Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Tjabba,
Vad bör jag tänka på för att träna hel Triceps. Jag upplever bra resultat med min hemträning, men muskeln bygger mest nere vid armbågen. Överdelen bygger inte lika bra.
Jag kör dips, armhävninghar med händerna ihop, hantel/vikt bakom nacke och sträcker till raka armar samt hammarslag på boxningen.
Tar alla dessa på nederdelen? Borde väl kvitta eftersom det är en muskel (dock trehövdad)? Kommer överdelen när nederdelen blivit tillräckligt stark?
Alla tricepsövningar involverar alla huvuderna fast olika mkt. Den träningen du du beskriver borde räcka gott och väl. Enbart vanliga pressövningar täcker allt. Resten är finlir enligt mig. ;)
Strosaren skrev:
Tjabba,
Vad bör jag tänka på för att träna hel Triceps. Jag upplever bra resultat med min hemträning, men muskeln bygger mest nere vid armbågen. Överdelen bygger inte lika bra.
Jag kör dips, armhävninghar med händerna ihop, hantel/vikt bakom nacke och sträcker till raka armar samt hammarslag på boxningen.
Tar alla dessa på nederdelen? Borde väl kvitta eftersom det är en muskel (dock trehövdad)? Kommer överdelen när nederdelen blivit tillräckligt stark?
Arne Persson skrev:
Strosaren skrev:
Tjabba,
Inget Ämne specifierat. Om du följde en giltig länk var vänlig och meddela den administratören.
Arne Persson skrev:
Strosaren skrev:
Tjabba,

http://forum.body.se/showthread.php?t=5146
Bättre nu? He he
Wow, vilket svar! :D
En följdfråga bara: vad menar du med "häng" i texten?
Strosaren skrev:
Wow, vilket svar! :D
En följdfråga bara: vad menar du med "häng" i texten?
Triceps motsvarighet till biceps peak......
Tack Arne! :)
Tunga smala bänkpressar och tunga dips tar bra på hela tricep. Tunga pressövningar tar främst på triceps så kör man inte disco/isolation så är det nog väldigt få som behöver köra isolationsövningar för triceps (gör nog mer skada än nytta på de flesta som vill bli stora och starka på så kort tid som möjligt utan dopning). Men det är mentalt svårt att inte köra isolationsövningar det vet jag. Det är en fråga om motivation.
Bra tips om man vill köra isolationsövningar är att bara köra dem under bulk, då återhämtningen inte är lika stort problem.
Mvh
/Dr.Demento