Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Nu ska det förändras!!

Från: uppsala
Registrerad: 2003-08-17

HEJ!
Jag är en tjej på 20 år. Väger 62 kg och är 185 cm lång. Jag har aldrig varit träningstypen och har typ inte en gnutta muskler på kroppen. Men nu har jag beslutat mig och nu ska jag försöka förvandlar denna hösäck till en stadig och lite muskulös kropp. Även om jag är smal idag så är jag inte alls fast i kroppen eftersom det är mest fett.

Nu har jag lagt upp en plan på kost och motion. Jag blir jätteglad om jag kan få feeback på upplägget!! Vill ju få ut så mycket som möjligt av min plan så säg till!!

Kost:
Frukost; 1 tallrik råggröt med minimjölk. 1 fullkornsmacka med skinka och paprika.
Mellanmål; 1 äpple och 1 päron
Lunch; 1 burk tonfisk i vatten, 2 potatisar, 0,5 avokado och en råkosttallrik till. Mjölk.
Mellanmål; 2 äpplen, 1 stor tallrik lättfil med musli.
Middag; 1 port köttfärssås med grönsaker i, 1 port fullkornspasta, 0,5 avokado och sallad.
Kvällsmål; 2 fullkornsmackor med skinka och 1 äpple. Varannan dag en påse lightpopcorn.
(på helgerna äter jag kanske lite fetare mat, runt 300g gele och sockergodis och dricker lightläsk, ibland vin)

Träning:
måndag; Ett pass trixgympa på Friskis & Svettis
Tisdag; vila / en skön promenad på 50 minuter
Onsdag; gå på gym. Inte allt för tungt.
Torsdag vila
Fredag; 60 min power-walking
Lördag; ett pass trixgympa.
Söndag; vila
Efter varje gång jag tränat något så dricker jag en proteindryck (fortimell)

Vad sägs om allt detta? Tror ni att det kan bli någon fason på mina muskler??!! Vill så gärna kunna ha tajta kläder utan att det blir för pluffsigt..
Mvh / emma

Från: Norrland
Registrerad: 2003-08-19

Trixgympa? Låter kanske inte som något direkt muskelbyggande men det kanske fungerar.
Fast en massa lightpopcorn vet jag inte vad det ska vara bra för. Mig veterligen så innehåller det en hel del kalorier trots att det är märkt "light".
Prova så ser du nog efter ett tag om det ger resultat eller ej. Skadar ju inte att testa... :-)

/Axl

Från: uppsala
Registrerad: 2003-08-17

Det var jag som skrev inlägget. Skulle bli jätteglad om jag kunde få feedback från flera av er läsare!! Jag är så ny inom detta med träning och kost så jag vill inte börja mitt "nya liv" helt fel....

Jag pratade med en vän igår och visade min kostplan. Hon sa att jag får i mig alldeles för lite fett?! kan det stämma? Och i sådana fall, vad försämras om jag fortsätter äta som planen?

Trixgympa=aerobics 60 minuter. Mycket danssteg. Det är väldigt roligt, men inte så mycket styrka.

kram / Emma

Registrerad: 2003-08-16

Nja, avokado innehåller ju en del fett. Och så äter du ju fetare mat på helgerna så det borde inte vara några problem. Men för skojs skull kan du ju räkna ut fettmängden på en typisk vardag så får du se om du ligger för lågt. Gör du det så kan du ju försöka få i dig lite bra olja, typ olivolja. Smidigt att ha på sallad etc.

Registrerad: 2003-07-23

men jag tycker det låter svårt att räkna ut exakt hur mycket kalorier man får i sig på en dag... då måste man ju hålla reda på exakt hur mycket alltig väger/volym osv... låter ju jobbigt...

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

skaffa ett program .. det är bra att få lite koll på vad man äter iaf.. typ
Hälsovakten eller Kosttränaren..

Registrerad: 2003-07-23

traidmill: Jag laddade ner Hälsovakten och kollade lite på det... verkar ju som ett bra program...
Men nu till min fråga, Jag la in allting jag åt idag... Och enligt den så fick jag bara i mig ca 1500 kalorier (innan motionen tar sin skörd också, på ca 200 kcal)...  enligt min vikt och längd och sådana saker så skall jag få i mig ca 2300 kalorier om dan... men alltså någon sådar kalorieunderskott kan jag inte ha... då skulle jag nog inte se ut som jag gör nu... Så jag vet inte riktigt hur mycket man skall lita på det där programet... eller har ni några erfarenheter med det programmet??

Mvh Johan

Registrerad: 2003-08-16

Pröva att väga maten och räkna ut det för hand med hjälp av näringsdeklarationerna en dag. Det tar lite tid men du behöver ju inte göra det varje dag. Ät exakt som du gjorde den dagen du använde Hälsovakten. Då ser du om det stämmer.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB