Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Angående min frukost-lunch! Behöver lite råd eller tips om den.

Från: Helsingborg
Registrerad: 2008-04-06

Inte ett nytt ämne här.. Har under en lång tid ätit det här på mina vardagar:

Kl 6 2dl havregryn
Kl 9  2dl vaniljyoughurt, ca 2-2,5 dl Musli
Kl 12 2dl vaniljyoughurt, ca 2-2,5 dl Musli

Såhär ser min arbetslunch ut. Funderat lite på om kl 9 måltiden ska bytas ut till 3-4 ägg istället eftersom havregrynen sen kl 6 fortfarande är lite mättande. Eller ska man byta ut kl 12 måltiden till gårdagens mat? brukar oftast vara, köttfärs, potatis, ris eller spaghetti med sallad.

Är ute efter måltider som får mig att känna mig mätt länge, lätt att tillaga, gärna kcalsnål.

Vet inte om det är relevant men jobbar som målare så inget stillasittande jobb.

Tacksam för hjälp!

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

Ät tonfisk/ägg eller nått för de innehåller bra med proteiner och det är mättande.

Senast redigerat av ZEE (2008-06-22 22:42)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Dundra i t.ex. 100g keso i yoghurten så får du i dig lite mer proteiner.

ZEE, tyvärr är jag inte mycket för tonfisk men hade man klarat sig på 3 ägg från kl 9 frukosten till 12 tro?

Cybercowboy, det kanske jag skulle testa, hoppas bara inte vaniljsmaken blir förstörd :p

Tackar, fler råd och tips uppskattas :)

Registrerad: 2008-03-24

Suda: måste målen 9 respektive 12 vara samma sak? Alltså yoghurt och musli? Varför inet äta riktigt mat som pasta, kött, kyckling, ris m.m.?

spicegirl_17 skrev:

Suda: måste målen 9 respektive 12 vara samma sak? Alltså yoghurt och musli? Varför inet äta riktigt mat som pasta, kött, kyckling, ris m.m.?

Nejdå det behöver dom inte vara, ändrar gärna på målet kl 12 :)

Registrerad: 2008-05-25

Ät frukostgröten med mjölk och kanske 2 fiberrika brödskivor till det med Keso. Byt ut lunchen mot riktig mat. Det som du åt dagen innan till middag, som du själv föreslog. Fikat klockan 9, ägg och en banan kanske skulle smaka?