Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Har kört 3split med nästan samma övningar alldeles för länge nu, så det är dags att styra upp saker och ting lite. Så jag har efter lite forskande bla här på forumet kommit fram till två förslag. Anledningen till att jag vill öka till 4 pass i veckan är för att få ner tiden per pass, tycker det känns bättre än mina monstruöst långa pass på tex rygg/axlar/triceps/mage jag köttade med förut...
4split
Måndag Bröst/biceps/mage Övningar: Bänk, Hantelpress/flyes, Stångcurl, Hantelcurl, Mage
Tisdag Springa
Onsdag Axlar/triceps Övningar: Stående militärpress, Hantelpress/sidolyft, Facepulls, Liggande tric-ext, Dips/smalbänk, Hantel-kickbacks
Torsdag Rygg (+ springa lugnt på lunchen) Övningar: Mark, Chins, Latsdrag, Sittande rodd, rygglyft
Fredag Ben/mage Övningar: Böj, Benpress, Stående vadpress, Sittande vadpress, Mage
Lördag Vila!
Söndag Springa, intervall/backe
2split
Måndag Böj/Bänk + hantelpress/flyes, triceps ext, kickbacks, mage
Tisdag Mark/chins + latsdrag, rodd, militärpress, facepulls/hantellyft sida
Onsdag Springa
Torsdag Böj/bänk + benpress, vadpress (stående/sittande), lårcurl, mage
Fredag Mark/chins + stångculr, hantelcurl, rygglyft/goodmorning + (springa lugnt på lunch)
Lördag Fett med vila
Söndag Springa intervaller
Tanken är även att växla antalet reps och set, från 10/12 ett par veckor, för att sedan köra lite tyngre och lägre några veckor.. allt för variationen.
Vad är jag ute efter då? Jo en bra blandning av volym, styrka och kondition :) Men vet ju självklart att det är svårt att få allt.. tycker dock att dessa känns som ganska bra kompromisser.
Bu eller bä?
Senast redigerat av gnagare81 (2008-06-18 23:37)