev näst sista kapitlet skit pga en kombination av tidsbrist och idétorka och jag har aldrig orkat rätta till det efter det, men annars är jag rätt stolt över den: http://docs.google.com/Doc?id=dfb8g9d8_8hjjqnbhm

För övrigt är skaderisk överskattat fram tills det att man skadar sig. Hur mycket jag än vill spela hardcoretomte kan man inte undgå det faktum att mina 1-2 månader av rehab och annat skit förra sommaren är något jag aldrig vill tillbaka till. Och då var det ändå inte ens en speciellt allvarlig skada, egentligen-.-

T-Rex skrev:

Det var denna underbara ambivalens som gjorde att jag nöjde mig med att ha ett i övrigt så ordinärt journalnamn =D

Registrerad: 2007-06-26

Jag kände en snubbe en gång som var en riktigt bra byggare. Sen började han löpa istället för det var ju så mycket roligare. Sen blev han en bra löpare....utan massa. Men han var säkert glad ändå. Vad vet jag.

Lajne, om man ser till hur tvärt kastet har varit och hur kommunikationen (inklusive icke-kommunikationen) varit på senare tid jämfört med hur du alltid fört dig tidigare så förstår du nog att folk undrar hur det står till... på riktigt alltså.

Jag hoppas du blir en grym löpare.

Webbsida

Löpning, 26/6-08
4min gång, 6km/h
1,5km jogg, 9km/h
3min löpning, 12km/h
1min jogg, 9km/h
3min löpning, 12km/h
1min jogg, 9km/h
3min löpning, 12km/h
1,5km jogg, 9km/h
Total sträcka: 5,47km
Total tid: ~35min
Jag har fått veta att detta även kan skrivas 1,5km uppjogg + 3x3min i 12km/h (1min joggvila) + 1,5km nerjogg, men det är på tok för avancerat för mig och då ska vi inte ens tala om de 10,000-tals gymfreaks som verkar halvhänga i tråden av den första sidan att döma^^

Den första 3minutaren var aningen tyngre än den sista, den andra klart lättast. Det krävs lite tid till nån sorts omställning där antar jag. Dessutom var de sista 1,5km jobbiga på ett enormt konstigt sätt, de var inte jobbiga att springa per se men bristen på vila från det som kom före gjorde ändå att jag verkligen ville stanna. Att jag var sjukt törstig kan ha inverkat här också.
Förutom det inte mkt att säga; jag har mörkat vad som verkade vara på väg att bli en skada i höger lårabductor (eller adductor, vad som än för benet utåt) men som nu har läkt av sig själv, men i gengäld slet dagens pass rejält på höger tibialis anterior. Har förmodligen en del att göra med att jag har varit tvungen att springa till bussen varje dag sen i måndags, löpning med stålhättor är inte optimalt.

Webbsida

Alltidxx skrev:

Jag kände en snubbe en gång som var en riktigt bra byggare. Sen började han löpa istället för det var ju så mycket roligare. Sen blev han en bra löpare....utan massa. Men han var säkert glad ändå. Vad vet jag.

Lajne, om man ser till hur tvärt kastet har varit och hur kommunikationen (inklusive icke-kommunikationen) varit på senare tid jämfört med hur du alltid fört dig tidigare så förstår du nog att folk undrar hur det står till... på riktigt alltså.

Jag hoppas du blir en grym löpare.

Jag har tänkt mkt på just den här posten, men i slutändan har jag bara kommit fram till en sak: så länge jag måste tänka efter för att komma på ifall allt är bra eller inte, så är det iaf definitivt inte dåligt. Sånt känner man liksom:) De tvära kasten kan verka oroande och olika mig, men saken är den att du (och ingen annan heller) har inte sett mina långtidsplaneringar. Jag brukar planera för 4 månader fram åt, och det brukar ändras åtminstone varje månad. Så ett tvärt kast är faktiskt inget nytt, det är bara bytet av aktivitet som är det. Och i slutändan är det nog mer förföljandet av mina mål som definierar mig mer än själva målet i sig=)
Tack för lyckönskningen iaf; du är välkommen att titta in i dagboken emellanåt ändå, hälften av träningen förstår du dig ju iaf på^^

Senast redigerat av Lajne (2008-06-26 17:25)

Från: Gamla synder på "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

Lajne skrev:

Har förmodligen en del att göra med att jag har varit tvungen att springa till bussen varje dag sen i måndags,

Och hur långt är det till den bussen? Tänk på kenyabarnen som får springa till skolan, och hem, säkert minst 2+2 mil FÖRE löpträningen samma kväll. Och de deffar också!

Webbsida

floppix skrev:

Och hur långt är det till den bussen? Tänk på kenyabarnen som får springa till skolan, och hem, säkert minst 2+2 mil FÖRE löpträningen samma kväll. Och de deffar också!

De är negroider. Jag är vit. Inget mer behöver sägas.

Edit: Och dessutom slipper de göra det med stålhättor. Så det är så!

Senast redigerat av Lajne (2008-06-26 20:16)

Webbsida

Styrka, 27/6-08

Skulle första köra bänkpress, men när jag skulle lyfta av med lite vikt på strålade det av nån anledning smärta ner i höger handled. Provade hantelpress istället, som gick bra att köra utan smärta, så det fick bli det.

Hantelpress
3x40kg
3x40kg
3x40kg
3x40kg
3x37,5kg
3x37,5kg
3x37,5kg
3x37,5kg

Gick jetedåligt...

Chins
8xkv
3xkv+15kg
3xkv+15kg
3xkv+15kg
3xkv+15kg
3xkv+15kg
3xkv+15kg
3xkv+15kg

Ännu bättre än förra gången. Chins under deff är kul^^ Skippade militärpressen för säkerhets skull, man vet aldrig hur mkt stryk axlarna tar.

Frontböj
3x60kg
3x70kg
2x80kg
3x70kg

Tappade mig framåt lite på 80kg och glömde kompensera genom att höja överarmarna, så biceps fick ta smällen och krampade ihop totalt. Därefter var det bara att sänka vikten om jag inte ville dra av ett muskelfäste (eller så kändes det iaf^^) trots att 80kg egentligen inte var ett problem. För övrigt skulle jag egentligen inte ha kört frontböj alls, men jag råkade ta med mig joggingskorna istället för böjskorna:(

Liggande lårcurl
3x35kg
3x35kg
3x35kg
3x35kg

Når väl mitt max här nån gång i slutet av näst-nästa vecka...

Ganska dåligt pass ännu en gång, ska försöka käka mer kolhydrater mellan jobb och träning i nästa vecka för det här är verkligen inte hur jag borde prestera egentligen. Eller kanske dubbla vilotiden mellan seten, som återigen låg på 30sek. Jag vet inte, får experimentera lite:)

//Lajne

Från: Norrköping
Registrerad: 2005-12-15

Kör du 30sek vila rakt igenom hela passet?

Jag testade 30sek vila i frontböj igår, 6set. Min erfarenhet: självmord blandat med kondisträning.

Edit: Stavf.

Senast redigerat av high_school_boy (2008-06-27 18:36)

Webbsida

Jo men förutom skolbarnen från Kenya är jag hårdast i stan, så 30sek vila gör mig faktiskt inte spec mkt:P Det är bara det att det kanske inte är optimalt när glykogennivåerna är låga, men vad vet jag. Har ju inte hunnit testa än.

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Lajne skrev:

Axlarna brukar säga ifrån i god tid ifall de är på väg att bli slitna.

Lajne skrev:

Skippade militärpressen för säkerhets skull, man vet aldrig hur mkt stryk axlarna tar.

Eh? ^^

Webbsida

high_school_boy skrev:

Jag testade 30sek vila i frontböj igår, 6set. Min erfarenhet: självmord blandat med kondisträning.

Man vänjer sig. Träna 3-4 pass så och du känner knappt av det.

Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Eh? ^^

Det där betydde alltså att de inte kändes helt bra, och jag vet inte hur mkt stryk de skulle ta/kunna ta:P

Webbsida

Lajne skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Eh? ^^

Det där betydde alltså att de inte kändes helt bra, och jag vet inte hur mkt stryk de skulle ta/kunna ta:P

aight =)

Va ligger vikten på nu?

Webbsida

Vet inte. Jag väger mig ju en gång i veckan och inte tre ggr om dagen;) Men gissar på att jag kommer vara nere på 81 komma nånting när måndag morgon väl är här, så får vi se efter det.

Från: Norrköping
Registrerad: 2005-12-15

Keep_On_Pumpin skrev:

high_school_boy skrev:

Man vänjer sig. Träna 3-4 pass så och du känner knappt av det.

Läste din post för fort. I got u :)

Senast redigerat av high_school_boy (2008-06-27 20:25)

Webbsida

Löpning, 28/6-08
4min gång, 6km/h
4km löpning, 11km/h
1km löpning, 11km/h

Jag förstår inte. Det BORDE inte ha varit för svårt för mig att springa 5-6km i 11km/h, men av nån anledning totaldog jag redan efter ~2km, och den 4e gick på ren jävla vilja innan jag tvingades stappla av löpbandet av ren rädsla för att ramla ihop. Vilade nåna minuter, och gick sedan upp för att avsluta det minsta jag hade order om att göra och sprang den sista kilometern. Men det är inte relevant: det relevanta är varför detta gick åt helvete då jag klarade samma sträcka med en del kvar att ge i bara 0,5km/h lägre tempo för ett tag sedan. Jag borde rimligen ha en högre absolut syreupptagningsförmåga vid det här laget, och en ännu högre relativ sådan då jag tappar vikt. Jag går igenom förutsättningarna:
Åt ingenting före passet, förutom pizzan kvällen före. Detta antas av mig gå på ett ut med de 140g bacon, 2 kiwifrukter och 30g malto jag åt innan löpningen i 10,5km/h för att kompensera för jobbandet på morgonen som jag ju slapp idag eftersom det är lördag. Har i övrigt käkat strax under 2k kcal om dagen hela veckan, vilket antas vara ett underskott på runt 1500-2000 kcal/dag. Detta var 7e dagen i rad jag tränade. Jag kände mig absolut inte trött eller ur form på något sätt. Ett förbannat bottennapp utan förklaring, det är vad det är:(

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

uuuh, varför sprigner du inte uter i det fria? Det finns flera fördelar med det.

När du börjar bli trött så kan du inte sluta eftersom du måste ta dig hem först. På bandet kan du bara hoppa av.
Det är friskt, skönt och avslappnande och springa själv ute i naturen.
Du slipper se alla människor på gymmet och kan vara för sig själv. :)
Det kostar inget ;)

Sen vill jag komma med ett tips. Inom löpning brukar man säga såhär: Det är bättre att sprigna en viss tid och komma längre, än att springa en konstant sträcka och pressa tiderna. Testa det, det är roligt. Du kommer se resultat snabbt, förhoppningsvis.

Sidor: 1 2 3 4 … 17 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB