Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Har alltid varit "liten" vill träna & äta till en "kurvigare" kropp

Från: Skåne
Registrerad: 2008-06-17

Har alltid varit naturligt smal & drömmer om en kurvigare figur.I mitt BMI så är jag underviktig (168 cm väger 51-52 kg)
T.e.x skulle jag vilja få en större rumpa.Det skulle ge mig så mkt mer självförtroende ! Jag vill inte bara träna upp muskler utan även lägga på mig lite fett.Och jag vill göra det innan sommarlovet är slut ! Mitt mål är att gå upp 4-6 kg (på rätt ställen då, helst mest i muskler;)) Men jag är rädd att om jag tränar för mkt så förbränner jag bara massa fett utan att få så mkt mer muskler.Så jag behöver alla era tips om hur mkt jag behöver äta varje dag ungefär & träna för att snabbt se resultat.Främst på rumpan ! Hur många kalorier behöver jag få i mig minst & hur många minuters träning om dagen ? Jag gymmar inte så tips om hemmaträning (y) <3

Senast redigerat av Lovely_me (2008-07-01 13:33)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

1. För att bygga muskler måste du ligga på energiöverskott. Ligger du på energiöverskott kommer du lägga på dig fett oavsett vad. Så två flugor i en smäll här. För att hamna på energiöverskott ska du helt enkelt äta så mycket att du går upp i vikt. När du är nöjd med vikten så skär du ner på matintaget till du står still i vikt.

2. För rumpa är den bästa övningen jag kan komma på vanliga knäböj. Det är inte så lätt att träna hemma eftersom den övningen kräver en hel del vikt. Du kan köpa vikter men det är rätt billigt med gymkort också, förutsatt att du hittar rätt gym. Skit i alla "fräscha" gym med maskiner och satsa på de som har så få maskiner som möjligt. Då får du betala mindre och får oftast ett större stång- och hantelutbud. Pallar du inte träna med vikter kan du gå ut och springa intervaller, gärna upp för backar. Det ger iaf mig pump i vader såväl som sätesmusklerna.

Registrerad: 2007-03-03

Djupa knäböj då, bör tilläggas.

Jag gör redan knäböj/utafall ungefär varannan dag men ser inget resultat.Men jag gör bara i 10 minuter om ens det.Ungefär hur mkt tid behöver man lägga ner på träning ? Hur mkt kalorier behöver jag minst få i mig under en dag för att gå upp & inte ner när jag tränar ?

Moderator

Använd vikter och kör set och reps. Inte tid och kroppsvikt. Dessutom tar det tid, flera månader och år, det är inget man gör på en vecka eller två. Min träning tar ungefär 10 timmar i veckan. Antalet kalorier kan ingen svara på. Det är helt individuellt. Du får testa dig fram.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

Sigyn skrev:

http://www.stumptuous.com/cms/

Hon ser ut som en lesbian och är lite grabbig men det är verkligen mycket bra info här.

Registrerad: 2006-10-02

Alltidxx skrev:

Sigyn skrev:

Hon ser ut som en lesbian och är lite grabbig men det är verkligen mycket bra info här.

Vad jag vet så är hon gift med en man, men är ändå tillräckligt fritänkande för att ha gått i GayPride-parader.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

Sigyn skrev:

Alltidxx skrev:

Sigyn skrev:

Vad jag vet så är hon gift med en man, men är ändå tillräckligt fritänkande för att ha gått i GayPride-parader.

Jag såg det.

Registrerad: 2008-04-09

Kurvor är naaaajs.

Satsa som sagt på tung böj. Det har iaf gett mig värsta hockeyarslet så om du vill ha mer röv så är nog det receptet.
Lycka till!

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

mycket bra länkar sigyn. jag önskar att varenda hona i världen läste dom där länkarna, speciellt lögnerna ang gymträning för tjejer. varenda tjej jag tränat med säger samma sak, jag vill inte bli jättelik osv. jag säger bara att dom inte behöver oroa sig för det, eftersom dom inte kommer att börja se ut så iaf, och att dom dessutom skulle märka av det steg för steg, man vaknar bara inte upp och väger 80 kilo muskler som tjej.

så +1 till dig =)

Registrerad: 2006-10-02

Zartok: Tanx! Ja!! Fast oj, vad det skulle bli crowded vid de fria vikterna då. ;P
Jag tycker synd om tjejer som lägger ner flera timmar varje vecka, i flera år, och försöker uppnå resultat (läs: den där perfekta fitnessfiguren) på spinningcykeln, i löparspåret eller på aerobicspasset. (bara några exempel) När de kunnat lägga ner den energin/tiden och få bättre resultat om de lyft lite tungt skrot på gymmet istället.
Synd att man inte kan frälsa världen =)

Moderator

Eureka! Kom på en toppenöving för gluteus du kan göra utan vikt. Den kallas bulgarian squat:

http://www.exrx.net/WeightExercises/Glu … Squat.html

Denna övning är tung även utan extra vikter. Genom att höja upp foten tränar du dessutom balansen och övningen blir tyngre. Kanonövning för sätesmusklerna!

Tack för era svar hitills ! :) Och tack Sigyn för bra länkar & stevebc den träningen ska jag prova ! Jag vet att detta inte går att göra över en vecka bara utan kan ta flera år ! Tyvärr har jag 0 tålamod typ =/ Men lite resultat borde jag väl ändå se på 1-2 månader om jag äter stora portition + närings drycker + tränar varannan - varje dag ska vi säga 20 minuter ? Har lite hantlar & sånt här hemma eftersom min pappa brukade använda dom ^^ Räcker det med 5 kg vikt vid knäböj eller behöver det vara mkt mer ? Kram

Senast redigerat av Lovely_me (2008-06-18 20:22)

Från: Sandefjord, Norge
Registrerad: 2005-07-15
Webbsida

Räcker det med 5 kg vikt vid knäböj eller behöver det vara mkt mer ?

Det behöver vara mycket mer.

Senast redigerat av Tobbeno (2008-06-18 20:25)

30 eller ? xD Asså jag har bara hantlar så jag mennade 5 i var hand ? :/

Senast redigerat av Lovely_me (2008-06-18 21:05)

Registrerad: 2007-10-08

Lovely_me skrev:

allt beror ju på hur mkt du klarar i nuläget, så kör på och och omdet behövs så kan du köra på högre vikt

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Lovely_me skrev:

Börja med 5kg om det känns lagom, sen ökar du med jämna mellanrum så kroppen sätts under större press och således måste växa (bygga muskler) för att klara av att utföra arbetet (lyfta vikterna). Kör 10-12 repititioner och upprepa det 3 gånger (3 set). Viktigt att påpeka är alltså att du hela tiden strävar efter att lyfta mer vikt, annars kommer det inte hända något med musklerna...

Förutom den ultimata rövbyggaren knäböj, så har du här ytterligare ett bra förslag: http://www.exrx.net/WeightExercises/Glu … Lunge.html Bästa resultatet kommer du få om du tränar kroppens samtliga muskler, och inte riktar in dig på en specifik kroppsdel. Så försök därför att köra övningar för bröst, rygg, axlar och mage också.

20 minuter varannan dag kan jag tycka är i minsta laget, men det är ändå en början (och all träning är bättre än ingen träning alls). Med tiden då du har fått blodad tand för styrketräning så kommer du vilja träna 8 timmar varje dag....minst.

Moderator

Gör du knäböj på ett ben genom de olika formerna av utfall, bulgarian squat som vi postat och dessutom använder dig av hantlar så kommer du få bra framsteg. Har du ända upp till 30kg i hantlar så räcker det till en livstid av utfall/bulgarian squats kan jag lova.

Glöm som sagt inte resten av kroppen.

Åh jag älskar denna sidan ! ^^ Har tränat nästan varje dag i 2 månader (fast har fått mkt bättre tips här) & har märkt lite skillnad. Nä,jag ska inte glömma resten av kroppen :) Och om några år när jag förhoppningsvis har min "drömkropp" så kommer jag må så himmla bra ! Tack vare era tips :D

Registrerad: 2008-03-24

Alltidxx skrev:

Sigyn skrev:

Nu vill jag inte vara otrevlig eller liknande, men jag bara undrar: vad sjutton spelar det för roll vilken läggning hon har i detta fall? :)

Registrerad: 2008-03-24

Lovely me: Lycka till med dina mål och dina kurvor: Keep ip the good work. Du kommer klara det , jag håller alla tårna!

Välkommen till forumet ska jag säga också =)

Lovely_me skrev:

Åh jag älskar denna sidan ! ^^ Har tränat nästan varje dag i 2 månader (fast har fått mkt bättre tips här) & har märkt lite skillnad. Nä,jag ska inte glömma resten av kroppen :) Och om några år när jag förhoppningsvis har min "drömkropp" så kommer jag må så himmla bra ! Tack vare era tips :D

Det är lätt att bli ivrig när man får upp ögonen för hur gött det är att träna, och sen dundrar man på med femtioelvatusen pass i veckan - så tänk på att du behöver vila också för att träningen ska ge resultat.

Spicegirl_17 : Tack så mkt :)
Cybercowboy : Ja,jag vet hur viktigt det är med vilan också för annars bryter man bara ner musklerna.Men samtidigt vet jag att det också e viktigt att träna regelbundet för annars ger det ingen effekt....

En till fråga som har med kost o göra : har hört att nötter e bra när man vill gå upp i vikt.Stämmer det ? Att t.e.x strö ut det i maten,över salladen m.m

Nötter är bra ja. Att ha en påse med sig och smaska på lite nu och då är ett bra trick när man vill gå upp i vikt.

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB