Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 3 4 5 6  

Cubes träning.

Från: Lund
Registrerad: 2007-09-07

Söndag

Styrketräning

Dips
11
8
8
6
12 (minus 6kg)
8 breda (minus 10 kg)

Bänkpress
40kg x 20 reps - för att det är kul.
15 långsamma armhävningar direkt efter.

Pull-ups
5
4 hammercurl-grepp (sista reppen enormt långsam)
3 hammercurl-grepp (sista reppen enormt långsam)
8 (med 70kg i latsdrag)
8 chins (minus 6kg i en assisteringsmaskin)

Kabelrodd
55kg x 8 reps (jävligt dåligt handtag!!)

Mag-rotation som tränar sidan av magen, "obliques" - (man kör en sida av magen i taget)
110 lb x 15 reps
130 lb x 15 reps
130 lb x 12 reps

Brutalbänk
5kg x 12
5kg x 10 (vartannan sida vänster vartannan höger)
5kg x 6 reps

Sit-ups i en maskin där man sitter och kör sit-ups typ.
30kg x 20 reps
27,5kg x 30 reps (från 18e reppen failade jag vartannan/varje rep, men vilade några sek och körde vidare... njutsam pannbensträning)
Avslutade magträningen med att direkt efter de 30 failrepsen köra 5 reps brutalbänk där jag failade igen.

Bicepscurls
16kg hantlar, 5 reps per arm.
20kg x 15 reps (skivstång)
20kg x 12 reps
20kg x 8 reps

Knäböj
50kg x 12
50kg x 12

Knipmusklerna i låren, en maskin (bara jag och en tjej som körde denna. men den var ball):
25kg x 20 reps
40kg x 15 reps

Senast redigerat av cube (2008-06-15 20:18)

Från: Skurup
Registrerad: 2007-01-03

discoträning?

Jag kan bara skåda EN eller möjligtvtis två discoövningar ;-)

haha aa skämta men kör du efter nåt särskilt schema eller vad^^?

Nää men jag funderar på att börja med det!

ja samma här ska börja med nåt härligt:D

1. Löpning 50 min (+5 min varje vecka)
2. Styrketräning, 1,5h rullskidor
3. Löpning 30 min (eller vila)
4. Styrketräning, 1,5h rullskidor
5. Löpning fartlek 45-50 min
6. Marsch och cirkelträning hemma.
7. Vila

Schemat som jag skrev innan kommer att följas från o med imorgon måndag!

Senast redigerat av cube (2008-06-16 03:43)

Haha du är en mes tills du kör vätternrunt!

Säger killen som sov!!

:-)

Så svarar killen som inte gjort det?! :D

Ok där fick du mig :-/

nej men jag tränade inget nästan inför vätternrundan eller ja inget hade jag när jag kom dit och jag klarade lätt, kommer du dit så tränad köttar du det hur lätt som fan!

Måndag

Jag stannade uppe hela natten och sprang runt 05 på morgonen, här är rapporten:

Löpning
Tid: 25 min (planerat 50)
Kommentarer: Kändes fan tungt att springa från första löpsteget. Anledningarna till detta är;
1. Ingen löpning på 2 veckor och massor supande (viktminskning som fan)
2. Värdelösa kläder att springa i (obekväma och stramade på låren så man inte fick bra löpsteg, plus att underställströjan blivit för liten och därför stoppar blodflödet i överkroppen... och en väldigt löst hängande jacka som jag inte brukar använda.)
3. Slem i halsen på nåt vis. Känns bara när man härklar sig eller vad det kallas.
4. Tappat löpstyrka p.ga. för lite löpning och för mycket krök (tål att skrivas 2 ggr)

Men men. Ska sova en stund och sen är det en ny dag med 2 nya pass att utföra... som förhoppningsvis går bättre, nämligen rullskidor och styrketräning (men vetefan om jag ska styrketräna... är trött i armarna sen i söndags...)

Från: Göteborg
Registrerad: 2006-12-10
Webbsida

5. Inte sovit under natten. (kanske?) XD

Du hämtar Dig snabbt, tror jag. Lycka till och kör på! :)

Mvh

Mr_W.P skrev:

5. Inte sovit under natten. (kanske?) XD

Du hämtar Dig snabbt, tror jag. Lycka till och kör på! :)

Mvh

Nja sömnbrist ska inte hämma förmågan! Så brukar det inte vara för mig iaf!

dagens pass;
Tisdag

Styrketräning HEMMA
= max 40kg på skivstången

Bänkpress:
40kg x 30 reps
40kg x 10 reps (brett, hade mjölksyra från förra setet)
40kg x 15 reps (brett grepp, fortfarande syra)

Axelpress:
40kg x 10 reps
Upprätt rodd:
30kg x 12 reps
30kg x 12 reps

Bicepcurls:
30kg x 8 reps
30kg x 7 reps
30kg x 7 reps

Tricepsextensions liggande på bänk:
30kg x 10 reps

Sit-ups på golvet:
10kg x 20 reps
10kg x 25 reps
10kg x 20 reps

Pull-ups (inte så strikta, tog i med fötterna när de behövdes...!)
10
7 (failade på 7an)
6

Rygglyft på golvet:
30
30
35

Knäböj:
40kg x 12 reps (pallade fan inte. kändes tråkigt och att det var för lite vikt)

Vader (i en trappa där jag kör ett ben åt gången utan extravikt)
20
20
20

Onsdag

Löpning - utan sömn igen - kl 05.00
Tid: 45 minuter
Underlag: Mestadels terräng där jag kutar i djurstigar och allmänt ojämn och varierad terräng. Detta för att stärka fotlederna på nytt nu efter 2 veckor utan träning. Det går ibland aningen långsammare än på perfekt mark, men å andra sidan tror jag detta kan vara gott för benens allmänhälsa!
Medelpuls: 168 bpm
Maxpuls: 180 bpm

Kommentarer: Gick mycket bättre än i måndags, då jag också körde utan att ha sovit innan (höll mig vaken och slumrade till kl 05.30 sen sprang), att det gick bättre nu beror nog på följande:
1. Kroppen KANSKE hade hunnit vänja sig vid löpning igen efter 2v uppehåll tack vare måndagspasset och rullskidorna.
2. Jag hade mycket bättre kläder - inte för varma, inte för kalla och främst: Byxorna stramade inte åt på låren - så nu kunde jag ha ett skönt löpsteg.

Notice to my self: Sömnbrist är inget hinder, det var andra faktorer som spelade in i måndags. Jag kan/försöker lära mig att prestera under dygnets alla timmar oavsett eventuell trötthet. Och jag måste säga att det går bra. Har nu tränat på alla dygnets timmar och det funkar lika bra oavsett tidpunkt. Det handlar mest om vad man har i huvudet - och hur man använder det.

MEN: Jag har tappat en hel del löpstyrka, för drygt 2 v sedan så sprang jag en hel del snabbare på lägre puls (iofs i mkt lättare terräng). Men den är nog tillbaka snart.

Torsdag

Cykling
45 min
18km

Några mindre pauser där jag fixade till mp3spelaren (2 ggr). Annars så låg jag på en för terrängen (backar o.sv. alltså) bra hastighet får jag nog säga!

Senast redigerat av cube (2008-06-20 04:07)

Webbsida

cube skrev:

Sömnbrist är inget hinder, det var andra faktorer som spelade in i måndags. Jag kan/försöker lära mig att prestera under dygnets alla timmar oavsett eventuell trötthet. Och jag måste säga att det går bra. Har nu tränat på alla dygnets timmar och det funkar lika bra oavsett tidpunkt. Det handlar mest om vad man har i huvudet - och hur man använder det.

Det finns ingen tvekan om att Du har en vilja som heter duga iaf! Det är imponerande att se en sådan teori förvandlas till praktik vilket Du exemplifierar i Din träning, det kommer garanterat hjälpa Dig när Du gör lumpen. Bra inställning, starkt jobbat!

Mvh

Tjena WP, aa vi får hoppas det hjälper!! :-) Dagens rapport;

Fredag
Midsommarafton, åkte bil på morgonen o hade sen inte tid o träna på hela dagen... tyvärr :-)

Lördag
Löpning 30 min riktigt kuperat (och i skogen). Bra träning!!

Webbsida

Nästa steg kanske får bli att slå ihop två stycken träningspass, det måste ju vara bra mental träning att kunna prestera lika bra även efter en tidigare hård ansträngning? Ex. marsch + löpning eller cykling + styrketräning osv. Då får man veta hur kroppen mår under själva stunden så man är förberedd på den chocken. :)

Mvh

Mjo har testat det innan. Funkar bra, men samtidigt har jag rätt ont i benet strax under knät nu... fick detta den dagen då jag gjorde ett värdelöst morgonpass (med åtsittande byxor), min teori är att byxorna hindrade löpsteget från att sträcka ut sig i det främre läget - och då slet det på framsidan av smalbenet och nu gör det lite ont där.

Tror jag ska cykla alla pass tills det känns bra i smalbenet igen (det är på framsidan precis på den där mini "knölen" under knät...)!

Sen börjar jag jobba imorgon måndag, så då får jag stå upp ungefär 8 timmar per dag. Det stärker ju korsryggen litegrann jämfört med att sitta i skolan. Men jag tror cykling, styrketräning blir perfekt hela denna veckan som kommer. Sen börjar jag löpa igen nästa om benet blivit bättre.

Söndag

Cykling
50 min
22 km
Kommentarer: Rätt kul att cykla, körde mot Lomma och sen runt en sväng och sen hemmåt igen i så hög hastighet som vinden tillät... låg i runt 40-45km/h i en relativt lång sträcka utan att ta i så mycket. Men när jag sen körde tillbaka samma väg med motvind körde jag i max 20-23km/h...

Löpning (direkt efteråt)
15 min
Kommentarer: Tog mina gamla löparskor som tyvärr klämde på ovansidan av foten, så då stryper de blodflödet och man får brutalt ont i hela foten tillslut. Så därför sprang jag bara 15 min innan jag bestämde mig för att gå hem sista biten (och då hade jag redan snörat upp skorna kanske 10 min in i löpningen!!)

Sista gången jag använder de skorna! I övrigt så kändes det inte så jobbigt att springa direkt efter cyklingen!

Webbsida

Jag som är en extremt ovan cyklist finner löpning direkt efter cykling som mer återhämtande för benen än som en förlängd ansträngning, mao finner jag det heller inte alltför jobbigt att kombinera dessa. Våra tankar ligger lite inom samma område, kanske? ^^

Mvh

Tisdag

Löpning och marsch!

Löpning
30 min
60% av passet på ojämn mark för att träna fotleder o.sv.

5-6 min vila (behövde fixa lite med musikspelaren som jävlades)

Marsch
30 min
22kg packning
Hastigheten 9.35min per kilometer... alltså strax under 6km/h ?? Eller vad blir det?

Jobbar sen i måndags 7-16 och står upp förutom på rasterna, så jag var rätt öm i fötterna när jag hade sprungit! Man är ju ovan vid att stå upp hela tiden...

Webbsida

Det är väl snarare över 6 km/h? Rent logiskt sett, om man går en kilometer på 10 minuter så har man väl gått 6 kilometer på en timma vilket bör ge en hastighet på 6 km/h men eftersom Du hade en snabbare tid per kilometer så borde Du därmed ha en högre hastighet? :)

Vad jobbar Du med?

Mvh

Sidor: 1 … 3 4 5 6  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB