Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Bästa gymmen i landet!

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

Guldgrävaren skrev:

Fattar inte att gymmen inte köper in flera fria stänger och hantlar, det är ju så jäklarns mycket flera som använder de än maskinerna -.-*... Finns bara 1 av 9 gym i Uppsala som fattat det, helt otroligt. Antar att det inte skiljer sig så mycket på andra ställen heller =/

Fast tänk efter. Hur många relativt seriöst tränande finns det jämfört med tränande svenssons i landet? Svenssons är i klar majoritet. Tro inte att Svenssons går in i ett gym och blir imponerade av att se hantlar och stänger. Dom blir rädda då. Hantlar och stänger är svårt att använda och förstå sig på jämfört med maskiner som i högre utsträckning "tvingar" fram ett korrekt utförande och dessutom har bilder på hur man ska göra och vilka muskler som tränas. Och det är Svenssons som S.A.T.S och F&S tjänar pengar på. Svenssons köper årskort och tränar 1-2 ggr i veckan, ibland bara ett par månader och lägger sen ner. Dom sliter inte på grejjerna. Minns att S.A.T.S från början hade en utpräglad strategi att få soffliggande Svenssons att träna och ingen annan på sina gym just pga ovan beskrivna affärsidé. Det var viktigt att inte skrämma dom stackarna och därför köptes det in kabelmaskiner med minimala magasin och stänger som tippade över om man satte på en 20 kilos platta på ena sidan. Jag gick dit då för att hälsa på en polare som jobbade där och hans kollegor som trodde jag var en potentiell kund började då snabbt diskret påpeka för honom att S.A.T.S inte skulle ha "sådana där" som mig som klientel för jag skrämmer ju (tydligen) bort Svenssons. Idag är situationen en annorlunda och S.A.T.S satsar på nästan mer på unga och träningssugna. S.A.T.S Östermalm är fyllt av nästan bara seriöst och relativt seriöst tränande nuförtiden.

Men arvet från förr lever kvar till viss del och pga just detta är jag så imponerad av F&S på Ön i Malmö (som jag skrev om tidigare) för där finns det bra med utrustning även om det inte räcker ända fram för de rejäla byggarna eller styrke- tyngdlyftare (inget podium, för lite vikter för detta).

Registrerad: 2007-10-31

Alltidxx skrev:

Guldgrävaren skrev:

Fattar inte att gymmen inte köper in flera fria stänger och hantlar, det är ju så jäklarns mycket flera som använder de än maskinerna -.-*... Finns bara 1 av 9 gym i Uppsala som fattat det, helt otroligt. Antar att det inte skiljer sig så mycket på andra ställen heller =/

Fast tänk efter. Hur många relativt seriöst tränande finns det jämfört med tränande svenssons i landet? Svenssons är i klar majoritet. Tro inte att Svenssons går in i ett gym och blir imponerade av att se hantlar och stänger. Dom blir rädda då. Hantlar och stänger är svårt att använda och förstå sig på jämfört med maskiner som i högre utsträckning "tvingar" fram ett korrekt utförande och dessutom har bilder på hur man ska göra och vilka muskler som tränas. Och det är Svenssons som S.A.T.S och F&S tjänar pengar på. Svenssons köper årskort och tränar 1-2 ggr i veckan, ibland bara ett par månader och lägger sen ner. Dom sliter inte på grejjerna. Minns att S.A.T.S från början hade en utpräglad strategi att få soffliggande Svenssons att träna och ingen annan på sina gym just pga ovan beskrivna affärsidé. Det var viktigt att inte skrämma dom stackarna och därför köptes det in kabelmaskiner med minimala magasin och stänger som tippade över om man satte på en 20 kilos platta på ena sidan. Jag gick dit då för att hälsa på en polare som jobbade där och hans kollegor som trodde jag var en potentiell kund började då snabbt diskret påpeka för honom att S.A.T.S inte skulle ha "sådana där" som mig som klientel för jag skrämmer ju (tydligen) bort Svenssons. Idag är situationen en annorlunda och S.A.T.S satsar på nästan mer på unga och träningssugna. S.A.T.S Östermalm är fyllt av nästan bara seriöst och relativt seriöst tränande nuförtiden.

Men arvet från förr lever kvar till viss del och pga just detta är jag så imponerad av F&S på Ön i Malmö (som jag skrev om tidigare) för där finns det bra med utrustning även om det inte räcker ända fram för de rejäla byggarna eller styrke- tyngdlyftare (inget podium, för lite vikter för detta).

Bra valda ord, såg det inte på det viset förut. Gav mig verkligen en tänkare! ;)

Registrerad: 2005-05-11

Är det ok att skriva om ett gym som inte ligger i Sverige? (Tänkte att jag skulle fråga innan jag gör bort mig)

Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Säkerligen helt ok. Jag menar, nu diskuterar vi SATS policy osv, jag tror inte utländska gym kan jämföra sig med det i att vara OT xD

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Någon som tränar på fryshuset i sthlm? Sjukt bra priser (1700kr/år) verkar tämligen välutrustat vad det verkar...

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

johanw skrev:

Någon som tränar på fryshuset i sthlm? Sjukt bra priser (1700kr/år) verkar tämligen välutrustat vad det verkar...

Jag har faktiskt tränat där, en hel sommar med en polare. Det var ett tag sedan men jag minns att det var väldigt billigt och välutrustat - de hade t o m en boxningssäck och man fick låna handskar.

Registrerad: 2007-08-24

Skulle inte någon mer kunna lägga ut lite bilder ifrån erat gym? Skulle vara kul och se =D

Registrerad: 2006-11-25

Finns det något billigt gym i stockholm, helst på blå linjen mot hjulsta, nära odenplan och fridhemsplan går också bra med många fria vikter :) och inte så jävla litet att man måste vänta hela tiden på varje övning

Är det någon som tränar i Lappkärrsberget, Lappis Gymmet?

Finns det inget gym med många fria vikter i stockholm nära stan?! Orkar inte åka 2 mil för ett gym, finns 1 i duvbo men är rätt så fullt där, de flesta kör SL så de 2 bänkarna eller ställningarna brukar vara fullt de gånger jag varit där.

Registrerad: 2008-01-28

Alltidxx skrev:

Friskis och Svettis på Ön i Malmö

Sällan har jag blivit så positivt överraskad i mitt liv. Om någon skulle frågat mig för en vecka sedan om jag skulle kunna tänka mig träna på Friskis och Svettis så skulle jag skrattat lite elakt och tittat snett på denne. Vad fel jag hade. Grymt cool lokal som är som ett gammalt lager med högt i tak, grymt bra och mycket utrustning (massor med fräscha gåband och cyklar, dubbletter av en del maskiner), i sin prisklass 2500kr för årskort förmodligen ett av de absolut bästa gymmen i landet (jag har sett många under mina 18års träning). Det enda dåliga är att de tyngsta hantlarna är 43kg och att det kan inte vara för många starka som kör samtidigt för då tar nog vikterna slut. Jag klarar mig iofs på dessa hantlar, jag använder 40kg i hantelpress när jag kör 8or.

Relativt nyöppnade F&S Johanneslust är snäppet vassare. ;-)

Senast redigerat av Strosaren (2008-06-18 16:21)

Registrerad: 2008-01-28

Alltidxx skrev:

Athletic Center i Malmö

Ett klassiskt hardcore gym. Massor med pokaler från ägaren av gymmet och andra, ganska sliten miljö och planscher från förr och bilder från kroppsbyggartävlingar medlemmar deltagit i. Grymt för motivationen för den som vill något med sin träning. Här har jag sett en Starke Man köra knäböj på 320 kg. Hantlar upp till... ja aldrig har jag sett någon köra på dom tyngsta, 80kg tror jag. Drivs av folk med kärlek till kroppsbyggning och inte för profit. En del personal kan vara lite oslipad servicemässigt ibland pga detta. Mycket bra utrustning. 3450kr för herrar och 1950 diskriminerande kronor för damerna.

Aldrig tränat där. Gjorde dock en jämförande studie av gymkulturen mellan SATS och AC på högskolan. Och blev positivt överaskad av stämningen på AC. Verkade vara ett toppenställe på den tiden och är sannolikt det i dag också om det drivs i samma anda.

Från: Sundsvalls Atletklubb
Registrerad: 2006-06-28
Webbsida

Måste slå ett slag för Sundsvalls Atletklubb som dessutom förmodligen är en av världens bästa bänkklubbar.. Stort lyftarrum med podium, powerrack och 4(!) kompletta ER-bänkar inkl safety-racks. Mellanrummet med benpress/hacklift + snedbänk och ytterligare en bänk, samt hantlar upp till 70kg. Dessutom "damavdelningen" med Nordic Gym-maskiner och hantlar upp till 40 kg. Några konditionsmaskiner står också där och dammar... Bra priser och en klubb med fantastisk gemenskap och stämning. Att inspirationskällor i form av absolut världselit tränar där är knappast någon nackdel. Besök gärna hemsidan www.sak.just.nu . Enda negativa är att öppettiderna begränsas av Sporthallens öppethållande, märks vid storhelger..

Senast redigerat av Tord (2008-06-18 17:23)

Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Malmö AK i Malmö

Kan inte förstå varför jag inte har skrivit in detta i tråden förr, men i vilket fall. Lyftargym med tävlningsverksamhet inom både OL och SL; man kan säga att medan Athletic Center är paradiset för Malmös byggare så är MAK detsamma för deras lyftare. Stort lyftarpodium med totalt 4 ställningar för bänkpress/knäböj och dessutom plats för folk att marka eller OL'a vid sidan av även om alla dessa är upptagna, och utanför podiet finns dessutom två stycken böjburar plus en "fast" bänkpress. Hantlarna går upp till nånstans runt 75kg; svårt att avgöra då man inte vet vad själva stången väger. Maskinparken är för de som är intresserade inte heller att förrakta med 2 eller 3 CC (använder dem aldrig så jag minns inte vilket) och möjlighet att fjöntisolationsträna precis vilken muskel du än vill:P Stora nackdelen med MAK torde vara bristen på cardiomaskiner; finns ett par cyklar och typ två såna där krossgånggrejer, men inte mer. Enda form av gruppass som nånsin hålls där är spinning. Möjligheter att sola solarium finns också. Och juste, om man gillar att blanda sin post workout på mjölk så låter dem även en förvara ett paket mjölk i deras kyl medan man tränar=D

Från: Löddeköpinge
Registrerad: 2004-09-20

En uppdatering av X-Act Gym i Löddeköpinge efter renoveringen.....

http://uk.youtube.com/watch?v=-0TaveJcapI

Registrerad: 2007-03-03

Haha, vem vill träna där när du är där?

Du ser ju hur arg och farlig som helst ut. Det ser ut som att du kan äta upp en när som helst.

Registrerad: 2007-06-26

Strosaren skrev:

Relativt nyöppnade F&S Johanneslust är snäppet vassare. ;-)

Det kan jag inte alls hålla med om faktiskt. Helt värdelöst om man vill köra mark eller böj, det saknas vikter och vikterna är helt galna i sin design så man håller på att slita ut ryggen bara för att få dom på/av stången. Att det är Europas största hjälper inte när man ändå får trängas på gymmet. Ytorna har lagts på Aerobicsrum, passager och omklädningsrum. Det gymmet är en enda stor kommersiell drake med allt vad det innebär. Vill man köra rygg i maskiner så är det rätt ställe att åka till dock.

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB