Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Nybörjar deff

Registrerad: 2008-04-23

Jag undrar hur många calorier jag behöver ligga på i underskott för att ligga på stadig viktnedgång ca: -2 kilo per vecka.
Fakta om mig: Kille 17 år 184cm lång väger 70kg (vill ner till 66kg). Mitt midjemått är 84 på tom mage. Jag vill gå ner dessa 4kg under 2veckor för att få fastare mage då den är rätt fläskig nu.
Ja jag vet att ni nog tycker att jag är väldigt smal men jag vill bara påpeka att jag vill deffa ner mig till semestern som är om 3 veckor. Sen direkt efter det ska jag börja bulka upp mig till ca: 75kilo;D

Eftersom det här blir min första deff så undrar jag hur många  måltider jag bör äta per dag om jag ska äta många små eller några men stora.

Nu tänkte jag skriva upp allt jag ätit under första deff dagen, skulle vara tacksamma om ni kommenterade mitt matintag och skulle uppskatta väldigt mycket om någon kunde räkna ut ungefär hur många calorier det blir :=).

Kl: 10.45  Vaknade jag
Kl: 11.00  Frukost: 1,5 polarbröd+ leverpastej och 2dl nyponsoppa.
Kl: 14.00-15.30  Styrketräning (Rygg) ca 40min. Efter det sprang jag 2,5km på löpband.
Kl: 16.00 1 tallrik Purjulökssoppa + 2 mörka knäckemackor med skinka+gräslök
Kl: 19.00 1 stor mörk brödskiva + skinka
Kl: 21.30 1 clementin

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Du har inte fått i dig mkt mat så kcal underskott lär det bli. Du har dock fått i dig för lite proteiner =P. Om du ska gå ner 2kg per vecka i fettmassa måste du ligga på ca 2000kcals underskott varje dag och styrketräna hårt. Frågan är om du ens KAN ligga på 2000kcals underskott per dag och säkra att allt kommer från fett.

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

Om du ska gå ner 2 kg på en vecka bör du ligga på ett underskott på 2000kcal om dagen. Vilket är väldigt mkt då normalt intag brukar ligga runt 2500 per dag. Så det blir i stort sätt svält för din del ;o
Sen är det inte säkert att kroppen tar på reserverna just från magen, men lycka till.

först och främst vill jag tacka för att ni svarade så fort:=).. Efter att ha läst era inlägg så låter det inte så vättigt att ligga på så stort underskottt. Men det är ca 1 pojknäve med fett som man kan få tag i på i nedre delen av magen så  det är de jag vill ha bort innan semestern om 3 veckor. vet inte riktigt hur många kilo det kan handla om? Och i övrigt kan påpekas att det endast är vid magen jag har rätt mycket fett resten av kroppen är väldigt fast:D  Några förslag på proteinrika varor?

1000 calorier i underskott per dag borde jag väl klara om jag äter likt första deff dagen? Har väldigt hög ämnesomsättning och dagsbehovet ligger på ca: 3100calorier per dag.

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Du kan ligga på 2000 kcals underskott om dagen, det är inte det största problemet. Jag är bara rädd att inte bara fett utan också muskler kommer stryka med av så högt underskott. Ligg på 1000-1500 kcals underskott istället. Hoppas på att det mesta tas från magen 84cm låter dock ganska mkt för en som är 184 och väger 70kg, så det är svårt att uppskatta!

Registrerad: 2007-08-20

Nu är jag inte dietexpert men tror du kan nå dramatiska förändringar i din kroppskomposition om du lägger om din diet drastiskt.
Vet att det är dyrt men för deff så lägger i alla fall jag 90% av mitt intag på fint kött och grönsaker och lite frukt främst efter träningen. Bröd och soppa är inte bäst för den som helst vill ha muskler och mindre fett.

Förslag:
Frukost: Ägg omelett (4 ägg, grönsaker och rökt skinka)
Lunch: 300g kyckling + grönsaker (tomat, lök, grönsallad + olivolja som dressing)
Middag: 300g fisk (gärna lax) + ångkokta rotfrukter.

Efter träning en banan eller annan frukt och några ägg eller kanske något proteinpulver.
Kör själv så då jag deffar. Lågkolhydratdiet har visat sig funka extra bra på de med hög ämnesomsättning. Men man måste testa sig fram med vad man kan stå ut med. Men vill man spara muskler under extrem kalorirestiktion så bör man nog lägga krutet på protein.

Mvh
/Dr.Demento

okey men någon som kan uppskatta hur många kollisar jag ätit totalt under första dagen? Visste även själv att jag fått i mig för lite proteiner i dag men övriga dagar brukar vara mer proteinrika. I morgon har jag planerat att äta 4 ägg till frukost och kanske 1 glas mjölk? det borde väl ge en del protein?. Vilket sätt är bäst att tillaga äggen på för att få upp proteinet effektivast kokta eller stekta?

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Kokt eller stekt spelar ingen roll.

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

Dr.Demento skrev:

Nu är jag inte dietexpert men tror du kan nå dramatiska förändringar i din kroppskomposition om du lägger om din diet drastiskt.
Vet att det är dyrt men för deff så lägger i alla fall jag 90% av mitt intag på fint kött och grönsaker och lite frukt främst efter träningen. Bröd och soppa är inte bäst för den som helst vill ha muskler och mindre fett.

Förslag:
Frukost: Ägg omelett (4 ägg, grönsaker och rökt skinka)
Lunch: 300g kyckling + grönsaker (tomat, lök, grönsallad + olivolja som dressing)
Middag: 300g fisk (gärna lax) + ångkokta rotfrukter.

Efter träning en banan eller annan frukt och några ägg eller kanske något proteinpulver.
Kör själv så då jag deffar. Lågkolhydratdiet har visat sig funka extra bra på de med hög ämnesomsättning. Men man måste testa sig fram med vad man kan stå ut med. Men vill man spara muskler under extrem kalorirestiktion så bör man nog lägga krutet på protein.

Mvh
/Dr.Demento

+1 Precis så kör jag också, :) men jag äter bara 2 måltider. Man får drastiska förändringar, upplägget är verkligen att rekomendera till en deff.

Senast redigerat av ZEE (2008-06-23 03:00)

För att fixxa till så jag får i mig mera protein så drar jag till maxielite idag och köper 2kg Bargain Whey 80.  Men ännu en ¨gång är det någon som kan uppskatta hur mkt calorier det är under första dagen.

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Dafffe skrev:

För att fixxa till så jag får i mig mera protein så drar jag till maxielite idag och köper 2kg Bargain Whey 80.  Men ännu en ¨gång är det någon som kan uppskatta hur mkt calorier det är under första dagen.

http://192.121.81.11/livsmedelsok/

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB