Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
Sigyn skrev:
Hur har det gått att hitta gym?
Nej, du är inte för tjock! Du får sluta lyssna på din mamma ;)
Hemma går du numera under benämningen Biffen. =) Och det är bara med gott i tanken som vi säger det. Ser fram emot senare idag! Vi ses!
Hmm, nja, var det verkligen framsida axel? då borde din dubbelbicepfront varit lite tydligare i övergången bröst/arm eller? fast mina anatomikunskaper är ju inte de allra bästa. =( Så jag har troligen fel. =)
Jag pekar och argumenterar för att det är framsida axel, sen får vi se vad du säger :)
Jag tänker ringa till Södertälje AK och se hur motvilliga de är. Förhoppningsvis låter de mig vara där och leka lite, jag ska ju inte störa dem allt för mycket. Annars blir det nånannanastans AK eller fryshuset, som det verkar nu.
Efter 4 dagars kalasätande (från att ha ätit tillräckligt för att orka hänga i parker till att faktiskt äta minst de kcal jag borde få i mig) och en hel del sött har jag bara ökat 1 hg enligt vågen, till min stora förvåning.
Edit: Jag litar på att kreatinet och överätandet slänger upp mig till 65kg under de kommande veckorna. dvs 2-3kg upp på 3 veckor.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-06-16 10:09)
Haha! Det finns så många därute som skulle döda för din förbränning ;)
Jag tycker inte de borde vara motvilliga. Fråga Fredrikn77 om han inte känner någon som tränar där. Det kanske kunde hjälpa =)
Bröst + lite triceps och mage
Bulgaren i bänk, RM1 60kg - too easy
37,5kg (+1,5) 8
57,5kg (+0,5) 1
40kg (+1) 7
55kg (+1) 2
42,5kg (+0,5) 6
51kg 3
45kg 5
48,5kg (+0,5) 4
Liggande hantelpress
21kg 8
23kg 5, 3
Crunches på boll
Enarmstricepsextension
8kg 10,8
9kg 8 (8)
Dips
10,8,8
Kommentar: bulgaren kändes riktigt bra. 60kg som RM1 var för lätt. Det går framåt nu.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-06-16 20:25)
Vad kul! ja, pröva maxa 60 nästa gång, du ska se att det går fint om du bara fokuserar. Ibland när jag körde bulgaren så maxade jag ca 5 kg mindre, men det berodde nog mest på rädsla för de tyngre vikterna.
"Bulgaren i bänk, RM1 60kg - too easy"
Bulgar? RM1? Vad är det?
Imponerande bilder annars, bra rygg och armar. Stora framsteg mot i vintras. All lycka till med dina mål.
Bulgaren är ett speciellt upplägg... googla gärna, jag har varken ord eller kunskap att förklara det.
RM1 är vikten som man kan maxa 1 reps på.
Tack.
Skulle springa idag var det tänkt... äter lite toblerone istället :) Förhoppningsvis iaf 3km sväng lite senare, och om inte allt för länge hoppas jag få det till en vana att ge mig ut på en runda på morgonen.
Delightful_imp skrev:
Skulle springa idag var det tänkt... äter lite toblerone istället :) Förhoppningsvis iaf 3km sväng lite senare, och om inte allt för länge hoppas jag få det till en vana att ge mig ut på en runda på morgonen.
Oj! Vadan detta? =)
Jag har hört att kondis är bra. Känns som mitt hjärta och mina lungor behöver det också... Har hittills sagt att jag väntar till sommaren, så nu är det kört. Men nu spöregnar det :D
Vilken tur du har att det regnar!
Jag var rädd att Lajnes löpar-virus hade smittat ;)
Tack för igår. Nästa gång markar vi på 100 =)
Här är länkarna jag lovade dig!
Calculator
Undersökning
Ha det så kul och hälsa T-Rex!
Tack så mycket, Sigyn!
Onsdag: Rygg
Mark
Bulgaren RM1 90
95kg 1PB
och lite nötande på formen (som ändå var kass)
Pullups
1,2,3,4?,3,2,1
Mage
Axlar....
Torsdag Ben + Bröst
Böj ATG
Bulgaren RM1 75
75kg 0
Bänk
50kg 4,4
60kg 1,1 PB
Ben...
Kommentar: Slängde upp några pbn. Böjen känns inge bra alls... får jobba på det. Bulgaren på 75kg nästa gång också.
Glöm inte testa bulgaren i bänk med max 65 kg nästa gång!
Senast redigerat av T-Rex (2008-06-20 15:01)
Sigyn skrev:
Hmm om den stämmer så blir ja glad. :-)
Edit: Jävligt känslig leksak det där, för varje cm på mage eller hals ja lägger till /tar bort så skiftar den på nästan 1%. :P
Senast redigerat av high_school_boy (2008-06-20 15:50)
Den säger 25.7%bf, vilket kan stämma mycket väl. Riktigt bra :)
Ska försöka ge mig på nån träning idag... vet än inte riktigt vad jag ska hitta på då allt är stängt. Men det löser sig väl :)
T-Rex skrev:
Borde inte vara nått problem. Möjligen att de vill att man gör en 1a på 61.75kg. Tror du jag ska köra på 61 eller 62,5? Surt att faila.
Edit: Jag ångrade mig. Osäker på att jag pallar bulgaren på 65. Men får väl ge det ett försök.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-06-21 14:27)
100 reps pullups på fyrkantig bjälke på veranda, 21 set, ca 35 min.
6,6,6,6,6,5,4,5,4,4,4,4,5,5,4,5,4,4,4,4,5
Kommentar: inte alls så smärtsamt som jag trodde det skulle vara. Efter 10 set kändes det riktigt behagligt. De blev väl inte allt för strikta och det blev en del sparkande med benen till och från, men helt ok. Var supersugen på att göra nått mer efteråt, men det får vara bra så.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-06-21 19:02)
Delightful_imp skrev:
T-Rex skrev:
Borde inte vara nått problem. Möjligen att de vill att man gör en 1a på 61.75kg. Tror du jag ska köra på 61 eller 62,5? Surt att faila.
Edit: Jag ångrade mig. Osäker på att jag pallar bulgaren på 65. Men får väl ge det ett försök.
Min bedömning: en bra dag klarar du 65. Det vill säga om du ätit och sovit bra. Bara du tänker på tekniken:
upp med bröstkorgen, knip med skulderbladen, gör dig så bred som möjligt, fyll bålen med luft, svanka ordentligt och pressa ifrån fötterna och alla beröringspunkter mellan bänk och kropp, tappa inte spänningen i bröstmusklerna och "dra isär" stången för att aktivera triceps också. Pressa stången liksom i ett "J", snett uppåt.
Nu med kreatinet i kroppen, så tvivlar jag inte på att du klarar det. 60 var ju lätt för dig, du hade kunnat göra 2 reps på den vikten. Lita på din förmåga och lyft. You're an imp, not a wimp :P
Bröst + Rygg och axlar...
Bänk
Bulgaren RM1 65kg
Mark
Bulgaren RM1 102,5kg
105kg 1
Stående hantelpress
10kg? 10,10
Framåtlutade hantelllyft
10kg? 8,8
Kommentar: Bänken gick kass. 65kg är för mycket just nu, försöker igen på onsdag. Marken gick betydligt bättre. Sätter mitt RM1 på 110 eller 115 nästa gång.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-06-25 09:21)
morgonvikt 62.8kg
- jag tycks vara dålig på att äta och kreatina under vilodagar
Om du är glömsk med kreatinet, varför inte bara slänga i sig en större mängd ett par dagar i veckan och strunta o de övriga? :)
high_school_boy skrev:
Om du är glömsk med kreatinet, varför inte bara slänga i sig en större mängd ett par dagar i veckan och strunta o de övriga? :)
Är det en kanonidé verkligen? :) Tror jag fortsätter försöka stoppa i mig tillräckligt dagligen.
Bröst + Rygg (ja, det är lite lite benträning just nu)
Bänkpress
Bulgaren RM1 65kg
65kg 0
Mark
60kg 6
90kg 2
100kg 1 - rejäl träningsvärk i ländryggen
Enarmstricepsextension
9kg 10
10kg 8,8
Växlande hantelcurl
11kg? 10
13,6kg 7,6?
Framåtlutade hantellyft
10kg 8,10,8?
Stående hantelpress
11kg? 10,10
Crunches med rep
52,5kg 10
62,5kg 8,8
Kommentar: Bänken gick lite bättre än förra gången, ökade vikterna lite i bulgaren och slängde utan allt för stora problem upp 62,5kg. Bra med träningsvärk i ryggen från måndagen, annars skulle markandet gått mycket bättre. Bra pass.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-06-25 20:09)
Ja, det var ett bra pass =) Även om jag hade bra mycket mer känningar i rygg och bröst än vad du hade ;) Jag kommer sakna dig tjejen! Tack för att du hängde med och fick mig att tycka det var skoj att lyfta skrot igen =)
Sigyn skrev:
Ja, det var ett bra pass =) Även om jag hade bra mycket mer känningar i rygg och bröst än vad du hade ;) Jag kommer sakna dig tjejen! Tack för att du hängde med och fick mig att tycka det var skoj att lyfta skrot igen =)
Saknar dig redan :)
Helkropp (skulle varit ben...)
Benpress (uppvärmning och tidsfördriv)
30kg 8
80kg 8
Böj
45kg 8 - atg
72,5kg 1 - atg (pb)
75kg 1 (pb)
77,5kg 1 (pb)
80kg 1 PB
60kg 4-5, 4 - atg
Bänkpress
40kg 8
50kg 6,6,4 (sista setet långsamma med fuskstopp)
(pullups 6)
Hantelcurl
10kg 10
13kg 7,7
enarmstricepsextension
9kg 10
10kg 8,8
Sittande hantelpress
10kg 8,6
Baksida axel i maskin
10kg 10
15kg 8,8
Liggande lårcurl
15kg? 10,10,10?
Benspark med squeeze
25kg? 10,8,8
Mage i maskin
xkg 10,8,8 (bytte vikt rätt fritt)
Kommentar: Blev inget riktigt benpass som det var tänkt, men mitt fina pb är jag mycket nöjd över. De blev dock inte atg, men jag tror att det var "godkänt" djup. Riktigt skönt. Körde utan kudde, känns som jag har vant mig redan. Det går framåt.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-06-26 17:46)
Morgonvikt: 62,4kg
Skumt
Så länge styrkan ökar får vikten gärna gå ner.
Senast redigerat av Delightful_imp (2008-06-27 10:35)