Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

benhinnor!!

Registrerad: 2008-06-20

Hej!

jag är en 14 årig kille som spelar fotboll! och nyligen så har jag drabbas av vad jag tror någon slags benhinna skada...... det började när jag tränade fotboll och satte på mig benskyddet. det värkte precis som ett vanligt blåmärke så jag bara körde på.... men allt mera så värker det på uppvärmningen. men lite längre in på träningen så känns det inte lika mycket. men jag är rädd för att det kan bli värre tex benhinnoinflamation som jag helst vill slippa!! snart har jag ett viktigt läger och jag vill helst inte missa en träning! så snälla har någon nån bra strech övning något bra läkemedel NÅGOT?? Det VÄRSTA jag vet är att få en SKADA!!

Oerhört glad för svar!!!!!!

Registrerad: 2008-03-24

hej o välkommen till forumet! :)

Skador är aldrig kul. I detta fall tycker jag att du ska vila några dagar och se vad som händer. Går det över av vila så är det bra. Blir det inte bättre, tycker jag du ska uppsöka en läkare. Jag är ingen expert på området men det är ganska svårt att stretcha benhinnan. Det du kan göra är att töja vaden i olika lägen.

När är lägret? Det är aldrig roligt att missa något man har sett fram emot. I detta fall anser jag att du hellre ska vila och inte åka på lägret istället för att åka och verkligen få stora problem med benhinnorna. Om du verkligen satsar på fotboll och vill bli proffs kan jag säga såhär: Det kommer alltid komma motgångar som stör ens träning och ens rytm. Du står inte och faller med detta läger och din framtida fotbollskariärr fortsätter trots om du nu inte kan åka på lägret. Så- vila och se vad som händer! :)

Edit: Jag vet det är svårt, men det lönar sig i längden.

Registrerad: 2007-03-04

Hej! jag hade exakt samma problem som du beskriver när var jag i din ålder. Jag vilade och gjorde absolut ingen fysisk aktivitet med benen tills jag var helt bra, de tog säkert en 2 veckor men de var de värt ! så tips till dig är att vila benen från all aktivitet.

Registrerad: 2007-03-26

dra till läkaren. jag har åkt på mig en benhinneinflamation och jag får inte påfresta benhinnorna genom löpning etc på 8-12 månader. jävla skit är vad det är. men underskatta inte skadan, gör det enda rätta och vila! jag fick ge upp kickboxningen för detta skitet.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB