Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Ökad puls.

Från: Eskilstuna
Registrerad: 2004-04-13

Tja. Har en fråga, Har på senaste tiden fått för mig att mitt hjärta slår hårdare och lite snabbare än vanligt. Ingenting extremt men märkbart. Den största förändringen är väl att jag börjar köra 5dagars,( ast:s schema 4-6 rep) och tar gainer pro 5dagar i veckan. Kan det bero på detta eller kan det finnas någon annan förklaring ? Självklart kan inte någon bestämma detta över internet men någon kanske vet att brist på järn tex kan ge denna bieffekt hehe :) tack på förhand.

Från: Stekvadet
Registrerad: 2006-10-15

Kan kanske vara någon form av allergi? Jag går på stark jävla astma medicin nu pga av andningssvårigheter, noll ork och en skithög puls. Kan knappt knyta båda mina skosnören utan att bli tvungen at ta en paus. Resultaten på gymmet ska vi ens inte snacka om....

Oj, Så extremt har verkligen inte jag. Jag kan ju träna och jobba som vanligt. Bara att jag känner att hjärtat slår lite hårdare. Hoppas du blir bättre dock.

Registrerad: 2007-08-20

Överträning kanske? Ett ganska bra tecken på överträning stress är ökad morgonpuls.

Värme? Blir man varmare än normalt ökar också pulsen, då mer blod dirigeras om till huden så blir får hjärtat mindre slagvolymer och måste därför öka på frekvensen för att hålla CO och blodtryckt uppe.

Vätskebrist? Ökar pulsen även det pga låg fyllnad i hjärtat och kompensatorisk ökad frekvens.

Koffein, Astmamediciner (adrenerga) och andra sympatikomimetika kan också öka pulsen markant.

Känner du dig sjuk? Tar du andra konstillskott. Äter du några läkemedel. Har du andra symptom som är nytillkommna.

Mvh
/Dr.Demento

Jag har jobbat 11timmar om dagen i 3månader då jag var på ett ROT jobb i södertälje och första månaden stod jag och körde med bilningsmaskin flera timmar om dagarna och den sista månaden började jag med ast schemat. Var väldigt trött under den tiden iofs. Förra veckan var första veckan som jag började med vanliga arbetsdagar här i eskilstuna igen.

Jag försöker sträva efter att pissa helt "vitt" en gång om dagen men dricker rätt bra med vatten.

Ang andra symton så började jag få lite ont i sluten av revbenen i perioder. liksom vid insidan av revbenen. Tror att nerverna tar slut exakt där jag har ont om jag förstått sjukbilden rätt som jag kikade på vid gymmet, detta startade i samband med bilningen i södertälje.
Annars tror jag inte att jag kan tilläga någonting speciellt. Rejält jävla schysst att du skrev så många frågor. älskar människor som kan ge lite utav sin tid för att hjälpa andra.

Senast redigerat av redrum_38 (2008-06-16 21:56)

På mig låter det ytters konstigt om du inte är övertränad / överarbetad. Med ett så hårt arbete så bör du definitivt träna mycket lugn om du nu skall träna alls tills du vant dig vid den hårda arbetsbelastning. Skulle nog bara kört pumpträning på gymmet lättare jogging pass tills du känner dig helt återställd och utvilad. Överträning är den högmotiverades största motståndare.

Tycker du skall kontakta ditt skyddsombud och fråga om det verkligen är ok att bila så mycket. 4 timmar låter extremt.
http://www.av.se/dokument/afs/afs2005_15.pdf  Regelverk som du kan ge skyddsombudet om denne inte har det.
Se också till att få dian skador/symptom dokumenterade av din läkare. Sånt där kan komma tillbaka och spöka långt senare i livet och vill man ha ersättning då så bör allt vara dokumenterat. Det är viktigt.

Mvh
/Dr.Demento

Senast redigerat av Dr.Demento (2008-06-17 03:16)

hehe 4timmar räcker inte. vissa dagar stod jag 8 timmar =) Jag har varit hos läkaren och ska på röntgen snart ang revbenen.
Men om man är övertränad så kan det göra så att hjärtat slår hårdare alltså ? Isf vad kan man göra för att motverka överträning ? Jag är grymt taggad inför mina 8 kommande veckor. Återigen tack för att du lägger ner tid  :)

redrum_38 skrev:

hehe 4timmar räcker inte. vissa dagar stod jag 8 timmar =) Jag har varit hos läkaren och ska på röntgen snart ang revbenen.
Men om man är övertränad så kan det göra så att hjärtat slår hårdare alltså ? Isf vad kan man göra för att motverka överträning ? Jag är grymt taggad inför mina 8 kommande veckor. Återigen tack för att du lägger ner tid  :)

Hur känner du då du känner att hjärtat slår hårdare?
Kan det vara så att du känner av hjärtat mer pga "revbenretningen"?
Eftersom du utsatts för extrema vibrationer sista tiden så är det ju sannolikt att det är detta som gett dig dina problem.

Eftersom vibrationer kan ge massa konstiga symptom så skulle jag för säkerhets skull även be läkaren om att göra ett EKG på dig (kollar hjärtat med elektroder fästa på bröstet).

Mvh
/Dr.Demento

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB