Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 28 29 30 31 32 … 37  

Kalle tränar för Triathlon

Registrerad: 2006-08-28

Endag skrev:

Jag fattar bara inte hur man ska orka cykla 18 mil i bra fart.

Inte jag heller=)

Registrerad: 2007-05-08

Ironwoman skrev:

Inte jag heller=)

Håll ögona öppna 2 aug så ska jag visa dig...

Från: Falun
Registrerad: 2006-05-31

Får ta och önska dig lycka till så ses vi kanske i motala! :)
Se till att njuta av 30 mil på sadeln nu ;) det ska jag försöka iaf hehe

Registrerad: 2006-03-15

Lycka till!

Egentligen är det rätt knäppt att köra bil en massa timmar för att sen cykla skitlångt runt en sjö och sen köra hem. Djuren måste undra vadfan vi håller på med.

Registrerad: 2007-05-10
Webbsida

Jag följer ju inte några trender om man säger det enkelt. Oftast är jag ute, men med jämna mellanrum så är jag inne. Exemelvis är mina långkok i matlagningen nu mer inne än det varit under alla år jag gillat det. Kanske mitt alternativ till hemma-tävling blir lika inne som tomtkryssningen plötsligt blev på 1990-talet. Förr skulle man fara land och rike runt och kryssa fåglar och så gick det plötsligt lika bra i den egna trädgården. Om tio år kanske vi alla ordnar våra klimatsmarta tävlingar själva?

http://results-1.cyklavaettern.com/

här ska vi förhoppningsvis få mellantider, nr 8859

startar om 2 timmar, så runt 5 imorgon lär det vara första passering i jönköping.

Ironwoman skrev:

http://results-1.cyklavaettern.com/

här ska vi förhoppningsvis få mellantider, nr 8859

startar om 2 timmar, så runt 5 imorgon lär det vara första passering i jönköping.

ok, ställer klockan... not. Men jag är med dig mentalt i natt Kalle, ska tänka på dig varje gång jag vänder mig i min mjuka säng

11,32, 8 min bättre än den tiden jag hade förra året. Bra kört!

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-12-30

Bra jobbat! Grattis!

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

Starkt jobbat! Grattis!

Webbsida

GRATTIS!! Djupt imponerad. Och vilken fart! Själv klarar jag ju knappt 30 km i den farten. Och dessutom mest på natten. Min åsikt är ju att detta är ett värre elände för folk än IM. Jag har aldrig ens vågat tänka tanken att vara på startlinjen i Motala. Men, som jag skrev vilken mental träning inför det som ju ändå är ditt sommarmål. Tänk efter simningen: "Bara" 18 mil!"

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Grattis, en jäkla prestation i mina ögon:)

Grattis! Bra jobbat!

Men du förlorade mot min Härnlösandskusin... :)

Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2007-08-01
Webbsida

Tack ska ni ha allihop!! Oj, vilken helg...

Kom hem för några timmar sen, efter drygt 9 timmar i buss. Skönt att bara sitta och slippa tänka, man hade väl dött om man kört bil...

Vad blev det för tid exakt nu då? 11,32!! :-))  TJOHOO!! Det trodde jag faktiskt inte innan, men allting gick hur bra som helst och upplägget var helt perfekt. Får skriva ett kåseri om det som seden bjuder. Tur med vädret också, tur med allt egentligen.

Vad gäller interna tävlingar i Västernorrland så bjuder jag på den. Det ligger i tiden. Vi torska ju mot Timrå i år också. Nästa år blir det vinst på båda fronter!

Webbsida

Vätternrundan 14/6 2008

Vi åkte ner på torsdagen med buss, så torsdag kväll gick åt till krogbesök, fotboll och en öl! Det är tradition i det här gänget jag åker med, skönt att koppla av lite kvällen innan. Fredagen gick åt till att äta, handla prylar, sova på eftermiddan, sen kolla på mer fotboll och eftersom ingen kunde sova av nervositet såg vi andra matchen också.. :)

00.54: Start, med syrran och en kompis till oss. Det hade regnat katter och hundar några timmar tidigare, men nu var det klart. Vi hade rätt mycket kläder på oss, det var smart för det var många som frös.

Hästholmen: Här ville syrran och Magnus stanna, de hade inte tänkt det först, men ångrade sig. Så jag lämnade dom och åkte vidare. Ökade tempot en aning. Det började blåsa lite svag motvind, så jag började ta klungor, lite för snabbt ibland, men det var värt det för att slippa ta vinden själv.

Gränna: Första stopp enligt plan, perfekt timat med toabesök. Åt en gel, drack vatten. Hade annars sportdryck i vattenflaskorna.

Blåste förbi Jönköping, kom dit på 4:15. Samma tid som förra året, men nu var jag pigg och glad. Backarna efter Jönköping gick riktigt bra. Sen kom vinden bakifrån istället, och det började blåsa mer. Snacka om tur!!

Hästholmen, stopp 2 enligt plan. Fyllde på vattenflaskorna, men var trött på sportdryck så jag tog saft istället. Åt nästan en hel påse med torkad frukt och nötter, ca 250 kcal.

Halvvägs! På 5:50 min, så att 12 timmar verkade inom räckhåll. Fortsatt medvind, nu började solen värma och dåsigheten infann sig. La mig i en lite för långsam klunga för att vila, men efter någon mil så höll jag på att somna, nickade till tre ggr, sen var jag tvungen att dra ifrån. Usch vad jobbigt det är!

Hjo. Stannade för att dricka kaffe, men de hade inte kaffe vid vätskestationen, så jag skyndade mig iväg. Kom in i en snabb, stor, klunga nu, som höll 35-40 km/h, ett "tåg" av cyklister. Fick ta i, men det gick bra. Raksträckorna ok, uppförsbackarna riktigt jobbigt. Ett tag fick jag dra hela den klungan, det var drygt!!

Karlsborg: Stopp 4, enligt plan. I med andra gelen, massa vatten, kaffe, fylla på vattenflaskor, plus resterande av fruktpåsen, ca 100 kcal. Snabbt iväg!

Sen kom nästa "tåg", där några danskar ingick, hoppade in där, och så iväg. Lite mindre och något långsammare än tidigare, här fungerade det bra. Fick ändå ta i ordentligt i backarna, jag tänkte hoppas det håller... Jag var förvånad att det gick faktiskt.

De vek av sen in till kontrollen i Askersund, jag fortsatte och började desperat leta klungor. MOTVIND!! Helt solo över bron, sen såg jag inte så långt fram en klunga med lagom fart. Jag tänkte nu eller aldrig, så fick jag kämpa som en gris för att komma ikapp, tog flera minuter... Andades som en flodhäst när jag kom fram, men jag slapp vinden och kunde vila lite. Men nu blev det jobbigt. Sen vek man av in i skogen, åkte förbi Medevi, där klungan åkte in.

2 mil kvar. Nu var det tungt, tungt, tungt, och varje backe var jobbig. Hittade två andra att åka med. Den här milen var riktigt jobbig, tog aldrig slut. Men till slut: 10 km kvar!! Och nu fick man lite krafter tillbaks, stod på så gott det gick, sen började man känna igen sig, och rätt vad det var så var man framme!

Vilken känsla!! Och sen att få sätta i solen på gräset, men en öl och lite mat som alla får... :)  Satt mig där med några andra från Umeå-gruppen som nyss kommit i mål. Ingen speciell smärta nånstans, förutom allmän trötthet, speciellt korsryggen och benen. Kunde knappt böja mig ner, fick gå ner på alla fyra och sen rulla runt... Där låg man bra!

300 km på 11:32.
Cyklad tid 11:01.
Snittpuls hela loppet 145.

Webbsida

Försöker räkna på energiintag under loppet:

2 flaskor sportdryck, 2*170 kcal
2 geler, 2*110 kcar
1 påse med torkad frukt och nötter, 340 kcal
4 flaskor blandsaft, 4* ca 200 kcal

Totalt: 1700 kcal.

Fungerade kanonbra, blev aldrig riktigt matt eller slö, hade nog inte kunnat cykla så mycket snabbare. Kul att köra med snabba klungor, då vet man att med mer träning kan man hänga med dom hela vägen, och då kommer man under 10 timmar. Men det är ett senare problem.

Inte mycket paus där...

Du glömde att skriva din förbättring sedan förra året, så jag fick slå upp den. 3,09 den näst största förbättringen mellan 2 år som jag hört talas om.

Webbsida

Ironwoman skrev:

Inte mycket paus där...

Du glömde att skriva din förbättring sedan förra året, så jag fick slå upp den. 3,09 den näst största förbättringen mellan 2 år som jag hört talas om.

Nej, stoppen fungerade bra, snabbt in och fort iväg. Bra förbättring va, nästa år blir det 8:23. ;)

Kalle Löpare skrev:

Nej, stoppen fungerade bra, snabbt in och fort iväg. Bra förbättring va, nästa år blir det 8:23. ;)

Jag tänkte också fortsätta med en progressiv förbättring i samma takt som jag hittills lyckats med på mitt marathonlöpande. 51 min förbättring varje år borde innebära att jag både vinner loppet och sätter banrekord om 2 år ;D

Webbsida

Måndag 16/6

Ligger lite efter... men iaf: PREMIÄR för utesimning!!!

Simmade lite drygt 2 km i en insjö, tid 54 min. Gissa om det var kallt i vattnet.. Brrr..  Alldeles vid bryggan var det varmt, men hundra meter ut var det ganska kallt faktiskt. 16-17 grader. På vägen hem var händerna som gripklor, kunde inte räta ut fingrarna. Kallt om fötterna också, men inga problem alls med kroppen. Åsså simmar man så bra med våtdräkt, både teknik och höft får sig ett lyft!!

Machine gun: Stackars Gebresselassie som nyss satte världsrekord, i Berlin om två år ryker det all världens väg... :)

Gebbran har ju rekordet för herrar så han är nog lugn...

Justja, det blir inte bara banrekord. Det kommer även bli världsrekord på damsidan.

Jag tänkte göra premiär för utesimning under midsommar. Så Kalle, du hann före mig iaf :)

Webbsida

Vad jag förstod så körde han med våtdräkt, förtståeligt. Här hade vi i går 17,5 och nu har jag stegen vid stranden, så jag hoppas på ett trevligt natursim i helgen.

Webbsida

Ok, kom tillbaks från Ludvika för en timme sen, efter x antal timmar i bil.. Snabb summering av veckan, måste gå och lägga innan 23 om jag ska kunna jobba imorrn.

Vecka 25.

Mån: Simning utomhus (!), 54 min, 2,2 km.

Tis:  -

Ons: Löpning, 10 km, 70 min. HR 147. Sliten efter Vättern fortfarande.

Tor: Cykel, premiär med triathlonbåge som jag köpte hos Lena Wahlqvist i Motala. Svajigt i början, men ok efter halva vägen. 59 km, 2:16, HR 141. Snittfart alltså 26,0 km/h. Inte så illa, märks att bågen gör skillnad!

Fre: Köra bil...

Lör: Löpning, i ett milspår som egentligen bara är en stig. Skönt att springa i skogen. 12 km, 1:22, HR 136.... Fantastiskt låg puls, ändå 6,8 min-tempo. Det börjar hända saker till slut, jag som nästan förlikat mig med 7 min/km tempo.

Sön: På gym med syrran och en kompis. Körde roddmaskin, kändes bra från början så jag satsade allt för att nå det mål jag haft i snart ett år: 7000 m på 30 min. Tog mellantider hela tiden, låg ca 5 sek under mesta delen av tiden, tappade mot slutet, men det var under kontroll hela tiden. Fick kämpa som en gris sista 5 min, men resultatet blev: 7020 m = PB!

Totalt: 6 h 12 min

Allt går bra. Hoppas den låga pulsen på lördagens löpning är ett tecken på att lågpulstempot kommer att öka. Otroligt roligt att klara 7000 m-noteringen på rodden också, det kändes som om man vunnit nåt mästerskap... ;)

Senast redigerat av Kalle Löpare (2008-06-23 23:09)

Sidor: 1 … 28 29 30 31 32 … 37  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB