Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
(Visste ingen bättre rubrik) *ler*
Jo, det är så här att jag (första gången) stukade ena foten för 9 år sen. Och för ca ett år sen kunde jag börja springa (hyfsat) normalt igen (ja, det låter skumt..) ... men fören månad sen ungefär så vrickade jag samma fot - rejält! Nu känns det dock som att hoppet helt är ute... Nu till min fråga:
Hur ska jag nu kunna förbättra kondition på ett bra sätt? Löpning är liksom näst intill helt uteslutet... Några förslag?
Tack på förhand!
Jag vet inte hur illa det är med foten men kanske du kan simma? :)
Du kan säkert löpträna på plan mark tex landsväg om du har stabila skor. Annars är ju spinning, motionscykel, simning, inlines (kängan stabiliserar vristen), skridskoåkning med stabila skridskor tex hockeyskridskor, slalom osv bra. Jag hoppas att din vrist läkt samt att du gjort alla övningar som sjukgymnast eller annan givit dig. Man kan träna upp musklerna runt vristen en del om man får rätt övningar. Men det har du väl redan gjort hoppas jag?
Du kan säkert löpträna på plan mark tex landsväg om du har stabila skor. Annars är ju spinning, motionscykel, simning, inlines (kängan stabiliserar vristen), skridskoåkning med stabila skridskor tex hockeyskridskor, slalom osv bra. Jag hoppas att din vrist läkt samt att du gjort alla övningar som sjukgymnast eller annan givit dig. Man kan träna upp musklerna runt vristen en del om man får rätt övningar. Men det har du väl redan gjort hoppas jag?
Det é så här... jag väntar fortfarande på att få komma till en sjukgymnast. :) Fick dock ett träningsprogram som jag följer, men jag kan fortfarande inte göra vissa övningar... Kan i stort sett bara röra foten uppåt o neråt...
Eftersom jag får ont av att gå ett litet tag, så är nog löpträning helt uteslutet? Iaf ett bra tag framöver... Det var därför som jag undrade om det skulle finnas några andra sätt att träna konditionen på.
Skridskoåkning + inlines + slalom = njäe... Cykla + simma = tack! *ler*
Jag vet inte hur illa det är med foten men kanske du kan simma? :)
Tummen upp! Finns nog kanske egentligen inte någon bättre träning i detta fall... skulle jag tro. :)